در نمونه انوش خان خبری از نویز نیست:think:;
نمیدونم مشکل از کجاست باید صبر کنیم تا DXO هم ریویو خودش رو بیرون بده.
Printable View
بسیار بسیار تبریک به دوستان نیکونی. امیدوارم همزمان با بازار جهانی به ایران هم وارد بشه و بشه تهیه اش کرد. امیدوارم که سیلینگ خوب D700 رو هم داشته باشه و وضعیت نویزی هم حداقل در همون حد باشه تا با خیال راحت بگیریمش همگی :::happy:::
این نظر شماست.نقل قول:
شد آنچه که باید میشد...
تبریک به همه ی دوستان نیکونی.فکر میکنم برای افراد آماتوری که به دنبال همه چیز در یک دوربین هستند,تا این لحظه بهترین گزینه به نسبت قیمت است,فقط کمی ظاهرش...;-)(نظر شخصی).فول فریم 36 و بدنه ی سریع,wow!
متاسفانه برخلاف نظر شما همه چیز در عکس مگاپیکسل نیست.
Nikon D800 : Hot Megapixels
تبريك ميگم قظعا بايد قيمت فيلتر دارش زير 4 بيافته. توليدكنندگان تجهيزات جانبی كمكم بايد به فكر توليد دستكشهای نسوز واسه محافظت از دستان كاربران اين دوربينها باشند ;-)
پست #14 عكس از پشت چه دوربينيست ؟ ربطي به D800 دارد ؟
سلام. رك بگم كه خير هيچ توجيهي ندارد . اما قيمت هم فكر نميكنم تغيير شگفتي در ايران داشته باشد. تابحال چنين چيزي در ايران ديدهايد ؟ من كه حظور ذهن ندارم اگر بوده بفرماييد . ( سوني اف 828 رو هنوز ميگن 800 تومن ... )نقل قول:
نمیدانم با ورود این دوربین بازار D3X چه تغییری میکند و ایا 8000 دلار برای D3X در برابر قیمت 3000 دلاری این دوربین قابل توجیه هست یا نه.
يك سوال بزرگ در ذهنم ايجاد شده : اين عكاسي خبري چه نويز كمي احتياج دارد كه D700 يا 1D از پس آن برميايد اما اين يكي نه ؟ دوستان چطور به راحتي هنوز هيچ رويويي از performance اين دوربين نيامده اون رو دسته بندي كردند ؟
داستان این است که هر محصول جدیدی با خودش ذوق زدگی و انتظارات جدیدی را میاورد و خریدن هر محصول جدیدی خود به خود هیجان انگیز است اما..
حقیقت این است که 5 سال دیگر در همین فروم:
کی میخواد نیکون دست از سر این سنسور با رزولوشن پایین دی800 برداره دیگه حالم به هم خورد...
الان 5dIIIII را ببینید با 75 مگاپیکسل اونوقت نیکون....من اگه سفارش بیل بورد اتوبان همت را گرفتم چکار کنم؟...
این نویز در ایزو 125600 را دیدید. خوب به کراپ 200 درصد نگاه کنید توی جاهای سیاه سه نقطه قرمز دیده میشه...
این چه مسخره بازی است که با هر شارژ باطری فقط میشه 2000 تا عکس گرفت اگه من یک روز رفتم کوه دماوند برق هم نبود و نتونستم باطری اضافه ببرم چه کار کنم...
چی اتوفوکوس با سرعت یک بیستم ثانیه؟ الان موبایل سامسونگ سریعتره....
شاتر لگ 1 هزارم ثانیه هم شد دوربین. اگه موشک از جلوم رد شد خواستم عکسش را بگیرم چکار کنم....
از شوخی که بگذریم "اگر پولمان را به زحمت در میاوریم" باید از خودمان بپرسیم .
عوض کردن دوربین فعلی با دوربین جدید چقدر موجب بهتر شدن کارم میشود.
چه ویژگی در دوربین جدید هست که دوربین من ندارد و با بهتر کردن تکنیکم و آموختن پروسس بهتر نمیتوانم به خروجی مورد علاقه برسم.
اصلا ویژگی های جدید دوربین جدید چه قدر به کارم میاید و چند درصد از موقعیتهایی که در آن عکاسی میکنم نیازمند آن ویژگی است.
در نهایت خیلی از ما میبینیم که بعد از چندی محصول جدیدی را خریده ایم اما در بهبود عکسهایمان هیچ اتفاقی رخ نداده است.
اگر کسی میتواند به راحتی پول دوربین جدید را بپردازد بدون انکه نگران هزینه اش باشد که داستان متفاوت است و خیلی هم خوب است از خرید و استفاده اش لذت ببرید.
برای اینکه خیلی اف تاپیک نباشم باید بگم جا دادن این مشخصات در این دوربین و هم چنان کوچکتر کردن و سبکتر شدن آن نسبت به دی700 هیجان انگیز است. باید منتظر نمونه های عکس بیشتر ماند. قیمت در سطح بسیار خوبی است یعنی همان قیمتی که الان دی700 را میفروشند هر چند با آرش موافقم که این دوربین چندان ارتباطی به دی700 ندارد و امیدوارم نیکون سنسور دی4 را در این بدنه بگذارد و دوربین جدیدی را معرفی کند.
جناب ابراهيمي دقت كرديد D700 هم كه مورد تاييد بود 5 فريم درثانيه عكس ميگرفت ؟
خوب قرار نیست دوربینی را که در این تاریخ معرفی میشود با دوربین چهار پنج سال پیش مقایسه کنیم.نقل قول:
يك سوال بزرگ در ذهنم ايجاد شده : اين عكاسي خبري چه نويز كمي احتياج دارد كه D700 يا 1D از پس آن برميايد اما اين يكي نه ؟ دوستان چطور به راحتي هنوز هيچ رويويي از performance اين دوربين نيامده اون رو دسته بندي كردند ؟
بحث تفاوت استراتژی تولید و خرید است.
با تکنولوژی ثابت در زمانی مشخص میتوان انتظار داشت دوربینی با سنسور ۱۶ مگاپیکسلی از دوربینی با سنسور ۳۶ مگاپیکسلی نویز کمتر، داینامیک رنج بیشتر و سرعت عمل بیشتری داشته باشد.
برای عکاسی خبری نیازی به مگاپیکسل بالا نیست. نه اینکه بد و یا منفی باشد. اما اولویت با وضعیت نویزی، داینامیک رنج و سرعت عمل دوربین است.
درود
این هم دو تا نمونه کراپ 100% با دوربین d7000 همه اگزیف دارند:
D800 در ایزوی 6400
http://anoosh88.persiangig.com/Akkas...Noise/crop.jpg
و d7000 با ایزوی 640
http://anoosh88.persiangig.com/Akkas...w/Noise/cr.jpg
و این هم یک سمپل d800 با iso 640 برگرفته از سایت نیکون :
http://anoosh88.persiangig.com/Akkas...20-%20Copy.jpg
و کراپ 100% قسمتی که در بالا با کادر آبی مشخص شده بدون هیچ تغییری:
http://anoosh88.persiangig.com/Akkas...Noise/cccr.jpg
هر چند که این نوع قیاس ابدا دقیق نیست اما تا حدی نسبتها را مشخص میکند
موفق باشید
انوش
سلام
انوش جان اين مقايسه از شما بعيد بود.
نبايد فراموش كرد كه عرضه D700 در زمان خودش به فروش D3 خيلي آسيب زد و بعيده كه نيكون اين اشتباه را تكرار كنه, بخصوص كه در اردوي رقيب هم چنين بدنه اي وجود نداره. به علاوه عكاسان خبري هم با وجود D4 نيازشون رفع شده. نيكون با اين بدنه در اين قيمت در واقع همون چيزي را كه اكثر ما ميخواستيم و مرتب نيكون را به خاطرش سرزنش مي كرديم عرضه كرده. من تا اينجاي كار و ديدن سمپلها كاملا راضي و قانع هستم. قضاوت نهايي هم بسته به رويوها و تست كامل دوربين داره.
ببینید دوست عزیز، واسه نیکون فرقی نداره D۳ بیشتر بفروشه یا D۷۰۰. نیکون میخواد به سود بیشتری دست پیدا کنه. مهمم نیست این سود با بدنهای مثل D۳ به دست بیاد یا با D۳۰۰۰. بر عکس چیزی که خیلیها بهش اعتقاد دارند و فکر میکنن تولید D۷۰۰ باعث شد که نیکون متضرر بشه، بنده عمیقا معتقدم که تولید D۷۰۰ و فروش این بدنه سود سرشاری رو عاید نیکون کرد. اینطور نیست که شما فکر کنی اگر نیکون D۷۰۰ رو نداشت اونوقت مشتری D۷۰۰ میرفت به سمت D۳. به هیچ عنوان اینطور نیست. نیکون در همون سال اولی که D۳ رو عرضه کرد، عمده افرادی که این بدنه رو لازم داشتند، اونو تهیه کردند. شاید اگر D۷۰۰ معرفی نمیشد، برخی از افرادی که به سمت D۷۰۰ رفتند، میرفتن و D۳ میگرفتند اما تعداد زیادی یا به D۳۰۰ بسنده میکردند یا ممکن بود سویچ کنند.
الان هم به عقیده من، این که میگن نیکون تصمیم گرفته که سیاستش رو تغییر بده و دیگه اشتباه D۷۰۰ رو تکرار نکنه و ...، شایعاتی هست که به خاطر بازار گرمی D۴ ساخته میشه. اصلا بعید نیست که وقتی نیکون به اندازه کافی D۴ فروخت و تقاضای D۴ فروکش کرد، با معرفی بدنه جدیدی با سنسور D۴, این سنسور رو به تعداد خیلی بیشتری بفروشه. شاید فروش هر دونه از اون دوربین سود کمتری داشته باشه اما وقتی به مجموع سود نگاه کنید خواهید دید که سود اصلی رو از فروش سنسور D۴ در بدنهای کوچکتر خواهد برد.
نهایتا ممکنه که بعد از یه مدت، D۴s رو معرفی کنه که بازار D۴ کامل از دستش خارج نشه.
این سیاستهای تولیدی نیکون در معرفی مدلها و امکانات و قیمتشون خیلی عجیب و جالبه حداقل برای من به عنوان یک رسته از مشتریان ( مثلا علاقه مند جدی ) ...حالا که D800 با تکنولوژی و امکانات باورنکردنی معرفی شده و خیلی هم خواستنی به نظر میرسه در ذهنم اتفاقی در رابطه با D700 افتاده...D700 از قبل برای من جذاب تر شده!
به احتمال زیاد D700 حالا حالا ها تولید خواهد شد و Discontinued نخواهد شد.مثل داستان D90
روزبه جان ، ولی D700 و D300s الان مدتی است که Discontinued شده اند
http://www.nikon-image.com/products/discontinue/camera/
http://nikonrumors.com/2012/01/25/ni...ontinued.aspx/
با درود
البته نبايد سرمايه گذاري عظيمي را كه توليد بدنه اي مثل D3 روي دست نيكون ميگذاره فراموش كرد بخصوص كه flagship كمپاني هم محسوب بشه. در مورد D3X نيكون با نحوه قيمت گذاري عملا نشون داده بود كه روي فروش بالاي اون حساب باز نكرده و بقول تام هوگان صرفا نشان دادن تواناييها بود, اما فروش پايينتر از انتظار D3 براي نيكون خوشايند نبود. در مورد D700 هنوز هم با نظر كساني كه اون را اشتباه استراتژي نيكون ميدانستند موافقم. چرا كه پس از آپديت D3 و بهبود قابل ملاحظه اون, D700 را آپديت نكرد. البته اينكه در رنج محصولات هر شركتي تنوع بيشتر مطلوبتره شكي نيست و من هم اميدوارم كه چنين محصولي توليد بشه ولي فكر نمي كنم تقاضا براي چنين بدنه اي اونقدر بالا باشه كه نيكون را به توليد اون ترغيب كنه.
چه حیف تازه داشتم عاشق d700 میشدم ... :::whistling::: ... فکر کنم تازه داشت وقت خریدش میشد !!!
یه سوال :
من خیلی دیدم دوستان نوشتن با آمدن این دوربین و داشتن قابلیت نصب لنزهای dx مشکل بردهای بلند تو این دوربین حل شده ... ولی واقعیتش اینه که قابلیت نصب لنزهای dx برای بردهای بلند نیست !!! (آیا هست؟ ) شما روی هر دوربینی یک لنز بلند بندازید و عکس را کراپ کنید به برد بلند تر میرسید مثلا شما در دوربین 7d با لنز 400 عکس بگیرید و کراپ کنید میتونید تا 800 هم برسید ... این بحث قابلیت نصب لنزهای dx فقط این قابلیت رو به عکاس میده که از لنزهای دی ایکس هم بتونه رو دوربین استفاده کنه . که خوب اکثرا در اون حوزه لنزهای خیلی خوب که لازم باشه رو دوربین بگذاریم کم داریم. و کلا خیلی مزیت قوی نیست هرچند بد نیست.
دوما بعضی از دوستان از قابلیت لنزها برای جذب این همه مگاپیکسل نظراتی داشتن ... باید بگم وقتی برای d 7000 مشکلی برای جذب مگاپیکسل اون دوربین نداریم خوب برای این دوربین هم قطعا نداریم. چون تقریبا پیکسل دنسیتی هر دو یکی هست. وقتی برای دوربینهایی مثل کمپکتها و slr like ها مشکل نداریم و رزولوشن 16 مگاپیکسل روی این دوربینها کاملا واضح نسبت به 12 مگاپیکسل مشخص هست پس لنزها قابلیت هضم مگاپیکسلهای بالاتر هم دارند.جای نگرانی نباید باشه.
نمونه عکسها رو که دیدم، بهخصوص عکسها با ایزو ۱۰۰، تصویر نرمالتری نسبت به دی ۷۰۰۰ تولید میکنه.
مدتهاست یه دی۷۰۰۰ دارم ولی راستش اصلن تصویر خروجیش رو دوست ندارم. یه چیزیش میشه!
در سمپلهای اولیهی این دوربین وضعیت پیکسلها در ایزوی پایین بهتر است و حس ماسمالیزه شدن نداره. امیدوارم چنین چیزی رو در واقعیت دوربین تجربه کنیم.
چه نمونه های تاسف باری!
تصاویر زیر، میزان نویز این دوربین در ایزو ۳۲۰ رو نشون میده. دو تصویر بزرگتر، کراپ ۱۰۰% از خروجی و بدون ویرایش این دوربینه در حالی که عکس هایی کوچکتر، کراپ ۱۰۰% از همون عکس منتها بعد از کاهش سایز عکس هست.
نکتهای که در هنگام مقایسه نویز عکسها (یا به عبارت صحیح تر، گرین عکس ها) مهم هست که بهش توجه بشه اینه که عکسها رو در رزولوشن یکسان مقایسه کنیم. برای این منظور، با کاهش رزولوشن عکس D۸۰۰ به اندازه ۱۲ مگا پیکسل (رزولوشن D۷۰۰) میشه عادلانه تر در مورد گرین این دو دوربین قضاوت کرد. میزان گرین، بعد از کاهش رزولوشن به ۱۲ مگا پیکسل، کاهش چشمگیری داره.
ای کاش بر روی این دوربین، گزینهای برای ایجاد تصویر ۹ مگاپیکسلی خام تعبیه میشد به این صورت که با جمع آوری اطلاعات ۴ فتو سل مجاور، یک پیکسل عکس تشکیل میشد. چنین قابلیتی، با توجه به رزولوشن بسیار بالای D۸۰۰, منجر به ایجاد تصویری با SNR بسیار بالا میشد و هیچ خرج اضافی هم برای نیکون نمیداشت. اما احتمالا به خاطر استراتژی بازار، نیکون این کار رو نکرده!
شاید از لحاظ میزان گرین، تفاوت فاحشی بین D۷۰۰ و D۸۰۰ بعد از یکسان کردن رزولوشن دیده نشه. اما اینکه از لحاظ دینامیک رنج و درستی رنگ ها، D۷۰۰ و D۸۰۰ چطور در برابر هم رقابت میکنند، مسالهای هست که احتمالا تا مدتی ذهن خیلیها رو درگیر خودش خواهد کرد و تنها بعد از ورود این دوربین به بازار و تستهای دقیق بشه در موردش نظر داد.
پینوشت: کراپ هایی زیر، عمدا از قسمتهای خاصی انتخاب شده که وجود گرین در اونها مشهود تر باشه. قسمت هایی تاریک، خارج از فکوس و با کنتراست پایین از جمله جاهائی هستند که نویز بیشتر وجود داره و یا خودش رو بیشتر نشون میده.
فایل پیوست 22337فایل پیوست 22338فایل پیوست 22339فایل پیوست 22340
به عنوان کسی که این اواخر از نیکون انتقاد میکردم امروز معتقدم که نیکون در مسیر درستی قرار گرفته
d4 برای عکاسان خبری ورزشی و کسانی که نیاز به سرعت و عملکرد بالا همراه با نویز کم..
d800 برای عکاسان طبیعت ,استودیو ,صنعتی و کسانی که ایزو دوربینشان از 400 بالاتر نمیرود و معمولا روی 100 تنظیم میشود
d700 همچنین برای گروهی که کارهای حرفه ای انجام نمیدهند ,عکاسان مستند اجتماعی مفهومی سیاه و سفید انتزاعی و.... که البته بیشترین تعداد عکاسان در این گروه قرار میگیرند
جناب عاشوری نیانقل قول:
مدتهاست یه دی۷۰۰۰ دارم ولی راستش اصلن تصویر خروجیش رو دوست ندارم. یه چیزیش میشه!
این مورد برای من هم وجود داشت یک d7000 برای یکی از فامیل گرفتم که خروجیش یه جورایی تو ذوقم میزد احساس میکردم کنتراست نداره رنگ و رو رفته است خروجی نمیدونم چرا
امروز صبح با انوش تلفنی صحبت میکردیم به ایشان نیز گفتم ,قبلا هم گفته بودم...
واقعا دوربین خوبیه برای من که پرتره و منظره کار میکنم
دوستان مقایسه کردن این دوربین با d700 کاملا اشتباهه d700 بازار مستند اجتماعی و خبری رو نشانه رفته بود در حالی که این دوربین برای منظره و پرتره چند درصد خبرگزاری ها دوربین نیکون استفاده میکنند؟ و چند در صد کارهای هنری؟
با جواب این سئوال میبینید که نیکون نمی خواد در بازار هنری عقب بمونه
اگر قرار بر تولید کوچکتر فایل تصویر باشد؟ مانند چیزی که در دوربینهای کانن هست؟ نویز کمتری دیده میشود. دیتیل کمتری هم وجود دارد.نقل قول:
ای کاش بر روی این دوربین، گزینهای برای ایجاد تصویر ۹ مگاپیکسلی خام تعبیه میشد به این صورت که با جمع آوری اطلاعات ۴ فتو سل مجاور، یک پیکسل عکس تشکیل میشد. چنین قابلیتی، با توجه به رزولوشن بسیار بالای D۸۰۰, منجر به ایجاد تصویری با SNR بسیار بالا میشد و هیچ خرج اضافی هم برای نیکون نمیداشت. اما احتمالا به خاطر استراتژی بازار، نیکون این کار رو نکرده!
چیزی که شما افزایش سیگنال به نویز گفتید و من میگم بهبود وضعیت تصویر(مثلن چیزی مانند کاهش سایز همراه با نویزریداکشن و انجام پروسهی افزایش شارپ و دیتیل تصویر) در سایز تصویری مانند ۱۲ مگاپیکسل، از عهدهی پروسسور دوربین در لحظه بر نمیآید. وضعیت سیگنال به نویز در پیکسل بر اساس سایز پیکسلهای رنگی و تکنولوژی سنسور مشخص میشود. بقیهی جریان با کمک پروسسور و نرمافزار داخلی دوربین تبدیل به تصویر خروجی میشود.
این کاریست که شما باید در منزل انجام دهید. فایل ۳۶ مگاپیکسلی رو با نرمافزار نویز گیری کنید. شارپ کنید. ریسایز کنید. شارپ کنید و ...
یه سوال چرا با آمدن دوربین d800 دوربین d700 دیگه تولید نمیشه؟ اینها قاعدتا کاربردهای متفاوتی دارند... یعنی دوربین جدیدی در راه هست که جای d700 را بگیرد؟
اینها هم نمونه های بیشتر
Cliff Mautner Photography
http://weblog.robvanpetten.com/archive/nikon-d800
درود
این دو دوربین که با علامت قرمز مشخص شدن حدودا 10 روز پیش به لیست دوربین های discontinue شده اضافه شدند:
http://anoosh88.persiangig.com/Temp/di.jpg
این هم منبع
تمام دوربینهایی که در صفحه فوق میبینید توقف تولید هستند
موفق باشید
انوش
سلام :
مبارک باشه، ایشالا شیرینی D400 :)
فایل پیوست 22342
فکر میکنم نتونسته باشم منظورم رو درست برسونم.
منظورم این نیست که بعد از پردازش سیگنالهای که توسط فوتوسلها ایجاد شده و فایل خام تشکیل شده، عکس در خود بدنه ریسایز بشه. این کار، همونطوری که شما گفتید، میتونه خارج از بدنه هم صورت بگیره و اصولاً پردازش اطلاعات یک منبع اطلاعات هیچوقت باعث افزایش اطلاعات نمیشه (proecss inequality).
برای روشن شدن منظورم باید اشاره کنم به فرایند ثبت عکس دیجیتال (فرایند پیچیدهای که به طور ساده توضیح میدم). نور به فتو سلها تابیده میشه. فتو سلها جریان الکتریکی ضعیفی ایجاد میکنند و این جریان که مقدار پیوستهای داره به ۱۲-۱۴ بیت اطلاعات باینری تبدیل شده و عکس خام ایجاد میشه. (برای روشن شدن، مراحل رو به طور ساده بین کردم وگرنه همه میدونیم که ۳ نوع فتو سل داریم و هر یک به یه نوری حساس هستند و ...)
مقصود من این بود که در حلق دوم زنجیره، یعنی جایی که اطلاعات هر فتو سل به داده هایی دودویی تبدیل میشه، یه پردازش انجام بگیره و از مجموعهٔ اطلاعات هر ۴ فتو سل، یک پیکسل (۱۲ یا ۱۴ بیتی) ایجاد بشه.
درسته که این کار جزئیات عکس رو بسیار کاهش میده، اما در عوض تصویری خواهیم داشت، ۹ مگا پیکسلی با SNR بالا تر (و نه فقط با گرین کمتر یا کیفیت بصری بهتر). البته بسته به اینکه این الگوریتم چقدر ساده یا مشکل باشه، ممکن هست که در این حالت سرعت عکاسی پیاپی متفاوت از ۴ fps بشه.
چنین امری در پست پراسس قابل پیاده سازی نیست.
پرتره های sample رو داشتم تو photoshop با دقت بیشتر مرور میکردم گفتم ببینم تو این سایز retouch کردن چطور میشه
با اینکه سیستم من زیاد هم شبیه ژیان نیست ولی جدا سرعت کار با عکسی در این سایز به طور محسوسی پایین تر هست و صبر بیشتری طلب میکنه (بدون در نظر گرفتن مرحله raw conversion )
البته کسی که دوربینی در این حد تهیه میکنه قطعا یک سیستم high end هم همراهش خواهد کرد (خصوصا با مناسب شدن قیمت SSD ها مشکلات فایل های سنگین کم کم مزتفع خواهد شد)
ولی از این گذشته به نظر من در شرایط نوری کنترل شده (مثل studio ) حرفهای جالبی برای گفتن داره.
راستی نمونه ویدئو این دوربین جایی منتشر نشده ؟
اي كاش دي ٧٠٠ هم در كنار اين دوربين توليد ميشد.
حالم خراب شد شنيدم دي ٧٠٠ ديكه توليد نميشه.
در سايت منصورف مقايسه اي بين D800 و D700 انجام گرفته كه در اون به موضوع downsampling هم كه آقاي ابراهيمي مطرح كردن اشاره شده. البته اين مطلب قبل از اعلام رسمي D800 منتشر شده بود.
Nikon D800 vs D700
قبلا پست زده شد که:
لازم به ذکر هست که این فیلم با موتور BMW S1000 RR2 گرفته شده و قدرت فیلمبرداری این دوربین رو به رخ میکشه.نقل قول:
یه ماه پیش فیلم برداری از موتورسواری در شیکاگو با دوربین جدید نیکون گزارش شد که تو شب انجام شده و احتمال میدادن که با D800 گرفته شده باشه که واقعیت داشت و میتونید این فیلم 190 مگ رو تو این آدرس ببینید:
“Joy Ride” – Video Shot with the Nikon D800 by Sandro | Tam Nguyen - Sacramento Photographer
عملکرد دوربین تو حالت فیلمبرداری در نور کم شب عالیه٬ حتما ببینید.
از دوستان خیلی از سرعت عکاسی پیاپی دوربین که 4 فریم در ثانیه برای FF ( با گریپ و یا بدون گریپ) و 6 فریم در ثانیه برای حالت DXبا گریپ هست گله دارند و اونو کندتر از D700 میدونند ولی در نظر نمی گیرند که پردازشگر EXPEED 3 خیلی سریع تر هست ولی حجم فایل خروجی این دوربین خیلی بیشتر از D700 هست و اگه قرار بود D700 با این خروجی باشه شاید به 2 فریم در ثانیه هم نمی رسید.
مقدار نویز هم در صورت down-sampling تا 12 مگاپیکسل اصلا از D700 کم نمیاره.
آرش عزیز برای شما احترام بسیاری قائلم,اما دقیقا بفرمایید چه چیزی نظر من است؟بنده کجا عرض کردم همه چیز مگاپیکسل است؟نقل قول:
این نظر شماست.
متاسفانه برخلاف نظر شما همه چیز در عکس مگاپیکسل نیست.
اینکه شما در عکاسی حرفه ای هستید دلیل نمی شود هیچ کس نظرش را بیان نکند.برای شخص من,دوربینی مانند دی700 ایده آل است اما مگاپیکسل و نداشتن فیلمبرداری اصلا قابل قبول نیست.از هر دو مورد هم استفاده میکنم.
فوکوس سریع و دقیق و پراکنده,بدنه ی مناسب برای هر شرایط و امکان استفاده از مد DX (که به نظر شما خنده دار است),امکاناتی هستند که دوست دارم روی دوربینم داشته باشم.و اگر من دوست دارم,فقط و فقط دوست دارم با فول فریم عکاسی کنم,به نظرم این دوربین با این قیمت مناسب است و اگر جایگزینی که ایده آل من است از طرف کانن معرفی نشود مطمئن باشید همین بادی را تهیه می کنم.هر کس هم فکر میکند 36 زیاد است میتواند از سایز های کوچکتر عکس استفاده کند.
همه ی کسانی که دوست دارند دوربین حرفه ای داشته باشند , الزاما نیازی نیست خبرنگار یا ... باشند آرش عزیز.بنده افتخار میکنم مانند شما عکاس حرفه ای نباشم,جزئیات را نبینم,ساده فکر کنم و در نهایت برای خودم عکاسی کنم و لذت ببرم.
سهیلجاننقل قول:
تبریک به همه ی دوستان نیکونی.فکر میکنم برای افراد آماتوری که به دنبال همه چیز در یک دوربین هستند,تا این لحظه بهترین گزینه به نسبت قیمت است,فقط کمی ظاهرش...;-)(نظر شخصی).فول فریم 36 و بدنه ی سریع,wow!
نگفتم کسی نظرش را بیان نکند.
خبرنگارها هم اصولن دوربین ندارند.
در مورد این دوربین و افراد آماتوری که دنبال همه چیز در یک دوربین هستند:
اینکه هنگامی که این دوربین در مغازه باشد، احتمالن بهترین دوربین فول فریم با این قیمت است؟ شکی نیست.
یعنی از دی۷۰۰ و ۵دی مارک ۲ بهتر به نظر میرسد.
اینکه دی۷۰۰، فیلمبرداری ندارد هم، جدا. بحثی در موردش نداریم.
مشکلی هم ندارم که افراد آماتور، فولفریم ۳ هزاردلاری بخرند.
حرف کلی من اینه که شاید بشه از این دوربین تصاویر کمنویزتری حتی نسبت به دی۷۰۰ درآورد. اما ویژگی اصلی این دوربین عکاسی در نور خوب است.(دوربین روزهای آفتابی و شبهای فلاشی!) یه جور دوربین همهکاره نیست. دی۷۰۰ در زمان خودش دوربین مناسبتری برای عکاسان آماتور بود که ممکن است هرگونه عکاسی را تجربه کنند.
اگر کانن دوربینی با مگاپیکسل پایینتر و نویز کمتر تولید کند(جایگزین ۵دی مارک ۲) گزینهی بهتری برای عکاسان عمومی آماتور خواهد بود.
با توجه به سمپلها خروجی این دوربین در ایزوهای پایین شگفتانگیز است و با فاصله از دوربینهای دیگر مثل ۵دی مارک دو قرار دارد. دی۳ ایکس در کلاس دیگریست. مقایسهی جزییات خروجی دی۷۰۰ و دی۸۰۰ هم به شوخی میماند.
خلاصه اینکه بسیار راضی هستم از اینکه میتوانم دوربینی با قیمت مناسب بخرم برای کاری که از اکثر اوقات از آن درآمد دارم.
اما اینکه دی۸۰۰ دوربینی باشد که از تولید آن، مشخصات و قیمتش هیجان زده شوم، به عنوان آرش عاشورینیا، عکاسی که دوست دارد از هرچیز و هرجایی عکس بگیرد، تجربههای نو در عکاسی کند و ... خیر، دوربینیست برای استفادهی تخصصی و نه عمومی.
پس چرا موضوع به این مهمی در سایت Dpreview عنوان نشده و D700 در لیست Discontinued این سایت معتبر ثبت نشده؟:
بعید میدونم بحث آپدیت نبودن سایت Dp مطرح باشه چون حتی D90 و یا D60 هم تو لیست discontinued نیست ولی مثلا p7000 که نسبتا جدید هست تو این لیست دیده میشه! داستان چیه؟کد:http://www.dpreview.com/products/nikon/cameras
با سلام
تا جایی که من میدانم در دوربین های فول فریم قبلی با مد dx امکان استفاده از لنزهای dx فراهم میشد ولی این امکان نبود که شما یک لنز fx را روی دوربین ببندید و از مد dx استفاده کنید (برای افزایش فاصله کانونی).
حال ایا در این دوربین این امکان اضافه شده است یا همچنان fx و کراپ ؟
آرش خان ممنونم از توضیحات شما,اما اگر روی صحبت من در مورد افراد آماتور مانند خودم هست,چون معتقدم هر کس باید از جایگاهی که هست و موضوع را لمس کرده صحبت کند.یک خط نمیتوانید از نوشته ها من پیدا کنید که گفته باشم فلان دوربین برای فلان کار حرفه ای اینطور یا آنطور است چون اطلاعی ندارم.
تعریف من و شما از عمومی متفاوت است.باید هم باشد.شمای نوعی عادت دارید بیشتر عکس بگیرید از هر چیزی که میبینید و دور و برتان است و لذت می برید,من دوست دارم نگاه کنم لذت ببرم و جزئی از صحنه باشم و عکس را فقط برای ثبت خاطره ها بگیرم.حال اگر کیفیت عکس ها برایم مهم باشد خب نوع تجهیزاتم بسته به شرایط محیط تغییر می کند,از جی 11 تا همین 5دی.
من جایی نگفتم عکس فقط مگاپیکسله , نگفتم دی800 دوربینی برای عکاسی عمومی!من دوست دارم از این دوربین برای عکاسی عمومی استفاده کنم(عمومی نه به معنی خیابان,به معنی عکاسی از طبیعت گرفته تا پرتره و ...ولی همگی در سطح یک فرد علاقه مند و فقط برای خودش)
امیدوارم متوجه منظورم شده باشید.
در آخر باز هم تشکر میکنم,ولی اجازه بدهید با شما در مورد
موافق نباشم.مگر وضعیت دی800 چقدر میخواد در ایزوهای بالا برای این عکاسان آماتور خراب باشه؟در عوض اونور ماجرا و دتایل بالا و فیلم برداری و ...نقل قول:
حرف کلی من اینه که شاید بشه از این دوربین تصاویر کمنویزتری حتی نسبت به دی۷۰۰ درآورد. اما ویژگی اصلی این دوربین عکاسی در نور خوب است.(دوربین روزهای آفتابی و شبهای فلاشی!) یه جور دوربین همهکاره نیست. دی۷۰۰ در زمان خودش دوربین مناسبتری برای عکاسان آماتور بود که ممکن است هرگونه عکاسی را تجربه کنند
خلاصه زیادی آف شد.ببخشید
خیر قربان
در دی3 میتوانید هنگام استفاده از لنزهای fx از ۳ کراپ استفاده کنید. Fx, Dx و یه کراپ دیگه که نسبت متفاوتی بود(5:4) به درد جلد مجله میخورد!
در دوربینهای بعدی هم این امکان وجود دارد.
نکتهی مهم این است که میتوانید در چشمی دوربین این کراپها را ببینید و با خیال راحت عکاسی کنید.
سهیل جان، به گمانم چند بار گفتم.
در زمان.
در زمانی که دی۷۰۰ تولید شد کدام DSLR فیلمبرداری داشت؟ هیچ کدام.
در این زمان DSLR ای هست که معرفی شده باشه و فیلمبرداری نکنه؟
تفاوت ۵دی مارک ۲ با دی ۷۰۰ چی بود؟ دی ۷۰۰ یه ۵ دی مارک ۲ بیکیفیت بود؟
به نظر من خیر. بازار هدف متفاوتی داشت.
الان دی ۸۰۰ دقیق زده به بازار هدف کسانی که علاقه و نیاز به دوربینی مثل 5d مارک ۲ داشتند و بقیهی حرفها و توضیحات رو باید برای بار چندم در این فروم بزنم که تکرار نمیکنم.
نظر شما محترم.
من قول میدم آخرین پستم باشه!
آرش خان,عزیز جان,بخدا دیدم زمان.زمان زمان.صحبت من هم بر اساس زمان هست.
دی 700 رو دوست داری بحث دیگه,اما رزولوشن دی700 رو 2 سال قبلترش روی 5دی گزاشته بودن ,در عوض با فاصله ی کمی از دی700 ,حدود 2-3 ماه,کانن 5دی2 را عرضه کرد که از نظر مگاپیکسل(دیگه حالم بد میشه از این کلمه) و فیلم برداری دی700 رو کنار میزد.
اما الان,نیکون دوربینی تولید کرده که علاوه بر بدنه از نظر مگاپیکسل و فیلم بردای و امکانات جانبی دوربین کاملا به روزی هست.همین(نسبت به دی700 در زمان مشابه!!!)
کی صحبت بازارهدف کرد؟اینها که بدیهیات هستند...من با شما بحث می کنم که اگر اشتباهی هست متوجه شوم یا اینکه مطلبی یاد بگیرم,شما هی از اینور اونور تعریف میکنی...نقل قول:
الان دی ۸۰۰ دقیق زده به بازار هدف کسانی که علاقه و نیاز به دوربینی مثل 5d مارک ۲ داشتند و بقیهی حرفها و توضیحات رو باید برای بار چندم در این فروم بزنم که تکرار نمیکنم
بی خیال
خواندن نظرات دوستان من را به یاد بحث قدیمی مقایسه راحتی حمل و پتانسیل کیفیت انداخت با این تفاوت که موبایل امروز رقیب a70 دیروز و شاید تبلت 10 اینچی امروز رقیب ایکسوس دیروز شده است! سیستمهای بدون آینه هم کم کم جدی میشوند ... نتیجه این جور نگاه شاید این باشد که اگر d7000 را جانشین d300 بدانیم d400 هم جانشین d700 خواهد بود. برخی توان حمل لنز بدون کراپ را ندارند و برخی هم همیشه در کوله یک سافت باکس 2 متری حمل میکنند. سوال این میشود که خریدار کدام است.
آقاي ابراهيمي اگر اون گريپ رو براي d800 هم در نظر بگيريم وضعيت متعادلتر ميشود 8 به 6 گرچه اين 6 در قطع DX است اما رزولوشن مناسبي دارد.
آقاي عاشوري نيا ؛ خدا وكيلي نيازهاي عكاسي خبري امروز با سه سال قبل متفاوت است يا اين توقعات ماست كه روز به روز به حق و ناحق بالا ميرود ؟
توضيح بفرماييد بياموزيم.
ممنون
به نظر من هم تو d800 باید همین جریان باشه چون وقتی این موضوع را با عنوان افزایش رنج لنز (*1.53) بعنوان یه امتیاز مطرح میکنه دیگه با بستن لنز DX که این امر محقق نمیشه و فقط شاید از لنزهای موجود یا به نسبت ارزان dx بشه استفاده کرد که چیز جذابی نیست . ضمن اینکه ( البته در حالتFF ) بیشترین بحث سر محدودیت استفده از لنزهایی است که بنونند سنسور رو پاسخگو باشند که تا الان تنها چند لنز پرایم و یکی دوتا لنز زوم با کیفیت فقط کاندید این موضوع هستند دیگه چه برسه به لنزهای DX.
خوب تو تورنتو قیمت خورد ۳۱۵۰ تا واسه ورژن معمولی و واسه ورژن بدون فیلتر ۳۵۰۰ تا تحویل هم تو اپریل
منبع سخن شما چیست؟نقل قول:
بیشترین بحث سر محدودیت استفده از لنزهایی است که بنونند سنسور رو پاسخگو باشند که تا الان تنها چند لنز پرایم و یکی دوتا لنز زوم با کیفیت فقط کاندید این موضوع هستند دیگه چه برسه به لنزهای DX.
پس ملت با چه لنزی با دی۷۰۰۰ عکاسی میکنند؟
از آن سو با ۷دی و ۶۰ دی؟
ناحق؟نقل قول:
آقاي عاشوري نيا ؛ خدا وكيلي نيازهاي عكاسي خبري امروز با سه سال قبل متفاوت است يا اين توقعات ماست كه روز به روز به حق و ناحق بالا ميرود ؟
توضيح بفرماييد بياموزيم.
مگر این وسط حق و ناحقی وجود دارد؟
مرزی وجود دارد؟
خیلی اوقات دوست ندارید از فلاش استفاده کنید.
در فضای داخلی، با لنزهای ۲.۸، اگر سوژهی شما فیکس به شما نگاه نکند، استفاده از ایزوی ۳۲۰۰ تا ۶۴۰۰ بسیار عادی خواهد بود.
ایزوهای جدید در دی۳اس و ۱دیایکس و ...
نوید عکاسی در شرایط سخت نوریست.
قدیمترها، عکاسی خبری در محیطهای داخلی، مبتنی بر ثبت سوژه بود. این روزها ثبت حالات و وضعیت سوژه.
بدون دی۳ هم عکاسان خبری گرسنه نمیماندند. اما الان عکسهایی میگیرند که با ۱دی مارک ۱ و یا دی۱ و دی۲ نمیگرفتند.
عکس ۳۶ مگاپیکسلی هم برای عکاس خبری چیزی جز دردسر نیست.
حجم زیادی روی مموری میگیرد. روی هارد. وقت زیادی هنگام پروسس و ریسایز و ارسال.
در اینکه هر لنز مانت نیکون رو میشه بست و استفاده کرد شکی نیست. اما ملت معمولا با d700 لنز کیت استفاده نمیکنند ( شاید هم مد شده میکنند).
صحبت سر این هست که اگه قرار هست از تمام توانایی سنسور استفاده بشه باید لنزی استفاده بشه که علاوه بر شارپ بودن در مرکز که خصیصه اکثر لنزهاست در گوشه ها هم بتونه بدرستی عمل کنه.
منبع1 از Thom Hogan:
منبع 2 kenrockwell:نقل قول:
You won't see any resolution improvement because lenses aren't good enough. Wrong. You'll see improvement, the question is how much and what you'll see. Let's just pretend for a moment that all lenses are perfect in the central area. More pixels will mean that the central area stays nice and truly resolves what the increase in pixels implies, but the corners will look worse, ironically because the sensor is resolving how much worse the corner is than the center. But even with the visually worse-looking corners, you're probably still resolving more.
Corollary: you need lenses that resolve 100 line pair per millimeter on the D800. From one standpoint, yes, you do. If you want to obtain all the gain that moving from 24mp (D3x) to 36mp (D800) implies, you'd need lenses that resolve somewhere near 100lppmm versus 80lppmm. This is one of the reasons why I wrote previously that we're entering into the realm of declining returns. Going from 3mp to 12mp was a big, dramatic change, and no other component started to hold back the gain from the sensor itself. Going from 12mp to 24mp was reasonably big, and again no other component really hurt you much, though some lower-end lenses definitely showed their shortcomings. Going from 24mp to 36mp is not so big, and now we do have other issues starting to keep us from getting all the gain we expect, with lenses being potentially one of them.
چند وقت پیش یادم میاد تو سایت آقای کیانی خوندم که برای بررسی اینکه کیفیت مدیوم فرمت ها نشات گرفته از بک دیجیتال با رزولیشن بالاست یا بخاطر کیفیت لنز٬ از یک مبدل جدید که اجازه میداد لنزهای مدیوم فرمت رو روی dslr ببندند استفده کرده بودند و نتایج حاصله شگفت انگیز بوده به این معنی که هر لنزی توانایی ارائه شارپنس و ..... غیر از مرکز لنز نداره.نقل قول:
Yes, lens quality is a huge limitation here. This is why the 18MP LEICA M9 and LEICA M9-P completely obliterate the resolution of all DSLRs, because LEICA's lenses, especially normal and wide lenses, are so much better than any SLR lenses — even Zeiss.'
Therefore, unless you really know what you're doing and shooting micro lenses with flat subjects at f/8, you'll only have full resolution in the middle of your image, and only for what's exactly in focus
البته تو فروم ها و سایتهای مختلف هم این موضوع مورد بحث بوده و لنزهایی هم معرفی شدن ولی فکر کنم در صورت علاقه مندی با جستجو میشه پیداشون کرد. مثالهایی مثل:
نقل قول:
I tested the whole DX crop on FF on the D3 and D700, it doesn't look that good. I don't expect better with the D800 since you are stretching pixels your lenses probably can't resolve fully to begin with. If you want to use DX lenses, use a DX body.
دوستان این دوربین تا چه زمان دیگه وارد ایران فکر کنید بشه؟
و جابجایی از d700 به d800 برای عکس های استودیوئی فکر میکنید بهتره؟
قیمت 3.000 دلاری این دوربین تا وارد کشور شه به چند میرسه؟
موضوع d800e چجوریاست؟ برای عکاسی پرتره و فضای ازاد کدوم بهتره ؟
و ضعف هاش در چیه؟
پس این خط بالا نتیجهگیری شماست.نقل قول:
بیشترین بحث سر محدودیت استفده از لنزهایی است که بنونند سنسور رو پاسخگو باشند که تا الان تنها چند لنز پرایم و یکی دوتا لنز زوم با کیفیت فقط کاندید این موضوع هستند دیگه چه برسه به لنزهای DX.
چند لنز پرایم و یکی دوتا لنز زوم با کیفیت فقط!
حالا این ۴ تا ۵ لنز کدامها هستند؟
جایی اسمی از اینها برده شده؟ نیکون بقیهی لنزها را همین روزها باید آپدیت کند؟
نقل قول:
دیگه چه برسه به لنزهای DX.
نقل قول:
اما ملت معمولا با d700 لنز کیت استفاده نمیکنند ( شاید هم مد شده میکنند).
اما بحث لنزهای Dx
اون لنزکیت دی۷۰۰ که فرمودید منظور کدام لنز است؟
من گفتم دی۷۰۰۰.
در اون مثالی هم که آوردید و نمیدانم از کجا، چیز خاصی به ما نمیده. به فرض اینکه کسی انگلیسی بنویسه و یا عربی، تبدیل به علم و یا حدیث نمیشه.
تکلیف مشخص است.
از هر لنز به اندازهی خودش باید انتظار داشته باشید.
این چگالی پیکسل در دی۷۰۰۰ بوده و تکلیفش روشن شده. اینکه شما لنزهای دیایکسی که روی دی۷۰۰۰ استفاده میشه را روی این دوربین ببندید، لنز میتواند همان تصویر را تولید کند. این دوربین هم تصویری با کراپ دیایکس با رزولوشن حدود ۱۵ ثبت میکند. چه چیزی تغییر میکند؟ (اینکه میگویم تصویر خروجی دی۷۰۰۰ را دوست ندارم ربطی به لنز پیدا نمیکند. مربوط به خروجی دوربین است. با ۱۰۵ ماکرو نیکون هم همین حال را دارد.)
ما که توصیه نکردیم کسی روی فول فریم از لنزهای دیایکس استفاده کند. خودم در این ۳ سال فقط چندبار این لنزها رو روی دوربینم تست کردم.
اما برای بالا بردن سرعت، عدم نیاز به تصویر واید و گوشههای تصویر(منظور گوشههای کراپ FX و نه گوشههای Dx!) و کاهش حجم فایلهای تولیدی چند باری در این کراپ با دی۳ و ۷۰-۲۰۰ عکاسی کردم.
لنز کیت دی۷۰۰۰ و لنزهای دیایکس با دایرهی تصویری کوچک تولید شدند. مشکل عجیبی با مگاپیکسل دی۷۰۰۰ ندارند.
لنزهای فولفریم هم با دایرهی تصویر بزرگتر تولید شدهاند برای اینکه وضعیت در سایز سنسور Fx در گوشهها بهتر باشه.
افت کیفیت در گوشهها چیزی بدیهیست.
اگر قرار بود فقط چهار پنج لنز که دو سه تا از اونها هم پرایم هستند با این دوربین کار کنند، نیکون باید همراه دوربین ۱۵ تا لنز معرفی میکرد و یا کسی این دوربین را نخواهد خرید، یا اینکه شما اشتباه میکنید.
فکر میکنم بحث خیلی خیلی واضح و بدون نیاز به مغلطه باشه.
نقل قول:
صحبت سر این هست که اگه قرار هست از تمام توانایی سنسور استفاده بشه باید لنزی استفاده بشه که علاوه بر شارپ بودن در مرکز که خصیصه اکثر لنزهاست در گوشه ها هم بتونه بدرستی عمل کنه.
منظورم بیشتر به لنز18-55 یا 18-105 بود که اکثرا بعنوان لنز کیت شناخته میشن نه اینکه الزاما روی d700 باشه.نقل قول:
اون لنزکیت دی۷۰۰ که فرمودید منظور کدام لنز است؟
من که نوشتم منابع کجاست٬ اگه لازمه لینک بدم. اینکه این افراد و اسامی برای شما ناشناخته باشند این تصور رو ایجاد میکنه که یه مقدار غرور و تعصب شخصی رو چاشنی نظراتتون میکنید و متاسفانه نوع لحن و برخورد شما با سایرین در زمان مخاطب قرار دادنشون خیلی خوشایند نیست.
یادمه یه روز با دوستم بیرون بودیم٬ چند نفری در حین گشت و گذار به ایشون سلام دادند. ازشون پرسیدم اینا کی اند٬ گفت والا معروف شدم دیگه ٬ مثل رئیس جمهور که همه میشناسنش ولی اون همه رو نمیشناسه. یاد شما و فرمایشتون افتادم.
تا جایی که یادمه لنز 14-24mm f/2.8 نیکون و 85mm f/1.4 و لنز Zeiss 100mm ƒ/2 رو جزو مشترکات بود.
باز هم لازم به ذکر هست که لنزهای معدودی قادر به نمایش حداکثر توانایی این سنسور هستند نه اینکه 5 تا لنز بیشتر به این دوربین نمیخوره ( مشخصه که بازی با کلمات رو دوست دارید). فکر میکنم کسی که هزینه میکنه واسه همچین دوربینی تو انتخاب و خرید لنزها هم وسواس به خرج میده و لنزهای معرفی شده هم رنج های خوبی رو هم واسه عکاسی از طبیعت و هم پرتره استودیو ارائه میده. شما که روی پورشه لاستیک بارز نمیندازین؟نقل قول:
اگر قرار بود فقط چهار پنج لنز که دو سه تا از اونها هم پرایم هستند با این دوربین کار کنند، نیکون باید همراه دوربین ۱۵ تا لنز معرفی میکرد و یا کسی این دوربین را نخواهد خرید، یا اینکه شما اشتباه میکنید.
درود
دوست گرامی !
من فرض رو بر این میگذارم که شما استاد مسلم عکاسی هستید و دارای چند دهه سابقه کار حرفه ایه درخشان
یعنی درواقع شما رو از اینحیث هم مرتبه جناب عاشوری نیا تصور میکنم با وجودی که هیچ شناختی جز آنچه که دارید خود ارائه میدهید از شما ندارم
اما تا آنجایی که میدانم بحث فنی یا حتی منطقی ! احتیاجی به تکه پرانی ، عوض کردن موضوع بحث از لنز و دوربین به شخصت افراد ، ندارد
این رسم بدی شده است متاسفانه فرافکنی کردن از موضوعی که در آن توان ادامه بحث را نداریم و حمله به مخاطبمان
خوب پر واضح است که اگر شخص مخاطب شما یک کاربر عادی باشد مسلما با این حرکت برخورد میشود
منتها چون با یکی از مدیران دارید چنین میکنید فقط تحمل بیشتری صورت گرفته است
این تکه ها را اگر به بنده حواله کرده بودند آنهم در حالی که مثلا داریم بحث فنی میکنیم!
مسلما عقل سلیم حکم میکرد بحث را با شما تمام شده بدانم و از مدیریت انتظار میداشتم تا با شما برخورد کند...
این ها رافقط از این جهت عرض کردم تا به عنوان کسی که فقط ناظر ماجراست ماجرا چگونه به نظر میرسد
وگرنه من که شما را اصلا نمیشناسم
همواره شاد و سر بلند باشید
انوش
پی نوشت : دوستان لینک سمپل جدیدی ، چیزی ، خبری نیست خصوصا عکسهایی با ایزوی بالا؟
میتونم بپرسم برداشت شما از این نوع خطاب قرار دادن یه عضو چیه؟]( یعنی شما اینا رو تکه پرانی نمیدونید)
نقل قول:
در اون مثالی هم که آوردید و نمیدانم از کجا، چیز خاصی به ما نمیده. به فرض اینکه کسی انگلیسی بنویسه و یا عربی، تبدیل به علم و یا حدیث نمیشه.
ممنون میشم بدون تعصب نظربدید. انتظار از مدیران اینه که با تحمل بیشتر به ارائه اطلاعات بپردازند٬ اینطور نیست؟نقل قول:
جایی اسمی از اینها برده شده؟ نیکون بقیهی لنزها را همین روزها باید آپدیت کند؟
مطالبی رو که عنوان شد غیر فنی ارزیابی میکنید که میفرمایید فرافکنی؟
جناب دلیری!
شما از یه کسی که اسمی نداره در فرومی که معلوم نیست کجاست چیزی نقل کردید و انتظار دارید ما روی سرمان بگذاریم؟
همینجاست:
من میگم این طرف کیه؟نقل قول:
البته تو فروم ها و سایتهای مختلف هم این موضوع مورد بحث بوده و لنزهایی هم معرفی شدن ولی فکر کنم در صورت علاقه مندی با جستجو میشه پیداشون کرد. مثالهایی مثل:
I tested the whole DX crop on FF on the D3 and D700, it doesn't look that good. I don't expect better with the D800 since you are stretching pixels your lenses probably can't resolve fully to begin with. If you want to use DX lenses, use a DX body.
بعد اینکه گفته روی دی ۷۰۰ با ۱۲ مگاپیکسل از لنز دیایکس استفاده کرده و نپسندیده چه ارتباطی به دی۸۰۰ داره؟
اونجا مسالهی کمبود مگاپیکسل پیش میاد و اینجا مسالهی تراکم.
من مغلطه میکنم؟
اوکی!
عذر میخوام.
من به شما بیاحترامی کردم؟
بازم عذر میخوام.
درود
جناب دلیری من تا بحال تو هیج فروشگاه واقعی و یا اینترنتی ندیدم چیزی به عنوان لنز کیت ! با بدنه دی700 ارائه بشود اگر هم دولنز 18-55و 18-105به صورت جدا تهیه بشوند دیگه اسمشون لنز کیت نیست
از طرفی خیلی خیلی بعیده کسی بادی دی 700 بخره بعد روش لنز 18-55 ببنده عکاسی کنه!
استاد عزیز جناب عاشوری نیا
حضور شما در این انجمن و سایر اساتید مسلما باعث غنای این انجمن و مراجعه مشتاقان عکاسی به انجمن شده در این مورد شکی نیست و شخصا احترام زیادی برای شما قائل هستم . اما چرا دو منبع اولی که مرجع اکثر دوستان در نقل قول هاشون هستند رو کنار میزارید و فقط مورد آخر رو میفرمایید؟ من که گفتم مطالب مشابه تو سایتهای کمتر شناخته شده وجود داره و این مورد مثالی در این جهت بود.
من عذر خواهی میکنم و وقت دوستان رو با پست های غیر مرتبط نمیگیرم.
اگه مدیریت فروم صلاح دونستند لطف کنند و این پست ها رو پاک کنند.
آقای دلیری
بله اگر کسی بخواهد از حداکثر رزولوشن دوربین استفاده کند و بهترین تصویر را چه در مرکز و چه در گوشه ها داشته باشد,در هر برندی که میخواهد باشد,قطعا انتخاب های محدودتری در لنزها خواهد داشت.شاید فقط لنزهای فیکس استفاده کند.مطمئن باشید وقتی لنز جدیدی معرفی میشود کمپانی فکر چند سال آینده و افزایش مگاپیکسل را کرده است و در این میان نیکون با داشتن 3 گانه ی معروفش کم و کاستی ندارد که هیچ,لنزهای با کیفیتی با اف4 هم معرفی کرده است که هیچ,لنزهای پرایمش را هم به موقع آپدیت کرده!
در مورد مود Dx , چرا لنزها جواب ندهند؟اتفاقا این افزایش سایز عکس باعث شد شما عکس کراپدار مناسبی داشته باشید.به عبارتی انگار دو بدنه دارید.اگر از قبل لنز کراپی داشته باشید که ارزشمند باشد به راحتی میتوانید استفاده کنید.مثلا یک لنز ماکرو.
سوال:به نظر شما 70-200 اف 4 کانن که تولید سال 1999 است,رزولوشن 21mp را جواب میدهد؟فاصله اش در دیاف یکسان با اف 2.8 ورژن جدید چقدر است؟
جناب دلیرینقل قول:
اما چرا دو منبع اولی که مرجع اکثر دوستان در نقل قول هاشون هستند رو کنار میزارید و فقط مورد آخر رو میفرمایید؟ من که گفتم مطالب مشابه تو سایتهای کمتر شناخته شده وجود داره و این مورد مثالی در این جهت بود.
متنهایی که شما از هوگان و راکول نقل کردید خواندم و به این نتیجه نرسیدم که چند لنز پرایم و یکی دوتا لنز زوم رو میشه برای این دوربین استفاده کرد.
برای ختم بحث از جانب خودم تکرار میکنم:
۳۶ مگاپیکسل در سایز سنسور فولفریم روی مرز خروجی لنزهای کنونی قدم میگذارد. هنگام استفاده از لنزهای پرایم، زومهای گلدرینگ نیکون، مشکل خاصی نخواهید داشت.(بیشتر از ۵۰ لنز در اختیار دارید)
هیچ لنزی نیست که در مرکز تا گوشههایش خروجی ثابتی داشته باشد. (در مورد دفرکشن هم در تاپیکهای دیگری به مقدار لازم بحث شده.)
هنگام استفاده از این دوربین در مد دیایکس، دوربین شما تبدیل به یک دی۷۰۰۰(از لحاظ فشردگی پیکسلها بر روی سنسور) با سنسوری جدید میشود که احتمالن خروجی آن کمی با دی۷۰۰۰ متفاوت است.(امیدواریم بهتر باشد)
جناب دلیری
اینها پیشنهادات خود این سایته
همونطور که در این لینک ملاحظه میکنید اکسسوری همراه دوربینها رو به صورت کیت ارائه میدهد که مربوط به خود این سایت هست و جداگانه تحویل میشوند و در جعبه نیکون نیست
DSLR Cameras
هر وقت شما کارتن دوربین نیکون به بنده نشون دادید که روش نوشته بود دی 700 با لنز کیت انوقت حق باشماست دوست عزیز
درود . سمپل ها همه فول سایز هستند و اکثر حجم بالای 15 مگابایت . پس حوصله به خرج بدید .
فایل پیوست 22382
Nikon D800, ISO 800, 50 мм, f/1.8, 1/250 c
فایل پیوست 22383
Nikon D800, ISO 6400, 50 мм, f/5.0, 1/320 c
فایل پیوست 22384
Nikon D800, ISO 3200, 50 мм, f/2.2, 1/4000 с
فایل پیوست 22388
Nikon D800, ISO 25600, 50 мм, f/3.5, 1/8000 с
فایل پیوست 22389
Nikon D800, ISO 100, 50 мм, f/1.8, 1/160 c
به نظرم از لحاض Iso تقریبا هم رده با D7000 عمل میکنه . اشتباه میکنم ؟ نظر شما چیه ؟
اینم یه سمپل از d7000 و d3s
البته سایز فایل ها باهم متفاوته خیلی دقیق نمیشه راجب نمونه های d800 این نمونه ی آخر نظر داد
http://www.noteahang.com/Upload/User...0527913280.jpg
اولین پست ام در این تاپیک است!
اما شخصا به عنوان کسی که از روز اول پیدایش دوربین های بالای 12 مگاپیکسل در این فروم تخم لق ! رزلوشن لنز ها را مطرح کرد اعلام می کنم که در آن زمان ( هنگام معرفی 1Ds Mk3 کانن و بعد 5D MK2 ) که این دوربین ها معرفی شد بحث دیفرکشن و ساپورت رزلوشن توسط لنز ها و رزلوشن لنز ها قدری حساس و جنجالی بود چرا که بسیاری از لنز ها هنوز نسخه های آنالوگ بودند و ساختارشان برای سیستم های آنالوگ طراحی شده بود.اما بعد تر که تست های بیشتری منتشر شد این نگرانی ها کمتر شد و دیدیم که خیلی از همان لنز های آنالوگ هم توانایی ساپورت این رزلوشن ها را دارند.اما کمپانی ها برای اینکه این احساس نگرانی ها کمتر شود شروع به آپدیت بسیاری از لنز های معروف کردند.اکثر ( 99% ) لنز های سری N نیکون هیچ مشکلی فعلا ندارد و شاید در آینده هم نداشته باشند.کانن های جدید هم همین طور
فقط می ماند بحث دیفرکشن که پابرجا است و می تواند برای یک سسور 6 مگاپیسکلی هم ایجاد شود فقط اگر برای سنسور 6 مگاپیکسلی در دیافراگم 16 باشد بر روی یک 20 مگاپیکسلی ممکن است دیافراگم 13 باشد و روی 36 روی 11 یا حتی 9 و 7.1 باشد که باز هم هنوز قابل قبول است.
پی نوشت...
amateur photographer انگلستان گفته که این دوربین Made In Japan است!
http://www.amateurphotographer.co.uk...ws_311332.html
یک نکته عجیبی که بنظرم رسید این هست که CR از چند ماه پیش حتی شایعه های D800 رو با آب و تاب نقل میکرد ولی حالا که دوربین رسما معرفی شده دریغ از یک خط مطلب در مورد این دوربین !
امروز هم که یک خبر کاملا جدید (و عجیب) داده و میگه احتمالا تا آخر 2012 کنون یک body با حدود 40 مگاپیکسل را روانه بازار خواهد کرد و تاکید هم کرده که این دوربین 5D mkiii نخواهد بود.
گویا جنگ مگاپیکسل همچنان ادامه دارد
وقتی این دوربین اومد من که خیلی احساس ارامش کردم چون کار منظره میکنم و پرتره پس نیاز داشتم به یک دوربین فول فریم با پیکسل زیاد اره رفتار نویزی دوربین خیلی مهمه اما برای کسی که کار خبری میکنه یا عکاسی عمومی و اجتماعی منم موافقم 36 مگاپیکسل یکم ادم رو مور مور میکنه میشد25 مگاپیکسل باشه و نویز خیلی کمتر که عالی میشد اما الانم تا این دوربین ایران برسه میرم میگیرمش
هجده سمپل از D800 و D800E همراه با Exif .
flickr link