فلش 600 کانن امکانات زيادی به شما ميده و برای همين هم گرونه بايد ببينيد واقعاً به اين قابليت ها نياز داريد يا نه
با توجه به اطلاعات و بودجه شما به نظر من بهتره يک فلش ارزون تر بگيريد و بقيه پولتون رو جای ديگه يا حتی واسه فلش دوم هزينه کنيد
Printable View
فلش 600 کانن امکانات زيادی به شما ميده و برای همين هم گرونه بايد ببينيد واقعاً به اين قابليت ها نياز داريد يا نه
با توجه به اطلاعات و بودجه شما به نظر من بهتره يک فلش ارزون تر بگيريد و بقيه پولتون رو جای ديگه يا حتی واسه فلش دوم هزينه کنيد
با اسپيد لايت نور زيادی از سافت باکس 90 سانتی نميگيريد (چون گفتيد پرتابل فرض بر اينه که بيرون از استديو استفاده ميکنيد)
از طرفی اگر برای استفاده داخل باکس ميخواهيد فلش های منوال هم همين کار رو ميکنند با 1/5 قيمت
بهتره بقيه بحث رو توی تاپيک فلش ها ادامه بديد
سلام دوستای عزیز میخواستم ایزوی بالاتر ۶ دی رو فعال کنم اما داخل منوش پیدا نکردم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید
با سلام
امروز بعد از یک ماهی که 6 دی را تهیه کردم فرصت شد بصروت اساسی عکاسی کنم و به مشکلی برخوردم که ممنون میشم راهنمایی بفرمایید...دکمه دیپوتر به هر جوری که تنظیم میکنم باز هم تنظیمات را تار می بینم
سلام.
دیروز فرصت شد یک تست همزمان از 6d و 5dII انجام بدم.
میخواستم عملکرد HTP دو بدنه رو با هم مقایسه کنم.
کراپهای صد در صد رو اپلود کردم که میتونید از لینک گذاشته شده دریافت کنید....
جبران نوردهی +3EV و +5EV در حالت HTP خاموش و روشن.
تا جایی که من دیدم عملکرد 5DII به نسبت بهتره.
برای دریافت فایل اصلی روی عکسها کلیک کنید....!
فایل پیوست 69015
فایل پیوست 69016
فایل پیوست 69017
با سلام. من با دوربین 6D مشکلی دارم و اون اینکه توی عکسهام یک نوع تاری و بهم خوردگی پیکسلهای عکس دیده میشه.. چیزی شبیه تاری ناشی از لرزش و تکان خوردن دست. انگار پیکسلها پرش دارن خصوصا در نواحی خارج از فوکوس در ابتدا و انتهای عمق میدان. اول فکر کردم لرزش دست یا مشکل لنز تله باشه ولی حتی روی سه پایه هم تا حدود زیاد مشکل دیده میشه و روی دست حتی با سرعت 160 و 200 و دیاف 9 بافت عکس حتی در نقطه فوکوس بهم ریخته ست. توی دیافهای باز و سرعتهای پایین تر خیلی زیاده. لنزهایی که استفاده می کنم : 105-24 F4 و 200-70 F4 ممنون میشم راهنماییم کنین. نمونه عکس خاصی اگه لازمه دوستان و اساتید بگن بذارم.
نمونه عکس ها
http://uupload.ir/files/kjup_img_7293.jpg
<a href="http://uupload.ir/"><img src="http://uupload.ir/files/kjup_img_7293.jpg" border="0" alt="آپلود عکس" /></a>
http://uupload.ir/files/kjup_img_7293.jpg
http://uupload.ir/files/egh3_img_7304.jpg
<a href="http://uupload.ir/"><img src="http://uupload.ir/files/egh3_img_7304.jpg" border="0" alt="آپلود عکس" /></a>
با f4 از این بهتر نمیشه ... بعدش هم من بررسی کردم فوکوس شما روی قالپاق بالای آرم سایپا بوده که دقیقا هم فوکوس هستش ... البته فکر کنم سرعت 200 هم کم باشه ...
