صفحه 5 از 37 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 41 تا 50 , از مجموع 366
Like Tree1559تشکر

موضوع: Canon EOS 5D Mark IV

  1. #41
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط vtn54 نمایش پست ها

    البته هم اکنون بحث دینامیک رنج کمی از مد افتاده است و مد جدید بحث فیلمبرداری 4K است. هر دوربینی که قایلیت فیلمبرداری 4K نداشته باشد دیگر ارزشی ندارد. من در مورد دوستان خارجی بحثی نمی‌کنم ولی در کشور ما چند درصد مردم تلویزیون یا دستگاه پخش با قابلیت 4K دارند و دوستانی که فیلمبرداری می‌کنند فیلمها را با چه کیفیتی دست مشتری می‌دهند؟ چند درصد دوستان عزیز به صورت حرفه‌ای Color Grading انجام می‌دهند؟
    10سال پیش تلویزون شما چه ریزولوشنی داشت؟ VGA بود؟ تاریخ مصرف فیلمهای شما چند سال است؟ با تعویض تلویزیون پاکشان میکنید؟ 10 سال دیگر تلویزیونها چه ریزولوشنی خواهد داشت؟ تا حالا روی صفحه نمایش چاهار کی فیلم دیده اید؟
    همین الان سازندگان بفکر این هستند که قبل از پخش تلویزونی چاهار کی مستقیما به هشت کی بروند. شما فعلا تلویزیون مناسبی ندارید قبول ولی روزی خواهید داشت.

    ریزولوشن هشت کی تقریبا ماکزیموم ریزولوشنی است که چشم میتواند روی مانیتور ببیند! گویا! ریزولوشنهای بالاتر بیشتری بدرد ادیت فیلم و ... میخورد.
    msh2200، yaghoobi، Nima Sadigh و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  2. #42
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2013
    نوشته ها
    122
    تشکر شده
    512
    تشکر کرده
    131

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    10سال پیش تلویزون شما چه ریزولوشنی داشت؟ VGA بود؟ تاریخ مصرف فیلمهای شما چند سال است؟ با تعویض تلویزیون پاکشان میکنید؟ 10 سال دیگر تلویزیونها چه ریزولوشنی خواهد داشت؟ تا حالا روی صفحه نمایش چاهار کی فیلم دیده اید؟
    همین الان سازندگان بفکر این هستند که قبل از پخش تلویزونی چاهار کی مستقیما به هشت کی بروند. شما فعلا تلویزیون مناسبی ندارید قبول ولی روزی خواهید داشت.

    ریزولوشن هشت کی تقریبا ماکزیموم ریزولوشنی است که چشم میتواند روی مانیتور ببیند! گویا! ریزولوشنهای بالاتر بیشتری بدرد ادیت فیلم و ... میخورد.
    دوست عزیز بحث ما در مورد آینده نیست در مورد نیاز زمان حال است. اینکه 10 سال بعد تلویزیونها کمتر از 8K نخواهند بود باعث می‌شود شما امروز فیلمهایتان را با رزولوشون 8K تحویل مشتری بدهید؟ از قضا من تلویزیون 4K دارم ولی حتی یک فیلم با کیفیت 4K واقعی در بازار موجود نیست و همه نمونه‌های موجود کلیپهای Upsampled FHD هستند!

    برای اینکه چشم تفاوت بین 4K و FHD را متوجه شود و فاصله دید از صفحه تلویزیون معقول باشد (مثلا سه متر) شما حداقل باید صفحه نمایش 80 اینچ داشته باشید! شما چند نمونه تلویزیون 4K با این سایز با قیمت مناسب برای خرید عموم در ایران دارید؟ و چند در صد مردم ایران خانه هایشان گنجایش چنین اندازه ای را دارد؟ یا ده سال بعد خواهد داشت؟ (بحث در مورد 8K که دیگر در حد شوخی است).

    همانطور که گفتم من در مورد دوستان خارجی بحثی نمی‌کنم ولی وقتی هنوز در سینمای حرفه ای این مملکت تولید, عرضه و پخش فیلمهای با کیفیت واقعی 4K جا نیافتاده است و هنوز فیلمهای تولیدی اکثرا با کیفیت VCD و در موارد کمتر DVD پخش و عرضه می‌شوند زیر سوال بردن یک دوربین عکاسی (نه فیلمبرداری) بر اساس وجود یا کیفیت فیلمبرداری 4K حداقل در ایران چقدر معنادار است؟

    و اما جواب سوال شما : نه من فیلمهای 10 سال قبل خودم را پاک نمی‌کنم و حتی حالا از دیدن آنها لذت می‌برم برای اینکه آنچه مهم است رزولوشون آنها نیست بلکه ارزش خاطراتی است که در آنها ثبت شده است.

    ارادتمند
    msh2200، yaghoobi، nejadi و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  3. #43
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    در مورد دینامیک رنج و نیاز به دینامیک رنج حرفهای زیادی زده شده، نمونهای عملی زیادی هم وجود دارد که عملکرد بدنها را در شرایط عملی یکسان و نه ازمایشگاهی نشان میدهد. برای مثال و اطلاع دوستان، این مقایسها اندر اکسپوز گرفته نشده اند! نمونه اش همان عکس لینک پست قبلی که برای نورسنجی از شیفت به راست استفاده شده. قصد بازکردن این مورد را ندارم ولی دوستانی که این اختلافی که فرضا بین پنج دی مار سه و دی810 بود را کم اهمیت میدانند،

    یا نوع عکاسیشان طوری است که هیچ وقت نیازی به استفاده از کنترل شادو و اکسپوژر پیدا نمیکنند.
    یا فکر میکنند همیشه میشود برکتینگ کرد و بعد با چنتا کلیک یک عکس 32بیتی گرفت.
    یا فکر میکنند چون در نمونهای استودیوی برای تست عکس اندر اکسپوز گرفته میشود، در این نمونهای واقعی منتشر شده هم خطای نورسنجی وجود داشته! یا عکاسشان بلد نبوده عکس بگیرد! یا فقط بدرد اصلاح خطای عکاس یا بدنه میخورد، یا عمدا اندر میگیرند که بعد بگوید دوربین من قابلیت ریکاوری دارد!

    مقایسه موجود در لینک پست قبلی (که از سایت دیپی ریویو گرفته شده) یه مقایسه عملی در نورسنجی کامل درست برای این ژانر است. نه خطای در کار بوده، نه عمدا اندر اکسپوز گرفته شده و نه شرایط خیلی خاصی است. یک نمونه کاملا عادی از عکاسی منظره! بفرض اینکه کنون مشکل read noise را در این بدنه حل کرده باشد، اختلاف چیزی شبیه به همان نمونه خواهد بود، حتی بیشتر! حالا اگر این اختلاف برای شما کوچک است که هیچ! هرکدام را دوست دارید بگیرید. یا ارتقا ندهید یا ... اگر هم این مزیت دوربین برای شما کوچک نیست، خوب به جای انکار ان این مزیت را بشناسید و سعی کنید در عکسهایی که امکانش است از ان استفاده کنید.
    yaghoobi، Mehrdad-PL، Nima Sadigh و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  4. #44
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2013
    نوشته ها
    122
    تشکر شده
    512
    تشکر کرده
    131

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    در مورد دینامیک رنج و نیاز به دینامیک رنج حرفهای زیادی زده شده، نمونهای عملی زیادی هم وجود دارد که عملکرد بدنها را در شرایط عملی یکسان و نه ازمایشگاهی نشان میدهد. برای مثال و اطلاع دوستان، این مقایسها اندر اکسپوز گرفته نشده اند! نمونه اش همان عکس لینک پست قبلی که برای نورسنجی از شیفت به راست استفاده شده. قصد بازکردن این مورد را ندارم ولی دوستانی که این اختلافی که فرضا بین پنج دی مار سه و دی810 بود را کم اهمیت میدانند،

    یا نوع عکاسیشان طوری است که هیچ وقت نیازی به استفاده از کنترل شادو و اکسپوژر پیدا نمیکنند.
    یا فکر میکنند همیشه میشود برکتینگ کرد و بعد با چنتا کلیک یک عکس 32بیتی گرفت.
    یا فکر میکنند چون در نمونهای استودیوی برای تست عکس اندر اکسپوز گرفته میشود، در این نمونهای واقعی منتشر شده هم خطای نورسنجی وجود داشته! یا عکاسشان بلد نبوده عکس بگیرد! یا فقط بدرد اصلاح خطای عکاس یا بدنه میخورد، یا عمدا اندر میگیرند که بعد بگوید دوربین من قابلیت ریکاوری دارد!

    مقایسه موجود در لینک پست قبلی (که از سایت دیپی ریویو گرفته شده) یه مقایسه عملی در نورسنجی کامل درست برای این ژانر است. نه خطای در کار بوده، نه عمدا اندر اکسپوز گرفته شده و نه شرایط خیلی خاصی است. یک نمونه کاملا عادی از عکاسی منظره! بفرض اینکه کنون مشکل read noise را در این بدنه حل کرده باشد، اختلاف چیزی شبیه به همان نمونه خواهد بود، حتی بیشتر! حالا اگر این اختلاف برای شما کوچک است که هیچ! هرکدام را دوست دارید بگیرید. یا ارتقا ندهید یا ... اگر هم این مزیت دوربین برای شما کوچک نیست، خوب به جای انکار ان این مزیت را بشناسید و سعی کنید در عکسهایی که امکانش است از ان استفاده کنید.
    همانطور که در پست قبلی عرض کردم کسی منکر مفید بودن دینامیک رنج بالا نیست و کسی هم نمی‌تواند منکر برتری دوربینهای نیکون نسبت به نمونه‌های کنونی‌شان باشد.
    مشکل از آنجا شروع می‌شود که کل عکاسی در دینامیک رنج خلاصه می‌شود! لطفا به این سوال من جواب بدهید: آیا ثبت عکسهایی با دینامیک رنج بالا برای دوربینهای کنون و کل دوربینهای قدیمی که حتی دینامیک رنج کمتری داشته‌اند غیر ممکن بوده است؟ و ثبت اینگونه عکسها از سال 2010 (که سونی سنسورهای با دینامیک رنج بالا را عرضه کرد) شروع شده است؟ اگر جوابتان مثبت است پس این همه عکس که در طول تاریخ 100+ ساله عکاسی از این گونه صحنه‌ها گرفته شده است چگونه ثبت شده‌اند؟
    اگر جوابتان منفی است که دیگر بحثی باقی نمی‌ماند. همه قبول دارند کار با دوربینهای با دینامیک رنج بالاتر در اینگونه موارد راحتتر است ولی این به معنی عدم امکان ثبت آن با سایر دوربینها نیست.

    در مورد نمونه Dpreview که لینک داده اید زمان نوردهی نیکون دقیقا دو برابر کنون است (1/30 به 1/15 ) شما استاد ما هستید و بهتر از هر کسی می‌دانید میزان نویز با میزان نوردهی ارتباط مستقیم دارد شما وقتی نوردهی را نصف می‌کنید نویز را دو برابر می‌کنید. اگر این مقایسه منصفانه انجام می‌شد (هر دو با نوردهی برابر) نیکون همچنان بهتر از کنون بود ولی تفاوت اینقدر بارز نبود.

    ارادتمند
    ویرایش توسط vtn54 : Friday 26 August 2016 در ساعت 17:08
    yaghoobi، nejadi، lamagra و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  5. #45
    كاربر ويژه Nima Sadigh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,118
    تشکر شده
    9925
    تشکر کرده
    6705

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط vtn54 نمایش پست ها
    همانطور که در پست قبلی عرض کردم کسی منکر مفید بودن دینامیک رنج بالا نیست و کسی هم نمی‌تواند منکر برتری دوربینهای نیکون نسبت به نمونه‌های کنونی‌شان باشد.
    مشکل از آنجا شروع می‌شود که کل عکاسی در دینامیک رنج خلاصه می‌شود! لطفا به این سوال من جواب بدهید: آیا ثبت عکسهایی با دینامیک رنج بالا برای دوربینهای کنون و کل دوربینهای قدیمی که حتی دینامیک رنج کمتری داشته‌اند غیر ممکن بوده است؟ و ثبت اینگونه عکسها از سال 2010 (که سونی سنسورهای با دینامیک رنج بالا را عرضه کرد) شروع شده است؟ اگر جوابتان مثبت است پس این همه عکس که در طول تاریخ 100+ ساله عکاسی از این گونه صحنه‌ها گرفته شده است چگونه ثبت شده‌اند؟
    اگر جوابتان منفی است که دیگر بحثی باقی نمی‌ماند. همه قبول دارند کار با دوربینهای با دینامیک رنج بالاتر در اینگونه موارد راحتتر است ولی این به معنی عدم امکان ثبت آن با سایر دوربینها نیست.

    در مورد نمونه Dpreview که لینک داده اید زمان نوردهی نیکون دقیقا دو برابر کنون است (1/30 به 1/15 ) شما استاد ما هستید و بهتر از هر کسی می‌دانید میزان نویز با میزان نوردهی ارتباط مستقیم دارد شما وقتی نوردهی را نصف می‌کنید نویز را دو برابر می‌کنید. اگر این مقایسه منصفانه انجام می‌شد (هر دو با نوردهی برابر) نیکون همچنان بهتر از کنون بود ولی تفاوت اینقدر بارز نبود.

    ارادتمند
    سلام

    می گویند در سال 1300 شمسی مردم با هیزم خانه های خود را گرم می کردند و در سال 1340 با نفت و الان در سال 1395 با گاز این کار را می کنند. حالا از نظر شما الان گاز هم نداشته باشیم همچنان می توانیم مثل صد سال قبل خانه خود را گرم کنیم مگر در این صد سال مردم چگونه می زیسته اند!

    مثال دیگری بزنم. ماشین شورلت مدل 1360 را در نظر بگیرید که مصزف سوخت 16 لیتر در 100 کیلومتر دارد و ماشین جدید دیگری مدل 1395 در نظر بگیرید که مصرف 8 لیتر در 100 کیلومتر دارد. آیا نباید خودمان را با این تغییرات وفق دهیم و ماشین مدل 1395 را استفاده کنیم. ماشینی که با تکنولوژی جدیدتری ساخته شده است و از جدیدترین یافته های مهندسی در آن استفاده شده است و قسمتی از هزینه های ما را نصف خواهد کرد.

    الان ماه 8 سال 2016 میلادی است. کنون از 5-6 سال تا به حال کمی روی سنسورهایش از نظر برخی پارامترها کم توجهی کرده است و از آن زمان تاکنون تغییر بزرگی در آن پارامترها ایجاد نکرده است. رقیبان او با پیشرفت در این زمینه معادلات قبلی را تغییر دادند یعنی مثلا برای عکاسی صحنه ای خاص اگر در کنون نیاز به تهیه دو شات دارید الان با سونی می توانید با یک شات آنرا حل کنید و کلی کارهای عجیب غریب و وقت گیر و به قول دوستمون ژانگولری که در پروسس عکسها باید انجام داد را حذف کرده است.

    من به عنوان مصرف کننده دوربین در مورد اینکه چه تکنولوژی در حال حاضر مناسبم هست، نگاهی به بازار در زمان حال میندازم تا میانگینی از بازار را در اختیار داشته باشم. مثلا مشاهده می کنم الان نیکون، سونی، پنتکس و ... در چه وضعیتی هستند و کنون در چه وضعیتی است. معیار تصمیم گیری من، مقایسه این محصول با دیگر رقیبان در حال حاضر هست. نه اینکه بیایم این دوربین را با دوربین 5 سال پیش مقایسه کنم یا در نظر داشته باشم که مردم در 10 سال پیش با چه مشقت و کارهای ژانگولری عکاسی می کرده اند و الان با همان شیوه عکاسی کنم.
    سرعت پیشرفت تکنولوژی به طرز وحشتناکی سریع شده است و اگر مدیریت شرکتی برای لحظاتی حواسش پرت شود، کل کمپانی نابود می شود.

    *البته تکنولوژی فوکوس dual pixel کنون می تواند برگ برنده ی خوبی برای او باشد. مزیت رقابتی به این می گویند.


    نقل قول نوشته اصلی توسط nejadi نمایش پست ها
    خدا رفتگانت رو بيامرزه ، والا ما هم چندين سال هست همين رو ميگيم ، اما ظاهرا دوستان عكاسي رو ٥ استاپ ريكاوري ميدونن و خلاص ، چيزي كه واضح و مبرهن هست كه دايناميك رنج مارك ٣ كمتر از هم رده خودش بود و هست و در بعضي از شرايط (( خاص )) عملكرد خوبي نداشته و نخواهد داشت ، ديگه احتياج به اين ژانگولر بازي ها و گشتن دنبال نمونه نيست
    خدا خیرتان دهد. پس نظر مشترک هم می توانیم با هم داشته باشیم.
    yaghoobi، Mehrdad-PL، m.daneshpayeh و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    "تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"

  6. #46
    كاربر همراه saber.pix آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2009
    محل سکونت
    تبریز
    نوشته ها
    470
    تشکر شده
    564
    تشکر کرده
    736

    پیش فرض

    بنظرم باید منتظر تست های دقیق و حرفه ای از این بدنه بود تا قضاوت دقیق تری روی داینامیک رنج و رفتار نویزی سنسور این بدنه داشت. تویه رویوو های اولیه به اکثرا به گفته های خود شرکت کانن استناد کردن که گفته به خواسته های مصرف کنندگان تو زمینه داینامیک رنج اهمیت داده.
    Canon EOS 5D Mark IV+Canon EF 24-70mm f/2.8L II +Metz mecablitz 64 AF-1

  7. #47
    كاربر همراه Mehrdad-PL آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2008
    نوشته ها
    160
    تشکر شده
    464
    تشکر کرده
    2215

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط vtn54 نمایش پست ها
    مشکل از آنجا شروع می‌شود که کل عکاسی در دینامیک رنج خلاصه می‌شود!

    ارادتمند
    سلام
    میشه بگید چه کسی گفته که کل عکاسی در داینامیک رنج خلاصه میشود؟...حد اقل بنده که هشت سالی میشه که عضو این فوروم هستم چنین چیزی رو نشنیدم . مطالبی که فرمودید اشتباه نیست اما فرض شما جسارتا اشتباه است .
    ظاهرا برخی از دوستان نیز بسیار علاقه مند هستند دشمن فرضی ایجاد کرده و به جنگ بپردازند .
    ببینید دوربین جدیدی معرفی شده .... من مشتری یا علاقه مند یا به قول اقا نیما GEEK یا هرچی....دوس دارم محصول معرفی شده در راستای انتظارات شخصی خود مورد برسی قرار بدم . در این تاپیک در موردش بخونم . و نظرات دیگران رو بدونم در مورد تک تک aspect ها .
    نقل قول نوشته اصلی توسط vtn54 نمایش پست ها
    لطفا به این سوال من جواب بدهید: آیا ثبت عکسهایی با دینامیک رنج بالا برای دوربینهای کنون و کل دوربینهای قدیمی که حتی دینامیک رنج کمتری داشته‌اند غیر ممکن بوده است؟


    ارادتمند
    خیر غیر ممکن نبوده نه تنها این مورد بلکه خیلی از موارد مثل نداشتن وای فای gps اصلا سیستم فوکس 5d iii هم مشکلی نداشت حتی 12 مگاپیکسل 5di هم واسه خیلی ها کافیه از جمله بنده حتی زمانی که ماکزیمم ایزوی دوربینها 1600 بود هم عکسهای فوق العاده ای گرفته می شد و ....و ... و .... اینها سر جای خوش
    اما قطار تکنولوژی در حال حرکته و علاقه مندان منتظر زمانی ایزو.... زمانی سیستم فوکس ... هندلینگ .... فیلم برداری .....داینامیک رنج .... داشتن یا نداشتن فیلتر aa ، تکنولوژی پیکسل شیفت پنتاکس ، داشتن EV ، لرزه گیر روی سنسور . همین تکنولوژی دوال پیکسل کنون و ....هرکدوم از اینها میتونه نقطه قوت یه محصول جدید باشه
    و اینکه برخی از دوستان بجای تعیین تکلیف برای موضوع صحبت دیگران نظرات خودشون رو در تایید و یا رد موضوع بیان کنن . و اگر پرداختن به مسئله ای در حوصلشون و یا اولویتشون نیست به نظرم وقتشون رو صرف خوندن نکنن .
    شاید برخی دوستان برای حد و حدود انتظاراتشون از تکنولوژی به دنبال یافتن عکاسان معروف و منطبق کردن انتظاراتشون بر انتظارات اونها باشن .و بسیاری دیگر شاید نه ....
    صبور باشیم و حقوق دیگران رو بپذیریم .
    پ.ن : با اقا نیما خط رو خط شدیم
    ویرایش توسط Mehrdad-PL : Friday 26 August 2016 در ساعت 18:39 دلیل: اضافه کردن پی نوشت
    yaghoobi، Nima Sadigh، Anoosh-Em و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  8. #48
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2013
    نوشته ها
    122
    تشکر شده
    512
    تشکر کرده
    131

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Nima Sadigh نمایش پست ها
    سلام

    می گویند در سال 1300 شمسی مردم با هیزم خانه های خود را گرم می کردند و در سال 1340 با نفت و الان در سال 1395 با گاز این کار را می کنند. حالا از نظر شما الان گاز هم نداشته باشیم همچنان می توانیم مثل صد سال قبل خانه خود را گرم کنیم مگر در این صد سال مردم چگونه می زیسته اند!

    مثال دیگری بزنم. ماشین شورلت مدل 1360 را در نظر بگیرید که مصزف سوخت 16 لیتر در 100 کیلومتر دارد و ماشین جدید دیگری مدل 1395 در نظر بگیرید که مصرف 8 لیتر در 100 کیلومتر دارد. آیا نباید خودمان را با این تغییرات وفق دهیم و ماشین مدل 1395 را استفاده کنیم. ماشینی که با تکنولوژی جدیدتری ساخته شده است و از جدیدترین یافته های مهندسی در آن استفاده شده است و قسمتی از هزینه های ما را نصف خواهد کرد.

    الان ماه 8 سال 2016 میلادی است. کنون از 5-6 سال تا به حال کمی روی سنسورهایش از نظر برخی پارامترها کم توجهی کرده است و از آن زمان تاکنون تغییر بزرگی در آن پارامترها ایجاد نکرده است. رقیبان او با پیشرفت در این زمینه معادلات قبلی را تغییر دادند یعنی مثلا برای عکاسی صحنه ای خاص اگر در کنون نیاز به تهیه دو شات دارید الان با سونی می توانید با یک شات آنرا حل کنید و کلی کارهای عجیب غریب و وقت گیر و به قول دوستمون ژانگولری که در پروسس عکسها باید انجام داد را حذف کرده است.

    من به عنوان مصرف کننده دوربین در مورد اینکه چه تکنولوژی در حال حاضر مناسبم هست، نگاهی به بازار در زمان حال میندازم تا میانگینی از بازار را در اختیار داشته باشم. مثلا مشاهده می کنم الان نیکون، سونی، پنتکس و ... در چه وضعیتی هستند و کنون در چه وضعیتی است. معیار تصمیم گیری من، مقایسه این محصول با دیگر رقیبان در حال حاضر هست. نه اینکه بیایم این دوربین را با دوربین 5 سال پیش مقایسه کنم یا در نظر داشته باشم که مردم در 10 سال پیش با چه مشقت و کارهای ژانگولری عکاسی می کرده اند و الان با همان شیوه عکاسی کنم.
    سرعت پیشرفت تکنولوژی به طرز وحشتناکی سریع شده است و اگر مدیریت شرکتی برای لحظاتی حواسش پرت شود، کل کمپانی نابود می شود.

    *البته تکنولوژی فوکوس dual pixel کنون می تواند برگ برنده ی خوبی برای او باشد. مزیت رقابتی به این می گویند.
    آقا نیما مثالهایی که زدید زیاد با موضوعی که در مورد آن صحبت می‌کنیم سنخیتی ندارد تفاوت یک تا دو استاپی در دینامیک رنج دوربینها کجا و استفاده از هیزم به جای گاز برای گرم کردن خانه ها کجا؟! (یا نصف شدن مصرف سوخت در ماشینها!).

    کسی مخالف پیشرفت و نوآوری نیست مشکل اینگونه بزرگنماییها است تفاوت عملی سنسورهای قدیمی کنون با نیکون یا سونی تفاوت زمین تا آسمان نیست. مثلا تفاوت عملی دینامیک رنج 5DSR و نیکون D810 در حد 1.7 استاپ و با سونی 7R2 در حد 1.6 استاپ در ایزوهای زیر 400 است. تفاوت 5DMK4 با این دو مدل به احتمال زیاد در حد نیم تا 2/3 استاپ خواهد بود.

    شما طوری از مشقت کار با دوربینهای با دینامیک رنج پایینتر صحبت کردید که کسانی که با عکاسی آشنا نباشند فکر می‌کنند بحث کار با اعمال شاقه است. پیشرفتهای نرم‌افزاری و تکنیکهای متعدد ترکیب اکسپوزرها آنقدر پیشرف کرده‌اند و با تجهیزات عکاسی فعلی براکتینگ آنقدر ساده است که جز در موارد معدود شما با صرف چند دقیقه وقت بیشتر می‌توانید خروجی با کیفیت برابر یا حتی بهتر از اینگونه دوربینها بگیرید (کاری که سالها است عکاسان حرفه‌ای انجام می دهند).

    همانطور که در چند پست گذشته خدمت دوستان عرض شد کسی منکر برتری سنسورهای سونی نسبت به مشابه‌های کنونی و یا مفید بودن دینامیک رنج بالاتر در دوربینها نیست اگر اینگونه نبود کنون نسل جدید سنسورهای خودش را با دینامیک رنج بالاتر معرفی نمی‌کرد. مشکل بزرگنمایی بیش از حد آن است که منجر به بروز چنین بحثهایی می‌شود.

    ارادتمند
    ویرایش توسط vtn54 : Friday 26 August 2016 در ساعت 21:01
    yaghoobi، Fereidoon، nejadi و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  9. #49
    كاربر همراه mack1 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2014
    نوشته ها
    246
    تشکر شده
    145
    تشکر کرده
    256

    پیش فرض

    این کنان از فیلمبرداری قدرتمندی برخورداره 30 فریم بر ثانیه و کیفیت 4k که حتما برای فیلم سازان بسیاری مورد توجه قرار میگیرد الان دیگه بحث دینامیک رنج بالا فقط مطرح نیست بلکه یک چندوقتی هست که سازندگان برندهای مختلف به قابلیت فیلمبرداری با کیفیت بالا توجه زیادی می کنند! هر دوربینی کاستی و قوتی داره که در مورد همه برندها صدق میکند.
    ویرایش توسط mack1 : Friday 26 August 2016 در ساعت 19:39

  10. #50
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2013
    نوشته ها
    122
    تشکر شده
    512
    تشکر کرده
    131

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Mehrdad-PL نمایش پست ها
    سلام
    میشه بگید چه کسی گفته که کل عکاسی در داینامیک رنج خلاصه میشود؟...حد اقل بنده که هشت سالی میشه که عضو این فوروم هستم چنین چیزی رو نشنیدم . مطالبی که فرمودید اشتباه نیست اما فرض شما جسارتا اشتباه است .
    ظاهرا برخی از دوستان نیز بسیار علاقه مند هستند دشمن فرضی ایجاد کرده و به جنگ بپردازند .
    صحبت در مورد دینامیک رنج یکی از نکات مورد بحث و جدل چه در این انجمن چه در انجمنهای تخصصی خارجی است حرف من هم فقط در مورد این تاپیک و یا این دوربین نبود بلکه در مورد جو عمومی حاکم بر انجمن های عکاسی (خارجی یا داخلی) است. دوربین 5DMK4 دیروز معرفی شده است و هنوز هیچ تست علمی و عملی روی آن انجام نگرفته است ولی از حالا صحبت در مورد دینامیک رنج آن آغاز شده است.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Mehrdad-PL نمایش پست ها
    .ببینید دوربین جدیدی معرفی شده .... من مشتری یا علاقه مند یا به قول اقا نیما GEEK یا هرچی....دوس دارم محصول معرفی شده در راستای انتظارات شخصی خود مورد برسی قرار بدم . در این تاپیک در موردش بخونم . و نظرات دیگران رو بدونم در مورد تک تک aspect ها .
    انجمنها به همین خاطر تشکیل شده و پر و بال گرفته‌اند: برای اشتراک گذاری نظرات و یادگیری و کمک متقابل و نظر هر کسی کاملا محترم است.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Mehrdad-PL نمایش پست ها
    خیر غیر ممکن نبوده نه تنها این مورد بلکه خیلی از موارد مثل نداشتن وای فای gps اصلا سیستم فوکس 5d iii هم مشکلی نداشت حتی 12 مگاپیکسل 5di هم واسه خیلی ها کافیه از جمله بنده حتی زمانی که ماکزیمم ایزوی دوربینها 1600 بود هم عکسهای فوق العاده ای گرفته می شد و ....و ... و .... اینها سر جای خوش
    اما قطار تکنولوژی در حال حرکته و علاقه مندان منتظر زمانی ایزو.... زمانی سیستم فوکس ... هندلینگ .... فیلم برداری .....داینامیک رنج .... داشتن یا نداشتن فیلتر aa ، تکنولوژی پیکسل شیفت پنتاکس ، داشتن EV ، لرزه گیر روی سنسور . همین تکنولوژی دوال پیکسل کنون و ....هرکدوم از اینها میتونه نقطه قوت یه محصول جدید باشه
    فکر نمی‌کنم کسی مخالف پیشرفت و نوآوری باشد و قصد من هم زیر سوال بردن این همه پیشرفت و تحولات انقلابی در عکاسی نبود. منظور من این بود که کمبود در یک زمینه منجر به زیر سوال رفتن کل یک محصول نشود. مثلا نبود یک سیستم فوکوس قابل قبول در لایو ویو و حین فیلمبرداری نباید باعث بی‌ارزش جلوه داده شدن کل محصولات نیکون شود و سایر محسنات آنها در هیاهوی بحث در این مورد نادیده گرفته شود.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Mehrdad-PL نمایش پست ها
    و اینکه برخی از دوستان بجای تعیین تکلیف برای موضوع صحبت دیگران نظرات خودشون رو در تایید و یا رد موضوع بیان کنن . و اگر پرداختن به مسئله ای در حوصلشون و یا اولویتشون نیست به نظرم وقتشون رو صرف خوندن نکنن .
    شاید برخی دوستان برای حد و حدود انتظاراتشون از تکنولوژی به دنبال یافتن عکاسان معروف و منطبق کردن انتظاراتشون بر انتظارات اونها باشن .و بسیاری دیگر شاید نه ....
    صبور باشیم و حقوق دیگران رو بپذیریم .
    دوست عزیز قصد من تعیین تکلیف برای کسی نبود من فقط نظر خودم را در مورد این موضوع ارایه کردم و اگر لحن صحبت من منجر به چنین نتیجه گیری شده است و اسباب رنجش خاطر دوستان شده است همین جا از همه عزیزان عذرخواهی می‌کنم.

    ارادتمند
    yaghoobi و lamagra تشکر می‌کنند.

صفحه 5 از 37 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •