:::happy:::
Printable View
من الان از یک صحنه دو عکس گرفتم با ایزوی 100 و 6400 ...
عکسی که با ایزوی 100 گرفته بودم 73 مگ حجم داشت و عکسی که با ایزوی 6400 گرفتم 76 مگ.
فیلم آموزشی برای نصب WIFI دوربین 6D و 70D به زبان فارسی
http://tasvirbartar.org/videos/Wifi-70D-6D.mp4
یک Review بسیار زیبا از کانن 6D .
کسانی که مردد خرید این دوربین هستند رو از شک و تردید در میاره و به 6D داران یادآوری میکنه که چه دوربین خوبی دارند. :-)
Canon 6D Review | The Ultimate Hands-on Review of the Canon 6D | Graham Clark Photography
فوتوشاپ من (6 ) فایلهای raw شش دی را باز نمی کند ! سایت ادوبی هم که انگار با ایران مشکل دارد ! فایل به روز رسانی برای این دوربین راچگونه میشه به دست اورد ؟
فکر می کنم این پست مشکل شما را حل کند.
سلام دوستان, کسی هست که با 6d بیشتر از 100 هزارتا شات زده باشه؟
سلام . به تازگی دوربین 6d گرفتم وقتی بالاترین نقطه فکوس رو انتخاب میکنم بالای اون یک انعکاس قرمز میاد . به شرکت گارانتی ایدال مراجعه کردم گفتن عادیه و مشکلی نیست .
تو سایتهای خارجی هم در موردش نوشتن ولی نمیدونم که این مسئله طبییعیه یا شانس بد منه
خواستم بپرسم دوستان دیگه هم این مورد رو دیدن یا درون ویزور انعکاس اضافه ای دیده میشه .
ممنون میشم راهنمائی کنید .
نه خیر فقط در ویزور دیده میشود فایل پیوست 56930
این عکس مربوط به 5d2 هستش ولی من هم دقیقا در بالای بالاترین نقطه انعکاس قرمز دارم . تو روز کم دیده میشه همین بود که موقع خرید متوجهش نشدم .
در نور اتاق وقتی نقطه فکوس بالا رو انتخاب میکنم به وضوح دیده میشه .
خب این موردی که شما دارید شاید بشود گفت اصلا مورد نیست. بهتر است حساس نباشید و از دوربین عالی که خریدید لذت کامل را ببرید
این موارد میتواند کاملا طبیعی باشد
البته نمیتوان گفت "تمام" آنها اینطور هستند. اما باز هم این مورد را میتوان گفت طبیعیست و موردی نیست.
فریمور جدید دوربین 6D معرفی شد ۱.۱.۴
اینم لینک دانلود
Canon U.S.A. : Professional Imaging Products : EOS 6D
بله در 6D بنده هم این انعکاس رنگ قرمز مربوط به بالاترین نقطه فوکوس قابل مشاهده هست و به نظر من چیز مهمی نیست.
آپدیت فرمویر هم انجام شد . حتی اگز تغییرات کاملا جزئی باشند توصیه میکنم حتما آپدیت کنید. مدت زمان آپدیت حدود دو الی سه دقیه طول کشید یعنی نیازی به باتری با شارژ فول ندارید.
سلام سال نو همه مبارک...من هم چند روزی میشه که با وجود افزایش ناگهانی قیمت دل رو به دریا زدم و 6D + 24-105 گرفنم و وقتی که دقت کردم متوجه شدم که دوربین من هم این انعکاس قرمز رنگ رو داره...ولی مشکلی توی عکسها نیست...با این وجود ممنون میشم دوستان اگه اطلاعاتی دارند بفرمایند...کسی علتش رو میدونه؟ آیا در آینده مشکلی بوجود میاره؟.....
در ضمن آیا برای استفاده از wi-fi جهت سیمبین(nokia) ترم افزار موجود هست؟
با سپاس از همه
درود به همه رفقا،نمیدونم جای مناسبیه یا نه اما دیدم راجب 6D هست اینجا پست گذاشتم.
من با دوربینم زیاد عکس نگرفتم بیشتر تصویرگرفتم،اما دیروز یه چنتا عکس انداختم.الان داشتم نگاه میکردم دیدم اینجوریه،توی هر فریم عکس این مشکل هست.
