من از دوستان 1 سئوال داشتم
اينكه بدنه 50D در مقابل رطوبت و خاك مقاوم سازي شده يا خير؟
من در کیش زندگی میکنم برای این محیط با رطوبت بالا کنون یا برند بهتری پیشنهاد میکنین چون من دارم برای خرید 50d آماده میشم
من از دوستان 1 سئوال داشتم
اينكه بدنه 50D در مقابل رطوبت و خاك مقاوم سازي شده يا خير؟
من در کیش زندگی میکنم برای این محیط با رطوبت بالا کنون یا برند بهتری پیشنهاد میکنین چون من دارم برای خرید 50d آماده میشم
علی محمد بیک
ممنون دوست عزيز اما من متوجه منظور شما بخصوص در مورد 17-70 نشدم.
من مدتي با 5D كاركردم. ممكنه يه سري از امكانات 50D رو نداشته باشه اما خروجي شما به وضوح در ايزوهاي بالاتر بهتره. اما در مورد دي 300 نيكون فقط ريويو خوندم و اميدوارم دوستاني كه تجربه كار با هر دو برند رو داشتن در اين زمينه كمك كنن. من عكاسيم در محيطاي كم نوره. بهمين دليل داشتن دوربيني با خروجي مطلوب در ايزوهاي بالاتر كه متاسفانه 50 دي فاقد اونه، واسه من لازمه.
در مورد تجهيزات جانبي مثل لنز و بازه انتخاب براي هر سه مدل هم راهنمايي ميخوام. چون اين مسئله هم فاكتور مهمي در انتخاب محسوب ميشه
سلام
عزیز دل، جناب مسعودخان
کاربرد دوربینهایی که شما فرمودید متفاوت است و هزینههای متفاوتی بر شما تحمیل میکند. بهتر است به جای تعویض بدنه، با پروسس و پلاگینهای مربوطه نویز را بهبود دهید. ببینید دوربینی مثل 40D رفتار نویزی بهتری نسبت به 50Dِ دارد اما به نظرم شما با ریسایز کردن فایل 50D و پروسس میتوانید به همان کیفیت برسید (نظر شخصی). به هر حال تعویض بدنۀ فعلی با بدنههای 5D و D300 برای این منظور چندان معقول نیست (در نظر داشته باشید که دیگر قدیمیاند). بنده اگر جای شما بودم با همین دوربین فعلی کارم را پیش میبردم تا سر فرصت و هزینهای که توجیهپذیر باشد به عنوان مثال سراغ 5D II و یا 7D بروم.
پیروز باشید.
.
تا حدودي مقاوم سازي شده اما نه مثل 7D يا سري 1D
نيكون 300 دي از اين لحاظ به نظرم قويتره
ميتونيد به اين لينك مراجعه كنيد
http://web.canon.jp/imaging/eosd/eos50d/03.html#03
سلام:
صرف نظر از آنکه انتخاب شما کدام دوربین باشد یک نگاه به این تاپیک بیاندازید شاید برایتان مفید باشد
تاثیر دما بر عکاسی
ممنون از وقت و حوصلهاي كه به خرج داديد دوست عزيز.
من قبل از 50 دي يه 450 دي داشتم كه فروختم. دليلش هم همين بحث نويز مخصوصا در محيط كم نور بود. انتظار داشتم 50 دي تفاوت عمده اي از اين جهت داشته باشه. چيزي كه منو تشويق كرد به سمت نيكون دي 300 برم عكساي نسبتا قابل قبول اون در ايزوي 3200 و 6400 نسبت به 50 دي بود. 50 دي لكه هاي سياهي در خروجي تو ايزوهاي بالا ايجاد ميكنه كه ابدا مطلوب نيست.همينطور كه در عكس پيوست ميتونيد ببينيد با وجود اينكه عكسا ريسايز شده و يه اندازست ولي باز در مقابل 300 دي كم آورده.:(
همانطور كه در تعويض از 450 به 50 بدون مشورت و تحقيق كافي عمل كرديد و هزينه ي اضافي به خود تحميل كرديد مواظب باشيد اين بار هم براي بار سوم در هچل نيفتيد.
دوست عزيز اين دوربين ها هيچ كدام در آن حدي كه شما فكر مي كنيد با هم متفاوت نيستند و ايزوي بالاي 800 يا ماگزيمم 1600 هم براي مواقع مبادا كاربرد دارد بنابر اين به فكر اين نباشيد كه دوربيني پيدا كنيد كه مثلا 80% عكسهايتان را در ايزوي 3200 يا بالاتر بگيريد. حتا كم نويز ترين دوربين ها هم در كراپ هاي بزرگتر ( بخوانيد چاپ هاي بزرگ) نويز محسوسي در ايزوهاي نامتعارف دارند.
به فكر چاره ي ديگري به غير از تعويض دوربين براي كار خود باشيد. چاره هايي مثل استفاده از فلاش يا لنز هاي سريعتر و ....
فرهاد حسيني
سلام آقاي حسيني
حرف شما كاملا متينه. اما وقتي نياز داشته باشيد در آمفي تئاتري عكس بگيريد كه استفاده از نور فلش چندان مناسب نيست و با دياف 2.8 و ايزوي 3200 تازه به سرعت 40/1 ميرسيد! اجبارا از حساسيت هاي با رنج بالاتر بهره ميگيريد. و البته اين مطلوب نيست مخصوصا اينكه با 50 دي در ايزوي 3200 يا 6400 و حتي گاهي 1600 نقاط سياهي در عكس مشاهده ميكنيد.:(