چون شک نسبت به لنگر آینه وجود دارد بهتر اینه که با قفل آینه و بدون قفل آینه(هردو با ریموت) عکاسی کنید. تکلیف این جریان هم با مقایسه خود عکسها با یکدیگر روشن میشود.
Printable View
چون شک نسبت به لنگر آینه وجود دارد بهتر اینه که با قفل آینه و بدون قفل آینه(هردو با ریموت) عکاسی کنید. تکلیف این جریان هم با مقایسه خود عکسها با یکدیگر روشن میشود.
۱- محیطهای مجازی، میتوانند نمونههای خوبی برای بیان رفتارهای اجتماعی یک جامعه یا قشر خاصی از آن باشند. نامهای غیرواقعی میتوانند بهتر منجر به بروز رفتارهای واقعی افراد شوند. حتی فعالیت با نامهای واقعی در محیط های مجازی نیز نسبت به جامعه واقعی، با تنش کمتری همراه است چرا که شاید بیشترین چیزی که در محیطهای واقعی مانع رفتارهای واقعی افراد میگردد، برخورد رودر رو و از نزدیک با افراد دیگر است. شخصی کردن مسائل غیرشخصی یکی از این رفتارهاست. اگر نظری مخالف نظر ما داده شود، به سرعت آن را توهین به شخصیت خود می انگاریم. پافشاری بیهوده بر نظرات خود و از آن بدتر، کاوش در سابقه قبلی افراد و استفاده از آن به عنوان یک وسیله حمله به شخصیت او، کاری نیست که در جامعهای که مخاطبینش از سطح متوسط جامعه از لحاظ اجتماعی/تحصیلی/فرهنگی بالاتر هستند، قابل انتظار یا پسندیده باشد.
۲- در چند روز اخیر که این تاپیک داغ بود و بحثهای گوناگون و بعضا مختلفی در آن بیان میشد، میتوان آن را به عنوان یک رویداد جذاب در نظر گرفت. از لابلای این بحثها میتوان چیزهایی یادگرفت، میتوان از صحبت کردن در مورد تجهیزات لذت برد، میتوان بدون واهمه در بحثها شرکت کرد، میتوان از شنیدن نظرات مخالف نظر خودمان، نترسید و ...
وقتی صحبتهای چند روز گذشته را مرور میکنیم، بسیاری از پستها واقعا هم همین طور بودند و البته برخی نیز نبودند.
۳- من شخصا تجربه عملی با این دوربین ندارم. بعد از تستهای بردیا، به نظرم رسید که شاید تست مشکل داشته باشد. بخصوص سرعت بسیار پایین برخی از شاتها، عملا آن شات را بسیار مورد دار میکند. تست بردیا هم تستی نیست که آن را تجربه عملی و روزمره بپنداریم ( آن طور که برخی دوستان گفتند) بلکه ایشان با مواردی که گفته بودند مثل چارت استاندارد و قفل آینه و .... سعی در انجام یک تست استاندارد داشتند. وقتی بحث تست استاندارد است، شرایط یکسان برای دوربینهای مختلف، شرط لازم است. اما کافی نیست. من ممکن است یک تست طراحی کنم با شرایط یکسان که خروجی یک دوربین entry-level با رزولوشن پایین را برتر از یک دوربین فول فریم با رزولوشن بالا نشان دهم. که مطمئنا کار صحیحی نیست. تست استاندارد برای رزولوشن دوربین باید عاری از اشتباه باشد و گرنه هیچ نتیجه ای نمیتوان از آن گرفت.
۴- اما بحث عملکرد دوربین در شرایط کاری و معمولی، بحث دیگری است که از تست بردیا نمیتوان آن را نتیجه گرفت. برای آن منظور باید مدتی با دوربین در شرایط معمول کار کرد، محدودیتهای آن را فهمید، با مشکلاتش آشنا شد و بعد چند نفر بیایند این تجربیات خود را بگویند. مخاطب با خواندن نتیجه تجربیات چند نفر، میتواند خودش نتیجه گیری کند. اما نمیتوان با تستی با رویکرد استاندارد که درست انجام نشده است، نتیجه گرفت که فلان دوربین در شرایط معمول مشکل دارد و در شرایط ایده آل خوب است.
مخلوط کردن این دو بحث، صحیح نیست و روش انجام هر یک نیز متفاوت است.
سلام مجدد جناب سعادت
من همچنان متعجب هستم که شما بر اجرای این مقایسه پافشاری دارید. باور کنید انجام درست(و در حد و اندازه ی همین چند سایت معروف) این تستها مخصوصا برای دوربینهایی با این رزلوشن بسیار دشوار است.
البته شما در آنسوی ماجرا و اجرای این تست و انتشار آن، آزاد و مختار هستید. در طرف دیگر این داستان مخاطبی همچون بنده نتایج تستهای شما را می بیند و بر اساس آن قضاوتهایی می نماید. البته بنده شخصا هیچ علاقه ای به مشخص شدن اینکه کدام دوربین در این میان بهتر عمل کرده است ندارم(نه علاقه ای به فول فریم دارم و نه تعصب به برند خاص). ولی.....
زمانی که می بینم شرایط انجام تستها منطقی نبوده است(و همچنان هم منطقی نیست) سعی می کنم به دیگران این هشدار را بدهم که این نتایج را مبنای تصمیماتشان قرار ندهند.
به عنوان نمونه عرض میکنم: در تستهای این چنینی از سه پایه با وزن بالا(بالاتر از 20 کیلوگرم) استفاده می گردد و یا اینکه تست چارت باید کاملا صلب باشد و بر اثر وزش باد! یا هر عامل دیگری تغییر شکل ندهد. همچنین باید اشاره کنم که استفاده از مبدل لنز رزلوشن تصویر را تغییر می دهد(رجوع کنید به تست مبدلها در وبلاگ lensrental).
فایل پیوست 53438
این موارد در حد اطلاعات مختصرمن بود و بنده نیز تا به حال مطالعه کاملی در این زمینه نداشته ام و مطمئنا فاکتورهای دیگری نیز دخیل هستند.
کار را باید به کاردان سپرد.
متشکر از توجه شما و همه ی دوستان
موفق باشید
دوست عزیز نیما جان ...
و سایر دوستان ...
سعی کنیم وقتی متنی رو میخونیم تمامش رو مد نظر قرار بدیم نه فقط قسمت هایی رو که دوست داریم!
کاملا واضح و مبرهن است که: تست های سایت هایی مانند dpreview & dxo بسیار دقیق و آزمایشگاهیست و نیازی به تجربه مجدد آنها نیست، وقتی از نظر تئوری (بر فرض) یک ماشین دارای فلان و فلان قابلیت و تواناییست، مسلما هیچ کس مشکلی با اصل قضیه ندارد، حتما نصدیق می فرمایید که وقتی رانندگان مختلف (و مهمتر رانندگان حرفه ای) با این خودرو سواری میکنند، معایب و محاسن آن وسیله را از خیلی جوانب که در عمل اثبات می شود نه تحت تست ثابت و شرایط ایده آل، برای دوستداران بیان میکنند و این قضیه هیچ ارتباطی به تست های دقیق این دستگاه ندارد، و هیچ اشکال شرعی و عرفی که نداشته هیچ، مطمئنا برای خیلی ها بسیار مفید خواهد بود ...
العان صحبت ها وارد یک دور باطل شده، چون اون قسمت اصلی صحبت که مد نظر است رها می شود (خوانده و شنیده نمی شود) و به حاشیه پرداخته می شود.
چیزی که تا اینجا دسگیر بنده شده این است که "احتمالا" این دوربین دارای یک نقص ذاتی در طراحی می باشد، به همین دلیل در عکاسی روی دست دچار مشکل می شود.
دوست عزیز مننقل قول:
من همچنان متعجب هستم که شما بر اجرای این مقایسه پافشاری دارید. باور کنید انجام درست(و در حد و اندازه ی همین چند سایت معروف) این تستها مخصوصا برای دوربینهایی با این رزلوشن بسیار دشوار است.
هر چند تمایلی برای پاسخ دادن نداشتم ولی این اصرار شما باعث شد چند موضوع را برای چندمین بار برای شما شفاف سازی...
اولا ,36 مگاپیکسل مقدار زیادی نیست ,چنان عبارت "دوربینهایی با با این رزولوشن" به کار میبرید که خواننده یک لحظه به شک می افتد که مبادا این مقدار 360 مگاپیکسل می باشد و یک صفر آن موقع تایپ...
اگرتصور میکنید که 36 مگاپیکسل مقدار زیای است این بر میگردد به ذهنیات غلط شما و بهتر است آن را اصلاح کنید ,بد نیست بدانید نوکیا حداقل در دو مدل از گوشیهای موبایل خود از دوربینی با حسگر 41 مگاپیکسلی استفاده کرده که فکر نمیکنم نیازی به توضیح باشد که اندازه حسگر آن چه اندازه می باشد
در ضمن 36 مگاپیکسل به عبارت بهتر صحیحتر علمی تر و دقیقتر این مقدار چگالی پیکسلی چیز جدیدی نیست و از چندین سال پیش هم وجود داشته حتی در همین برند نیکون(مدل 7000)
دوما وقتی صحبت از مقایسه در شرایط برابر میشود دیگر لزومی ندارد شرایط آنچنانی و یا اینچینی برای تستها قایل شد و یا شرایط خاص و نامتعارف برای یک دوربین تعریف کرد چرا که در این صورت اصولا مقایسه برابر نخواهد بود!
تصور میکنم شما اصلا اصل موضوع را درک نکرده اید و توصیه میکنم یک بار دیگر مصالب و کامنتهای قبلی را مرور.....
خصوصا توجه شما را به این بخش از مطلب خودم در پستهای قبلی جلب میکنم:
نقل قول:
..قبول میکنیم که D800 جزییات بیشتری نسبت به بقیه ثبت میکند و شارپتر هم هست همچنین کم نویزتر و و و ,ولی
تحت چه شرایطی و چگونه!؟
زمانی که در شرایط عادی و معمول (سرعت-های شاتر متعارف,عدم استفاده از فلاش ,لنزهای خاص ,قفل آینه و و و و) نتوان به چنان نتایجی رسید
چیزی که در عمل و در دنیای واقعی عمل بدانها چندان هم ساده نباشد ,پس یک جای کار اشکال دارد و این محدودیت باید دانسته شود
تصور نمیکنم فاکتور کم اهمیتی هم باشد
من نيز علاقه اي به ادامه ي بحث ندارم. گقتني ها توسط من و ديگر دوستان بيان شد. فقط استدلالها متفاوت و شايد اندكي متضاد است.
دو مسئله وجود دارد كه كار شما را سخت مي كند:
1- عمق ميداني كه سنسورهاي فول فريم براي ما ايجاد مي كنند كمتر از دوربينهاي كامپكت و موبايلها است. به همين ترتيب انجام اين تست يراي دوربينهاي مديوم فرمت دقت بيشتري را مي طلبد. زيرا با كم شدن عمق ميدان، نياز به دقت بالا در فوكوس و حفظ فاصله دقيق چارت از دوربين بيشتر مي شود.
2- بنابر فرمولي كه دكتر روشن در پستهاي قبل معرفي كردند با بالاتر رفتن مگاپيكسل(با حفظ ابعاد سنسور) نياز به ثابت نگه داشتن دوربين بيشتر مي شود. بنابراين لرزش دوربين مسئله ي بسيار مهمي خواهد شد كه در دوربينهاي قبلي كمتر اهميت داشته است.
بنابراين اگر بخواهيم خودموني صحبت بكنيم: انجام تست رزلوشن براي دوربينهاي با مگاپيكسل بالا، كار سختري است.
-البته بحث شارپنس لنز و محدوديت ديفركشن سنسور هم دخيل هستند
-(دوستان اگر ايرادي در مطالب بالا ميبينيد ياد آوري نماييد، فقط آموخته هايم از اين تاپيك را خلاصه نمودم)
سلام . دوستان من قبلااین سوال راپرسیدم ولی جواب نگرفتم حال از دوستانی که نیکون دی 800 دارند راهنمایی بفرمایند من وقتی عکس رادر ال سی دی دوربین بزرگ میکنم دردو پله (دو زوم اخر)اخر عکس تار می شود می خواستم بدانم مشکل از دوربین من است یا همه اینطور هستن.با تشکز
قربان اگه اشتباه نکنم منظور حضرتعالی از دوپله آخر ، کراپهای بالای 200 میباشد که چهارخونه شدنشان کاملا طبیعیست !
اقای باقرپور اگر درست تلفظ کرده باشم بله تقریبا منظورم همین است(اگردوپله اخر بالای 200 درصد باشد) پس شما درست می فرمایید . متشکرم
سلام دوست عزیز همین طور است و مشکل از دوربین شما نیست. (با توجه به اطلاعات من )
آیا میشه مقایسه ای بین دوربین D88- با دوربین D3X انجام داد ؟ لطفا توضیح دهید.
عرض ارادت خدمت جناب باقرپور، من فکر میکنم منظورشون این بوده که کلا میشه این دو رو با هم در یک رده مقایسه کرد و مثلا بین خرید این دو مردد موند یا نه؟ اگه میشه چرا؛ اگه نمیشه چرا؟ یا مثال بهتر مثل اینه به شما بگن میشه دوربین دی 5300 نیکون با دی 7100 مقایسه کرد یانه ( جدا از مشخصاتشون ) برداشت من از سوالشون این بود.
بعد لینک سایت dp بدین به نظرم بهتر و موثق تره تا snapsort
یاحق
کوچیک شما هستم قربان . حقیر معمولا قبل از خواندن ریویوهای زبان اصلی از سایتهایی که فرمودید ، ابتدا یک مقایسه پهلو به پهلو توسط سایت ذکر شده انجام میدم . مستحضر هستید که این سایت طی فرایندی اتوماتیک صفحه مقایسه را خواهد ساخت . یعنی وقتی در گوگل سرچ بفرمایید nikon d2h vs d800 باز صفحه ای تحت این عنوان خواهد داشت . اگه منظور آن دوستمان و یا حضرتعالی تجزیه و تحلیل این مقادیر بوده که کاملا درست میفرمایید . تا جایی که حقیر متوجه شدم ، سایت ذکر شده ارقام را از سایتهای معروف دیگری چون dxo استخراج میکند . این مقایسه پهلو به پهلو با ارقامی که از سایتهای معتبر دیگر استخراج شده ، در یک نگاه سریع ، راه را برای تجزیه و تحلیل شخصی باز میکند .
دوستان نمیدونم اینجا درباره کالیبره نبودن ال سی دی تمایل به رنگ سبز زرد صحبت شده یا نه این مورد تو دی 800 و دی 610 کاملا مشهوده تو دوربین دوستان هم این جوره ؟
بله بدنه من هم همینطوره.نمایشگر کمی ته رنگ سبز زرد داره.دی610 هم یکی دیدم همینطور بود.
دوستان به نظر شما گریپ باتری هانهل از نظر کیفیت و کارایی برای d800 قابل اطمینان و بدرد بخور هست ؟ نسبت به گریپ اصلی خود نیکون .
با سلام خدمت دوستان من به تازگی دوربین نیکئن d800 خریدم و می خواستم بدونم آیا فیلمبرداری کردن با این دوربین ها به سنسور و خود دوربین اسیب میزنه یا نه ؟
لطفا راهنمایی کنید منو
ممنون از راهنمایی شما جناب شهبازی و سوال دیگه این که باطری رو شارژ میزارم اما چراغ چشمک زن شارژر قرمز هستش و سبز نمیشه
چون من قبلا دوربین 400 دی کانن داشتم و باطری اون سبز میشد آیا ایراد از شارژر هستش یا مدلش اینجوریه و چند ساعت باید شارژ کنیم
ممنون
چند ساعت دوربین رو بزارم شارژ کامل بشه و اینکه چه مدت فیلمبرداری کوتاه کنم تا پیکسل سنسور نسوزه یعنی 10 دقیقه خوبه ؟؟؟؟؟
محدودیت فیلمبرداریش 30 دقیقه هستش.
اون هم به دلیل مقررات ومحدودیت هایی که برای مدت زمان فیلمبرداری دوربین های عکاسی وجود داره. وگرنه ممکنه امکان اینکه بیش از این مقدارروهم بتونه بگیره وجود داشته باشه. لذا بیش از این مقدار رو مطمئن نیستم , لیکن تا زمان 30 دقیقه رو بدون شک هیچ مشکلی وجود نداره.
دوستان این موضوع زیاد مهم نیست ! اگر بخواهد مشکلی پیش بیاید ( در اثر فیلمبرداری ) قبل از مشکل دوربین خودش متوقف شده و اجازه عکاسی و فیلمبرداری نمی دهد مگر اینکه با هک و یا یک شامورتی بازی بخواهیم دوباره فیلم بگیرد.
من شنیده بودم که حجم فایل های RAW با D800 خیلی بیشتر از سایر دوربین هاست. اما من تا حالا حتی در حالت uncompressed و 14bit ندیدم که حجم فایل ها بیش از ۴۵ مگ بشه. نکته دیگه اینکه خیلی وقت ها وقتی مموری رو تو دوبین میذارم تعداد عکس های باقمونده رو ۲۰۰ میزنه، اما راحت تا ۳۰۰ تا عکس هم رو مموری جا میشه وقتی شروع می کنم به عکس گرفتن.
به نظرتون این موارد طبیعیه؟
بنده حجم فایلهام هفتادوخورده ای هست .
دوست عزیز حجم سایز عکس بستگی به لنز داره هر چی تعداد المان لنز بیشتر باشه و قدرت لنز حجمشان بالاست به عنوان مثال من در لنز 24-70 و 70-200 در فایل raw و tif حد اکثر سایز عکس 106 تا 110 مگ بوده و با لنز 24-120 70 مگ بوده ...امیدوارم بتونم بازم بیشتر راهنمایی کرده باشم
چون دینامیک رنج عکس بالا باشه عکسم به خاطر اون رنگ و کنتراست بالا میره
حجم عکس با توجه به جزئیات تغییر میکنه که به طور مستقیم وابسته به سنسور و پردازنده هست. هرچقدر جزئیات بیشتر باشه، حجم هم به نسبت بالاتر خواهد بود.مگاپیکسل، تنوع و تعداد رنگ، سایه و روشن، عمق رنگ، میزان نویز و الی آخر. بعید میدونم نوع لنز به جز تأثیری که در شارپنس داره، تأثیر محسوسی بر حجم داشته باشه.
جناب علیرضا عزیز منم منظورم همین بود که با تعداد رنگ و عمق میدان و کنتراست و در کل جزیات عکس که بیشتر باشه حجم عکس بالا میره من که با لنز 24-70 raw گرفتم 106 مگ بود
البته میزان اختلاف بین حجم عکسها در ایزوهای مختلف ٬ بستگی به نور محیط هم داره ٬ در محیط های تاریک اختلاف حجم عکس مثلا ایزوی ۱۰۰ با ۶۴۰۰ بیشتر از اختلاف حجم دو عکس با همین مشخصات در یک محیط روشن است.
کلا اختلاف بین حجم عکس ها مربوط به میزان نویز میشه ٬ نویز در آلگوریتم فشرده سازی عکس ها به عنوان دیتیل محسوب میشه به همین دلیل هر چه ایزو بالاتر باشه ٬ نویز بیشتر و در نتیجه حجم فایل بیشتر میشه . از اونجایی که نویز یک عکس در محیط تاریک بیشتر از نویز یک عکس در محیط روشن با همان ایزو است پس حجم عکس های محیط تاریک بیشتر از محیط روشن است.
یعنی چی "بهتره"؟ تفاوت های این دو دوربین خیلی کمه و در چهار مورد خلاصه میشه:
۱- به واسطه فیلتر AA متفاوت D800E, قابلیت ثبت جزئیات بیشتری رو داره.
۲- به واسطه همون فیلتر متفاوت, در موقع بعضی از انواع عکاسی که در اون الگوهای یکنواخت و تکراری منظم در سایز خیلی کوچک وجود داره (مثلا بافت لباس در عکاسی پرتره) مشکل موار (موره- Moire) ممکنه بیشتر دیده بشه و اصلاحش در پست پراسس دشوار تر باشه. این اتفاق به ندرت پیش میاد ولی خب ممکنه در بعضی حالتها پیش بیاد!
۳- قیمت D800E بیشتر هست.
۴- در موقع خرید D800E شما صاحب یک نسخه رایگان از برنامه capture NX میشید. البته برای اون دسته از کاربران ایرانی که همه چیز رو از اینترنت دانلود می کنن و اعتقادی به حق مولف ندارند این موضوع برتری D800E محسوب نمیشه!
حالا ببینید شما براتون کدوم موارد در اولویت هست!
خیلی از سوالات پیشتر در همین تاپیک پاسخ داده شده است.بهتر است دوستان این تاپیک را مطالعه فرمایند.
پی نوشت...
حجم فایل به نوع لنز و تعداد المان و .... ربطی ندارد.مهم سوژه است ! یک عکس کاملا سفید با یک عکس کاملا سیاه و یا یک عکس از یک پترن رنگی حجم های متفاوتی دارند و حتی تا چند برابر متغیر خواهد بود.
حجم رایج و استاندارد دوربین های مختلف متفاوت است مثلا این دوربین در حدود 50 تا 60 مگابایت است.که می تواند تا چند برابر کمتر یا بیشتر شود.
گمان کنم مشکل این دوست عزیز به ورژن برنامه برمیگرده . لازم هست تا آخرین نسخه nikon transfer یا nikon view nx نصب بشه . از اینجا دنبال کنید : http://forum.akkasee.com/f49/t16835-41.html#post309951
پاک کردن در هنگام روشن کردن دوربین باعث دیر روشن شدن میشه.
دوستان سلام.من هم این چنین مشکلی دارم هر کدام ازاین سه گزینه فوق راok میکنم پاک کننده سنسور فعال نمی شود لطفا راهنمایی بفرمایید.
دقیقا وقتی دوربین روشن یا خاموش میشه و سنسور می خواد کلین و تمیز کنه سنسور رو نوشته یا منو نمیاد ادم متوجه بشه سنسور پاک شده یا مه
مشکل از کجاست دوستان اما وقتی دستی پاک میکنیم نشون میده که پاک شده
سلام
قاعدتا ً باید از صدای خفیف (شبیه به وزوز ) و با کمی لرزش متوجه عملکرد غبارگیر سنسور بشوید.
دوستان جواب بسیاری از سوالهای مطرح شده در صفحات اخیر در دفترچه راهنمای دوربین هست،اگر این سوالها در تاپیکهای مربوط به دوربینهای کامپکت یا حتی دوربینهایی از قبیل D3200 و ... مطرح بشود ؛چون احتمالا ً صاحب دوربین تجربه چندانی ممکن است نداشته باشد عجیب نیست ،ولی بعضی از سوالات اخیر برای دارنده دوربینی مثل دی 800 که باید فرض کرد صاحب آن قبلا ًتجربه مشابه با دوربینهای SLR را داشته واقعا ً عجیب است.
لطفا ً قبل از مطرح کردن سوالات آنچنین یکبار دفترچه راهنمای دوربین خود را بخوانید .
ممنون
اقاوحید بله قبلاslrداشتم ودفترچه راهم دیدم ولی مشکل اینجاست که نه صدای ویزوز نه احساس لرزش ازدوربین نمیاید .
از انجا که تنظیماتی که فرمودید دقیق مثل D7100 هست عرض کنم تو دوربین بنده هم لرزش و ویزویز یا نشانگری نمیاد ، اگر دقت کنید وقتی خاموش یا روشن میکنید(بسته به تنظیمی که ست کردید) یه صدای سوت خیلی کوتاه از دوربین شنیده میشه که مربوط به تمیزکننده حسگر هست
اقا یه سوال دارم از دوستان اینکه دوربین نیکون d800 رو میشه تو این هوای برفی رد بیرون یا اینکه کاور میخواد ؟
D800 كه سيلينگ خوبي دارد آيا لنزتان هم سيلينگي مشابه دوربين دارد؟ اگر لنزي با سيلينگ خوب داشته باشيد مشكلي ناشي از نفوذ آب يا برف به دوربين نخواهيد داشت.(در برند كانن لنزهاي سري L سيلينگ دارند در نيكون هم حتماً لنزهاي خاصي داراي سيلينگ هستند) ضمناً در هواي بسيار سرد باتري دوربين سريعاً تمام مي شود. د.ربين اگر به طور ناگهاني از محيط گرم وارد محيط سرد و مرطوب شود داخل لنز بخار مي كند. بهتر است دوربين را داخل روزنامه پيچيده و در نايلون بگذاريد و بعد از هم دما شدن تدريجي با محيط از آن استفاده كنيد.
ممنون از راهنمایی شما جناب چگینی عزیز .... لنز من 24-120 نانو هستش و اینکه سیلینگ رو نمیدونم
هواي اين روزهاي تبريز برفي نيست !نقل قول:
اقا یه سوال دارم از دوستان اینکه دوربین نیکون d800 رو میشه تو این هوای برفی رد بیرون یا اینکه کاور میخواد ؟
ولي هوا به قدري سرد هست كه در يكي دو دقيقه دست ادم بي حس ميشه حتي نميشه شاتر دوربين رو فشار داد .
با وجود اين هواي سرد و عكاسي چند هفته اي من ، دوربين D600 حتي يك مورد اشكال كوچك هم نداشته .
دوستان من که به تازگی دوربین رو خریدم هنوز مشکل من با لکه های سیاه که در عکس هستش وجود دارد و 3 الی 4 تا لکه کوچک ساه هستش
آیا مال شم هم که دوربین نو هستش همین جوری بود
و اینکه به دوربین لظمه میزنه ؟؟؟؟؟؟؟؟
چون نمی خوام ببرم نمایندگی ممکنه دستکاری کننن بدتر بشه :-(
نه در ویزور دیده نمیشه و فقط در عکس هستش :-(
لازم هستش که اول بسم الله بره نمایندگی و سنسور تمیز بشه یا بعدا این کارو بکنم
سلام
خب پس سنسور کثیف شده که در دوربین های DSLR امری کاملاً رایج است و اصلاً خرابی یا ایراد یا ... محسوب نمی شود. برای تمیز کردن آن هم اصلاً دوربین باز نمی شود.
اگر لکه ها بزرگ هستند و برطرف کردنشان در فتوشاپ برایتان دردسر است، بهتر است به نمایندگی مراجعه کنید تا بلافاصله برایتان تمیز کنند. اگر نه می توانید بعداً اینکار را بکنید زیرا سنسور دیر یا زود بالاخره احتیاج به تمیز کردن پیدا می کند.
ارادت
اگر فيلتر روي لنزتون هست اون رو باز كنيد حتما، روي دياف هاي خيلي بسته مثل ١٦ يا ٢٢ تست نكنيد چون اونجوري همه دوربين ها يه چيزاي توش ديده ميشه !!!! ، دياف رو روي 8 بزاريد و عكس بگيريد ، اگر لكه ها به راحتي قابل مشاهده نبودند ( نه در 100% و 200% ! ) كه بيخيال بشيد ، اما اگر خيلي قابل ديدن هستن كه ميتونيد سنسور رو واسه تميز كاري ببريد ( كه اگر تازه خريديد اين كار رو نكنيد و حساس نشيد ) ، توي كانن يه manual cleaning داره كه اينجور موقع ها خيلي كاررايي داره ، حتما در نيكون هم هست اون رو اجرا كنيد به احتمال بسيار زياد مشكل بر طرف ميشه
ببخشيد با آقاي چگيني يه جورايي خط رو خط شديم
ممنون از دوستان خوبم جناب چگینی و نجاتی بابت راهنمایی این دو عزیز ....در دیاف باز 8 ...5.6 و تا 11 دیده نمیشه اما در دیاف بسته و نور کم مخضوضا از آسمان و فون بکگراند آتلیه که ظوسی هست دیده میشه و فقط یه تقطه ریط هستش و 2 تای دیگه از نقطه ها کمرنگ هستند و با فوتوشاپ براحتی بر طرف میشن
نگرانی من اینه که خدای نکرده ایراد از دوربین نباشه
در مورد منو manual clianing هم زدم و سنسوز زو دستی هم تمیز کردم اما بر طرف نشده
در مواجه با این مشکل بهتره آخرین احتمال رو کثیفی سنسور بدونیم.
1) اگر مشکل از سنسور باشه، در هر دیافی این لکه ها دیده می شن.
2) اگر فقط در دیاف های بسته دیده می شه مثل دیاف 16 به بالا 18-22-... شک نکن که مشکل از چند تا گرد و غبار فوضوله که نشسته رو عدسی لنز (از انتهای لنز)
اینطور که شما فرمودید، فقط در دیاف بسته دیده می شه، مشکل از همون گرد و غبار رو لنز هست،
که معمولا هم دیدن این گرد و غبار با چشم غیر مسلح کار سختیه، چون این گرد و غبار اونقدر ریز هستن که فقط در دیاف 22 می تونه جلوی ورود بخشی از نور رو بگیره.
من هم این مشکل رو دارم.
دوربین رو تازه گرفتم، روز اول با احتیاط لنز رو جا زدم و به هیچ عنوان لنز رو دیگه باز نکردم ولی نمی دونم این چند تا گرد و غبار از کجاش رفته رو عدسی لنز نمی دونم!!!
امیدوارم در آینده نزدیک شرکت ها یه فن آوری هم واسه این نوع گرد و غبار های رو لنز ابداع کنن، برای من که واقعا آزار دهنده ست، لذت عکاسی در دیاف های بسته رو از عکاس می گیره!
این ذرات با چشم دیده می شه!!! فقط نیاز به دقت زیاد می خواد. (با ذره بین یا انعکاس نور)
بحث کنترل کیفیت نیکون رو قبول دارم.
ولی خب این مشکلی که این دوستمون دارن واسم عجیبه، به نظر بعیده مشکل از سنسور باشه، چون سنسور آخرین و اصلی ترین قطعه ای هست که تحت تاثیر نور قرار می گیره
یعنی اگر سنسور مشکلی داشته باشه در هر حالت، مود، سرعت، دیافراگمی باید ضعف رو نشون بده.
یعنی اگر رو سنسوری پیکسل سوخته ای وجود داشته باشه، اون پیکسل وجود نداره! و دیگه فرقی نمیکنه با دیاف 3.5 عکس بگیریم با 22
ولی این دوستمون گفتن در دیاف های باز نقطه دیده نمی شه، یعنی در دیاف های باز مشکلی وجود نداره، یعنی در دیاف باز سنسور تمیزه!!! و فقط در دیاف بسته سنسور کثیف می شه!؟
این مسئله ذهنم رو درگیر کرده! به همین دلیل مشکل این دوستمون می بایست از گرد و غبار لنز باشه.