صفحه 28 از 83 نخستنخست ... 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 78 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 271 تا 280 , از مجموع 830
Like Tree1428تشکر

موضوع: Fujifilm FinePix HS20EXR

  1. #271
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    April 2010
    نوشته ها
    53
    تشکر شده
    56
    تشکر کرده
    60

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط شاهین اکبری نمایش پست ها
    برای کار حرفه ای مشکلی ایجاد نمیکند ( ادیت, مهارت, ابزار) اما در فیلمبرداری آماتوری مشکل آهنگ متغیر زوم وجود دارد.



    در رده slr like اغلب دوربینهایی که کمینه سرعت شاتر 30 ثانیه دارند حداکثر زمان نوردهی بالب 30 ثانیه است. از جمله s100 بنده. غالبا در نسخه کرک شده دوربینها این محدودیت برداشته میشود.

    اگه ممکنه لطفا مجددا حداکثر زمان بالب hs20 را تست بفرمایید و گزارش دهید. ممنون
    wow..عجیبه....
    الان تست کردم..حرف شما درست بود.... اما چرا من قبلا این کار رو انجام دادم..اما بیش از 1 دقیقه؟ ( شاید هم اشتباه کنم)
    من قبل از این دوربین... olympus 590 uz داشتم... در حالت بالب شاتر تا 8 دقیقه هم باز میموند ... الان کلی تعجب کردم که فقط 30 ثانیه باز میمونه...
    خوب..پس تفاوت بالب با 30 ثانیه چی هست؟؟؟؟
    آیا فقط چون دخالت شخص موثره ؟
    ممنون از راهنماییتون
    شاهین اکبری و persian.boy تشکر می‌کنند.

  2. #272
    كاربر بسیار فعال شاهین اکبری آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2008
    محل سکونت
    Shahin Akbari
    نوشته ها
    1,331
    تشکر شده
    4053
    تشکر کرده
    4538

    پیش فرض

    تمام فلسفه مد بالب، باز ماندن طولانی مدت شاتر نیست . یک استفاده مهم آن منتظر یک اتفاق ماندن و سپس رها کردن شاتر است مثلا زمان رعد و برق یا آتش بازی.

    از دلایل این محدودیت، نویزی شدن تصویر حاصل از سنسورهای کوچک است. خیلی دوست دارم بدونم بعد از 8 دقیقه سطح نویز olympus 590 uz چگونه بوده.
    M. Beyrami، hesamg59، persian.boy و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    FD master

  3. #273
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    April 2010
    نوشته ها
    53
    تشکر شده
    56
    تشکر کرده
    60

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط شاهین اکبری نمایش پست ها
    تمام فلسفه مد بالب، باز ماندن طولانی مدت شاتر نیست . یک استفاده مهم آن منتظر یک اتفاق ماندن و سپس رها کردن شاتر است مثلا زمان رعد و برق یا آتش بازی.

    از دلایل این محدودیت، نویزی شدن تصویر حاصل از سنسورهای کوچک است. خیلی دوست دارم بدونم بعد از 8 دقیقه سطح نویز olympus 590 uz چگونه بوده.
    درست میفرمایید... به شدت شبیه عکسهای نجومی و عکسهای کهکشانی شده بود...
    طوری که من فکر میکردم واقعا از سیاره ها عکاسی شده...
    ممنون از توضیحاتتون
    شاهین اکبری و persian.boy تشکر می‌کنند.

  4. #274
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    مقام اصلی ماگوشه خراباتست-خداش خیردهادآنکه این عمارت ک
    نوشته ها
    1,125
    تشکر شده
    9804
    تشکر کرده
    1927

    پیش فرض

    مدت ها پیش ( شاید زمانی نزدیک به 5 یا 6 سال پیش ) که فوجی برای نخستین بار نسل پنجم سنسور منحصر به فرد خودش رو ارائه داده بود و ما هم در این مورد در همین فروم بحث میکردیم , به یک نکته اشاره شده بود و اون هم آبرنگی بودن عکسهایی بود که توسط این دوربین ها برداشته میشد . اون موقع ها یادم میاد که فوجی از ذکر چگونگی میانیابی پیکسل ها بعد از عملیات شارژ شدن فوتودیود ها و تبدیلات آنالوگ به دیجیتال خود داری میکرد


    به هر حال یک چیز مسلم بود و اون هم اینکه عکس های دوربین های اون موقع فوجی خیلی آبرنگی بود و علاوه بر اون لبه های صاف در عکس هایی که توسط دوربین فوجی گرفته میشد , تقریبا حالت رنجه رنجه ای داشت

    به هر حال من مدت ها از فوجی و دوربین های فوجی بی خبر بودم تا اینکه امروز اتفاقی چشمم به این عکس افتاد

    عکسی از این دوربین در ایزوی 100 :
    در اندازه کوچیک همه چیز خوب دیده میشه ( عکس در اندازه اصلی )




    اما مشکل قدیمی آبرنگی بودن عکس ها وقتی خود نمایی میکرد که عکس ها در اندازه صد در صد نمایش داده میشد( حتی در فرمت خام )

    چند کراپ صد در صد :








    و یا نمونه دیگه ای با ایزوی 200 از یه سایت دیگه که وقتی عکس رو در حالت صد در صد ببینید متوجه آبرنگی بودن تصویر میشید




    این آبرنگی بودن کار به شدت روی ثبت جزئیات ریز تاثیر منفی میذاره و هنوز نمیدونم که آیا این مورد در همه دوربین های فوجی وجود داره یانه .
    خوبه که کسانی که این دوربین ها رو دارند از جزئیات ریز مثل بافت ریز یک پارچه عکس بگیرند و نمونه های کراپ صد در صد رو در اینجا بذارن تا یک بررسی روی این عکس ها و این دوربین ها انجام بشه

    به هر حال من هیچ وقت نظر مثبتی روی دوربین های فوجی نداشتم
    M. Beyrami، FoadKhanlar، persian.boy و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  5. #275
    كاربر فعال persian.boy آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    سـرزمین اهـورا
    نوشته ها
    782
    تشکر شده
    2925
    تشکر کرده
    4662

    پیش فرض

    یاسر جان درود بر شما

    این آبرنگی بودن کار به شدت روی ثبت جزئیات ریز تاثیر منفی میذاره و هنوز نمیدونم که آیا این مورد در همه دوربین های فوجی وجود داره یانه .
    راستش عکس آخر به نظر من طبیعیه و در رنگ بندی ، مورد خاصی نداره . در باره ی باقی سمپل ها هم اگر لینک مرجع رو اعلام کنید عالی میشه ... چرا که تا حالا من هرچی سمپل از آثار دوستان دیده بودم ، همشون بسیار طبیعی بودن . ولی سمپل هایی که شما گذاشتین واقعا نکات منفی زیادی رو از این دوربین نشون میده . همچنین خیلی مشتاقم که بدونم ایا در برداشت این سمپل ها خصوصا در مورد اول ، آیا فیلتر و ادیت بکار رفته یا خیر .

    علاوه بر اون لبه های صاف در عکس هایی که توسط دوربین فوجی گرفته میشد , تقریبا حالت رنجه رنجه ای داشت
    اصطلاح رنجه رنجه ای یعنی چی ؟ منظورتون سفید شدن و جدا شدن المان ها در حاشیه ی عناصره ؟



    با آرزوی بهترین ها
    پسر پارسی
    ehsan+ تشکر می‌کند.

  6. #276
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16880
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض

    صد البته کیفیت دوربین آنالوگ... بسیار بهتر از دیجیتال هاست.. اون هم مخصوصا نیمه حرفه ای ه
    کیفیت دوربین آنالوگ اصلا صفت درستی نیست، کیفیت چه چیزی؟ ساخت بدنه؟ ارگونومی؟ نورسنجی؟ شاتر؟ دهنه لنز؟ پوشش بدنه؟ و یا اصلا کیفیت لنز؟
    و یا منظورتان کیفیت نگاتیو و یا اسلاید است؟

    ولی دوربینی که شما بخواید اونقدر کیفیت داشته باشه... حداقل 2 تومن پولشه
    اگر فرض بر این باشد که منظورتان مقایسه خروجی دوربینهای دیجیتال با نگاتیو باشد؟ کدام دوربین دو میلیونی را لایق این مقایسه می‌دانید؟

    همونطور که فرمودید... کیفیت hs20توی رده خودش...بی اغراق شاید بهترین باشه
    در مورد این خط هم اگر نسبی صحبت کنیم احتمالا بهتر خواهد بود.

    در مورد مقایسه خروجی دیجیتال و نگاتیو هم به تاپیک زیر بروید اما به تاریخ پستها توجه کنید.
    مقايسه ديجيتال با نگاتيو
    yasin-m، Daruosha، M. Beyrami و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

  7. #277
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    April 2010
    نوشته ها
    53
    تشکر شده
    56
    تشکر کرده
    60

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Arash نمایش پست ها
    کیفیت دوربین آنالوگ اصلا صفت درستی نیست، کیفیت چه چیزی؟ ساخت بدنه؟ ارگونومی؟ نورسنجی؟ شاتر؟ دهنه لنز؟ پوشش بدنه؟ و یا اصلا کیفیت لنز؟
    و یا منظورتان کیفیت نگاتیو و یا اسلاید است؟



    اگر فرض بر این باشد که منظورتان مقایسه خروجی دوربینهای دیجیتال با نگاتیو باشد؟ کدام دوربین دو میلیونی را لایق این مقایسه می‌دانید؟



    در مورد این خط هم اگر نسبی صحبت کنیم احتمالا بهتر خواهد بود.

    در مورد مقایسه خروجی دیجیتال و نگاتیو هم به تاپیک زیر بروید اما به تاریخ پستها توجه کنید.
    مقايسه ديجيتال با نگاتيو
    ممنون...
    خیر... منظور بنده کیفیت دو عکس چاپ شده در یک اندازه و بدون ادیت از آنالوگ و دیجیتال هست... ( شمام خوب سخت میگیرید ها....:D )
    دوربین 2 به بالا هم که..الا ماشاالله.... از انواع پنتاکس..تا کنون و نیکون ( البته با لنزهای متفاوت)
    مرسی

  8. #278
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16880
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض

    در مورد مقایسه دیجیتال و نگاتیو بهتر است در تاپیک خودش صحبت بشه. دوربینهای دیجیتال در قطعهای کوچک سالهاست امکان رقابت ندارند.
    در قطع متوسط و بزرگ هم تقریبا همینطور است. یعنی عکاس حرفه‌ای که نیاز به قطع متوسط دارد حتما امکان خرید مدیوم فرمت دیجیتال را دارد.(یعنی تنها مشکل قیمت است)
    اما خروجی دوربینهای DSLR مثل XXXD کانن تفاوت زیادی با دوربینهایی مثل ۶۰ دی و یا ۷ دی ندارند.(و همینطور نیکون و ...) تفاوت در کیفیت ساخت بدنه است و سرعت عمل بدنه و نورسنجی و شاتر و فوکوس و ... که البته اینها در شرایطی حتما روی عکس ثبت شده‌ي ما تاثیر خواهد گذاشت.

    اما چیزی که تا حدی به این تاپیک مربوط می‌شود تفاوت امکانات دوربینهای SLRLIKE و سوپرزوم با دوربینهای قدیمی نگاتیوی است. رسیدن به ثبت جزییات بالا و داشتن لنزهای زوم بلند با دوربینهای نگاتیوی ممکن نیست.علت هم قطع بزرگ نگاتیو است. در صورت کاهش قطع نگاتیو جزییات به شدت کاهش پیدا می‌کند.
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

  9. #279
    كاربر بسیار فعال شاهین اکبری آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2008
    محل سکونت
    Shahin Akbari
    نوشته ها
    1,331
    تشکر شده
    4053
    تشکر کرده
    4538

    پیش فرض

    رسیدن به ثبت جزییات بالا و داشتن لنزهای زوم بلند با دوربینهای نگاتیوی ممکن نیست.علت هم قطع بزرگ نگاتیو است.
    جناب عاشوری نیا سلام

    کمی عجیب شد! مگر اینکه اشتباه تایپی در کار باشد. کمی گیچ شده ام لطفا توضیح بفرمایید.

    منظورتان این است که زوم بلند غیر ممکن ست یا جزییات بالا یا هر دو توام ؟
    ویرایش توسط شاهین اکبری : Saturday 2 July 2011 در ساعت 16:10
    FD master

  10. #280
    كاربر فعال ehsan+ آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2011
    محل سکونت
    خوزستان-دزفول
    نوشته ها
    610
    تشکر شده
    922
    تشکر کرده
    1367

    پیش فرض

    سلام

    چند روز پیش یکی از دوستان که دوربین hs10 داره دوربینش رو آورد تا با دوربین من چک کنه.کیفیت عکسهای خوبی داشت فکر میکنم در حالت autoاز hs20 کمی بهتر بودولی وقتی از exr استفاده کردم عکسهای hs20بهتر شدو با زوم روی عکس جزئیات بیشتری از hs10 نشون میداد.
    موقع فیلمبرداری با hs10 موقع زوم تصویر فوکوس بود و تار شدگی نداشت(مود auto بود و از فوکوس دستی استفاده نکرد)
    کیفیت lcd دوربین hs20 خیلی بهتر از hs10بودو به نظر خوش ساخت تر میومد.
    به جز چند مورد امکانات hs20 بهتر از hs10 هست و به نطر من ارزش 100هزار تومن بیشتر رو دارد
    در مملکتی که امضا حتما باید خط خطی باشه و یا اشکال هندسی داشته باشه و نمیشه اسم و فامیلت رو با دست خط خودت به عنوان امضا بنویسی ،نمی دونم چه امضایی بذارم پس انگشت میزنم

صفحه 28 از 83 نخستنخست ... 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 78 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •