مشکل حل شد، ایراد از رم بود که سرعتش خیلی پایین بود.
مشکل حل شد، ایراد از رم بود که سرعتش خیلی پایین بود.
Canon EF 24-70mm f/2.8 L Canon EOS 7D Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USMCanon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USMCanon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM Canon EF 50mm f/1.4
www.sepantra.com
مبارک باشه
من به این دوربین علاقه زیادی دارم اما حیف که قیمتش بالاست.
خوشحال میشم یه بررسی هم از نظر خودتون بذارید به خصوص سرعت فوکوس که توdp و چند جای دیگه (همچنین خود این تایپیک) بهش ارشاره شده.
منتظر نمونه عکسها هستم.
در مملکتی که امضا حتما باید خط خطی باشه و یا اشکال هندسی داشته باشه و نمیشه اسم و فامیلت رو با دست خط خودت به عنوان امضا بنویسی ،نمی دونم چه امضایی بذارم پس انگشت میزنم
قیمتش بالاست بله ولی . . . !
شما یک دوربین رنج فایندر داردی خریداری میکنید نه اس ال ار
شما دارید دوربینی رو میخرید که هم تراز با دوربین های لایکا هستش!
کیفیت تصویر این دوربین بی نظیره !
و مشکلاتی که این مدت بهش بر خوردم :
سرعت کند در فکوس (که با در نظر گرفتن نوع دوربین و رنج فاینرد بودن ان قابل قبول است)
گنگ بودن کلید های روی دوربین که البته مثل هر دوربین جدید میونه برای عکاس که باید باهاش دوست بشه
منوال فکوس رو هم خیلی نمیشه باهاش ارتباط بر قرار کرد ، البته من فقط لنز ۳۵ میلیمتر رو دارم، رینگ فکوس خیلی مچرخه !
ولی در مجموع دوربین خیلی خوبی هستش!
داینامیک رنج دوربین بزرگترین حسن این دوربین هسش و همچنین کیفیت تصویر بینظیره !
درضمن عکس های این دوربین توی سایتم هسش
Canon EF 24-70mm f/2.8 L Canon EOS 7D Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USMCanon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USMCanon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM Canon EF 50mm f/1.4
www.sepantra.com
نسخه جدید Firmware این دوربین به زودی توسط Fuji Film عرضه میشود ( 18 سپتامبر 2012)
ظاهرا نسخه بتای این Firmware در اختیار Dpreview قرار گرفته است و تغییرات در سیستم فوکوس اتوماتیک، فوکوس دستی و همچنین مشکلات Write روی کارت های پر سرعت تا حدودی رفع شده است.
کد:http://www.dpreview.com/news/2012/09/06/Fujifilm-X-Pro1-firmware-v2-00-promises-performance-improvements
فايندر اپتيك اين دوربين چگونه كار ميكند ؟
x10 و همينطور x100 كه لنز ثابت دارند و خيلي چيز عجيبي نيست اما x-pro 1 لنزش عوض ميشود و ممكن است هر لنزي رو بخوايم روش سوار
كنيم اين عجيبه كه چطور فايندر اپتيكال ميخواد انجام وظيفه كنه ؟ فايندر بايد به طور مستقل از لنز خودش زوم كند فوكوس هم بكند. محدوده
اش چقدره ؟ اگر لنز 1000 روش نصب كنيم جواب ميده ؟ لنز 2000 م.م چطور ؟ لنز الترا وايد 13 م.م چطور ؟ خلاصه خيلي تعجب كرده ام ...
پاسخ شما در پیوند زیر است :
http://www.fujifilm.com/products/dig...s/page_03.html
امشب 2-1 ساعتی برای بررسی مشکل مبدل خام X-Pro1 گذاشتم (چه بررسی وب سایت ها و چه کار با برنامه های مورد نظر) گفتم نتیجه را بنویسم شاید به درد دوست دیگری هم خورد. اگر هم دوستی اطلاع بیشتری از موضوع و یا احیانا راه حلی سراغ دارد عنوان کند.
اگر در جریان نیستید کوتاه با یک نمونه تصویر عرض کنم که مشکل تبدیل فابل خام X-Pro1 در از بین رفتن جزییات و رنگ بویژه در قسمت هایی با جزییات بالا هست (تصویر زیر از وب) [سمت راست jpg از دوربین و سمت چپ فایل خام باز شده در Lr 4.1 ]
43252.jpg
ACR 7.1 و Lr4.1 که گویا از فیلتر Oil Paint برای تبدیل فایل خام این دوربین استفاده میکنند ! (نمونه ها از پروسس فایل های خام DPR در ACR است)
01.jpg
02.jpg
در قدم بعدی از نرم افزار پیشنهادی خود فوجی به نام SilkyPix از شرکت ژاپنی Ichikawa استفاده کردم و اگرچه افرادی از بهبود جزئی وضعیت در این برنامه صحبت کردند ولی من شخصا هیچ فرق قابل توجهی نسبت به ACR ندیدم و همان داستان از بین رفتن جزییات و ... بوضوح دیده میشد
بعضی هم از عملکرد بهتر RPP برای تبدیل فابل خام صحبت کردند ولی چون این برنامه فقط به سیستم عامل OSX محدود است قادر به امتحانش نبودم.
در آخر گفتم شاید در آپدیت بعدی ACR / Lr خبری از رسیدگی Adobe به این مشکل باشد که لیست تغییرات AC 7.2 / Lr 4.2 candidate را دیدم که این موضوع در آن دیده نمیشد و در جای دیگری شخصی همین مشکل را در مطلب مربوط به آپدیت ACR 7.1 عنوان کرده بود که با این پاسخ مواجه شد که هیچ برنامه ای برای ساپورت بیشتر این دوربین از طرف Adobe در دستور کارشان نیست و من حدس میزنم فایل های X-E1 را هم با همین روش باز خواهند کرد.
نتیجه اینکه در کمال تاسف باید گفت X-Pro1 و همینطور X-E1 دوربین هایی با این کیفیت ساخت و سنسور عالی و لنز هایی که تقریبا همه بررسی ها از آنها تعریف و تمجید میکنند فقط و فقط به JPG بسنده میکنند
حال اینکه مقصر فوجییست که الگوریتمی که برای تبدیل فایل خام به jpg که در داخل دوربین استفاده کرده را در اختیار adobe نمیگذارد (حتی با نظر به اینکه خود شرکت هیچ نرم افزاری برای این منظور ارائه نکرده) و یا اینکه adobe مقصر است که وقت بیشتری برای این منظور نگذاشته و صاحبان این محصول را با این کیفیت نامطلوب ناراضی کرده.
امیدوارم در آینده با افزایش تعداد صاحبان این سری دوربین ها به این مشکل رسیدگی شود.
خیر. وضع این قدر هم خراب نیست.
در تاپیک X10 در مورد فوت و فن های ویرایش فایلهای خام دوربینهای فوجی گفتم.
اگر موارد گفته شده را رعایت کنید، مشکلی ندارد.
درود
جناب روشن مطلب مورد نظر شما رو مطالعه کردم (چون لینک نبود از ابتدا تاپیک را دیدم برای دوستانی که در ادامه بحث نیاز به لینک دارند اشاره به این پست هست )
در جواب باید عرض کنم که تا جایی که من مطلع هستم در ساختار سنسور X10 از تکنولوژی X-Trans که مربوط به X-pro1 و X-E1 هست استفاده نشده و EXR CMOS هست و من در مورد سنسور این دوربین و نحوه پردازش فایل های خام آن اطلاعی ندارم ولی خب به هر حال این مشخص است که نبود و یا کمتر بودن این مشکل در X10 دلیلی برای رد کردن مشکلی که من مطرح کردم نیست.چون این مشکل کاملا به نوع سنسور و الگوریتم مخصوص پردازش فایل خام آن مربوط است که اینجا با دو نوع سنسور و به طبع دو نوع الگوریتم متفاوت مواجه هستیم.
توضیح در مورد نوع سنسور این دو دوربین از Specs خود سایت فوجی
کد:X10 Image sensor 2/3-inch EXR CMOS with primary color filter X-pro1 Image sensor 23.6 mm x 15.6 mm (APS-C) X-Trans CMOS with primary color filter
دقیقا مساله همین هست!
ایرادی که وجود داره مربوط به سنسور های جدید فوجی فیلم هست نه همه سنسور های فوجی فیلم.
و ایراد هم این نیست که خروجی برنامه های مبدل عکس خام بی کیفیت هستند. مساله اینجاست که از پتانسیل های عکس ها به طور کامل استفاده نمیشه و قابلیت های نظری این سنسور ها در عمل به دست نیومده و ایراد احتمالا از مبدل ها باشه و نه سنسور!
ج.ابراهیمی