سلام
میشه بگید این برچسب چیه و تایید برچی داره ؟
ممنون
Printable View
از چند سال پیش (دقیقش رو نمیدانم ولی یادمه که از 4 5 سال پیش هم این مورد وجود داشت) هر کالای دیجیتالی که قرار هست وارد بشه یک نمونش رو باید ارسال کرد به مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک تا گواهی استاندارد بودن اون رو برای واردات صادر کنه.
فکر میکنم این که تولید چه برندی هست و چه استانداردهایی داره مهم نیست.
در این مرکز بر اساس یک کتاب استانداردی که دارند (فکر میکنم بر اساس استانداردهای بین المللی هست) محصول رو تست میکنند و در صورت پاس کردن تستها مجوز ورود کالا صادر میشه.
بعضا بعد از این تستها اون کالا رو به عنوان یک کالا دست دوم هم سخت میشه فروخت.مثلا روی نوت بوک برمیداشتن با یک دستمال الکلی روی برچسبهای زیر دستگاه میکشیدند که نباید نوشته ها پاک می شد.
دیدن این صفحه و رتبه بندی لنزها با این نام Best Lenses for Nikon D800 / D800E هم خالی از لطف نیست
Best Lenses for Nikon D800 / D800E | Camera News at Cameraegg
منبع هم که دی ایکس او است.
سلام
قابل توجه دوستاني كه علاقه مندند ببينند مگاپيكسل بالا چه كاربردهايي دارد:
عكس از آلن مورفي
سلام
فقط شما نیستید که چنین احساسی دارید. روز پنج شنبه جای شما خالی با چند تن از دوستان قرار صبحانه ای داشتیم. من برای اولین بار D800 یکی از دوستان (مهرداد نامی) رو دست گرفتم و به نظرم ارگونومی و گریپ مناسبی ندارد. چیزی که فورا به نظرم آمد این بود که عرض قسمتی در پشت دوربین که قرار است کف دست روی آن قرار بگیرد کم است و دوربین را وقتی قرار است یک دستی نگهداریم ناپایدار (Unstable) می نمایاند و این در حالیست که امیر محبی عزیز به دلیل عادت به d700 چنین احساسی را تایید نکرد.
این نشان می دهد که چنین حسی کاملا نسبی است و بسته به ابعاد دست افراد، وزن دوربین و لنزی که رویش بسته شده و عادت قبلی متفاوت است چنانچه در همین مثال مسعود مبین معتقد بود دلیل این احساس وجود لنز بسیار سبکی است که روی دوربین بود و اگر لنز سنگین تری روی دوربین بسته شده بود که گرانیگاه مجموعه را جابجا می کرد گریپ بهتری احساس می شد؛ الله اعلم!
در این میان البته به نظر من 7D یک استثناست و به گواهی خیلی دوستان کننی و نیکنی یکی از خوشدست ترین دوربینهای سالهای اخیر (به طور مطلق نه نسبی) است.
در ادامه بحث لرزش و تاثیرش در عکسهای این دوربین دو کراپ 100 درصد از یک کادر با یک تنظیمات و یک لنز قرار میدم که یکی بر روی دست و دیگری بر روی 3 پایه ثبت شده.این که کدام یک بر روی 3پایه بوده قضاوت با دوستان!
لنز 85مم اف 1.8 جی بود.
فایل پیوست 43130
فایل پیوست 43131
لنز 85مم اف 1.8 جی بود.
f2.8
1/200sec
iso 100
فعلا لنز دیگری ندارم اما چند روزی که 80-28 در اختیارم بود(که اونهم یک لنز بدون لرزشگیره) با سرعت شاتر 2 برابر فوکال لنت تفاتی با 3پایه و بی 3پایه نمیدیدم.البته چند سانتیمتری بین ثبت دو عکس عقب جلو شدم که دیگه نا خواسته بود! سعی کردم کادر ها تا حد امکان یکی باشه.
سلام
راهی هم وجود داره صدای شاتر رو تا حدی کم کرد؟ یادمه اگه اشتباه نکنم قبلا در یکی از تاپیک ها راهکاری بود که یه مقدار صداکمتر میشد. فک کنم d90 یا.. بود؟ ولی نگاه کردم الان پیدا نکردم.
درود
بله خوب ، مود Q
فایل پیوست 43184
پی نوشت : با آقای کمیلی خط رو خط شدم
سلام ، از دوستان کسی تا حالا یو اس بی تری این دوربین رو امتحان کرده ؟
جالبه من وقتی به درگاه تری نصبش میکنم ، به اندازه یک ثانیه در نیکون ترانسفر تا میاد شروع کنه عکسها رو بخونه ، بعد از خوندن 2 الی 3 تا یکهو پیش نمایشش خالی میشه و تعداد عکسها رو صفر نشون میده . اما در یو اس بی 2 این مشکل نیست و کل عکسها رو بصورت پیش نمایش با ذکر تعداد براحتی میخونه ! کسی از دوستان راهنمایی برای این موضوع در نظر دارن ؟ جالب اینه که فلش دیسکهای معمول یو اس بی 2 رو وقتی به این درگاه یو اس بی 3 میزنم ، براحتی میشناسه و کار میکنه . وسیله دیگه یو اس بی 3 هم ندارم که بتونم روی اون درگاه امتحانش کنم . خلاصه تا امروز هیچ سودی از این افزایش سرعت یو اس بی 3 این دوربین نبردم ، خصوصا با این فایلهای سنگین .
سلام دوستان عكسهاي فرمت jpegدوربين d800 خيلي به زردي ميزنه در صورتي كه همون شات با فرمت raw رنگها درسته ، براي از بين بردن رنگ زرد و نزديك شدن به raw از نظر رنگي چه تنظيماتي رو بايد روي دوربين داشته باشيم؟
البته کسی که دوربین SLR داره طبیعتا با فرمت RAW عکاسی میکنه اما این دلیلی نیست بر اینکه JPEG نیاز نباشه .
من همیشه از فایل JPEG که همزمان ذخیره میشه برای چک کردن یا حتی برای ارسال به کسی یا مصارفی که اصلا نیازی به فایل سنگین نیست و اصولا اهمیت خاصی نداره استفاده میکنم .
طبیعتا این زردی یا سبزی ایراد هست که باید برطرف بشه . نه اینکه بگیم JPEG رو بیخیال !
همينطور كه گفتيد بيشتر اوقات jprg و raw همزمان ثبت ميشه واين عدم تطابق فضاي رنگي آزار دهندست و انتظار ميره كه نتيجه ظاهري ىه عكس تو هر دو فرمت يكسان باشه تا براي پيش نمايش عكس با فرمت jpeg مشكلي پيش نياد. تشكر
سلام دوستان آيا كسي ميدونه كه در موردlive view دوربين d800 ايا تنظيماتي هست كهopen aperture بشه چون تو آتليه مجبوريم در حالت live view حجم نور دريافتي رو افزايش بديم تا سوژه ديده بشه و دواره به سرعت و ديافراگم مورد نظر برگرديم در صورتي كه mark2 نيازي به اين كار نداره و تو هر شرايط نوري live view روشن ديده ميشه. تشكر
دوست عزیز بنظر من اینکار نمیتونه ایده خوبی باشه به دو دلیل
اول اینکه شما حتا دم دستی ترین عکس رو هم که بگیرید و نخواید ویرایش
کنید ، خوب میتونید فقط تبدیلش کنید و سایزش رو کم کنید و کلا وقت آنچنانی از
شما نمیگیره
دوم اینکه احتمال میره که شما دروبین رو برای استفاده معمول رو فرمت jpeg
قرار داده اید و صحنه ای زیبا دید و از آن عکس گرفتید و وقتی رسیدید منزل و
هنگام ویرایش میبینید که عکس پسندی غیر از raw داره و شما کیفیت عالی
اون عکس رو بعد از ویرایش از دست میدید
البته برای من اتفاق افتاده که در تنظیم وایت بالانس مثلا در هوای آفتابی تنظیم کردم
ولی بعد از عکاسی در فضای باز به درون منزل رفتم و بازهم شات هارو با هومن تنظیمات
وایت بالانس انجام داده ام
اما در کل برای پرسش اصلی شما من در جایی مقایسه بین D800 و 5D III
دیدم که فرادی که تست رو اتنجام میداد و البته در تصویر مشخص بود میگفت که
ته رنگ عکس های D800 به سبز میزنه و الیته راه حلی پیشنهاد نداد !!!
اگر فایل راو را با برنامهای چون ACR باز کنید، فایل NEF توسط ACR ترجمه میشود و رنگها بیشک متفاوت با خروجی JPG دوربین خواهد بود. اما اگر از فایل راو پیشنمایش بگیرید تفاوتی نخواهد داشت.
فایل جی پگ تقریبا 1/5 فایل خام حجم داره که خیلی جای نگرانی نیست.اما نکته مهم اینه که کسی که بدنه 10 میلیون تومانی میخره و دست کم نیمی از این مبلغ رو هم صرف خرید لنز میکنه(معمولا خیلی بیشتره رقم واقعی) اگر برای یک هارد چند 100 تومانی نگرانه(300 تومان برای 1 ترابایت پاسپورتی) به نظرم اصلا نباید با این نگرش به دنیای اس ال آر ها و عکاسی جدی تر وارد میشد.
بله عقیل جان ، بنده خودم 1 ترابایت برای استفاده شخصی بصورت اینتر نال و 2 ترابایت هم اکسترنال هارد درایو دارم
اما موضوع اینجاست که داشتن چنین فایلی تا چه اندازه مهمه که ما بخوایم هر دو فرمت رو داشته باشیم در صورتی
که میشه به راحتی و با صرف زمانی کم یک تبدیل گروهی انجام داد ، البته برای من با سرعت پردازش بالای سیستمم
خیلی تبدیل کردن زمان بر نیست !!!
البته اون دوست عزیزمون هرجور که خودشون میدونند و درجه اهمیت کارشون ، انتخاب میکنن که چجوری ذخیره کنن !!!
خب در این صورت کسانی که از مدیوم فرمت ها استفاده میکنند باید نگرانی های بزرگتری داشته باشند.اون مدیوم فرمت 200 مگاپیکسلی هسلبلاد رو تصور کنید!
عکاس حرفه ای که حتما این موضوع رو در نظر میگیره و از قبل فکری به حال اون کرده.عکاسی هم که به صورت یک علاقه جدی به عکاسی نگاه میکنه و عکاسی رو به عنوان حرفه دنبال نمیکنه هم باید نگرش حساب شده ای روی تمام جوانب داشته باشه.
در همین تعطیلات نوروز برای من پیش اومد که یک روز فقط با فایل خام عکاسی کرده بودم و بعد از عکاسی قرار شد عکسها رو در لپ تاپ تماشا کنیم.2 لپ تاپ اونجا بود اما هر دو متعلق به کسانی که عکاس نبودند.طبیعتا نه فتوشاپ نصب داشتند نه ای سی دی سی نه هر برنامه دیگری که فایل خام رو نمایش بده.نتیجه اینکه دست همگی ما در حنا ماند! این یک مثال ساده بود در یک جمع خانوادگی.موارد زیادی از همین دست پیش خواهند آمد که شما مجبور بشید بلافاصله کار رو ارائه بدید یا عکسها اونقدر مهم نباشند که اصلا نیازی باشه با فایل خام عکاسی کنید.فایل جی پگ مزایای خودش رو داره.میشه اگر نگران حجم اون هستیم روی رزولوشن پایینتر تنظیم کرد و به نظر من بودنش بهتر از نبودنش هست.
اگر فردی این بدنه رو خریداری بکنه و بعدا این 20 درصد اضافه حجم فایلهای جی پگ در حالت رزولوشن کامل براش تبدیل به مشکل بشه به نظرم اشتباهاتی مسیر انتخاب ابزارش مرتکب شده.
به نظر من این بدنه فقط برای کسانی مناسب است که واقعا به چنین رزولوشنی نیاز واقعی داشته باشند.چه برای تفریح باشد یا کار.
مثلا برای من (از دید شخصی خودم و کاری که انجام می دهم) ضرر خرید چنین بدنه ای بیشتر از سود آن است.
چرا؟
مثلا در کار عروس در یک روز حدود 500 تا 600 عکس گرفته می شود.فایلهای خام و ویرایش شده و PSD های آنها با همین حدود 20 تا 21 مگاپیکسل می شود حدود 60-70 گیگ.
حالا با فرض 2 تا سه برابر شدن این حجم بعد از یک مدت چند تا هارد باید داشته باشم؟
فرضا که نسبت هزینه خرید هارد به درآمد به نوعی باشد که هزینه هارد برایم مهم نباشد.سود این افزایش رزولوشن در کاری که حداکثر یک چاپ سایز 100×70 دارد برای عکاس چی هست؟
تفاوت خروجی مثلا 21 مگاپیکسل با 36 مگاپیکسل چه برای من چه برای مشتری که از عکاسی اطلاعاتی ندارد ارزش این هزینه را دارد؟
حالا کارهای دیگر مثل عکاسی کودک که همه چاپهای سایز کوچک است بماند.
دقیقا همینطوره مسعود جان.صرف نظر از نیاز واقعی موضوع دید و نوع عکاسی و موارد دیگری هم مطرحه.
مثلا کلا من عکاس کم شاتی هستم.کل سال گذشته رو که بیرون میرفتم بعید میدونم حتی یک مورد اون هم تعداد شاتهایی که گرفتم بیشتر از 100 عدد شده باشه(گرچه 100 شات 7دی با دی800 حجم خیلی متفاوتی رو اشغال میکنند اما برای خودم هنوز محسوس نیست،موردی که رزلوشن برای من ایجاد کرد اجبار به ارتقا سیستم بود چون سیستم فعلی دیگه جوابگو نیست).یا وسواس و بد دلی که داشتم کاملا مانع از این شد که به سمت دی600 برم با اون مشکل نشت روغنش.بدنه بزرگ و خوشدست برام مهم بود،بگذریم از اینکه بدنه بزرگ دی800 هنوز کمی توی ذوقم میزنه و به نظرم هندلیگ خوبی نداره(به دل من ننشسته هنوز).حالا شما فکر بکنید دی600 با طراحی مشابه و بدنه کوچکتر چه احساسی به من منتقل میکرد.
از طرفی فکر میکنم اگر اختصاصا کیفیت خروجی این بدنه رو با رقبای خودش یکی بدونیم این 14 مگا پیکسل رزولوشن بیشتر دی800 در مقابل مارک 3 یا 12 مگاپیکسل بیشتر از برادر کوچکش دی600 باعث نشده من چیزی رو از دست بدم.اگر هم به هر دلیلی به این اضافه رزولوشن نیاز داشته باشم(اعم از کراپهای سنگین یا چاپهای بسیار بزرگ) این رزلوشن بالا اونجا هست و به وظیفه خودش عمل میکنه.
خيلي ممنون از نظرتون بايد بگم نبايد صورت مسئله رو پاك كرد به هر حال بايد تنظيماتي وجود داشته باشه كه رنگ فايل jpeg رو به raw همون فايل نزديكتر كنه و از ته رنگ سبز - زرد كم كنه چون من همزمان raw و jpegثبت ميكنم ولي با هر مديايي فايلها رو باز كردم فايل jpeg خيلي زرد تر از raw بوده واين جدا از مسئله نمايشگر خود دوربين ن هستش
دوست عزيز ، من تو استو ديو كار ميكنم و وقتي ميخوام تحت نورهاي مادلينگ كه معمولا شدت كمي دارند سوژه رو در حالت live view ببينم و فكوس بگيرم همه چيز تاريكه مگر اينكه ديافراگم و سرعت رو تغيير بدم و حجم نور ورودي به دوربين رو زياد كنم تا بتونم سوژه رو ببينم و فكوس كنم و دوباره به سرعت و ديافراگم مورد نظر برگردم و شات بزنم( يا برم روي av و برگردم به m)، در صورتي كه مثلا روي mark2 در شرايط نوري كم بازهم در حالت live view ديفراگم باز ميشه و سوژه روشن ديده ميشه.
اگه تنظيماتي هست تا اينكار هم روي d800 اتفاق بيفته لطفأ راهنمايي كنيد. تشكر
یه سوال
تفاوت ریزولوشن 800دی و دی5 14 مگاپیکسل است؟! حتی اگر از لنزهای پرایم استفاده بشه! :think:;
کسی در مورد ریزولوشن خروجی اطلاعاتی دارد؟
فکر کنم منظورشون ۵ دی (5d m3) بوده ٬ که در نوشتن عدد (به صورت انگلیسی)سمت چپ حرف فارسی قرار گرفته.
به هرحال سایت dxomark:
رزولوشن d800 به همراه نیکون 85mm f/1.4 را ۲۲ زده و 5d m3 و سیگما 85mm f/1.4 را ۲۰ زده.
البته این دو دوربین را با دو لنز مشابه گفتم تا مقایسه کمی قابل قبول باشه ٬ وگر نه نتایج اندکی بهتر برای هر دو دوربین موجود بود ٬ به هر روی اگر d800 با یک لنز تله بلند پرایم جدید تست بشه مطمئنا نتایج بهتری خواهد داشت. هر چی گشتم نتونستم پیدا کنم فکر کنم هنوز d800 با تله بلند پرایم تست نشده.
به احتمال منظور 5D III هست...
فایل پیوست 43543
فایل پیوست 43544
اینهم یه پیشنمایش از فایل JPG و Raw. فایل jpg از پیشنمایش فایل Raw بهتر نباشد بدتر نیست. خبری هم از رنگ زرد نمیبینم. شاید مد خاصی(Standad,Neutral,Vivid,....) برای خروجی انتخاب کردید و یا مثلن Adobe RGB انتخاب کردید و نرمافزاری که باهاش میبینید رنگها رو کار خاصی میکند.
ببخشید من مثل اسم انگلیسیش از چپ نوشتم.
من مقاله های این سایت در مورد بازده لنزها روی دی3اکس و دی800 را مطالعه کردم و این سوال اونجا پیش اومد که حتی با لنزهای شارپ هم اختلاف آنقدری نیست که بشود گفت ریزولوشن دی800 بیشتر است! اما این اعداد و ارقام با استفاده از پیشفرضهایی که برای ریزولوشن در نظر گرفتن محاسبه شده است. حالا سوال این است که آیا چشم هم همینقدر اختلاف را نشان میدهد؟ اگر بله، آنوقت ساخت و خرید بدنههایی با ریزولوشن بالا (دی800 یا دی7100) چطور توجیه میشود؟!
خيلي ممنون ازاين مقايسه ، درست ميفرماييد شايد بايد جاي ديگه اي دنبال علت بگردم، بهر حال تو اين عكسها كه تفاوتي وجود نداره از نظر ته رنگ زرد. تشكر
من در تدارک تهیه دی800 هستم ویک لنز 120-24 af 3,5-5,6 d فیلمی دارم. ایا می توانم تا تهیه لنزهای مورد نظر از ان استفاده کنم. ا
ببخشید متن من ناتمام ماند.از لخاظ کیفیت عکسها را عرص می کنم.
از نظر توانستن مي توانيد استفاده كنيد ولي از نظر اپتيكي چيز دندان گيري عايدتان نمي شود.
دوستان من بین دی800 ودی800 ای مانده ام نوع عکاسی من هم چیز هست از پرتره گرفته تا منظره لطفا راهنمایی بفرماید
D800 انتخاب معقول تری است.
توصیه بنده برای کسانی که کاربری خاصی ندارند و یا اینکه اطلاعات فنی و ویرایشی شان معقول و معمولی است صرفا D800 را انتخاب کنند و کسانی که به دنبال کاربری خاص هستند و اطلاعات شان بالاتر است D800E را تهیه کنند.
متاسفانه در بازار D800E های دست دوم فروانی دیده می شوند که کاربران از آنها دلزده شده اند.
جناب قبادی خیلی واضح و ساده مساله را روشن کردند.
اگر چند صفحه قبل همین تاپیک رو مطالعه کنید بحث فراوانی پیرامون موضوع شارپنس این دوربین در جریان بود.
کنترل سری ای بسیار سخت تر و دقیق تر از سری عادی است و باید در برداشت عکس ها دقت فراوانی کرد.
سری ای بیشتر به درد عکاسی از طبیعت و عکاسی استیل لایف میخوره چون وقت لازم دارید تا به جزییات دقت کنید و همه را هم به خوبی رعایت کنید.
وقتی nikon D800 پاجای پای مدیوم فرمتهای سطح متوسط میگذارد:
Using the Nikon D800 with Cambo X2 Pro and medium format lenses | Nikon Rumors
فایل پیوست 44446
بایک لنزSchneider Kreuznach apo digitar 90mm f/4.5
فایل پیوست 44447
ونتیجه :
ecliptique
سلام!
من نمی دونم که سوالم چه قدر به این تاپیک مربوطه یا نه. مدتیه که دارم بهش فکر میکنم و جوابی براش نیافتم.
حقیقت اینجاس که من مدتها با یک دوربین رولی فلکس خیلی ساده از عکاسی لذت میبردم و میبرم. تا اینکه پنج سال پیش صاحب یک D80 شدم و خب، باهش کار کردم
تا به امروز که کنتورش به هفتاد هزار تا رسیده، همیشه این موضوع کم بودن داینامیک رنج، چیزی بوده که باعث میشده اون لذت مخصوصی که نگاتیو در ثبت تصاویر به آدم میداد رو از دست بدم. همیشه میگفتم یه روزی یه چیزی میگیریم که بتونم با کمی نور از تاریکی بیرون اومده، چیزی رو ثبت کنم.
تا اینکه D800 ظهور کرد، روی کاغذ و توی ریویوها، مقدار داینامیک رنجی که توی DXO اندازه گیری کردن، به نظر راضی کننده میاد و من گفتم خب یکی از همین میگیرم.
ولی چیزی که سر در نمیارم و همه ی صفحات این تاپیک و خیلی جاهای دیگه رو برای فهمش ورق زدم، خود D800 Technical guide و انواع مثال هایی که توضیح میداد چه طور با این دوربین عکس شارپ بگیریم رو هم دیدم همین موضوع استفاده ی همیشگی از سه پایه یا فلاشه.
این همه مقدمه ی بی ربط به تایپیک رو گفتم که بپرسم، یعنی با این دوربین روی دست و با سرعت 100 یا 60 توی ایزوی 100 یا 200 و با یک لنز مثلا 24-70 توی فاصله کانونی 70 اش نمیشه از یک آدمیزادی عکس گرفت و عکس کاملا سالمی به دست آورد؟ فلسفه ی بالا بودن آینه موقع عکاسی رو درک میکنم، اون به کنار، میخوام بدونم کسانی که این دوربین رو دارن یعنی هیچ وقت وسوسه نمیشن برن بیرون با نور سایه ها و آفتاب، از آدمیزادی عکس بگیرن؟ یا اینکه من موضوع رو کلا کج درک کردم؟
ممنون میشم کسانی که به این دوربین دستی رسوندن موضوع رو برام روشن کنن!
فایل پیوست 44454فایل پیوست 44455فایل پیوست 44456
شدن که حتمن میشه. بستگی به خودتون داره.
مشخصات:
Nikon D800-Nikon 70-200 2.8
iso 320 - F2.8 - 1/60s
@140mm
اگه نمیشد باورکن الان 5d III دارها، ورویونویس های عزیز ,درتقابل دودوربین , d800 رو مومیایی کرده بودن فرستاده بودن موزه. دوربینی که برای استفاده عادی روی دست دراین سطح مشکل داشته باشد فکرمیکنم برای به بازار عرضه شدن توسط شرکت به این راحتی تایید نمیشود(البته کنترل کیفیت مملکت خودمان هم که بیکارنیست!حتما جلوگیری میکرد,مطمئن باشید)
پ ن : والا منم هنوز فلسفه اون توصیه هاومشکل عکاسی روی دست رو درک نکردم.پیش ازخرید دوربین بنا به همین مواردمطروحه درصفحات قبل,بنده نیزتحت تاثیرقرارگرفتم. ولیکن هنوز با مشکلی برنخورده ام. شایدهم ایراداز عکاس اماتورست(me)که مشکل رادرک نکرده...
یک موضوع اندکی آف تاپیک ولی مهم !
چندی پیش صحبتی داشتم و در آن صحبت از این بود که یکی از مهمترین ولی به ظاهر پیش پا افتاده ترین آموزش ها در عکاسی نحوه گرفتن دوربین ، مهار دست و آرنج ، تنفس و خلاصه پوزیشن عکس گرفتن است .
و تا در هر دوره آموزشی به هر کسی می گویی ، می گوید من که بلد هستم . بریم نکته بعدی !!
و توجه اساسی به این موضوع نمی کند و می گذرد . چون همه تصور می کنند که گرفتن دوربین و فشردن شاتر ، ساده ترین کار ممکن است .
در حالیکه اصلن اینطور نیست !!
شاید همه ( حداقل همه کسانی که سربازی رفته باشند ) گرفتن اسلحه و فشردن ماشه را بلد باشند ، اما به راستی فرق یک تک تیرانداز حرفه ای با یک سرباز عادی در چیست ؟؟
همان چیزی که از یک فرد یک تک تیرانداز ماهر می سازد _که از چند کیلومتر این طرف تر با کمترین خطا هدف را می زند_ را می توان در عکاسی نیز با آموختن چند روش ، و صدالبته تمرین و مهارت ، آموخت .
طبیعی است که در دوربینی چون D800 که پیش از این صحبت شد که چرا کوچکترین لغزش ها و لرزش های دست و بدن ، تاثیر بیشتری در Blur شدن تصویر دارد ، عدم اهمیت دادن به آموزش و نحوه به دست گرفتن دوربین و فشردن شاتر ، بیشتر از هر دوربین دیگری ، خود را نشان می دهد . حال اینکه ما شاید با همین اشکال پیش از این با دوربین های دیگر عکاسی کرده باشیم ولی این اشکال ، هست ولی کمتر دیده شود .
و این اشکال از دوربین نیست .
تو اکثر ريويو ها ته رنگ سبز رو به عنوان يکی از ايرادات دی 800 معرفی کردن (جدا از سبزی ال سی دی) + مشکل وايت بالانس
من تاحالا چيزی راجع به تفاوت جی پی جی و راو نديدم احتمالاً مشکل از تنظيمات خودشونه
دقيقاً همينه ، حرفه اي هايی که اين دوربين و دی 4 رو به تازگی خريده بودن اکثراً نوشتن که بخاطر وضوح بالا تصوير کار روتوششون هم خيلی بيشتر شده چون جزئيات خيلی بيشتری ثبت ميشه که بعضی هاش ناخواستستنقل قول:
یک موضوع اندکی آف تاپیک ولی مهم !
چندی پیش صحبتی داشتم و در آن صحبت از این بود که یکی از مهمترین ولی به ظاهر پیش پا افتاده ترین آموزش ها در عکاسی نحوه گرفتن دوربین ، مهار دست و آرنج ، تنفس و خلاصه پوزیشن عکس گرفتن است .
و تا در هر دوره آموزشی به هر کسی می گویی ، می گوید من که بلد هستم . بریم نکته بعدی !!
و توجه اساسی به این موضوع نمی کند و می گذرد . چون همه تصور می کنند که گرفتن دوربین و فشردن شاتر ، ساده ترین کار ممکن است .
در حالیکه اصلن اینطور نیست !!
شاید همه ( حداقل همه کسانی که سربازی رفته باشند ) گرفتن اسلحه و فشردن ماشه را بلد باشند ، اما به راستی فرق یک تک تیرانداز حرفه ای با یک سرباز عادی در چیست ؟؟
همان چیزی که از یک فرد یک تک تیرانداز ماهر می سازد _که از چند کیلومتر این طرف تر با کمترین خطا هدف را می زند_ را می توان در عکاسی نیز با آموختن چند روش ، و صدالبته تمرین و مهارت ، آموخت .
طبیعی است که در دوربینی چون D800 که پیش از این صحبت شد که چرا کوچکترین لغزش ها و لرزش های دست و بدن ، تاثیر بیشتری در Blur شدن تصویر دارد ، عدم اهمیت دادن به آموزش و نحوه به دست گرفتن دوربین و فشردن شاتر ، بیشتر از هر دوربین دیگری ، خود را نشان می دهد . حال اینکه ما شاید با همین اشکال پیش از این با دوربین های دیگر عکاسی کرده باشیم ولی این اشکال ، هست ولی کمتر دیده شود .
و این اشکال از دوربین نیست .
هموطور که دوستان گفتند مساله شارپنسی که چند صفحه ای در اینجا بابتش بحث شد بخاطر وضوح بالای این دوربین هست و به همین دلیل هم لرزش هنگام برداشت تاثیر زیادی روش میذاره و زمانی که برای ادیت عکس ها میذارید واقعه بیشتر میشهچون مثلا تو پرتره کوچکترین و کم رنگ ترین کرک های صورت هم به خوبی نمایش داده می شند!. کوروش عزیز خیلی خوب گفتند و مساله گرفتن بادی در دست و مهار صحیح اون هنگام عکاسی کاملا روی نتیجه نهایی تاثیر داره. برای همین نیکون خودش استفاده از وقفه شاتر رو توصیه کرذه.
با مبلغ 20 نومان یک دی800 وچه لنزبرای ان تهیه کنم که مقرون بصرفه باشد وبعدا نیاز به نعویض نباشد 24-70 یا24-120 یاهرلنزدیگر لطفا راهنمایی بفرماید(برای عکاسی همه چیزمنظره پرتره وعمومی منتظرراهنمایی اساتید هسنم.
بستگی به رنج فوکال مورد نیازتون مسلما داره اما قطعا یکی از بهترین انتخاب هاتون 70-24 خواهد بود که اپتیک خیلی خوبی داره و با این بدنه بسیار هماهنگی خواهد داشت ( بخاطر کیفیت وضوح بادی )
اگه هم به رنج تله نیاز داری می تونی ادامه همین رنج ( با توجه مجموعه بودجه ) 80-200 f2.8 رو انتخاب کنید.
سلام
اون ته رنگ سبزي كه روي نمايشگر D800 ديده ميشه ، در همه دوربين ها هست؟ كسي هست كه اين مشكل رو نداشته باشه؟
واين مسئله ممكنه با اصلاح نرم اقزاري حل بشه؟ يا سخت افزاريه وبايد درمدل بعدي حل شه؟
ببخشيد يه پرسش ديگه كه چون ارتباطي به پست قبلي نداشت ؛
وقتي نيم ساعت فيلمبرداري با DSLR تمام ميشه (يا هرمقداربراي دوربينهاي مختلف) ، حدودا چقدر بايد استراحت داد براي خنك شدن سنسور دوربين وفيلمبرداري رو دوباره شروع كرد؟
يا بصورت ديگه اگه بخوام بپرسم ، كه البته اين بيشتر پيش مياد ؛ اگه فيلمبرداري هاي دو سه دقيقه ايه پشت سرهم وبافواصل انقطاع حدود يك تا سه دقيقه اي داشته باشيم، مشخص نيست چقدر ميتونيم فيلم بگيريم؟ چون بين هر برداشت دو سه دقيقه اي ، استراحتي تقريبا به همون اندازه هست، ايا ادامه اين روند به مدت چهار پنج ساعت ، مشكلي داره؟ يا بازهم بعدازمثلا يك يا دو ساعت بايد استراحت بديم به دوربين؟
ممنونم اگه كسي راهنمايي كنه ؟
فك كنم بعضي دوستان تجربه فيلمبرداري با DSLR رو دارند، اگه كمك كنند ممنون ميشم.
سلام
ببخشید ممکنه بدونم اتصال مستقیم دوربین به سیستم چه مشکلی ممکنه ایجادکنه؟ من که مشکلی ندیدم واتفاقا باتوجه به وجود usb3 درسرعت انتقال نسبت به دی۷۰۰۰ خیلی تغییر و مشکلات زمانبری حس نکرده ام.هرکدام هم تقریبا۴۲مگ حجم دارند.(تقریبا۲ برابر دی۷۰۰۰).
پ ن:متاسفانه چندصباحی ست که از "کاوه ی کبیر" و جناب حسینی عزیزخبری نیست. روزی که گفتنددرسال جدید به عنوان مدیرحضور نخواهندداشت،به خاطرهمین که احتمالاکم پیداشوند دلگیر شدیم، که کم هویدا!!هم شدند.اقا لطفابه کلبه خودمشرف بشوید.مزیدشور،همی خواهدبود!!!...
دوست من مشكل داغ شدن حسگر ربطي به مدت ممتد تصوير برداري كه در dslr ها حدود 20 دقيقه است و مربوط به نوع پردازنده و نرافزار اين نوع دوربين هاست نداره . براي داغ نشدن حسگر بهتره بيشتر از 4 دقيقه تصوير برداري ممتد نكنيد چون علاوه بر داغ شدن، حسگر دوربين ضعيف هم ميشه . در مورد مقدار تصوير برداري هاي غير ممتد هم بايد عرض كنم شما هر چقدر كارت حافظت جا داشته باشه مي توني تصوير برداري كني. در ضمن بهتره بعد از گرفتن مجموع 10 دقيقه (دو يا سه فايل سه تا چهار دقيقه اي) حدوده 10 دقيقه به دوربين استراحت دهيد.
به دوربين وقتی آسيب ميرسه که با ديافراگم باز نور بيش از حد به سنسور برسه يا ايزو بالا باشه و نور زياد باشه
قرار بود با 10 دقيقه فيلم برداری دوربين آسيب ببينه از اول فيلم برداری رو محدود ميکردن
سلام
ببخشید این ها رو براساس تجربه میگید یا مستنده؟ اگه با4 دقیقه تصویربرداری به دوربین اسیبی برسه که ...
درضمن بطور حتم شرکت اخطار ویا توصیه میکرد.. من تقریبا اطمینان دارم برای این دوربین که 30 دقیقه توان فیلمبرداری یکسره داره, با یکبار فیلمبرداری30 دقیقه ای هیچ مشکلی نخواهد داشت ولی سوال من اینه که برای باردوم چه قدر استراحت میخواد؟ البته به ندرت ممکنه همچین چیزی پیش بیاد. ولی ممکنه استفاده از چند فریم 2-3 دقیقه ای پشت سرهم پیش بیاد. و دونستنش بهتره پیشاپیش.
قبلا که دی90 داشتم , بدون اینکه اطلاع داشته باشم پشت سرهم چند فریم5 دقیقه ای(فک کنم حدود5-6تایی شد) باهاش گرفتم . تازه بعدش بود که متوجه شدم این دوربین 5 دقیقه فیلمبرداری داره. ولی خوب خودم چک کردم هیچ اسیب و تغییری ندیدم. محض احتیاط بردم تعمیرگاه , که باز موردی دیده نشد.حالا که این دوربین اولا 30 دقیقه میگیره ودوما 4سال جلوتره از دی90.
من بعضی جاها دیدم از همین dlsr ها رو روی پایه های مخصوص (که اسمش رو بلد نیستم) نصب میکنن و باهاش فقط فیلمبرداری میکنن !
بعید میدونم مشکلی ایجاد بشه از این بابت.
درود
نباید فراموش کرد که داریم راجب یک دوربین عکاسی صحبت میکنیم ، فیلم برداری روی دوربین SLR بخاطر دسترسی به تنوع لنز ها دسترسی به کادر های مختلف را با قیمتی بسیار کمتر از دوربین های حرفه ای فیلمبرداری ، فراهم میکند خصوصا فول فریم که عمق میدان کمتری هم بخاطر سنسور بزرگتر ایجاد میکند و از این رو میتواند مورد توجه برای کاربرد حرفه ای نیز باشد.
به فیلم برداری در این دوربین توجه ویژه ای شده که چنین آپشن های روی آن قرار گرفته
خصوصا در راستای تهیه نمونه عکسهای کارخانه ای این دوربین توسط نیکون برای تهیه
نمونه فیلم آن Sandro Miller کارگردان حرفه ای رو به خدمت گرفتن و....
اینها درست اما مصارف فیلم برداری حرفه ای با فیلم برداری با یک هندی کم خانگی متفاوت است
در فیلم برداری حرفه ای فاصله بین نماها کوتاه است ، چند ثانیه فیلم برداری صورت میگیرد و قطع میشود و اگر قرار نباشد دوباره همان صحنه را بگیرند
برای گرفتن صحنه بعدی آماده میشوند پس قرار نیست 30 دقیقه بر سر پروژه های حرفه ای یکسره فیلم برداری شود.
دوست عزيز در ايران ساخت فيلم كوتاه ، تيزر و حتي فيلم و سريال با دوربين عكاسي خيلي زياد شده طبيعيه كه تجربه كار و اطلاع از محدوديت هاي اين دوربين ها بالا رفته البته در كشور بيشتر از 5dII استفاده ميشه كه اون هم براي 4 سال پيشه در ضمن شركت هايي كه لوازم تصويربرداري اجاره ميدن اين دوربين ها رو فقط براي تصوير برداري استفاده مي كنند و بخاطر ارزان بودن نسبت به دوربين هاي تصوير برداري حرفه اي براشون اهميتي نداره كه بعد از 1 يا 2 دو سال حسگر يا كل دوربين رو عوض كنن بايد توجه داشت اين دوربين ها و اللخصوص حسگرهاي بزرگشون براي عكاسي حرفه طراحي شدن شايد تنها دوربين slr كه بشه كاملا بهش اعتماد كرد canon 1dc باشه كه از سري سينماي كنونه و البته نزديك 12000 دلار قيمتشه . در ضمن دوست عزيز من تنها خواستم عمر مفيد دوربينتون بالا بره والا شما ميتونيد همونطور كه خودتون فرموديد هم تصوير برداري كنيد من بارها ديدم و شنيدم كه بعضي با پرايد 190 ميرن و نه اتفاقي براي خودشون ميوفته نه براي ماشينشون .
دوسبان دو سوال دارم.c1وc2 برروی گردونه سمت چپ دی800 چه کار انجام میدهند.ووقتی oual را برروی همین گردونه فشار میدهیم چند گزینه برروی lcd بالای دوربین از قبیل raw,thf,fin,norm,basic مشاهده میشود میخواستم کار انها را بدانم ومعمولا کدام رابایدانتخاب کرد.
بچه ها اخرین نرم افزار هایی که برای این دوربین امد رو میشه بگید چه ویزگی هایی داره و نحوه نصبش چجوریه
ممنون ... .
سلام
اخرین فریمور برای این دوربین
http://forum.akkasee.com/f56/t3485.html
برای نصب بعداز دانلود این فریور اول مموری را با دوربین FORMATکنید بعداز اینکه فایل دانلود شده را کپی کردید در مموری, ازمنوی دوربین اپدیت کنید.فقط الان مسیرمنو یادم نیست ودوربین هم دم دستم نیست. ببخشید.
باتری رو هم حتما کامل شارژ کنید قبلا.