نگران شدم.دوربینمم گارانتی داره؟
بچهها این مشکل برای چیه؟
فایل پیوست 57204فایل پیوست 57205فایل پیوست 57206فایل پیوست 57207فایل پیوست 57208
اصلا نگران نباشید این نقطه یک پیکسل سوخته است اگر در هر دوربینی دقیق شوید چند عدد از این پیکسلها وجود دارد حتی من در دوربین کاملا نو هم پیکسل سوخته دیده ام.نقل قول:
درود به همه رفقا،نمیدونم جای مناسبیه یا نه اما دیدم راجب 6D هست اینجا پست گذاشتم.
من با دوربینم زیاد عکس نگرفتم بیشتر تصویرگرفتم،اما دیروز یه چنتا عکس انداختم.الان داشتم نگاه میکردم دیدم اینجوریه،توی هر فریم عکس این مشکل هست.
نگران شدم.دوربینمم گارانتی داره؟
بچهها این مشکل برای چیه؟
اگر خیلی روی موضوع حساس شدید دوربین را به تعمیرگاه مرکزی ببرید تا مشکل را حل کنن که به احتمال زیاد رایگان هم این کار را انجام میدهند به این صورت که به صورت نرم افزاری برای دوربین تعریف میشود که آن پیکسل سوخته را با پیکسل های کناری جایگزین کند ، به نوعی همان ابزار stamp در فتوشاپ....
دوست عزيز همه دوربين هاي slr كم يا بيش اين هات پيكسل ها رو دارن ، 6D خود من فكر كنم ١٢-١٥ تا داشت ، احتياجي به بردن به تعميرگاه نيست ،روشي هست براي از بين بردن هات پيكسل كه تقريبا ٩٩ درصد اونها درست ميشن و اون بدين صورت هست كه دوربين رو در حالت manual cleaning بزاريد نه auto ،گپ لنز رو بزاريد( يا لنز رو باز كنيد از دوربين و گپ دوربين رو بزاريد ) و به مدت ١ دقيقه دوربين رو روشن بزاريد و بعد خاموش كنيد ، براي اينكه ببينيد چقدر هات پيكسل مونده باز گپ لنز رو بزاريد و ٣٠ ثانيه نوردهي كنيد و بعد عكس گرفته شده رو در كراپ ٢٠٠ درصد يا بيشتر ببينيد ، به احتمال زياد همون بار اول هات پيكسل هاي شما ازبين خواند رفت اما اگر ديدي چند تايي باقي مونده باز روش manual cleaning رو انجام بديد منتهي با مدت زمان بيشتر مثلا ٢ دقيقه ، موفق باشيد
جناب نژادی ، با سلام
ضمن تبریک سال نو ، یک سوال برایم پیش آمد.
مگه cleaning دوربین با ارتعاشات خیلی ریز ، کثیفی سنسور را تمیز نمیکنه ؟
پس همین سیستم چطور مشکل هات پیکسل رو رفع میکنه! ؟ (مگه تنها روش رفع هات پیکسل ، تعویض cmos یا بصورت نرم افزار (که از پیکسل های معیوب استفاده نشه) نیست !؟ )
با سپاس
سلام دوست عزيز ، متاسفانه من راجع به عملكردي كه با اينكار انجام ميشه اطلاعات دقيقي ندارم ، اما شما ميتوني با يه سرچ كردن توي گوگل و يا يوتيوب نحوه اين كار رو ببينيد ، خيلي از دوستان و خود من سالهاست با اين كار هات پيكسل رو درست ميكنيم در فروم ها و يا سايت هاي خارجي هم اين روش پيشنهاد شده و چيزه عجيب غريب يا خاصي نيست اما عملكرد اون رو نميدونم دقيقا چجورياست اما به نظر مياد با قرار دادن روي حالت manual cleaning ديگه اون ارتعاشات ايجاد نميشه و .......