ولی توی دیافهای بالاتر هم مشکل هست. مشکل این نیست که فوکوس نمیکنه یا شارپ نیست. مشکل اینه که بافت تصویر بهم ریخته ست.
http://uupload.ir/files/9gxo_img_7314.jpg
در عکسهای که ارسال کردید مشکلی وجود نداره
فوکوس در قسمت میانی تنه درخت هستش و مشکلی نداره
از لنز 105-24 نباید انتظار معجزه داشت این لنز یک لنز معمولی و همه کاره هستش
باز مواردی که عرض کردم انجام بدید (عکس از یک متن و یک عکس پرتره (فوکوس را بدرستی انجام بدید در پرتره روی چشمها در متن هم روی یک کلمه))
از توجه و راهنمایی شما ممنونم ولی راستش مساله انتظار بی جا از 105-24 مطرح نیست و من هم در حدی اطلاعات دارم که میدونم به هرحال لنز سری L هست و کیفیت خوبی داره اما حتی در مقایسه با لنز 105-24 جدید کنون مشکل کاملا مشهوده. ضمن اینکه در عکسهای 200-70 کنون هم که لنز بی کیفیتی نیست همین مشکل دیده میشه. در مجموع از وجود مشکل اطمینان دارم و دنبال دلیل بروز اون هستم. وقتی عکسهای بیشتری بزارم شما و سایر دوستان هم حتما متوجه مشکل عکسها خواهید شد. امیدوارم بتونم رفعش کنم.
متاسفانه دوربین محل کارم هستش و الان امکان گرفتن عکسهای مورد نظر شما رو ندارم ولی یک عکس با اف 4 دارم که کامل مشکل رو نشون میده... هرچند که وضوح در اف 4 پایین هستش اما نوع رندرینگ محدوده خارج از فوکوس اصلا نرم و یکدست نیست و انگار با پرش تصویر همراهه... به پلاک موتور توجه کنید..
http://uupload.ir/files/zh23_img_7301.jpg
http://uupload.ir/files/zh23_img_7301_thumb.jpg
من عکس های خودم که با 70-200 بود رو چک کردم
نقاط خارج از فکوس همينطوره که مال شما هست و دوربين و لنز شما مشکلی نداره
عکس مناسب اينجا فعلاً اين رو پيدا کردم :-D
سيخ های دست راست رو ببينيد
http://uupload.ir/files/2pfr_img_0069.jpg
نقطه فوکوس بالای چراغ موتور هستش. چند تا عکس دیگه:
http://uupload.ir/files/1i82_img_0260.jpg
http://uupload.ir/files/1i82_img_0260_thumb.jpg
http://uupload.ir/files/02g4_img_4412.jpg
http://uupload.ir/files/02g4_img_4412_thumb.jpg
http://uupload.ir/files/cpqb_img_6587.jpg
http://uupload.ir/files/cpqb_img_6587_thumb.jpg
بنظر من هم درسته
به نظر من هم مشکلی نیست..............
اما در مورد بک فوکوس و فرانت فوکوس هم احتیاجی به تعمیر کار نیست خود دروبین این کار رو به نحو احسنت براتون انجام میده و تصحیح میکنه و چیز غیر عادی در لنزها و یا دوربین نیست .... جالبه بدون همین الان ۳ تا لنز آرتور موریس که ۶۰۰ اف ۴ ورژن ۲ و ۳۰۰ اف ۲.۸ و ۸۰۰ اف ۵.۶ که هر سه تا از بهترین لنزهای دنیا هستن رو ایشون ادجاست میکنه روی دوربینش و این خطای اپتیکی چیز وحشتناکی نیست که ما بدیمش دست تعمیر کار یا ازش بترسیم و فکر کنیم بد شانسیم ....... یه توضیح تست سیستم فوکوس هست ترجمش رو اینجا میزارم براتون ....
آموزش | بررسی صحت سیستم اتوفوکوس
خود چارت رو از صفحه ۱۸ این لینک بصورت Actual size دانلود کنید و بقیه توضیحات هم که مشخصه
http://www.fotoclubbellusimago.nl/re...art-report.pdf
سيستم لرزشگير و مكانيزم آينه هم ممكنه باعث blur شدن تصوير بشوند. IS رو خاموش كنيد و آينه رو قفل كنيد ببينيد تاثيري داره.
تو سايت DP مطلب مشابهي ديدم شايد بدردتون بخوره.
Problem with image stabilization on newer versions of 24-105 IS L?: Canon SLR Lens Talk Forum: Digital Photography Review
F4 70-200 canon
نمونه عکس canon 85mmF1.8
http://uupload.ir/files/gcy9_img_9264.jpg
http://uupload.ir/files/gcy9_img_9264_thumb.jpg
http://uupload.ir/files/9e4f_img_9273.jpg
http://uupload.ir/files/9e4f_img_9273_thumb.jpg
در اینکه مشکل وجود داره شکی ندارم. احتمالا مشکل بک فوکوس . نظر شما اینطور نیست؟
درود بر شما
بالاخره فرصت شد تست شما را با دقت ببینم! :::happy:::
ضمن تشکر از مقایسه ای که انجام دادین، فقط یک نکته؛ به همان میزان که شما عملکرد 5D را بهتر میبینید (و البته من هم موافقم) به همان میزان هم در اصل تصاویر اختلاف میبینم! یعنی کلا ستون های سمت چپ با هم همخوانی ندارند و گویا اکسپوز در 6D مقداری بیشتر بوده است. به خصوص در شاتهای +5EV بیشتر نمایان است که نمیدونم دیگر دوستان این را میبینند یا خیر؟(دیوارهای سیمانی)
اگر در مدهای تقدم اینکار را انجام دادین ممکن است مثلا با تغییر نقطه فکوس، شرایط نورسنجی دوربین هم...
لطفا در صورت امکان پارامترهای اکسپوز را ملاحظه بفرمائید که یکسان است یا خیر.
قاعدتا دینامیک رنج 6D هم کمتر از 5DII نباید باشد.:think:;
پیشاپیش ممنون از شما.
ارادتمند.
در مورد کادر , سه پایه ثابت بود.ولی چون هد کمی کوچک بود با تعویض بدنه ها کمی کادر عوض شده ( ناچیز ).و دیگر اینکه چون با acdcee کراپ صد در صد گرفتم جای کراپ 5d عینا روی 6d افتاده.وبه دلیل یکی نبودن کادرها این مدلی شده.
من این تست رو یکبار دیگه با 70-200 هم انجام دادم ( به خاطر زوم بالاتر و محدوده کوچکتر در کادر به جهت کمتر شدن خطای نور سنجی )که نتایج دقیقا همین بود.
HTP OFF 6D
ISO 100 F10 1/20 +3EV
ISO 100 F10 1/5 +5EV
HTP ON 6D
ISO 200 F10 1/30 +3EV
ISO 200 F10 1/8 +5EV
HTP OFF 5DII
ISO 100 F10 1/20 +3EV
ISO 100 F10 1/5 +5EV
HTP ON 5DII
ISO 200 F10 1/30 +3EV
ISO 200 F10 1/8 +5EV
البته فکر کنم برای دقت بالاتر نیازه این تست رو در فضای منزل و با نور لامپ که روشنایی ثابت داره انجام بدم.
سلام
تریگر هانل گرفتم
وقتی روحالت وایرلس میخوام عکاسی کنم تریگر دستور میده ولی فلاش نمیزنه و وقتی ازحالت لایوویو و وایرلس خارج میشم میزنه دلیلش چیه؟
دوستان قبلا عکسی ک میگرفتم ازطریق وایرلس همون کیفیت اصلی روانتقال میداد ولی حالا کیفیت رو خیلی پایین میاره تنظیمات موبایله یاخوددوربین؟کجاشه؟
ممنون
سلام من هم همین مشکل رو دارم در حالت لایو ویو تریگر کار نمیکنه ( yongnuo rf-602tx ) مجبورم فلاش کنون رو روی دوربین بذارم و با قدرت کم برای تریگر کردن فلاش های اتلیه ای استفاده کنم . میخواستم تریگر بخرم خوب شد که نخریدم . ممنون از شما (:
سلام
دوستان من متوجه نمیشم چجوری مجیک لنترن رو رو 6D نصب کنم.
اگه ممکنه یکی از بزرگواران به زبان ساده و کامل این موضوع رو شرح بده.
من فایل از اینجـــــا دانلود کردم.
بعد از حالت زیپ خارج کردم و ریختم رو مموری
و بعد رفتم و آپدیت کردم.
رفت جلو و دون نوشت و با سبز نوشت دوربین ریست کنم
چجوری ریست باید بشه؟
کلید سطل آشغالم زدم ریست نشد.
دوربین و خاموش روشن کردم میاد بالا فقط کنار باطری درصد مینویسه به رنگ زد
و زیر ایزو هم مینویسه بازه چند تا چند
لطفا راهنمایی کنید
کسی ميدونه چطوری ميشه موقع ديدن عکس ها مثل ساير دوربين ها با دکمه های پشت روی عکس زوم کرد (بجای استفاده از ويل جلو)
الان دکمه های عقبی موقع ديدن عکس کار خاصی انجام نميدن عجيبه کنون بی دليل جابجاشون کرده
معمولاً توی دوربين های کنون از ايزو 160 برای فيلم برداری استفاده ميشه و نويز رو کم ميکنه اما باعث ميشه ديناميک رنج بياد پايين
اما طبق اين لينک توی 6 دی ديناميک رنج روی ايزو 160 به بالاترين حدش ميرسه
جناب دانش پايه هميشه ايزو 50 رو توصيه ميکرد
Photographic Dynamic Range versus ISO
برام جالب بود گفتم شما هم بدونيد
5 دی 3 هم همينطوره
والا چیزی که در ایزو 50 اتفاق میافتد یک استاپ نویز کمتر در سایه ها است (یک استاپ دینامیک رنج بهتر) که در ریکاوری سایه ها کاملا مشخص است. اما چیزی که من قبلا متوجه آن نشده بودم این مورد است بدنهای کنون (فکر میکنم باقی هم همینطور هستند) ایزوی 50 ندارند. کاری که بدنه انجام میدهد عکاسی با ایزوی 100 در یک استاپ بالاتر جبران نوردهی و سپس کم کردن همین یک استاپ در پردازش است. نتیجه این میشود که چون سایها با +۱ نوردهی گرفته شده نویز کمتری دارد. منتها، اینطوری یک استاپ از دینامیک رنج سمت هالایت کم میشود! در واقع تغییری در دینامیک رنج نخواهیم داشت و همچنان ایزوی 100 بیشترین دینامیک رنج را دارد.
توی کنون تا جايی که من چک کردم 6 دی و 5 دی 3 اينجوری بود و طبق نمودار ديناميک رنج هم بالا رفته
البته اينقدر اختلاف زياد نيشه که بدون تست ازمايشگاهی بشه متوجه شد
اون بحث ايزو بالاتر و کم کردن 1/3 استاپ فکر ميکنم از ايزو 160 شروع ميشه (روی 200 ميگيره - 1/3) و ربطی به 50 نداره
با سلام
من خیلی اطلاعات در مورده این دوربین ندارم و چون احتیاج به دوربین برای پرتره دارم و شارپنس هم برام مهمه می خواستم بپرسم با این دوربین میشه رو دو نقطه فوکوس کرد و برای این کار خوبه؟
در حال حاضر دوربین 600D کانن و از لنز 50mm 1.4 سیگما استفاده می کنم.
ممنونم
اينکه منظورتون از 2 نقطه چيه رو من نفهميدم
اگر منظورتون اينه که برای فکوس راحت تر چند تا نقطه فکوس استفاده کرد اون برای دوربين هايی که نقطه فکوس های زياد و نزديک به هم دارند مثل 5 دی 3 که ميشه به صورت گروهی نقطه فکوس ها رو انتخاب کرد
فکوس به صورت يه صفحه که دقيقاً موازی سنسور جلو عقب ميره
و اگر سوژه مثلاً مستقيم رو به دوربين باشه همزمان 2 تا چشم توی صفحه فکوس قرار ميگرند
در غير اين صورت اگر نقاط مورد نظر شما با سنسور فاصله برابر نداشته باشند فقط وقتی هر 2 توی فکوس ميمونند که عمق ميدان زيادی داشته باشيد
منطقه فکوس يک صفحست عمود دقيقاً موازی سنسور دوربين و در حالت عادی شما نميتونی 2 تا نقطه که روی اون صفحه نيستند رو همزمان در فکوس قرار بدی (مگر اينکه عمق ميدان رو زياد کنيد )
http://www.anstendig.org/autofocus_4.png
http://www.anstendig.org/autofocus_1.png
با استفاده از لنز های تيلت شيفت ميشه اين صفحه رو زاويه داد و ديگه الزاماً موازی سنسور نيست و قابل تنظيمه
tiiltshift
http://www.bokehblog.com/public/lens...ocus-plane.jpg
http://www.bobatkins.com/photography...apter/tilt.jpg
سلام خدمت دوستان حدود بیست روز پیش یه کنون 6D با لنز 24-105 خریداری کردم چند رووز پیش پس از تست فیلمبرداری متوجه شدم یه صدای اضافه هم توی فیلم هست یه جور خر خر کردن که امروز متوجه شدم هر وقت استبلایزر لنز رو روشن میکنم این صدا هم در حالت عکاسی و هم فیلمبرداری هست . به نظر شما طبیعیه یا مشکل داره ؟؟ ممنون
طبيعيه و مشکل خاصی نيست
صدای فکوس هم ممکنه تو فيلم باشه
اگر از ميکروفن جدا استفاده کنيد اين مشکلات پيش نميآد
از دوستان کسی میدونه چطور میشه تعداد شاتر 6دی رو فهمید برنامه eosinfo روی این مدل کار نمیکنه سایت ها هم که اکثرا برای نیکون جواب میدن
خلاصه تمامی روش هایی که بلد بودم به سنگ خورده
کسی میتونه نرم افزار یا سایتی معرفی کنه؟
برنامه eosmsg
سلام
این سایت اکثر دوربین هارو ساپورت میکنه و هر مدلی چه نیکون و چه کنون تست کردم جواب دادهنقل قول:
سلام خدمت دوستان و اساتید سایت . یه مشکلی که برام پیش اومده اینه که هنگام عکاسی کادر بندی رو که انجام میدم و عکس میگیرم کادر درسته ولی وقتی که عکس رو میبینم کادر اون چیزی نیست که خودم بستم این مشکل همیشه در سمت چپ پیش میاد یعنی اون فضای خالی که برای سمت چپ قرار دادم بعد از عکاسی میاد روی سمت راست مثلا دست سوژه از کادر سمت چپ میزنه بیرون . این مشکل فقط زمانیه که از ویزور استفاده میکنم . دوربین هم که 6D هستش . ممنون میشم کسی اطلاع داره کمک کنه
سلام لطفاً قدری واضح تر بفرمایید گرچه احتمال کمک بنده کم هست اما میاد سمت راست یعنی چه؟! اگر اینگونه بود که دست سمت چپ میبایست می امد سمت راست!پس اشکال دیجیتال نیست احتمالاً
کادر شیفت می شود گویا...
یاآیینه جابجا شده است (گرچه بسیار بعید است) و الا اختلاف بین ویزور و سنسور نباید تا این حد فاحش باشد...
محل قرار گیری نقاط فوکوس تغییر نکرده اند؟ محل قرارگیری فوکوس اسکرین 6D را نمیدانم اما احتمال جابجایی منشور ویزور هم هست..که این یکی محتمل تر است به نظرم
لطفاً بررسی بفرمایید..
پ.ن.
عذر میخوام طبق فرمایشتون کادربندی میفرمایید و کادر درسته، بنابراین تمام آنچه عرض شد کاملاً بی ربط است.ببخشید. اتفاق جالبی است...
Viewing image rOcKF.jpg
یه نمونه عکس اینجا گذاشتم اگه دقت کنین شانه سمت چپ از کادر خارج شده در صورتی که در کادر بندی اصلی که انجام دادم جفت شانه ها در کادر بودن
ويو فايندر 6 دی 100 % کادر رو پوشش نميده و کمی از فضا در گوشه ها حذف ميشه و بعد از عکس گرفتن داخل عکس اصلی فضای بيشتری رو ميبينيد
اگر از لايو ويو استفاده کنيد همون کادری که تو عکس ميبينيد رو داريد که اين طبيعيه و دوربين های که 100% کادر رو پوشش ميدن اين مشکل رو ندارند
اما اگر چيزی که تو ويو فايندر ميبينيد حذف ميشه مشکلی وجود داره و بايد دوربين رو چک کنيد ،ممکنه آينه از جای خودش خارج شده بهتره با 3 پايه از سوژه ثابت عکس بگيريد که دقت بيشتری داشه باشيد و ببينيد چيزی حذف ميشه يا کمی اضافه ميشه
بنظرم آینه تکان خورده.مشابهه همین مشکلو دیدم در60دی.