احمق را موافق حماقتش جواب مده مبادا تو نیز مانند او بشوی.
احمق را موافق حماقتش جواب بده مبادا خویشتن را حکیم بشمارد.
سلام
مقایسه نویز بین 40d و 50d
کد:http://www.pbase.com/jkurkjia/50d_vs_40d_resolution_and_noise
احمق را موافق حماقتش جواب مده مبادا تو نیز مانند او بشوی.
احمق را موافق حماقتش جواب بده مبادا خویشتن را حکیم بشمارد.
با سلام
به تازگی با مسئله عجیبی روبه رو شده ام:
دیافراگم 7.1 دوربین گم شده و دیگر نیست!!!!! در کل استپ دافراگم ها از 8 به پایین عوض شده. قبلا 8 - 7.1 - 6.4 - 5.7 بود که الان 8 - 6.7 - 5.6 شده!!
لنز عوض نشده.آپگریدی هم انجام نشده.
دوستان کسی میتونه برای برگرداندن دیافراگم حیاتی 7.1 کمک کنه؟
...سكوت سرشار از ناگفته هاست...
سلام:
این موضوع را یک بررسی داشته باشید ببینید درست خواهد شد یا خیر ..
در تنظیمات دوربین قسمت EXPOSURE (احتمالا) اولین آیتم گزینه EXPOSURE LEVEL INCREMENTS
از 2/1 به 3/1 تغییر دهید احتمالا درست خواهد شد
موفق باشید
ممنون از دوستان.
جناب قشقایی راه حل همونی بود که شما گفتید.متشکرم.
جناب محمدی حق با شماست.6.4 و 5.7 اشتباه نوشتاری از من بود که از شدت شگفت زدگی این تغییر دیافراگمها بود.
من تا به حال فکر میکردم که عدد دیافراگم کاملا به لنز بستگی دارد.و بدنه دخالتی در آن ندارد!!!
...سكوت سرشار از ناگفته هاست...
سلام
خواهش میکنم.بله منظورم همان محدوده دیفراکشن است.
...سكوت سرشار از ناگفته هاست...
این صحبت کلیست و میتواند همیشه درست نباشد اما زیاد روی محدوده دیفرکشن روی همه ثبت ها بنظرم نباید وسواس زیادی بخرج داد.
بعضی مواقع نیاز هست برای رسیدن به عمق میدان مطلوب (یا کلی گویی کنم رسیدن به شارپنس قابل قبول) از این محدوده رد شد و یا باید رد شد. این موضوع کاملا به شرایط ثبت و ابعاد چاپ بستگی خواهد داشت در اصل اشاره به این موضوع است که دیافراگم های بالاتر از 8 هم ( تا 13 ) براحتی میتواند شارپنس قابل قبولی برایتان داشته باشد.
من اگر با دوربین 50D نیاز به دیافراگم 8 داشته باشم ممکن است بخودم بقبولانم ( بسته به شرایط ) در محدوده بین 7 و 8 ثبت را انجام دهم اما اگر نیاز به دیافراگم 12 داشته باشم محدوده دیفرکشن برایم محدود کننده نیست و براحتی با تنظیم دیافراگم روی 12 ثبت را انجام میدهم.
با دقت به دیفرکش بهتر است این موضوع مد نظر عکاس باشد تا در صورت لزوم از لنزهایی ترجیحا با دیافراگم های باز استفاده کند تا با بستن 2 تا 3 استپ به کیفیت خوب برسد جاییکه هنوز وارد محدوده دیفرکشن نشده است در این صورت بهترین کیفیت یک لنز را میتواند پیش از این محدوده داشته باشد و با توجه به جزییات و نوع عکاسی کیفیت مطلوبی را بدست بیاورد ( با حذف پارامترهایی که میتواند در کیفیت یک عکس تاثیر گذار باشد یعنی منظور اینست فرض بر آنست تمامی موارد بطور اصولی در رسیدن به غایت کیفیت بدرستی انجام شده است )
لنز 200-70 اف 4 لرزشگیر دار یک لنز استثناییست که از ابتدای دیافراگم کیفیت قابل قبولی دارد ولی ممکن است همه لنزها اینگونه رفتار را نداشته باشند بعضی از لنزهای زوم که انتهای بازه زوم آنها دیافراگم روی 5.6 خواهد بود ممکن است زمانی به کیفیت خوب روی دیافراگم های 8 یا 9 یا 10 برسند که از محدوده دیفرکشن این دوربین رد شده باشند و هیچوقت نتوان بهترین کیفیت این لنزها را روی این دوربین مشاهده کرد.
سخن کوتاه میکنم و باز تاکید که این عرایض من کلیست و بهتر است استفاده کننده این دوربین در خصوص کنترل رفتار این دوربین یک تجربه ای شخصی در این خصوص داشته باشد راه آنهم استفاده از چند شات در شرایط متفاوت و بررسی این موضوع خواهد بود که کجا دیفرکشن را بپذیرد کجا خیر..
معیار صحت و سقم آن هم بررسی روی مانیتور نخواهد بود
فقط به معیار ابعاد چاپی است که به معرض نمایش گذاشته خواهد شد
موفق باشید
با سلام
گفته شما کاملا صحیح است و نباید این مسئله باعث بروز محدودیت شود.اما به صورت تجربه شخصی با این دوربین و لنز در شرایط ثابت و کنترل شده آتلیه ای بهترین کیفیت را در این دیافراگم گرفته ام.البته باز هم این سئله باعث محدود شدن و عبور نکردن ار این عدد نبوده، کما که یکی از زیباترین شارپ ترین شات هایم را ( البته به عقیده خودم!! ) با دافراگم 4.5 برداشته ام.البته در مورد دیفراگمهای بالاتر از 13 باید با حساسیت بیشتری عمل کرد.
و البته در شرایط عکاسی outdoor و یا شاخه های دیگر مسلما عدد دیافراگا تابع بسیاری از المانها خواهد بود.
ناگفته نمامد جناب قشقایی که ما در حال درس پس دادن هستیم در حضور شما.به خصوص در بحث لنز و دیفرکشن.
با تشکر.
...سكوت سرشار از ناگفته هاست...