تست بازیابی مناطق اور شده در نوردهی زیاد
f/9.0
1/10s
ISO100
فایل پیوست 29462
فایل پیوست 29461
فایل پیوست 29460
فایل پیوست 29459
لیک دانلود فایل خام به مدت محدود!: http://trappedlight.net/temp/_R9C0407.CR2
Printable View
تست بازیابی مناطق اور شده در نوردهی زیاد
f/9.0
1/10s
ISO100
فایل پیوست 29462
فایل پیوست 29461
فایل پیوست 29460
فایل پیوست 29459
لیک دانلود فایل خام به مدت محدود!: http://trappedlight.net/temp/_R9C0407.CR2
تست بازیابی مناطق تاریک با و بدون نویز ریداکشن
f/10
1/1000
ISO100
فایل پیوست 29469
فایل پیوست 29467
فایل پیوست 29468
فایل پیوست 29466
فایل پیوست 29465
لینک دانلود فایل خام به مدت محدود! : http://trappedlight.net/temp/_R9C0483.CR2
عجب!
بسیار عالی است.
آدم دلش میخواهد برای همۀ اموات Canon فاتحۀ مفید بفرستد...
بابت لینک ممنونم از شما.
یک نکته عجیب که در هنگام کار با فایل خام پست پایین در لایتروم ۴ بهش بر خورد کردم این بود که گزینه shadow به هیچ عنوان نمی تونه که اطلاعات مناطق سایه رو ریکاور کنه. حتی وقتی که اسلایدر shadow را تا انتها به سمت راست بکشیم باز هم اتفاق خاصی نمی افته و میزان خیلی ناچیزی از عکس بازیابی میشه. اسلایدر black تاثیر بهتری داره و بهترین تاثیر هم توسط اسلایدر exposure به دست میاد ولی متاسفانه حتی میزان بسیار کمی از افزایش اسلایدر exposure نویز و به خصوص بندینگ بسیار شدیدی در عکس ایجاد می کنه. حتی نیم استاپ افزایش exposure هم کافیه که بندینگ سر تا سر ناحیه shadow عکس رو بگیره. برعکس, ریکاوری مناطق روشن در حد خوبی هست و می تونه تا حدود ۲.۵ استاپ از نواحی اور اکسپوز رو در پست پراسس بازیابی کرد.( با توجه به هیستوگرام میشه دید که کاهش exposure بعد از ۲.۵ استاپ دیگه باعث بازیابی میزان بیشتری از اطلاعات نمیشه و تنها اطلاعات موجود رو پردازش می کنه و همچنان در سمت راست هیستوگرام یک خط عمودی را مشاهده خواهیم کرد که نشان دهنده اطلاعاتی هست که دیگه قابل بازیابی نیستند و با کاهش اکسپوژر تنها می تونیم اون نقاط رو تیره تر یا روشن تر کنیم. اما نمی تونیم به طور کامل بازیابی کنیم.
نتیچه ای که از این تست میشه گرفت اینه که قانون expose to the right در مورد این دوربین باید با شدت و حدت بیشتری انجام بگیره و تا جایی که میشه از underexpose شدن عکس در موقع ثبت عکس جلوگیری بشه تا در پردازش به مشکل banding برخورد نکنیم. در عوض توانایی این دوربین در نواحی روشن کمک می کنه که تا حدود بسیار زیادی اور شدن رو کنترل کنیم.
جالبه. این رفتار بر خلاف اون چیزی است که در گذشته توصیه میشد که underexpose را راحتر و بهتر از overexpose میشود بازیابی کرد.نقل قول:
نتیچه ای که از این تست میشه گرفت اینه که قانون expose to the right در مورد این دوربین باید با شدت و حدت بیشتری انجام بگیره و تا جایی که میشه از underexpose شدن عکس در موقع ثبت عکس جلوگیری بشه تا در پردازش به مشکل banding برخورد نکنیم. در عوض توانایی این دوربین در نواحی روشن کمک می کنه که تا حدود بسیار زیادی اور شدن رو کنترل کنیم.
لازمه یه مطلبو اینجا یادآوری کنم که بارها برای خودم پیش اومده؛ و اون "دما"ی محیط و به تبع اون، دمای داخلی دوربین در هنگام عکسبرداریست. میزان نویز با افزایش دما بشدت افزایش پیدا میکنه... معمولا برای کارهای بسیار دقیق و علمی -بخصوص در نجوم-، علاوه بر اطلاعات اگزیف، دمای زمان عکسبرداری رو هم ثبت می کنند.
البته تا جایی که من به خاطر دارم مارک تو هم از نظر بازیابی مناطق روشن و تیره خیلی خوب بود. و فکر میکنم اکثر دوربین های جدید (حداقل فول فریم ها) در همین حد و حدود باشند. قرار دادن این عکس ها به خاطر نشون دادن اختلاف یا توانایی انحصاری این دوربین نسبت به دوربین های دیگه نبود. چون مقایسه ای در کار نیست و حتی ممکنه دوستان بتونند از فایل خام به نتیجه بهتری از من برسند. با دیدن این عکس ها نمیشه نتایج خیلی دقیقی گرفت. مگر دوستانی که تسلط خوبی به هیستوریگرام دارند و از فایل خام میتونند مقایسه هایی رو انجام بدن.
بیشتر هدفم از قرار دادن این عکس ها این بود که به طور کلی دستمون بیاد که تا چه حدی میتونیم به تواناییی های دوربین های جدید تکیه کنیم. و دیگه در خیلی از عکس ها نباید نگرانی زیادی بابت خیلی از مسائل از جمله کمی اور شدن قسمتی از عکس داشته باشیم. یا مثلا با این حد بازیابی خیلی جاها شاید بشه به جای گرفتن چند شات و ایجاد فایل اچ دی آر با بازیابی قسمت های تیره و روشن به عکس قابل قبول و نسبتا خوب برسیم.
بررسی سایت camera labs
نویز عکسهاش از دی800 کمتر از 2 استاپ کمتره:;)
ظاهرا کنن سر انجام فهمیده که قیمت این دوربین رو باید پایین بیاره. قیمت این دوربین در سایت اینترنتی B&H به میزان ۱۵۰ دلار کاهش پیدا کرده.
نقل قول:
نویز عکسهاش از دی800 کمتر از 2 استاپ کمتره
1- این مقایسه بر حسب فایل های JPG هست.
۲- قسمت انتخاب شده برای مقایسه, هیچ دیتیل خاصی که نشون دهنده میزان نویز ریداکشن و ثبت جزءیات باشه نداره.
۳- سایز عکس ها متفاوته.
۴- اصلا این لینک شما برای مقایسه این دوربین با D800 نیست. برای مقایسه مارک ۲ با مارک ۳ هست. مقایسه با D800 رو در این لینک میشه دید و خوب این لینک قبلا هم ارسال شده بود. الان یه ۴-۵ ماهی میشه که این سایت قول داده که مقایسه فایل های خام رو هم قرار بده ولی انگار منصرف شده!!
۵- به هر جهت ممنون.
مگه قیمت جهانی 5diii از D800 بیشتر نیست؟ پس چرا تو ایران d800 قیمت بیشتری دارد؟
اقای ابراهیمی سایت ادوراما تا دیروز نوی این دوربین را 2749 دلار توی ebay میفروخت . (خیلی ها هم تو کنون رومرز میگفتن که سفارش دادن )نقل قول:
ظاهرا کنن سر انجام فهمیده که قیمت این دوربین رو باید پایین بیاره. قیمت این دوربین در سایت اینترنتی B&H به میزان ۱۵۰ دلار کاهش پیدا کرده.
الان هم قیمت نوش تو ebay سه هزار دلار هست .
سلام
چون احتمالا قصد تهیه 5diii را دارم مدتی است که دارم ریویو هایش را میخونم اما کاملا گیج شده ام ... در مورد مقایسه با D800 !
در بعضی سایتها مانند Cameralabs عملکرد 5d3 در مقابل d800 کاملا نا امیدم کرد ولی در برخی سایتهای دیگه به نسبت برابر بودند وکلا تا چه حد میتوان به این سایتها اطمینان کرد؟, در مورد اینکه کیفیت خروجی d800 بهتر از 5d3 میباشد تقریبا مطمئن شده ام اما میخواستم بدونم که این اختلاف تا چه حدی است و کلا در حالت RAW تا چه حد d800 بهتر عمل کرده؟
تفاوت عمده ای که بین این دو دوربین قابل مشاهده هست برای مواقعی هست که شرایط نوری خیلی مساعد نیست. به طور خیلی خاص جاهایی که دینامیک رنج زیاده و نور شدید یا سایه شدید دارین اونوقته که تفاوت به چشم میاد. البته حتی در اون شرایط هم در سایز مانیتور تفاوت قابل مشاهده نیست. ولی در پرینت های بزرگ برتری D800 مشخص میشه.
در فیلمبرداری جاهای خیلی کم نور, 5DIII برتری قابل ملاحظه داره!
بیشتر بستگی به کاربرد شما داره.
به ریویو های خاله زنکی مثل ریویو های کن راکول هم خیلی اهمیت ندید!
نفرمایید دوست عزیز!
درسته که راکول گاهی زیاده روی میکنه و این احساس به آدم دست میده که نکنه قراره منفعتی از یه برند خاص بهش برسه ( مگه نمیرسه؟!)، ولی در کل به عنوان کسی که تجربه عملی و غیر قابل انکاری در کار کردن با آپشن های مختلف داره حرفش بیش از یه نقل قول "خاله زنکی" ارزش و اعتبار داره.
حقیقتش به صورت جدی و کمی حرفه ای عکاسی پرتره و مدلینگ مخصوصا در فضای باز و طبیعت...اما در کنارش به عکاسی طبیعت هم علاقه زیادی دارم. هر از گاهی هم عکاسی نجوم تفریحی ...ضمن اینکه تجهیزات فعلی ام :Canon 40D - Lens :24-105 L - 70-200 F/4 is - Sigma 10-20 میباشد.مشکلی با تغییر برند هم ندارم و میتونم لوازمم رو به فروش برسانم. میمونه مساله مادی که واسه خرید بدنه و مموری و گریپ و احیانا یه دونه لنز ماکزیمم 10 میلیون میتونم هزینه کنم.
به به - ماشااله تجهیزات. ;-)
زمینه های مورد علافه تان هم کم نیست.
پیشنهاد بنده همان 5D III است. چرا که تجهیزاتی که دارید را استفاده می کنید.
اما به نظرم با تغییر برند تغییر خاصی نخواهید داشت. مگر اینکه مبنای این تغییر علاقه به d800 باشد.
بنده هم 40D دارم و در فکر فول فریم . اما هزینه ها بالاست .
فارغ از بحث برند ها ، خودم اگر پول داشتم d600 را ترجیح می دهم. دوربین خوبی است.
بیشتر فکر کنید و عجله نکنید. مطئنم نظر دوستان دیگر هم راهگشاست.
پ ن : کیفیت 24-105 روی فول فریم خیلی بهتر است تا بدنه کراپ دار
سلام
D800 دوربین بسیار جالبیه ولی برای شما که تجهیزات کنون دارید ،خرید دی800 و لنز خوبی که جوابگوی سنسورش باشه بسیار هزینه رو برای شما افزایش خواهد داد.به نظر من همین 5DIII رو بگیرید ومطمئن باشید که بسیار دوربین خوبیست .
شاید منظورشان کاربردش است و الا منظور از تفاوت کیفیت را من هم متوجه نمیشوم
وحید جان - دیر این جواب شما رو دیدم.توضیح میدهم
نه جناب مرادی - همچین منطوری نداشتمنقل قول:
شاید منظورشان کاربردش است و الا منظور از تفاوت کیفیت را من هم متوجه نمیشوم
شاید!نقل قول:
طبيعي هست به خاطر سنسور بهتر تصوير بهتري هم حاصل ميشه در شرايط مشابه
---
اینکه گفتم کیفیت 105-24 روی فول فریم خیلی بهتر است تا بدنه کراپ دار هیچ دلیل علمی شاید نداشته باشه .ساده اش میشه همون جمله iman kh
بلکه تجربه خودم و بعضی دوستان فروم و forum های خارجی هست.
خیلی از عکسهایی هم که انداختم از نظر شارپنس مشکلی نداشته. مثلا http://forum.akkasee.com/f90/t10537.html#post279411
لنز های مختلف Canon و Third party هم داشته و دارم . 105-24 را هم داشتم.
کیفیت ساخت بالا ، اف ثابت ، لرزشگیر و موتور USM - همه اینها یعنی یه چیز درست و درمون.
اما ..روی 5D کیفیتش خیلی بهتر بود.
با احترام
فوروم سایت چرا ییهو میره هپروت!
مقايسه سريع مشخصات 1Dx , 5D MIII :
Canon EOS 1D X Feature Advantages Over the EOS 5D Mark III
More advanced metering system - 100k pixel, 252 zone RGB vs 63 zone iFCL
EOS iTR AF (Intelligent Tracking and Recognition AF including facial recognition
Frame rate is 2x faster - 12 fps vs. 6 fps
Higher frame burst rating - RAW: 38 vs. 18 rated / 54 vs. 33 tested
AF point-linked spot metering and Multi-spot metering
Faster AF driven by more powerful battery pack with select Canon L lenses
EV 0-20 Metering range - vs. EV 1-20
Higher native ISO settings available - 51200 vs. 25600
Higher expanded ISO settings available - 204800 vs. 102400
Less high ISO noise
Faster X-sync speed - 1/250 vs. 1/200
Dual DIGIC 5+ processors plus DIGIC 4 processor dedicated to AE functions
5D III has a single DIGIC 5+ processor and a non-specified AF-dedicated processor
Higher battery life rating - 1,120 vs. 950 shots
Higher shutter durability rating - 400,000 vs. 150,000 cycles
Higher viewfinder magnification - .76x vs .71x
Shorter viewfinder blackout time
Viewfinder provides more nose relief from LCD less nose spots on LCD
Has a viewfinder shutter
Built-in Ethernet Port
More advanced self-cleaning sensor
Better Weather Sealing
Built in vertical grip
Accepts optional focus screens
7LCD brightness levels - vs. 3
More custom functions - 31 vs. 13
Canon EOS 5D Mark III Feature Advantages Over the Canon EOS 1D X
Price - a big advantage for most of us
Higher resolution - 22.3 mp vs 18.1 mp
In-camera HDR mode
Headphone jack
Lighter weight with lighter battery
Compatible with Canon wireless infrared remotes such as the RC-6
Much quieter silent mode
سلام
پس از ارائه میان افزار جدید شرکت کانن برای دوربین 1DX که در آن امکان اتوفوکوس نقاط کراس تایپ را تا F8 در هنگام استفاده از اکستندر بر روی لنزها فراهم می نمود ، این بار نوبت مارک 3 است که با یک میان افزار جدید به این قابلیت مجهز گردد.
ضمن اینکه کانن وعده داده است که در آینده ای نزدیک ، علاوه بر اضافه نمودن قابلیت فوق ، امکان ضبط ویدیو با فرمت غیر فشرده را از طریق درگاه HDMI بر روی دستگاه رکوردر خارجی فراهم سازد.
سلام دوستان
من این دوربین را به تازگی خریدم !
مقایشه صحیحی نیست اما دوربین قبلی من 7D بود ازش راضی بودم تنها موردی که اذیتم میکرد رفتا ر نویزی این دوربین بود.
با کلی ترس لرز و با دیدن ریویوهایی که 70% آنها D800 را مناسب میدونستن من تصمیم به خرید این دوربین گرفتم .به نظر من رفتار نویزی بسیار خوبی داره .
سرعت و دقت فوکوس بسیار عالی البته این به لنز بیشتر مربوط میشه اما من لنز خوب با 7D داشتم اما به نظرم mark III خیلی بهتر عمل میکنه !
کلا به این نتیجه رسیدم که زیاد هم نباید این ریویو ها رو جدی گرفت !
سلام...
یادمه سری اول که اومد یه مشکلی داشت , به نظرم ورود نور به اتاق تاریک بود... من از دبی قصد تهیه دارم آیا از روی سریال نامبر میشه تشخیص داد؟
نکات خاصی واسه تست قبل از خرید وجود داره؟
ممنون
خوب البته 7D رو واقعا نمیشه با یه فول فریم مقایسه کرد ، اما با حرف هاتون موافقم ، من هم چندسال 7D داشتم و همیشه فکر میکردم که با 5DMKII چیزی تفاوت نداره !! صحبت همیشه از یک استاپ و 2 استاپ و از اینجور حرف ها بود ، اما در عمل وقتی اولین شات رو با 5DMKII دوستم انداختم فهمیدم که ....اوه اوه ماهیت تصاویر کلا باهم فرق داره و قابل مقایسه نیست ، البته 7D رو یک دوربین کراپ دار بی نظیر میدونم هنوز ..
Magic Lantern Alpha 3 For EOS 5D Mark III Available
در اینجا قابل دانلوده و بعضی امکاناتش هم شامل موارد زیر میشه:
http://www.canonwatch.com/magic-lant...iii-available/
Histogram and waveform moved to bottom
New experimental display for focus peaking (extreme sharpness)
16:9 bars for anamorphic preview
Focus box moves faster (not yet customizable)
After taking a picture and pressing Zoom In right away, you can scroll through pictures
Saturation boost when adjusting white balance
Warnings for bad settings (e.g. if you set picture quality to JPEG instead of RAW by mistake)
Dim the red LED while recording (make it less distracting)
بحث یکم از تاریخش گذشته اما:
اگه مساحت سنسور کراپ و فول فریم رو حساب کنید و مگاپیکسل هر سنسور رو به مساحتش تقسیم کنین عددی بدست میاد که تعداد پیکسل در (مثلا) م م مربع رو بهتون میده، در سنسور های aps-c 18mp این عدد حدود 54،000 و در فول فریم 21mp به 24،000 پیکسل در م م مربع میرسه، که نشون میده در سنسور کراپ با استفاده از لنز مشابه از بخش کوچکتری از تصویر لنز، پیکسل بیشتری استخراج میکنه که در نتیجه معایب لنز رو با وضوح چندبرابر نشون میده، که باعث میشه لنزی مثل 24-105 روی فول فریم خوب باشه ولی روی دوربینی با سنسور کراپ نتیجه ای مشابه لنز 15-85 و پایینتر از حالت اول رو بهتون بده.
موردی که شما در نظر نگرفتید این است که زمانی که از لنزهای فول فریم روی دوربینهای کراپدار استفاده میشود،به خاطر دایره بزرگتر تصویر این لنزها،سنسور از مرکز لنز برای استفاده کرده که معمولا و در اکثر لنزها گوشه ها مشکلات اپتیکی بیشتری نسبت به مرکز دارند.پس رفتار این لنزها (مخصوصا در گوشها ی تصویر) روی سنسور کراپ بهتر از سنسور فول فریم خواهد بود.
احتمالا این مورد در لنزی مانند 24-105 که در گوشه ها تفاوت شارپنس و کنتراست بیشتری با مرکز دارد بیشتر مشاهده خواهد شد.
و البته بهتر است این گفته ها به صورت عملی تست شود و در عمل تفاوتها مقایسه شود.
بله صحیح میفرمایید، اما به هر حال لنز باید کیفیتی بسیار بالا داشته باشه (مثل 70-200 ها و ...) تا با فشردگی پیکسل بیشتر از 2 برابر همچنان کیفیت بالایی ارائه دهد (حتی در مرکز، لنزی مانند 24-105 مقداری کم می آورد "بر اساس تجربیاتم روی 7d و البته مقدار فشردگی پیکسل که مقدارش مشخصه). به همین دلیل برای دوربینی مثل D800 باید حتما از لنزهای "بسیار" خوبی استفاده شود تا نتیجه مناسبی بدست بیاد.
با سلام
دوستان عزیز چگونه می شه فهمید که دوربین نشت نور داره یا نه!!!اگر ممکنه راهنمایی کنید.
با تشکر
درپوش لنز را بگذارید.
دوربین را بر روی مد تقدم آپرچر Av قرار دهید.
آپرچر را بر روی یک عدد مشخص مثلا 4 قرار دهید.
ISO را هم بر روی یک عدد مشخص ( مثلا 100 ) قرار دهید.
عدد سرعت شاتر را ببینید.
حالا چراغ صفحه LCD را روشن و خاموش کنید اگر تغییری در سرعت شاتر ایجاد شود یعنی نشت نور وجود دارد.
نباید دوربین تکون بخوره یا مهم نیست ؟ چون دوربین من وقتی در اینحالت تکون میخوره عدد سرعت کمی تغییر میکنه
درپوش لنز بر روی آن باشد و لرزه گیر خاموش باشد نباید تغییری صورت بگیرد.
اصولا ! و به صورت پیش فرض هر زمان ! در هر شرایط و هر نوع عکاسی چه روز چه شب چه با سرعت شاتر بالا چه پایین وقتی چشم به ویزور نچسبیده باشد ! باید و بایستی درپوش ویزور را قرار دهید . این یک فرض ثابت و پیش فرض است.
با سلام
دوستانی که ۵ دی مارک۳ دارند با هر بار شارژ چند شات عکس می گیرند؟
باطری من ۴۰۰-۷۰۰ تا بیشتر نمی گیره در حالی که تو کاتالوگ نوشته ۹۵۰ عدد!!
آیا باطری شما هم مانند عکس زیر است؟و از کجا می شه باطری اوریجینال رو تشخیص داد؟
با تشکرفایل پیوست 37980
با سلام و تشکر از شما دوست عزیز
۴۰۰ تا شات برای سردی هوا-لایو ویو و ... بود
۷۰۰ تا هم برای عکاسی با ویزور
مگه نباید cell رو زده باشه made in Japon و assembel رو made in Chine ??این الان جفتش چینه!در صورتی که باطری ۶۰ دی که E6 هست اینگونه است...
به هر فروشنده ای هم نشان می دهم می گه ظاهرا اورجینال هست...
سلام
باتری ها معمولاً بعد از چند سیکل شارژ و دشارژ به ظرفیت نهایئ خود می رسند. باتری 60D من در شارژهای اول حداکثر 700-800 عکس می گرفت ولی در شارژهای بعدی، من با یک شارژ 1800 عکس (بدون فلاش و بدون لایو ویو) هم گرفتم. شاید باتری دوربین شما هنوز به ظرفیت نهائی اش نرسیده است.
ارادتمند
سلام
از نظر ظاهری باطری من هم دقیقا مثل باطری شماست. و جایی نشنیدم که گفته باشند که حتما باید سلول هاش ساخت ژاپن باشه.
خب همونطور که دوستمون گفتن شرایط خیلی مختلفی هست که عمر باطری رو تعیین میکنه. خود کانن هم معمولا در دفترچه مینویسه که این تعداد با استانداردهای عکاسی خودمون هست.
یکی از مهمترین فاکتورها دمای هواست. و یکی دیگه هم استفاده از ال سی دی. شما فرض کنید مثلا نسبت به من برای چک کردن هر عکس در ال سی دی ۱ ثانیه بیشتر وقت صرف میکنید. در مجموع میشه حدود ۷۰۰ ثانیه که ال سی دی روشن هست! و خیلی در مصرف باطری موثره. حتی میزان نور ال سی دی هم همینطور. غیر از این حتی مصرف باطری سیستم فکوس لنزهای مختلف با هم فرق میکنه و این هم در عمر باطری موثره.
به هر حال عادت ها و نحوه عکاسی عکاس دقیقا روی عمر باطری تاثیر داره. مثلا من هیچ وقت دوربین رو خاموش نمیکنم و همیشه در حالت استندبای هست. ممکنه عکاس دیگه ای عادت داشته باشه که مرتب دوربین رو خاموش و روشن کنه. این رو مثال زدم و نمیدونم که کدوم یکی مصرف باطری رو کاهش میده. ممکنه راه اندازی مجدد و تمیز کردن سنسور خیلی بیشتر از استندبای بودن دوربین باطری مصرف کنه.
ولی در کل تا حالا نشده که باطری دوربین جایی من رو لنگ بذاره. معمولا هر دو یا سه بار که بیرون برای عکاسی میرم باطری رو شارژ میکنم که هنوز کاملا هم خالی نشده. اتفاقا الان رفتم چک کردم و دیدم که در طول ۷ ماه گذشته متوسط تعداد عکسی که در یک روز خارج از منزل گرفته ام حدود ۳۰۰ تا عکس هست. ولی اگه بحث مسافرت دو سه روزه به جایی باشه که دسترسی به برق وجود نداشته باشه فکر میکنم اصولا خرید و همراه بردن یک باطری اضافی منطقی باشه.
با سلام و احترام خدمت دوستان
دقیقا مشکل باطری با چند بار شارژ و دشارژ بر طرف شد و الان حدود ۱۲۰۰ تا شات می زنه البته با ویزور.
توی بحث فیلم برداری دوستان می دونند چگونه می شه اتو فوکوس مانند حالت All Servo که آهسته و نرم فوکوس می کنه داشته باشیم؟ یعنی یه نقطه رو مشخص کنیم که کلا همیشه اون نقطه فوکوس باشه؟
شدنش اینگونه است که دست رو روی AF on قرار بدیم ولی خیلی تابلو فوکوس می کنه!!!هم صدا زیاد و دیر!!در واقع فوکوس Live View رو انجام می ده..
می دونم فوکوس دستی باید انجام بشه ولی برای یه سوژه در حال خرکت بسیار مشکل می شه...
سلام
دوستان مشخصات و قابلیت های فیلم برداری 6D و Mark III با هم یکی هست یا تفاوت دارد؟(با توجه به قابلیت های روز فرمور های هر دو دوربین)
سلام دوستان من اين دوربين رو دو روز پيش از دبي خريدم ، امروز كه عكس ميگرفتم بر روي علامت باطري داخل ويزور يه نقطه سياه كوچك رو از تو ويزور ديدم ، البته ظاهر دوربين رو به دقت چك كردم ، موردي نداره ، ايا اين مسئله مورد خاصيه؟
فایل پیوست 39938
James Johnson, "Canon EOS 5D Mark III: The Guide to Understanding and Using Your Camera"
English | ISBN: 193753815X | 2013 | PDF, EPUB | 276 pages | 35 + 34 MB
کد:
http://ul.to/c3vcim8g
http://www.secureupload.eu/9m3nvv6u22h6/193753815X_Cano.pdf
EPUB
http://ul.to/7hjgfixp
http://www.secureupload.eu/qswpqcgachp4/193753815X_Cano.epub
سلام
دوستانی که تجربه کار با این دوربین رو دارن
میخوام بدونم برای پرتره و طبیعت از چه picture style استفاده میکنن ؟
ممنون
فکر نمیکنم عکاسی که این دوربین را انتخاب کرده باشد اصولا از Picture Style ها استفاده کند و اصولا نیازی به استفاده از آنها داشته باشد.این تغییرات صرفا بر روی فایل ها JPEG اثر خواهند داشت و نه بر روی فایل ها RAW و کاربر این دوربین اگر از فایل RAW استفاده نکند یقینا به ابزارش خیانت کرده است
برای این دوربین فوکوس اسکرینی که برای فوکوس manual بهتر و دقیقتر باشه هست ؟ اصلا میشه تعویضش کرد ؟
قصد خرید لنز zeiss 50mm 1.4 رو دارم اما با این فوکوس اسکرین فکر کنم فقط live view واسه فوکوس کاربردی باشه
آره هست البته خود کنون واسش تولید نمی کنه وباید سراغ مارک های دیگه برید و واسه تعویضش دوتا پیچ باید باز کنید (مثل مارک تو بی دردسر نیست)
http://www.focusingscreen.com/work/p.../5d3/002_1.jpg
پ ن : یه نگاه به Voigtlander Nokton 58mm f/1.4 SL II بیندازید بد نیست من دو سال پیش بین این و zeiss 50mm 1.4 براحتی Voigtlander را انتخاب کردم . البته بحثش به این تاپیک نمیخوره :
سلام
بسیار عالی !
When comparing the huge volume of data accumulated over measuring 147 lenses, one very surprising result was revealed. The average sharpness scores of the Canon EOS 5D Mark III matched the Nikon D800 and if the results were based solely on the mean average, the Canon actually out-performed the Nikon.
When using specific lenses (such as the new Sigma 35mm f/1.4 DG HSM A) the Nikon can out resolve the Canon. However, taken as a whole, the statistics reveal the EOS 5D MK III is capable of similar sharpness and of achieving a close DxOMark camera/lens score to the Nikon D800. Moreover, that’s despite the latter camera’s 60% extra pixel count.
Either way, the Nikon D800 sensor simply isn’t as adept at resolving detail, pixel-by-pixel, as the Canon EOS 5D Mark III. There’s another surprise as well.
آدم خوشحال می شه وقتی می بینه یه نفر (DXOMark) داره از خواب غفلت بیدار می شه و در شرف رستگاری است ! lol
با توجه به اشتباه DxO در خصوص امتیازات 5DMKIII و D800 ، به نظر می رسد می شود انتظار داشت در خصوص امتیازات 6D و D600 هم تصحیح مشابهی صورت گیرد.
firmware جدید این دوربین برای دانلود اماده هست با ورژن 1.2.1
لینک توضیحات
لینک دانلود
A list of improvements in firmware version 1.2.1 is listed below.
Uncompressed HDMI output is now enabled.
Enables the center AF point to autofocus when the camera is used with Canon EF lens/extender combinations whose combined maximum aperture is f/8.
Improves the speed of the camera’s acquisition of focus when using a Canon Speedlite’s AF-assist beam.
Fixes a phenomenon in which the LCD monitor may freeze and display Err 70 or Err 80 when a still photo is taken during Live View or in movie shooting mode.
Fixes a phenomenon that may occur when the continuous shooting priority setting is enabled for multiple exposures, such that, after the sixth image is taken, there is a slight pause before the remainder of the sequence is completed.
Fixes a phenomenon in which the viewfinder display shows incorrect information during AEB shooting.
Communication with the WFT-E7 Wireless File Transmitter has been improved.
When images have been successfully transferred with the WFT-E7 Wireless File Transmitter through the FTP protocol, an “O” will be displayed. When images have not been successfully transferred with the WFT-E7 Wireless File Transmitter through the FTP protocol, an “X” will be displayed.
Fixes a phenomenon in which the camera may not function properly when an Eye-Fi card is used.
Fixes a phenomenon in which the focal length value listed in the Exif information is not displayed correctly for images shot with the EF 24-70mm F4L IS USM lens.
Fixes a phenomenon in which the lens firmware cannot be updated properly.
Corrects errors in the Arabic language menu.
Fixes a phenomenon in which the camera changes the AF microadjustment value to -8.
Fixes a phenomenon in which the on-screen guidance cannot be fully displayed when setting the maximum limit value for the “Setting the ISO Speed Range for Auto ISO” option.
Magic Lantern برای اولین بار در یکی از firmware های خود قابلیت فیلمبرداری RAW را به یک دوربین افزود.
در firmware جدیدی که برای دوربین 5D III ارئه شده است به این دوربین قابلیت فیلمبرداری اچ دی و فول اچ دی با فریم ریت 24 فریم بر ثانیه به فرمت RAW افزوده شده است.
برای استفاده از این قابلیت کارتهای CF 1000x توصیه شده است.
نقل قول:
The Magic Lantern guys never cease to amaze with what they can pull out of Canon HDSLRs. In the latest Magic Lantern firmware that’s in development, the Canon 5D Mark III now manages to capture raw video at 24p. This comes after it was previously teased running at lower frame rates.
The resolution isn’t quite up to full 1920 x 1080; however, 720p is no problem. Additionally, they have been able to record up to 1928×850 with continuous recording. Bumping the resolution up to 1928×902 only allows for 700 frames of capture (or 29 seconds) before recording stops.
For an example of what raw video offers over Canon’s internal ALL-I recording, check out the below sample videos.
This first video is the new Magic Lantern raw video captured at 1920×820 on the 5D Mark III (that’s 2.35:1 aspect ratio). Each raw frame captured by the camera is roughly 3MB in size, which is why they recommend using 1000x CF cards
The difference between the internal footage and the RAW footage shows just what the 5D Mark III hardware is capable of doing . . . with the right firmware. The raw video allows so much more detail to be retained in both highlights and shadows.
While this latest firmware isn’t quite ready for everybody, it’s amazing to see what Magic Lantern is doing with Canon HDSLRs. And, it probably won’t be long before this is readily available to everyone.
We’ll be watching and waiting closely to see if Magic Lantern can push the resolution beyond the current stable resolutions for continuous recording.
Of course, there’s no additional news on the 5D Mark II raw video developments – yet.
.
یعنی این جداول وامتیازها عوض شدن؟ اون هم دراون حد که 5d حتی امتیازش بیشترمیشه؟
گرچه خوب نباید مهم هم باشه برای ما البته!!!
http://www.dxomark.com/index.php/Pub...-than-expected
http://www.dxomark.com/index.php/Pub...sor-Comparison
میشه کسی در مورد این دوربین برای مبتدی هایی مثه من ساده تر توضیح بده این دوربین دوربین خوبی هست یا نه ؟ من میخوام این دوربین و واسه کار ساخت فیلم تهیه کنم ، آیا دوربین پشتیبان خوبی برای این کار هست ، لنز مناسب برای کار فیلمبرداری این دوربین چی هست ؟ ممنون میشم یه نفر واضح واسم توضیح بده
مساله کیفیت فیلمبرداری نیست وگرنه این دوربین برای اینکار بهترین است. مساله مشکلات فیلبرداری با این دوربینها است. این تاپیک را مطالعه کنید بهتر متوجه میشوید. میتوانید سوالتان را آنجا مطرح کنید.