سلام دوستان....من هر چی گشتم نتونستم EOS Remote برای اندروید پیدا کنم(برای دوربین 6D)...کسی داره که برای من بفرسته یا لینک سالم اینجا قرار بده؟ با سپاس از همه
در پست 328 همین تاپیک آقای جاوید لینک خوبی از نسخه 1.1 اندروید این نرم افزار قرار دادن.موفق باشید
http://forum.akkasee.com/f47/t18204-13.html
از زمانی که 60d داشتم و الان که از 6d استفاده می کنم، با تراز این دوربینها مشکل داشتم ! برای نوردهی طولانی مدت، من سه پایه (055 یا 190 ) را تا انجا که می شود، محکم کنم ! نمی دانم این تراز دوربین بر چه اساسی کار می کند ( سنسورش ) که هیچ وقت سبز ( ثابت نیست ) و همیشه گاهی در حال بازی به چپ و راست است . حرکت تراز می تواند به علت لرزش سه پایه یا هد باشد و یا اینکه دارای تلورانسی است که می توان چشم پوشی کرد ؟
سلام.اکنون هر دوی این دوربین ها را دارم تست کردم و این مورد را ندیدم,اما بنا به کارم از ترازهای لیزری و دیجیتالی خیلی استفاده میکنم و این مورد در انها زمانی دیده می شود که در وضعیت تراز کامل قرار نگرفته باشند.به عبارتی میزان انحراف انها از تلرانسی که دستگاه در نظر گرفته بیشتر باشد بنابراین دستگاه دایما در وضیت ناپایداری هرچند جزیی قرار دارد.نقل قول:
از زمانی که 60d داشتم و الان که از 6d استفاده می کنم، با تراز این دوربینها مشکل داشتم !
در منزل و مکانهای ثابت و ارام هم این مشکل را دارید؟
سلام ...
هنگامی که سه پایه را تنظیم می کنم ( معمولا لولای اولی را که قوی تر است را تا انتها باز می کنم ) و هد را تنظیم می کنم ( 804-498 ) در لحظات اول تراز معمولا بی حرکت است . اما ممکن است در بین کار ( برای شاتهای 20-30 ثانیه ای به تعداد زیاد ) تراز کمی تکان بخورد و قرمز شود . شاید با حذف کردن بند دوربین ( به علت تکان خوردن ) یا دکلانشور این حرکات قطع شود ! در قدیم از مانفرتو 190 استفاده می کردم و تصورم ان بود که ممکن است این سه پایه ضعیف باشد و لرزش به وجود بیاید . اما در مدتی که از 055 هم استفاده کرده ام، تغییر حاصل نشده . سوال اینجاست که دقت این تراز در چه حد است ؟ این تکان خوردن ممکنه به نوعی بی اهمیت باشد ( در هنگام که حتی برای خذف کوچکترین لرزش ها از قفل اینه استفاده شده)
در خانه زیاد مهم نیست چون زمان نوردهی برای نوع عکاسی من پایین است و اگر هم چنین بوده بی اهمیت است ! اما این تغییر وضعیت وجود دارد .
سلام
تنها بادی را در محیط ارام روی سه پایه ببندید و تست کنید بدون هیچ متعلقاتی.
اما اینکه در محیط عکاسی چه اتفاقی میوفتد,برای من بارها پیش امده باد انقدر شدید بوده که در تعدادی از عکس ها بند دوربین هم ثبت شده!ناچار بند دوربین را به سه پایه بسته ام.دکلانشور هم بیسیم بوده.
وضعیت تراز را مرتبا چک نکرده ام اما هنگام استک عکس مشکلی پیش نیامده و متوجه ناتراز بودن عکس نشده ام.هر چند سه پایه و هد من مانند شما نیست(ضعیف تر است) اما همیشه پیچ هایش را به حد غایت سفت میکنم.
مشکل فقط در مورد نوردهی بلند مدت است . اگر این تراز به واقع درست عمل کند، به معنی لرزش در هنگام نوردهی است و باید به نحوی حل شود .
فریم ور جدید 1.1.4 اين دوربین
در نسخه 1.1.3 برخی از تصاویر را قبلا به برخي موبایلیهايي كه روي آنها نرم افزار EOS Remote نصب شده بود نميشد انتقال داد كه در نسخه 1.1.4 اين مشكل مرتفع شده. از سوی دیگر، یک غلط املایی در Feature Guide دوربین به زبان آلمانی و یک غلط املایی در همین بخش به زبان کره ای نيز اصلاح شده.
https://www.usa.canon.com/cusa/consu...ersAndSoftware
سلام
البته این آپدیت خیلی هم جدید نیست و قبلا در همین تاپیک معرفی شده بود .
پست #436
دوستان و اساتيد سلام.
مدتي هست به كاليبره بودن فوكوس مشكوك شدم. براي حداقل عمق ميدان با فاصله حدود ٦٠ سانت و بيشينه فاصله كانوني ١٠٥ روي خط كش فلزي روي عدد ٢٠ فوكوس انجام شد. ولي پس از مشاهده عكس دامنه داخل فوكوس از حدود ١٨.٥ تا ٢٢.٥ بود. يعني يكسانت و نيم قبل نقطه فوكوس و حدود ٢.٥ بعدش.
لطفا بفرماييد.
١: اين عدم تقارن به معني كاليبره نبودن هست.؟
٢: شيوه تست كاليبره بودن صحيح بوده يا خير؟
بدنه ٦d لنز ٢٤-١٠٥ حدود ٩ماه پيش خريداري شده با حدود ١٠٠٠ شات و ضربه هم نديده.
با سلام . آیا سرعت حداکثر سینک این دوربین 1/180 هست ! یعنی از دوربینهای رده پایین تر که 1/250 هستند سرعت سینکش پایین تره.؟
میخواستم فلاش 600 که سرعت سینک بالا را پشتیبانی میکنه تهیه کنم. در واقع بیشتر برای عکاسی در روز از چهره وقتی آفتاب از پشت به سوژه می تابه و فلاش نقش پر کننده رو داره. ولی اگه انقدر سرعت سینک پایین باشه و با این سوژه پر تحرک ما خیلی نا امید کننده هست.
سلام
برای انجام این کار 1/180 و 1/250 خیلی با هم تفاوت ندارند.
اگر قصد دارید از های اسپید سینک استفاده کنید تا 1/4000 ثانیه هم با این دوربین میتوانید فلاش خود را تریگر کنید.
برای این کار باید یا ازترنسیمتر مخصوص کنون و یا از تریگرهای برندهای دیگر مثل پاکت ویزارد یا ... که های اسپید را ساپورت میکنند استفاده کنید.
در این حالت ولی قدرت فلاش کاهش پیدا میکند و در صورت نیاز باید از تعداد بیشتری فلاش استفاده کنید.
از هر ابزار هم باید به اندازه قیمت و امکانات و سطح خودش انتظار داشت.
اگر با شناخت و دقت ابزار مناسب را تهیه کنید هیچ وقت نا امید نخواهید شد.
جناب M.Mobin ممنون از پاسخ شما. البته جایی دیدم که فلش 600 فقط با فول فریمهایی مثل مارک3 و 1dx میتونه های اسپید سینک بشه که بدلیل محدودیتهای تیغه 6D امکان پذیر نیست . که البته امیدوارم کاملا غلط باشه.
اگر بخواهیم فلش 600 را روی خود دوربین ( یا با استفاده از کابل هات شو) با سرعت سینک بالا استفاده کنیم امکان پذیر هست؟
های اسپید سینک از روی خود فلاش فعال میشود و ربطی به بدنه ندارد.
من فلاش 600 را ندارم ولی 6دی با فلاش 580 کنون در های اسپید مشکلی ندارد و بعید میدانم این مورد در فلاش 600 هم متفاوت باشد.
این جایی که میفرمایید دیدید اگر منبع معتبری هست بفرمایید تا مطالعه کنم.
با کابل هات شو هم میتوانید از های اسپید استفاده کنید.
البته آقای نعمت الهی از دوستان فروم هم این بدنه و هم فلاش 600 را دارند که در صورت نیاز میتوانید از ایشان سوال کنید.
سلام دوستان من دیروز بالاخره یه 6 دی خریدم . یه سوالی داشتم اگه راهنمایی کنید ممنون میشم . من یه سیگما 50 اف 1.4 دارم وقتی روی دوربین بستم توی منوی دوربین فقط نوشته سیگما 50 در صورتی که 24-105 رو که میبندم اطلاعات رو کامل میده . حالا مشکل اینجاست که وقتی از اف 4 پایین تر میایی توی سرعت شاتر اتفاقی نمی افته لطفاٌ راهنمایی بفرمائید چه کار باید کرد .
ممنون از راهنمایی تون ولی منظور من اینه که در منوی دوربین یه قسمتی هست که مشخصات لنز رو به شما میده وقتی لنز 24-105 بسته باشه اطلاعات لنز رو کامل میده ولی وقتی سیگما رو میبندم فقط میزنه سیگما 50 همین ضمناً یه مشکل دیگه هم که دارم اینه که فکر میکنم لنز سیگما مشکل گیجی فکوس داره از یکی شنیدم که میگفت میشه توی منو سنسور رو عقب جلو کرد تا این مشکل حل شه نمیدونم میشه یا نه . راستی چطور میشه فریم ور دوربین رو آپگرید کرد بازم ممنون از راهنمایی .
بالاخره تونستم یه سفر برم و بدنه و لنزامو تست بزنم به یه مشکل عجیب برخوردم همونظور که مستحضرید متودهای اتوفوکس دوربین سه تاست FLEXZONEAF,LIVE MODE,QUICK MODE وقتی تو حالت کوییک موده و از ویزور عکس میگیرم تصویر اونجور که باید شارپ نیست در حالیکه وقتی از لایو ویو و در حالت فلیکس زون عکس میگیرم تصویر فوق العاده شارپه علت چی میتونه باشه و چکار کنم که در حالتهای دیگه اوتوفوکوس هم تصویر به شارپی حالت فلیکس زون در لایو ویو باشه؟
در فکوس با لایو ویو دوربین از همان سنسوری استفاده میکند که تصویر اصلی را ثبت میکند. پس این فکوس دقیقتر است.
ولی در فکوس با ویزو دوربین از مکانیسم و قطعات دیگری برای فکوس استفاده میکند. در عمل ممکن است این دو تطابق کاملی با هم نداشته باشند. مشکل میتواند هم از لنز و هم از بدنه باشد. اگر این مشکل زیاد نباشد میتوانید با گزینه micro adjustment فکوس را تنظیم کنید.تا 4 یا 5 استپ معمولا قابل چشم پوشی است ولی اگر زیاد بود باید به تعمیرگاه بفرستید.
از چه لنزی استفاده میکنید؟ پرایم سریع؟ در این لنزها کمی خطا وجود دارد.
24-70 تامرون
دوستان دیگه ای در بخش مربوط به این لنز با مشکلاتی در 6D روبرو شده اند، لنز دیگه ای ندارید امتحان کنید؟
مثلا یکی از کابران فروم از خالی کردن باطری دوربین در هنگام استفاده از این لنز حتی در هنگام خاموشی گلایه داشت که بعدا مشخص شد باگ این لنز روی برخی بدنه هاست که سیستم لرزشگیر دوربین حتی در حالت خاموش هم فعاله و باطری مصرف می کنه (البته همه گیر نبود وبرخی روی 6D، برخی هم روی 650D باهاش مشکل داشتند.)
حتما با یک لنز دیگه چک بفرمایید
ارادت
سلام ایا در خروجی عکس 6دی و 60دی از نقطه نظرکیفیت عکس تفاوت زیادی است که بتونه تفاوت 3میلیونی قیمتاشونا پوشش بده
خیر دوست عزیز همان 60دی را تهیه کنید. حتی بدنه ارزانتر!
تفاوت 6دی با 60دی در چیزهای دیگری بجز کیفیت عکس است که باعث میشود بعضی انرا انتخاب کنند. البته اختلاف در کیفیت هم وجود دارد ولی ایا مهم است؟!!!
اگر عاشق عکاسی نیستید و برای تفریح و ثبت خاطرات میخواهید خیر!
علاقه مند هستم و یه 60دی با لنز24-105 و سیگما 30f.18دارم ولی تو ایزوهای بالا نویز و افت رنگ ازیتم میکنه
خوب در این صورت میتوانید به آپگرید فکر کنید.
چیزی که بدست میاورید دو استاپ نویز کمتر است. علاوه بر این شما شارپنس بیشتری هم خواهید داشت.
لنزتان هم برای منظره وایدتر خواهد بود. الان واید لنز شما از 38 شروع میشود که برای منظره خیلی مناسب نیست. ولی روی 6دی همان 24 خواهد بود.
مورد بعدی که به چشم خواهد آمد انعطاف بهتر تصویر در زمان ادیت است. مخصوصا ریکاوری سایه ها در ایزوی 50 است که دست شمارا برای عکاسی منظره بازتر میکند.
دینامیک رنج خیلی تفاوت نمیکند. ولی کمی بهتر شده.
روی هم رفته من فکر میکنم با لنزهای شما خرید معقولی خواهد بود.
وایدی لنز برا من کافیه ایا با لنزسیگما 18-35 1.8 که تو 1.8شارپنس عالی داره میشه دو استاپ و جبران کرد چون 30 اف1.4خودم تو دیاف ها باز اصا شارپ نیست
شما میخواهید دی60 با سیگما 18-35 1/8 را با 6دی و 24-105 مقایسه کنید؟
اگر اینطور است داستان کمی پیچیده میشود. چون کاربرد این دو لنز و ... عوامل دیگر هم به میان میاید. ولی فقط از نظر نویز و کیفیت تصویر به این بستگی خواهد داشت چطور عکاسی میکنید و شرایط عکاسی چیست. با لنز 24-105 به فرض اینکه سه استاپ لرزهگیر داشته باشد. میتوانید با سرعت 1/10 ثانیه هم عکاسی کنید. با 18-35 به دلیل نداشتن لرزه گیر باید همین دو استاپ روزنه بازتر را با همان ایزو صرف بالا بردن سرعت شاتر کنید تا عکستان شارپ شود. پس مزیتی نخواهد بود. مگر اینکه به سرعت شاتر بالا نیاز داشته باشیپ و سوژه متحرک باشد. با این حساب باز دو اسناپ برتری نویزی سنسور فولفریم خودش را نشان میدهد. بهتر است این پول را صرف بدنه بهتر کنید. لنزتان هم برای منظره وایدتر خواهد بود و تجربه بهتری از عکاسی خواهید داشت.
لنز 30 مم شما روی فول فریم در مرکز شارپتر خواهد بود. ولی این لنزهای پرایم اصلا قرار نیست شارپ باشند! کسی هم انتظار شارپنس از این لنزها ندارد و به این دلیل انرا نمیخرد.
سيگما 30 1.4 مخصوص کراپ برای فول فريم بايد 35 1.4 رو تهيه کنيد که روی 1.4 کاملاً شارپه فقط کمی وينيت داره
وقتی در وبسایت ها و انجمن های مختلف در مورد مشکلات 6D جستجو کنید، تقریباً هیچی پیدا نمی کنید الا یک مورد : مشکل دکمه های بدنه ی 6D که گاهی وقت ها قاطی میکنند و درست عمل نمیکنند. میخوام دوستانی که با این مورد مواجه شده اند کمی در موردش توضیح بدن. اینکه تحت چه شرایطی و بعد از چه مدت زمانی همچین مشکلی رخ داده واسشون؟! 6D واقعاً دوربین خوبی هست و خروجی فوق العاده ای داره. برای من که بیشتر به Landscape فکر میکنم و بهش علاقه دارم، همه ی آنچه لازم هست رو داره. فقط و فقط تنها ایرادی که میشه بهش گرفت همین مورد دکمه ها هست که توسط برخی کاربران گزارش شده. ممنون می شم اگر تجربیاتتون رو با من به اشتراک بگذارید :)
در فکر خرید این دوربین هستم و تقریباً تصمیم ام نهایی است اما تا به حال خودم تجربه استفاده از این دوربین رو نداشتم. اما چند نمونه ویدئو در یوتوب دیدم که این مشکل رو به وضوح به نمایش گذاشته اند. عبارات Canon 6D issues یا Canon 6D Problems رو در یوتوب سرچ کنید. شما چطور؟ از نزدیک با چنین مشکلی مواجه شدید؟نقل قول:
این موضوع را خودم در فروم مطرح کردم آیا شما هم چنین مشکلی دیده اید یا ....؟
بله من این مشکل را دیدم! اما فکر نمیکردم بقیه هم به این مشکل برخوردن باشن!
البته سه یا چهار تا از دوستانم این دوربین رو دارن و من در یکی از آنها این مشکل را دیده ام که در رطوبت هوا موضوع بدتر میشود! ضمن اینکه یکی از کلید های چهارجهت اصلی آن هم خراب شده و باید خیلی به آن فشار وارد کرد تا درست عمل کند.