صفحه 7 از 37 نخستنخست ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 61 تا 70 , از مجموع 366
Like Tree1559تشکر

موضوع: Canon EOS 5D Mark IV

  1. #61
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    November 2010
    نوشته ها
    212
    تشکر شده
    3311
    تشکر کرده
    1361

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط vtn54 نمایش پست ها
    آقا رضا صحبتهای من در مورد دوستان ایرانی بود نه کمپانیهای فیلمسازی هالیوود! آنها از دوربینهای DSLR برای فیلمبرداری استفاده نمی‌کنند از دوربینهای فیلمبرداری حرفه‌ای استفاده می‌کنند ولی حتی در این مورد هم حرفهای من همچنان صدق می‌کند. اگر با صنعت فیلمبرداری و فیلمسازی هالیوود آشنا باشید حتما می‌دانید که از سال 2010 به این طرفArri Alexa محبوب ترین و پر کاربردترین دوربین دیجیتال فیلمبرداری بین فیلمسازهای حرفه‌ای هالیوودی بوده است فکر می‌کنید رزولوشون این دوربین در چه حدی است؟
    2880×2160 یا 2K که کمی از FHD موجود در دوربینهای DSLR بیشتر است! تنها در یکی دو سال اخیر است که فیلمبرداری 4K و 6K کم کم جا افتاده است و آن هم معمولا محدود به بلاک باسترها و پروژه های بزرگ است و خیلی از فیلمهای با بودجه کمتر همچنان از رزولوشنهای کمتر استفاده می‌کنند.

    دوست عزیز کنون و کمپانی های مشابه دوربینهای فیلمبرداری چندین ده هزار دلاری خود را برای من و شما نمی‌سازند که نگران به خطر افتادن فروش آنها با عرضه یک DSLR چند هزار دلاری باشند. دوربنهای DSLR با توجه با اندازه و ارگونومی خودشان به صورت ذاتی برای فیلمبرداری حرفه ای مناسب نیستند و اغلب در پروژهای حرفه‌ای به عنوان دوربینهای صحنه پرکن مثلا در صحنه‌های انفجار و... و یا توسط فیلمسازان آماتور که هزینه استفاده از دوربینهای فیلمبرداری حرفه ای را ندارندبه کار برده می‌شوند که در اینگونه مواقع هم معمولا نیازی به 4K نیست.
    تمامی دلایل شما در مورد فواید 4K درست است ولی من دوباره سوال پست اولم در این تاپیک را تکرار می‌کنم:

    در کشور ما چند درصد مردم تلویزیون یا دستگاه پخش با قابلیت 4K دارند و دوستانی که فیلمبرداری می‌کنند فیلمها را با چه کیفیتی دست مشتری می‌دهند؟ چند درصد دوستان عزیز به صورت حرفه‌ای Color Grading انجام می‌دهند؟

    ارادتمند
    من این همه صحبت کردم باز شما سوال خودت رو میپرسی و به یه نتیجه گیری میرسی.
    دوست عزیز الان تو خونه ی یه کاگر ساده کارخونه با برجی 800 تومان هم tv 4k هست.همونطور که دوستان عکاس از روی دست هم نگاه میکنن و دوربینشون رو میخرن مردم هم تو تمام زندگیشون این اصل تقلید رو رعایت میکنن.پس خیالتون راحت الان خیلی ها قابلیت پخشش رو دارن.
    شما شاید تو دنیای فیلم سازی نیستی و اطلاع نداری فکر میکنی هیچ کس از color grading اطلاعی نداره.همونطور که شما تو دنیای عکاسی از فایل خام و نرم افزارای مبدلش استفاده میکنی.تصویربردارا هم همین کار رو با فیلم انجام میدن حتی کوچکترینشون.
    این سوالی که شما میپرسی نمی دونم چرا بیشتر ذهن من رو میکشونه سمت فیلمبرداری عروسی و آتلیه دار ها و فکر میکنم داری اونها رو مثال میزنی.
    فیلم ساز تجربی خیلی زیاد داریم و همشون هم color grading رو از حفظن.
    باز شما میای میگی نه مرغ یه پا داره.
    و در مورد داینامیک رنج.من 4سال کاربر کنون بودم .توی این 4 سال تنها چیزی که کمبودش رو حس میکردم داینامیک رنج بود نه تو فکوس کردن مشکل داشتم نه تو ثبت مکان که بخوام جی پی اس داشته باشم.نه تو نویز و بعد 4سال از خر شیطون اومدم پایین دوربین نیکون خریدم.
    برای منی که عکاسی لنداسکیپ انجام میدم تنها یه چیز مهمه داینامیک رنج.پس وقتی نیکون رو گرفتم پشیمون شدم که چرا زودتر انتخاب نکردم.

    فکر میکردم تو این یکی دوسال این بحثا تموم شده ولی باز وقتی فروم رو باز میکنی میبینی خیلی ها تعصب عجیبی رو دوربینی که خریدن دارن و میخوان بگن برای من بهتره.

    من الان کاربر سونی هستم و اونو هم بهتر از نیکون یافتم.به نظرم دنیای دنیای تجربه ست.طعم های جدید رو تست کنید شاید به مذاقتون خوش اومد.
    این دوربین هم مثل بقیه دوربین ها فروش میره و ما هنوز نشستیم تو خونه در مورد فوایدش و کاستی هاش حرف میزنیم
    Fereidoon، m.daneshpayeh، Nima Sadigh و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  2. #62
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط vtn54 نمایش پست ها
    امسال 2016 بود تا 2020 هنوز 4 سال وقت داریم
    ولی تا 2020 خبری از جانشین این بدنه نخواهد بود و باید با همین عکاسی کرد. متوجه منظورتون از اینکه وقت داریم نشدم.

    نقل قول نوشته اصلی توسط vtn54 نمایش پست ها
    من هم قبول دارم که میزان اهمیت این موضوع برای هر کسی متفاوت است حرف من این است: کم بودن یک تا دو استاپی دینامیک رنج, عکاسی از چنین صحنه‌هایی را غیر ممکن نمیکند فقط کار را کمی سخت تر می‌کند.
    بله عکاسی از این صحنها نتنها غیر ممکن نیست، شاید من با یک بدنه با دینامیک رنج بالا باز هم ترجیح بدهم چند شات بگیرم و ترکیب کنم. اما تا بحال صحنهای مشابه همین نمای شهری را در خیابان شلوغ با ماشینها و افراد پیاده در حال حرکت گرفته اید؟ ممکن است؟! تا بحال دلتان خواسته عکسهای پرتره تان دینامیک رنج بیشتری داشته باشید؟ همیشه سه پایه همراه دارید؟
    انتظار کاربر در سال بیست بیست این است که حداقل تعدادی از شاتها که دینامیک رنج در ان خیلی بالا نیست را به قیمت نویز معقول در یک شات بگیرد. این تقریبا بزرگترین خواسته کاربران کنون در این چند سال بوده، البته بجز ان چند دسته که در پست قبلی مثتثنی کردم.

    نقل قول نوشته اصلی توسط vtn54 نمایش پست ها
    جناب دانشپایه جسارت نباشد شبیه بودن دو هیستوگرام به معنی نوردهی یکسان نیست بلکه به معنی پخش یکسان میزان روشنایی موجود است (هر چند برخلاف گفته شما هیستوگرام ها هم برابر نیستند و شیفت واضح به راست در هیستوگرام نیکون نسبت به کنون دیده می‌شود).
    میزان نوردهی تنها با دو معیار مشخص می‌شود : اندازه دیافراگم و سرعت شاتر. در این مورد اندازه دیافراگم برابر است ولی سرعت شاتر در مورد کنون نصف نیکون بوده است پس میزان نور رسیده به سنسور هم نصف شده است.

    زمان گرفته شدن عکسها را نگاه کنید عکس کنون 10 دقیقه بعد از نیکون گرفته شده است خودتان بهتر از هر کس می‌دانید در زمان غروب یا طلوع آفتاب میزان روشنایی محیط چقدر سریع (در حد ثانیه ) تغییر می‌کند. در زمان عکس برداری با کنون محیط تاریکتر بوده است و عکاس محترم زمان نوردهی را هم نصف کرده است و نتیجه به شکل زیر است:

    یک تصویر بهتر از هزار کلمه است تصویر RAW هر دو دوربین بدون کوچکترین دستکاری. همانطور که میبینید تصویر سمت چپ که مال نیکون است به طور واضح روشنتر از تصویر کنون است. حالا شما یا عکاس محترم این عکس هر توجیهی هم که داشته باشید نمی‌توانید قوانین فیزیک را زیر سوال ببرید برای هر سنسوری نوردهی کمتر به معنی Noise بیشتر است.
    ارادتمند
    اه، توضیح این یکی از حوصله من خارج است. قرار نیست یکی باشد، نور سنجی طوری انتخاب شده که در هر دو عکس بیشترین نور دهی قبل از اور شدن را داشته باشیم. فرقی هم نمیکند بدنه چه باشد، روزنه، فاصله کانونی یا ایزو چه باشد.در این عکسها سعی شده در بهترین حالت ممکن دو بدنه استفاده شود. پس از این جهت شرایط یکسان است. شما اگر هر کدام از این بدنها را داشتنید (فرض داشتن دانش کافی) همین عکسها را میگرفید، دقیقا با همین تنظیمات.
    peacekeeper تشکر می‌کند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  3. #63
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط vtn54 نمایش پست ها
    مثالی که من در مورد تفاوت FHD و 4K زدم بر اساس قدرت دید انسان بود شما اگر می خواهید تفاوت این دو رزولوشن را متوجه شوید باید یا یک مونیتور بسیار بزرگ داشته باشید یا در فاصله بسیار نزدیک به آن بنشینید.
    مثلا اگر یک مونینور رو میزی 4K در اندازه 30 اینچ داشته باشید برای اینکه تفاوت 4K را با FHD متوجه شوید باید از فاصله کمتر از نیم متری به آن نگاه کنید! قرار نیست در سال 2020 قدرت دید انسانها دو برابر شود لذا این رابطه همچنان صادق خواهد بود (به طور خلاصه حداقل برای سال 2020 تفاوت عملی بین FHD و 4K برای مصارف خانگی وجود ندارد).

    یکی از دلایلی که کنون هنوز 4K را به صورت کامل در دوربینهای عکاسی خود ارایه نمیکند به همین خاطر است. هنوز جامعه مصرف کننده آماده 4K نیست.

    در مورد اینکه گوشیهای فعلی فیلمبرداری 4K دارند شما بهتر از هر کسی باید یک ویژگی تبلیغاتی را از ویژگی واقعی تشخیص بدهید. مثال اینکه کسی دوربینهای 20 مگاپیکسلی گوشیها را به دی اس ال آر های 10 مگاپیکسلی ترجیح نمی دهد.
    پس این تفاوتی که من روی اسکرین 15 اینچ فول اچ دی لپتاپم با اسکرین یک لپتاب چاهار کی میبینم برای چیست؟
    پیکسلها در مانیتور فول اچ دی 27 اینج دسکتاپ خانمم که واقعا ازار دهند هستند.
    جسارتا دید چشمهای شما کامل است؟
    47amir تشکر می‌کند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  4. #64
    كاربر فعال peacekeeper آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2013
    محل سکونت
    كرمان
    نوشته ها
    674
    تشکر شده
    2307
    تشکر کرده
    1716

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط vtn54 نمایش پست ها
    امسال 2016 بود تا 2020 هنوز 4 سال وقت داریم


    من هم قبول دارم که میزان اهمیت این موضوع برای هر کسی متفاوت است حرف من این است: کم بودن یک تا دو استاپی دینامیک رنج, عکاسی از چنین صحنه‌هایی را غیر ممکن نمیکند فقط کار را کمی سخت تر می‌کند.


    جناب دانشپایه جسارت نباشد شبیه بودن دو هیستوگرام به معنی نوردهی یکسان نیست بلکه به معنی پخش یکسان میزان روشنایی موجود است (هر چند برخلاف گفته شما هیستوگرام ها هم برابر نیستند و شیفت واضح به راست در هیستوگرام نیکون نسبت به کنون دیده می‌شود).
    میزان نوردهی تنها با دو معیار مشخص می‌شود : اندازه دیافراگم و سرعت شاتر. در این مورد اندازه دیافراگم برابر است ولی سرعت شاتر در مورد کنون نصف نیکون بوده است پس میزان نور رسیده به سنسور هم نصف شده است.

    زمان گرفته شدن عکسها را نگاه کنید عکس کنون 10 دقیقه بعد از نیکون گرفته شده است خودتان بهتر از هر کس می‌دانید در زمان غروب یا طلوع آفتاب میزان روشنایی محیط چقدر سریع (در حد ثانیه ) تغییر می‌کند. در زمان عکس برداری با کنون محیط تاریکتر بوده است و عکاس محترم زمان نوردهی را هم نصف کرده است و نتیجه به شکل زیر است:



    یک تصویر بهتر از هزار کلمه است تصویر RAW هر دو دوربین بدون کوچکترین دستکاری. همانطور که میبینید تصویر سمت چپ که مال نیکون است به طور واضح روشنتر از تصویر کنون است. حالا شما یا عکاس محترم این عکس هر توجیهی هم که داشته باشید نمی‌توانید قوانین فیزیک را زیر سوال ببرید برای هر سنسوری نوردهی کمتر به معنی Noise بیشتر است.

    ارادتمند
    چرا شما گیر دادی به این سمپلها. تست های مشابه زیادی صورت گرفته(آزمایشگاهی و میدانی) و تفاوت کاملا واضحه. حالا اینکه این داینامیک رنج اضافی به چه دردی می خوره بحثش جداست ولی اینکه بعد این همه مدت بخواهید کل موضوع رو زیر سوال ببرید فقط تلف کردن وقته.

    https://photographylife.com/nikon-vs...-dynamic-range
    Canon 5Ds review | JuzaPhoto

    به نظر من ادامه این بحث باید به تاپیک جداگانه ای منتقل بشه. این تاپیک مربوط به MARK IV هستش تو این همه پست اکثرا بحث حول سنسورهای کانن می چرخه.
    m.daneshpayeh و MohammadRanjbar تشکر می‌کنند.
    "If Your pictures aren't good enough, you're not close enough"
    ROBERT CAPA
    محمدعلی جعفرزاده

  5. #65
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2013
    نوشته ها
    122
    تشکر شده
    512
    تشکر کرده
    131

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط rezanazemi87 نمایش پست ها
    من این همه صحبت کردم باز شما سوال خودت رو میپرسی و به یه نتیجه گیری میرسی.
    دوست عزیز الان تو خونه ی یه کاگر ساده کارخونه با برجی 800 تومان هم tv 4k هست.همونطور که دوستان عکاس از روی دست هم نگاه میکنن و دوربینشون رو میخرن مردم هم تو تمام زندگیشون این اصل تقلید رو رعایت میکنن.پس خیالتون راحت الان خیلی ها قابلیت پخشش رو دارن.
    شما شاید تو دنیای فیلم سازی نیستی و اطلاع نداری فکر میکنی هیچ کس از color grading اطلاعی نداره.همونطور که شما تو دنیای عکاسی از فایل خام و نرم افزارای مبدلش استفاده میکنی.تصویربردارا هم همین کار رو با فیلم انجام میدن حتی کوچکترینشون.
    این سوالی که شما میپرسی نمی دونم چرا بیشتر ذهن من رو میکشونه سمت فیلمبرداری عروسی و آتلیه دار ها و فکر میکنم داری اونها رو مثال میزنی.
    فیلم ساز تجربی خیلی زیاد داریم و همشون هم color grading رو از حفظن.
    باز شما میای میگی نه مرغ یه پا داره.
    و در مورد داینامیک رنج.من 4سال کاربر کنون بودم .توی این 4 سال تنها چیزی که کمبودش رو حس میکردم داینامیک رنج بود نه تو فکوس کردن مشکل داشتم نه تو ثبت مکان که بخوام جی پی اس داشته باشم.نه تو نویز و بعد 4سال از خر شیطون اومدم پایین دوربین نیکون خریدم.
    برای منی که عکاسی لنداسکیپ انجام میدم تنها یه چیز مهمه داینامیک رنج.پس وقتی نیکون رو گرفتم پشیمون شدم که چرا زودتر انتخاب نکردم.

    فکر میکردم تو این یکی دوسال این بحثا تموم شده ولی باز وقتی فروم رو باز میکنی میبینی خیلی ها تعصب عجیبی رو دوربینی که خریدن دارن و میخوان بگن برای من بهتره.

    من الان کاربر سونی هستم و اونو هم بهتر از نیکون یافتم.به نظرم دنیای دنیای تجربه ست.طعم های جدید رو تست کنید شاید به مذاقتون خوش اومد.
    این دوربین هم مثل بقیه دوربین ها فروش میره و ما هنوز نشستیم تو خونه در مورد فوایدش و کاستی هاش حرف میزنیم
    شما ظاهرا در کشور دیگری زندگی می‌کنید که کارگران با حقوق برجی 800 تلویزیون 4K در خانه دارند در کشوری که من زندگی می‌کنم کسانی با دو برابر این حقوق ماهانه محتاج نان شبشان هستند. در کشوری که من زندگی می‌کنم عرضه محصولات فرهنگی هنوز روی VCD و با رزولوشون 320X240 عرضه می‌شود.در کشوری که من زندگی می‌کنم فیلم سازان حرفه‌ایش هنوز از دوربینهای دیجیتال 4K استفاده نمی‌کنند چه برسد به فیلمسازان آماتورش.

    البته شما صحبتهای مرا در مورد هالیود زیر سبیلی رد کردید ولی بحث 4K در کشورهای خارجی هم به همین منوال است. در مورد Color Grading هم من نگفتم کسی بلد نیست گفتم چه کسی به صورت حرفه‌ای روی آن کار می‌کند. دوست عزیز فیلمبرداران حرفه‌ای این کشور هنوز برای Color Grading حرفه ای, فیلمهایشان را به لابراتوارهای خارجی می‌برند همانطور که گفتم حتما کشوری که شما در آن زندگی می‌کنید با مال من فرق دارد...

    در مورد دینامیک رنج هم نیازی به تکرار حرفهای گذشته نیست و اگر پستهای قبلی من را می‌خواندید متوجه می‌شدید که من هیچ جا نگفتم دینامیک رنج بالا بد است یا دینامیک رنج کنون خوب است حرف چیز دیگری بود. امیدوارم از عکاسی با دوربینهای خودتان لذت ببرید.

    ارادتمند
    nejadi و bartash تشکر می‌کنند.

  6. #66
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2013
    نوشته ها
    122
    تشکر شده
    512
    تشکر کرده
    131

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    پس این تفاوتی که من روی اسکرین 15 اینچ فول اچ دی لپتاپم با اسکرین یک لپتاب چاهار کی میبینم برای چیست؟
    پیکسلها در مانیتور فول اچ دی 27 اینج دسکتاپ خانمم که واقعا ازار دهند هستند.
    جسارتا دید چشمهای شما کامل است؟
    اگر از فاصله چند سانتی متری به مویتور 15 اینچ نگاه کنید حتما تفاوت را متوجه می‌شوید ولی در این صورت فیلم نگاه نمی‌کنید پیکسلها را شمارش می‌کنید
    منظور من از قدرت دید چشمها, قدرت چشم 20/20 بود شاید شما قدرت چشمتان بالاتر از انسانهای طبیعی است.

    یک جستجوی ساده در اینترنت منابع متعددی را در این مورد در اختیارتان می‌گذارد ولی برای نمونه یک جدول ساده:

    Fereidoon و obsidiyan تشکر می‌کنند.

  7. #67
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2013
    نوشته ها
    122
    تشکر شده
    512
    تشکر کرده
    131

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    ولی تا 2020 خبری از جانشین این بدنه نخواهد بود و باید با همین عکاسی کرد. متوجه منظورتون از اینکه وقت داریم نشدم.
    هنوز از میزان دینامیک رنج این دوربین اطلاعی در دست نیست ولی اگر محصولات اخیر کنون را معیار قرار دهیم مطمئنا فاصله معناداری با محصولات سونی یا نیکون نخواهد داشت.
    شما گفتید انتظارات کاربر در سال 2020 ولی تا سال 2020 هنوز 4 سال مانده است و نه من و نه شما شرایط 4 سال بعد را نمیتوانیم پیش بینی کنیم.

    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    اه، توضیح این یکی از حوصله من خارج است. قرار نیست یکی باشد، نور سنجی طوری انتخاب شده که در هر دو عکس بیشترین نور دهی قبل از اور شدن را داشته باشیم. فرقی هم نمیکند بدنه چه باشد، روزنه، فاصله کانونی یا ایزو چه باشد.در این عکسها سعی شده در بهترین حالت ممکن دو بدنه استفاده شود. پس از این جهت شرایط یکسان است. شما اگر هر کدام از این بدنها را داشتنید (فرض داشتن دانش کافی) همین عکسها را میگرفید، دقیقا با همین تنظیمات.
    جناب دانشپایه همانطور که گفتم هر توجیهی داشته باشید نمی‌توانید قوانین فیزیک را زیر سوال ببرید. عکاس محترم این صحنه اگر علمش را داشت (یا اگر غرضی در کار نبود) از براکتینگ استفاده می‌کرد چون دینامیک رنج صحنه از توانایی سنسور نیکون هم بالاتر بوده و تصویر نیکون هم پر از نویز است (هر چند کمتر از کنون).

    اگر قصد مقایسه دو دوربین بوده حتما باید شرایط مقایسه یکسان باشد و فکر کنم مشخص است نه شرایط نوری محیط یکسان بوده و نه میزان نوردهی.

    ولی به قول شما این بحث از حوصله این تاپیک خارج است و بهتر است ادامه داده نشود.
    Fereidoon، nejadi و Ahmad_ تشکر می‌کنند.

  8. #68
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2013
    نوشته ها
    122
    تشکر شده
    512
    تشکر کرده
    131

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط peacekeeper نمایش پست ها
    چرا شما گیر دادی به این سمپلها. تست های مشابه زیادی صورت گرفته(آزمایشگاهی و میدانی) و تفاوت کاملا واضحه. حالا اینکه این داینامیک رنج اضافی به چه دردی می خوره بحثش جداست ولی اینکه بعد این همه مدت بخواهید کل موضوع رو زیر سوال ببرید فقط تلف کردن وقته.

    https://photographylife.com/nikon-vs...-dynamic-range
    Canon 5Ds review | JuzaPhoto

    به نظر من ادامه این بحث باید به تاپیک جداگانه ای منتقل بشه. این تاپیک مربوط به MARK IV هستش تو این همه پست اکثرا بحث حول سنسورهای کانن می چرخه.
    دوست عزیز کسی منکر فواید دینامیک رنج بالا یا پایین تر بودن دینامیک رنج سنسورهای کنون نبود بحث من بزرگنمایی این مشکل توسط بعضی ها بود که یک مورد مثلا این تست علمی توسط سایت معتبر Dpreview است که در آن عکاس محترم در شرایط نابرابر اقدام به تست دو دوربین کرده است تا منظور خود را نشان دهد. اختلاف وجود دارد ولی شدت آن در این حد نیست.

    حرف شما در مورد به حاشیه رفتن این تاپیک را قبول دارم و دیگر بحث را اینجا ادامه نمی‌دهم.

    ارادتمند
    nejadi تشکر می‌کند.

  9. #69
    كاربر ويژه Anoosh-Em آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2009
    نوشته ها
    2,391
    تشکر شده
    14152
    تشکر کرده
    12235

    پیش فرض

    درود


    من از چنین بدنه هایی چه در کنون و چه در نیکون ( برند هایی که چشم عمده ترین کاربران دنیا به آن است) خوشحال نمیشوم

    چرا که رقیب را مجبور به تولید محصولی بهتر برای رقابت نمیکند بلکه متقاعد میکند که همان محصول فعلی اش برای رقابت با این کافیست

    بر فرض مثال سنسور 30 مگاپیکسلی( که باید منتظر مشخص شدن وضعیت پارامتر حائز اهمیت در خروجی سنسور اش ماند) + فیلمبرداری 4k

    اینها بضاعت این دوربین هست و متاسفانه پشت گذاشتن این دوربین توسط رقیبان بسیار راحته

    عمر خبر ساز بودن این دوربین فقط تا قبل از معرفی جانشین d810 هست که احتمالا زیر یکماه خواهد بود

    اگر نیکون قبلا سیستم فوکاس 153 نقطه ای خودش رو در رده پایین تر از این ( d500) بکار نگرفته بود و از قبل مقرر نشده بود D810 رو اپدیت کنه ،
    بی شک این دوربین جدید کنون 5D iv باعث میشد حالا حالا ها نیکون به d810 دست نزنه! یا دست کم امکانات اصلی عکاسی رو ارتقاء نده

    بهر حال به نظر برخی این دوربین تحت هر شرایطی یک شاهکار بی بدیل است به نظر آنها 5ds هم همینطور بود ( بدنه ای که حتی از نظر امکانات از دوربین های قدیمی تر از خودش هم لیمیتد شده تر بودو تنها یک سنسور با پیکسل های بسیار ریز که در هیچ یک از پارامتر حائز اهمیت در خروجی سنسور حرفی برای گفتن نداشت)


    پاینده باشید
    M.Nouri، kiavash و peacekeeper تشکر می‌کنند.

  10. #70
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    October 2013
    نوشته ها
    67
    تشکر شده
    84
    تشکر کرده
    93

    پیش فرض

    با سلام
    به نظر من در خصوص دوربینی که تازه آمده و تستی روی آن انجام نشده نمیتوان نظر کارشناسی داد و پرونده آن را بست. خاطرم هست و قتی دوربینهای D5 و بعد از آن 1dx II که آمده بودند، قبل از تستهای عملی روی این دوربینها، دوستان نیکونی باز این بحث داینامیک رنج رو آنقدر بولد کرده بودند که فکر کردیم کلا کنن باید کارخانه را تعطیل کند. اما وقتی تستهای این دو دوربین انجام شد و نتایج به دست آمد، دیدیم که نه تنها D5 از نظر داینامیک رنج از 1d بالاتر نیست بلکه 1d یک سر وگردن از آن بالاتر است.
    https://www.dpreview.com/news/940220...ynamic-range/2


    در خصوص 5d جدید هم امیدوارم به همین صورت باشه و تنها مشکل کنن نسبت به رقبای خود در این بدنه نیز حل بشه


    با تشکر
    M.Nouri و obsidiyan تشکر می‌کنند.

صفحه 7 از 37 نخستنخست ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •