جناب مداح با عرض پوزش فکر میکنم سو تفاهم شده D3X با D3S متفاوت است
جناب مداح با عرض پوزش فکر میکنم سو تفاهم شده D3X با D3S متفاوت است
«موفقيت» بدستآوردن چيزی است که دوست داری و «خوشبختی» دوست داشتن چيزی است که بدستآوردهای.
محمد حسین حاجی شاه کرم
جناب اقای بردیا
شما ادعایی کرده اید که تا وقتی نمونه عکس ارائه ندید قابل برسی نیست
ابتدا باید بگم مقایسه این دو دوربین اصلا با هم درست نیست اما برام جالبه شما باید نمونه نشون بدید که غنای خروجی D90 بهتر از D3s است
عباراتی مانند این ؛ولی مطمعن باش که کیفیت تصویر ds3 در ایزوهای پایین چندان تعریفی ندارد چه از نظر نویز و چه از نظر رنگ؛نشان دهنده نبود دلایل علمی است
من فکر کنم قبلا هم به شما عرض کردم که شما تو انتخاب اشتباه کردید و حالا گیر دادید به این دوربین بیچاره و الا به گفته خودتون
دلیل محبوبیت این بدنه نزد جناب کریس ون روین و یا بسیاری از عکاسان خبری و ورزشی در دنیا نیز به خاطر همین ویژگی است
یک عکاسی حیات وحش بیش از هر چیزی به سرعت بالای شاتر فوکوس پیشرفته و سریع و سرعت عکاسی پیاپی نیاز دارد که ds3 تمام این شرایط را دارا می باشد حتی در حد اعلا 12 مگاپیکسل نیز برای این شاخه از عکاسی تقریبا کافی است.
سلام
عامو اسد مثل همیشه لطف داری
جسارتا سوء تفاهم کوچی پیش امده میان S و X موضوعی که دوست عزیزمان آقای شاه کرم به آن اشاره کردند
آقای دیناروند اینجا بحث انتخاب و اشتباه در انتخاب و غیره نیست
موضوع بسیار ساده است و نیازی به پیچیده کردنش هم نیست
تمام حرف بنده این است(برای چندمین بار البته) d3s بدنه بسیار خوبی است از نظر سرعت عکاسی پیاپی عالی از نطر عملکرد نویز در ایزوهای بالا فوق العاده دارای سیستم فوکوس بسیار پیشرفته و کارآمد بدنه بسیار مقاوم با سیلینگ بالا خوش دست ولی از طرفی
از نظر میزان ثبت جزییات تعریفی ندارد ,کیفیت تصویر آن در ایزوهای پایین چندان مطلوب نیست و نهایتا اینکه خروجی چندان جالبی از نظر پروسس ندارد
کسی که 5dm2 میگیرد طبیعتا انتظار ندارد در ایزوی 12800 کیفیت تصویر قابل قبولی ارایه دهد ولی شاید کمتر کسی بداند که نویز d3s در ایزوهای پایین بیشتر از 5dm2 باشد موضوعی که پیشتر به ان اشاره کردم مطمعنم تا پیش از این کمتر کسی حتی تصور آن را میکرد که میزان ثبت جزییات در d3s در پایین ترین حدود باشد
من نمیدانم کجای این مطلب اینقدر گنگ هست که شما را ترغیب به پرسش های مکرر بکند؟
استناد به منبع معتبر کردم قانع نشدید حال درخواست عکس میکنید یعنی میفرمایید با ارایه عکس قانع خوهید شد؟ ,صد البته که نه
بنده با هر دوی این بدنه ها به میزان کافی کار کرده م باز اگر قبول ندارید بسیار خوب شما عکسی ارایه دهید که خلاف آن را ثابت کند
امیدوارم ناراحت نشوید ولی دلایلی که شما بیان کردید بیشتر به بهانه های بنی اسراییلی شبیه است
موفق باشید
بابک عزیز، بردیای گرامی
هرکدام از ما که دراین بحثها شرکت میکنیم احتمالن با تمامی این دوربینها به حد روشن شدن تکلیف کار کردیم.
هرکدام از ما براساس علاقه، توانایی دوربین و تجهیزات وابسته به اون در ژانر عکاسی مورد علاقهمون در مورد دوربینها نظر میدیم و یا نکات مثبت و منفیشون رو میسنجیم.
خطکشهای ما یکی نیست. به نظرم اصلن نمیشه گفت که سنسور فیلان دوربین بدترینه و یا بهترینه.
الان سایت دیایکساو لب دم دست هست.
DxOMark - Camera Sensor Ratings
مقایسه و امتیاز دهی این سایت تقریبن ۱۸۰ درجه مخالف نتیجهگیری بردیاست.
اشکال از بردیا نیست اشکال از خط کش است و شکل امتیاز دهی ما
ارش جان
بردیا به نتایج یک سایت به عنوان دلیل حرفهاش اشاره میکنه بعد میگه من این نتیجه گیری رو هم داشتم مونتها هیچ اشاره ای نمیکنه که چجوری نتیجه گیری کرده و دلیلی برای این مورد ارائه نمیده همینه که من ایراد میگیرم بهش من برای این حرفم میتونم به همین سایتی که شما اشاره کردید یا تعدادی سایت دیگه استناد کنم
مسئله ای که ایشون نمیخواد بپذیره همینه میگه غنای تصویر در ایزو های پایین کمه اما دلیلی که بهش رسیده رو نمیاره شاید مشکل ازجایی دیگه باشه من میخوام با دوستان بشینیم و نمونه هایی رو که ایشون ازش به این نتیجه رسیده بررسی کنیم شاید حق با بردیا باشه شاید حق با شما باشه و مشکل از خط کش من یا خط کش DXO یا عمو فیل باشه
ولی دریغ از استدلال فقط احکام کلی
ناراحت نشو بردیا جان چون از نوشته هات ناراحتی تراوش میشه
راستی بردیا من اصلا منظورم مقایسه شما بین D3sو5DII نیست من منظورم و اصل اختلافم باشما در مقایسه شما بین D3s و D90 هست
ویرایش توسط babakdin543 : Thursday 19 January 2012 در ساعت 22:33
به نظرم این رده از دوربینها...یعنی D3s، D4، 1DX که من به آنها دوربینهای سریع کم نویز میگویم برای این مسائل بهینه شدهاند:
- نویز کم در نور کم
- دینامیک رنجبالا (که همانا انعطافپدیری در پروسس را باعث میشود)
- سرعت فوکوس و ثبت پیاپی بالا و منظرهیاب دقیق
به علت کاربرد خاص این دوربینها و اولویت در بهینهسازی برای مسائل فوق فعلاً از نظر فنی مقدور نیست امکانات فوق با رزولوشن خیلی بالایی بیایند (و شاید لازم هم نیست که بیایند) و این دوربینها برای مخاطبانی مثل عکاسان ورزشی و خبری بسیار مناسبند.
حال اگر من عکاس منظره بودم و این دوربینها را خریدم...مشکل از انتخاب اشتباه من است. مسلماً کامیون برای مسابقه رالی انتخاب مناسبی نیست و با فراری هم بارکشی کار مناسبی به نظر نمیرسد و هر چیزی در جایگاه خودش قشنگ است.
برای یک عکاس منظره همان 5D II یا ترجیحاً یک مدیومفرمت با بک دیجیتال بهترین انتخاب است چون نیاز به سرعت دقت یا تحرک خاصی ندازد.
یک مسئله در مورد سنسور D3s، دینامیکرنج بسیار بالای آن است که آن را بدل به انعطافپدیرترین خروجی کرده است (جالب است که دینامیکرنج در فهرست مقایسههای خوشگل Dpreview نیست). می خواهم بگویم بردیا عزیز با نظر خود در مورد انعطافپدیر نبودن (در مورد رزولوشن طبیعتاً درست میفرمایند) خروجی سنسور D3S به نوعی برخلاف باور عمومی (Conventional Wisdom) نظر میدهند که به نظرم بسیار عقیده اشتباهی است.
-
ویرایش توسط Amir Mohebi : Thursday 19 January 2012 در ساعت 23:06
اقای محبی از صحبت های بردیا من این نتیجه رو تا حالا گرفتم
که غنای خروجی یعنی
رزولوشن
نویز
رنگ
وایت بالانس
کلا ایشون اینارو غنای خروجی مینامند و متذکر میشن که (کیفیت بسیار پایین و غنای بسیار کم خروجی raw در D3s می باشد)
ایشون تا حالا از داینامیک رنج سخنی به میان نیوردن واسه همینه همون اول منظور ایشون رو از کیفیت دو بار پرسیدم و متهم به تکرار سئوال شدم
ایشون ظاهرا تاکید میکنم ظاهرا با داینامک رنج مشکلی نداشتن و باز هم ظاهرا اونو جرئی از غنای خروجی نمیدانند چون صحبتی ازش نکردن
بردیا جان ترو خدا به این مواردی که برای غنای خروجی نوشتم گیرنده همه رو خودت تو کامنتهات نوشتی و من اونا رو استخراج کردم اگر میخوایید ادرس بدم
ضمن بگم غنای خروجی و غنای تصویر در دوربین با هم فرقی نمیکنه چون خروجی دوبین تا اونجا که من میدونم یه تصویره
بردیا خواهشا از عبارت بنی اسراییلی در خصوص دیگران استفاده نکنید چون در مملکت ما ممکنه کسی به بنی قبلش توجه نکنه و برامون مشکل درست کنه
با آقای محبی کاملا موافقمبه نظرم این رده از دوربینها...یعنی D3s، D4، 1DX که من به آنها دوربینهای سریع کم نویز میگویم برای این مسائل بهینه شدهاند:
- نویز کم در نور کم
- دینامیک رنجبالا (که همانا انعطافپدیری در پروسس را باعث میشود)
- سرعت فوکوس و ثبت پیاپی بالا و منظرهیاب دقیق
این بدنه ها دقیقا برای همین منظور بهینه شده اند با اجازه توضیح مختری میخواستم اضافه کنم
با توجه به تستهای DxO
داینامیک رنج نهایی این دو بدنه تقریبا در یک سطح می باشد با این تفاوت که
شیب افت منحنی داینامیک رنج d3s در حساسیت های بالاتر کندتر از میزان مشابه آن در 5dm2 می باشد
در مورد عمق رنگ نیز وضعیت کمابیش به همین منوال است
عمق رنگ 5dm2 به طور کلی بیشتر از d3s می باشد ولی این تفاوت در حساسیت های مشابه بالاتر برعکس میشود
اینها مواردی نیستند که با آنها بیگانه...
d3s و دوربینهای هم رده آن بهینه شده اند به همین منظور
بنابراین نمیتوان انتظار عملکرد عالی در حساسیت های پایین را از آنها داشت
مانند گیربکسی که برای اتومبیلی با کاربرد خاص بهینه شده باشد
و این دقیقا همان چیزی است که من تا قبل از خرید ds3 از آن بی اطلاع بودم
حدود 5 ماه قبل از خرید d3s در تاپیک D700 سوالی با این مضمون مطرح کردم:
آیا عملکرد نویز عالی تنها در ایزوهای بالا اتفاق می افتد و در ایزوهای پایین نیز از نظر نویز کیفیت مطلوب است
این سوال در مورد d700 بود زیرا که در آنزمان قصد خرید d700 را داشتم ولی بعدا که d3s خریدم متوجه شدم که اینطور نیست در آنزمان کسی به طور دقیق اطلاعاتی در این مورد نداشت
در مورد ثبت جزییات نیز چنین فضایی حاکم است کسی چیزی در این مورد نمیداند و یا کمتر به آن پرداخته میشود
انتخاب اشتباه من در مورد d3s نیز محدود به همین دو مورد میشود عملکرد و خروجی نه چندان جالب در حساسیت های پایین و ثبت جزییات تعطیل(توضیح منظور از تعطیل ثبت جزییات کم در مقایسه با بدنه هایی مانند 5dm2 است)
در این انتخاب موضوع رزولوشون کاملا مطالعه شده و حل شده بود مشکلی از این بابت در آنزمان وجود نداشت و البته منظر معرفی بدنه جدیدی از طرف نیکون با رزولوشن بالا و امکاناتی مناسب(چیزی شبیه 5dm2) تا با ترکیب آنها مجموعه کاملی داشته باشم
چه کسی دوست ندارد بدنه ای مانند d3s , 1dx داشته باشد
با داشتن چنین بدنه هایی بسیاری از محدودیتهای عکاسی برطرف خواهند شد
این توضیحات از این بابت بود که دوستان گهگاه گریزی میزنند به انتخاب بنده و ایراد اشکال بر آن البته از دیگاه خودشان
بسیاری از دوستان بدنه را سرمایه گذاری میدانند در حالی که بدنه برای من در مرتبه سوم اولویت قرار دارد
سرمایه گذاری به نظر بنده در مرحله نخست لنزهای خوب و اف باز مانند 24-14 و 70-24 و 200-70 و... می باشند سپس لوازم جانبی متناسب
بدنه ها می آیند و میروند این لنزها هستند که سالها در خدمت عکاس خواهند بود.
کسانی که به طور جدی عکاسی را دنبال میکنند اگر حتی نیازی به تعویض بدنه نداشته باشند مجبور به آپدیت آن خواهند شد این یک روال طبیعی است
در پایان ضمن تشکر از اساتید محترم که در بحث شرکت کردند
با توجه به یاداوریهای استاد روشن بایستی خاطر نشان کنم
تمامی نقطه نظرات تستها و بررسیهای بنده جنبه کاملا شخصی داشته و امکان اشتباه و خطا در آنها وجود دارد
گمان میکنم این بحثها باید تموم بشه و بطور کل فراموش بشه.
احتمالن بهزودی تستها و تصاویر 1dx کانن هم خواهد آمد و در بهار سال آینده هردو بدنه را در بازار خواهیم داشت. گمان میکنم کانن بعد از سالها حرفهای زیادی در این رده برای گفتن خواهد داشت.
نسخهی هایمگاپیکسل دوربینهای نیکون هم اگر افسانه نباشد به بازار خواهد آمد. احتمالن با نسخهی جدید 5d. بنابراین پس از سالها در ردهی فولفریم هم دوربینهایی تقریبن مشابه داریم که مقایسه کنیم.