صفحه 33 از 33 نخستنخست ... 23 29 30 31 32 33
نمایش نتایج : از شماره 321 تا 326 , از مجموع 326
Like Tree1489تشکر

موضوع: Canon EOS 5D Mark IV

  1. #321
    كاربر همراه Mehrdad-PL آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2008
    نوشته ها
    154
    تشکر شده
    382
    تشکر کرده
    2122

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط vtn54 نمایش پست ها
    سلام
    اگر دوستان به یاد داشته باشند و در پست زیر هم به آن اشاره شد :

    Canon EOS 5D Mark IV

    حالا همان کسانی که آنالیز اولیه را انجام داده بودند نرم‌افزار کوچکی را برای استخراج این دو ساب فریم منتشر کرده‌اند که شما می‌توانید به رایگان از لینک زیر دریافت کنید:

    https://www.fastrawviewer.com/DPRSplit

    برای نمونه دو عکسی که از یک فایل Dual-Pixel Raw استخراج شده است را در عکس زیر می‌بینیذ :



    یکی از عکسها که عکس اصلی است Overexpose شده است ولی عکس دیگر تمامی اطلاعات از بین رفته در عکس دیگر را در خود دارد که شما می‌توانید به راحتی از آنها برای ترمیم عکس اصلی استفاده کنید.

    با این نرم‌افزار شما دینامیک رنج این دوربین را به اندازه یک استاپ افزایش می‌دهید (از 13.6 به 14.6 ) یعنی تنها 0.2 استاپ کمتر D850! تفاوت البته در این است که این یک استاپ دینامیک رنج بیشتر در قسمت Highlights می‌باشد به همین دلیل استفاده دیگری که می‌شود از این روش داشت بازیابی اطلاعات از دست رفته در مناطق Overexpose شده تصویر است (که به هر دلیل حین غکاسی اتفاق افتاده است).

    ارادتمند
    درود فراوان بر شما
    به نظرم این تکنولوژی باز هم به نوعی بازیابی مناطق آندر اکسپوز یا سایه هست که با افزایش ایزوی یکی از ساب پیکسل ها ذاتاً (با توجه به داشتن ایزوی بالاتر) منجر به افزایش نویز خواهد شد .
    به دلیل اینکه براکتینگ با یک شات به طور منطقی فقط با تفاوت ایزوی یکی از دو ساب پیکسل امکان پذیره .
    و با توجه به کمینه ایزوی 100 از این ساب فریم با ایزوی 100 با اولویت نورسنجی مناطق نسبتا هایلایت باید استفاده بشه و از ساب فریم دیگر که دارای ایزوی بالا تره برای نور سنجی مناطق سایه .که این به نوعی بازیابی مناطق تیره محسوب میشه .
    این استدلال شخصی حقیر بود تا نظر دوستان چی باشه .
    ارادتمند
    vtn54 تشکر می‌کند.

  2. #322
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2013
    نوشته ها
    122
    تشکر شده
    500
    تشکر کرده
    128

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Mehrdad-PL نمایش پست ها
    درود فراوان بر شما
    به نظرم این تکنولوژی باز هم به نوعی بازیابی مناطق آندر اکسپوز یا سایه هست که با افزایش ایزوی یکی از ساب پیکسل ها ذاتاً (با توجه به داشتن ایزوی بالاتر) منجر به افزایش نویز خواهد شد .
    به دلیل اینکه براکتینگ با یک شات به طور منطقی فقط با تفاوت ایزوی یکی از دو ساب پیکسل امکان پذیره .
    و با توجه به کمینه ایزوی 100 از این ساب فریم با ایزوی 100 با اولویت نورسنجی مناطق نسبتا هایلایت باید استفاده بشه و از ساب فریم دیگر که دارای ایزوی بالا تره برای نور سنجی مناطق سایه .که این به نوعی بازیابی مناطق تیره محسوب میشه .
    این استدلال شخصی حقیر بود تا نظر دوستان چی باشه .
    ارادتمند
    سلام
    ایزوی هر دو ساب فریم یکی است ولی ساب فریمی که Under-expose شده است یک استاپ نور کمتر دریافت می کند و طبیعتا دارای نویز بیشتری در نواحی تاریک تصویر خواهد بود (یادمان باشد ایزو روی Brightness تصویر اثر دارد نه Exposure ) ولی از آنجا که از این ساب فریم برای بازسازی نواحی روشن تصویر استفاده می شود عملا این نویز اهمیتی ندارد. علت اینکه گفته شد این افزایش دینامیک رنج در نواحی Highlights می باشد به این دلیل است که شما وقتی می توانید از این روش برای افزایش دینامیک رنج استفاده کنید که عکس اصلی را به اندازه یک استاپ Overexpose کنید و بعدا نواحی Overexpose شده را از ساب فریم دیگر بازسازی کنید.
    این کار در دوربینهای دیگر برعکس است یعنی شما باید مواظب باشید عکس Overexpose نشود و بعدا نواحی Underexpose را در Post-processing بازیافت کنید.
    ویرایش توسط vtn54 : Monday 12 February 2018 در ساعت 11:50
    Mehrdad-PL تشکر می‌کند.

  3. #323
    Forum Moderator M.Mobin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    3,781
    تشکر شده
    31695
    تشکر کرده
    13497

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط vtn54 نمایش پست ها
    سلام
    ایزوی هر دو ساب فریم یکی است ولی ساب فریمی که Under-expose شده است یک استاپ نور کمتر دریافت می کند و طبیعتا دارای نویز بیشتری در نواحی تاریک تصویر خواهد بود (یادمان باشد ایزو روی Brightness تصویر اثر دارد نه Exposure ) ولی از آنجا که از این ساب فریم برای بازسازی نواحی روشن تصویر استفاده می شود عملا این نویز اهمیتی ندارد. علت اینکه گفته شد این افزایش دینامیک رنج در نواحی Highlights می باشد به این دلیل است که شما وقتی می توانید از این روش برای افزایش دینامیک رنج استفاده کنید که عکس اصلی را به اندازه یک استاپ Overexpose کنید و بعدا نواحی Overexpose شده را از ساب فریم دیگر بازسازی کنید.
    این کار در دوربینهای دیگر برعکس است یعنی شما باید مواظب باشید عکس Overexpose نشود و بعدا نواحی Underexpose را در Post-processing بازیافت کنید.

    سلام
    منظورتان از اینکه ایزو روی exposure اثر ندارد را متوجه نشدم.لطفا بیشتر توضیح دهید.
    مسعود مبین علی

    about.me
    My Gears

  4. #324
    كاربر همراه Mehrdad-PL آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2008
    نوشته ها
    154
    تشکر شده
    382
    تشکر کرده
    2122

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط vtn54 نمایش پست ها
    سلام
    ایزوی هر دو ساب فریم یکی است ولی ساب فریمی که Under-expose شده است یک استاپ نور کمتر دریافت می کند و طبیعتا دارای نویز بیشتری در نواحی تاریک تصویر خواهد بود (یادمان باشد ایزو روی Brightness تصویر اثر دارد نه Exposure ) ولی از آنجا که از این ساب فریم برای بازسازی نواحی روشن تصویر استفاده می شود عملا این نویز اهمیتی ندارد. علت اینکه گفته شد این افزایش دینامیک رنج در نواحی Highlights می باشد به این دلیل است که شما وقتی می توانید از این روش برای افزایش دینامیک رنج استفاده کنید که عکس اصلی را به اندازه یک استاپ Overexpose کنید و بعدا نواحی Overexpose شده را از ساب فریم دیگر بازسازی کنید.
    این کار در دوربینهای دیگر برعکس است یعنی شما باید مواظب باشید عکس Overexpose نشود و بعدا نواحی Underexpose را در Post-processing بازیافت کنید.
    سلام
    اور اکسپوز بودن یکس از ساب فریم ها بطور عمد درست و قابل تصور اما سوال من دقیقا اینجاست که ساب فریم بعدی با چه مکانیزمی قراره که که آندر اکسپوز بشه .
    من تصورم بر این بود که هر ساب پیکسل بصورت جدا خوانش و آمپلیفایر داشته باشن . که به نظر بعید میرسه که البته به نظرم کمی بعید بود چون در اینصورت پردازشگر باید 72 مگاپیکسل رو پردازش کنه .



  5. #325
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2013
    نوشته ها
    122
    تشکر شده
    500
    تشکر کرده
    128

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط M.Mobin نمایش پست ها
    سلام
    منظورتان از اینکه ایزو روی exposure اثر ندارد را متوجه نشدم.لطفا بیشتر توضیح دهید.
    Exposure به معنی میزان نوری که سنسور دریافت می کند تنها به سه عامل بستگی دارد : سرعت شاتر، سطح دیافراگم و سطح کلی سنسور. Exposure با Brightness که به معنی میزان روشنایی است فرق دارد. افزایش ایزو مانند افزایش روشنایی تصویر می باشد. همانطور که می دانید نور پس از برخورد با فوتوسل های روی سنسور به سیگنال الکتریکی تبدیل می شود که با افزایش ایزو در واقع شما شدت این سیگنال را تقویت می کنید لذا ایزو در میزان نور دریافتی یا همان Exposure تاثیری ندارد.
    Mehrdad-PL تشکر می‌کند.

  6. #326
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2013
    نوشته ها
    122
    تشکر شده
    500
    تشکر کرده
    128

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Mehrdad-PL نمایش پست ها
    سلام
    اور اکسپوز بودن یکس از ساب فریم ها بطور عمد درست و قابل تصور اما سوال من دقیقا اینجاست که ساب فریم بعدی با چه مکانیزمی قراره که که آندر اکسپوز بشه .
    من تصورم بر این بود که هر ساب پیکسل بصورت جدا خوانش و آمپلیفایر داشته باشن . که به نظر بعید میرسه که البته به نظرم کمی بعید بود چون در اینصورت پردازشگر باید 72 مگاپیکسل رو پردازش کنه .
    مکانیسم دقیق این Underexpose را نمیدانم ولی با توجه به ثابت بودن سرعت شاتر و دیافراگم احتمالا از طریق ماسکه بودن یکی از نیمه پیکسلها انجام می گیرد به این صورت که ساب فریم اصلی میزان نور رسیده به هر دو نیمه را دریافت می کند ولی ساب فریم دیگر فقط نور رسیده به یک نیمه را دریافت می کند.
    Mehrdad-PL تشکر می‌کند.

صفحه 33 از 33 نخستنخست ... 23 29 30 31 32 33

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •