آیا احتمال اینکه کنون هم مثل نیکون ، بیاد مثلا یه چیزی مثل 50d با قابلیت فیلمبرداری ارائه کنه هست؟
آیا احتمال اینکه کنون هم مثل نیکون ، بیاد مثلا یه چیزی مثل 50d با قابلیت فیلمبرداری ارائه کنه هست؟
سلام:
D300 دوربین خوبی است با ویژگی های خاص خود که ظاهرا تصحیحاتی روی آن انجام شده با قابلیت هایی جدید. قیمت این دوربین در فروش و بازار آن عامل تعیین کننده ای خواهد بود( با توجه به D700 و D300 اگر که D300 همچنان تولید شود در غیر اینصورت جایگاه خاص خود را خواه داشت)
رزولوشن بالا محاسن و مشکلات خاص خود را خواهد داشت ... اما اینجا و برای این دوربین اجتناب از عوام فریبی نبود... قطعا دسترسی به رزولوشن های بالا به هر شکل و با هر تکنولوژی در برنامه آینده شرکت ها خواهد بود. و مشکلاتی هم پیش رو ..
برای این دوربین شاید تنها چیزی که مانع از افزایش رزولوشن بالای 12 باشد حفظ سرعت عکاسی پیاپی برای این دوربین با توجه به محدودیت در سرعت پردازنده این دوربین.. وقتی صحبت از افزایش رزولوشن میشود طبیعی است حجم هر عکس هم افزایش خواهد داشت سرعت ترانسفر کردن دیتا از سنسور و غیر... که میتواند منجر به کاهش سرعت عکاسی پیاپی آن باشد
شاید یکی از دلایلی که سرعت پیاپی برای ثبت های 14 بیت این دوربین ( مثل D300 ) دو و نیم فریم در هر ثانیه است همین موضوع باشد... البته نیاز به بررسی بیشتر خواهد بود
تقریبا شکی نیست اگر شرکت نیکون سنسوری برای این رده از دوربین های خود با مگاپیکسل بالاتر آماده داشت و برای حفظ این رده توام با پردازنده مورد نظر.... قطعا در افزایش مگاپیکسل به 15 یا 16 اندکی تامل نمیکرد. این راهیست که باید رفت. شاید در دوربین بعدی نیکون D400 این موضوع لحاظ شود
( بنظرم 16 مگاپیکسل( با حفظ دسترسی به سرعت های بالای 6 که از مشخصات دوربین های این رده نیکون خواهد بود با آن سیستم پیشرفته فکوس) برای دوربین بعدی نیکون در این رده ایده آل خواهد بود ( با در نظر گرفتن روند تکامل دوربین های نیکون در این رده)
دوربین D3x نیکون 24 مگاپیکسلی برای عوام فریبی درست نشد یک دوربینی بسیار عالی برای کسانی که در راستای کاربرد آن استفاده داشته باشند
از مزایای افزایش مگاپیکسل علاوه بر ابعاد چاپ. دسترسی به Magnification و فوکال لنت های بالا با کراپ به رزولوشن های پایین تر خواهد بود که نهایتا کاهش هزینه های لنز را بهمراه خواهد داشت ( به شرط و شروطی)
موفق باشید
سلام به جناب قشقایی مرد همیشه آنلاین فروم.
اشخاص بسیاری هستند که در هنگام معرفی این دوربین Nikon رو متهم به عوام فریبی کردند. مطمئنم که به یاد دارید. و البته مقایسه دوربین حرفه ای D3X و قیمت حرفه ای ترش با D300s نیمه حرفه ای کمی دور از ذهنه.از کاربران حرفه ای D3X انتظار میره که با توجه به شناختی که از کارشون و نیازهاشون دارن بین قدرت تفکیک بالای D3X و کم نویزی D3 انتخابی آگاهانه داشته باشند. ولی این قدرت تصمیم گیری میتونه در میان کسانی که بازار هدف دوربینهای نیمه حرفه ای رو تشکیل میدهند به آن صورت وجود نداشته باشه و بشه اونها رو به نوعی مقهور مسائلی مثل سه مگاپیکسل افزایش دقت کرد. که همونطور که قبلا عرض کردم و شما بهتر از من میدونید هیچ چیزی بیشتر از یک بازار گرمی عوام فریب نیست(باز هم تاکید میکنم منظورم افزایش چند درصدی رزلوشن است). مثلا با 16 مگاپیکسل چکار میشه کرد که به 12 تا نمیشه؟دوربین D3x نیکون 24 مگاپیکسلی برای عوام فریبی درست نشد
البته متوجه هستم که این صرفا یک بحث نوشتاریست و قصدمون تخطئه یکدیگر نیست.
با تشکر.
آرش سلطانی
در کل آدم یاد حرف فیل بزرگ! میفته که آخر ریویو D300 گفته بود بزرگترین مشکل نیکون آپگرید اون خواهد بود!
انگار خیلی هم اشتباه نمیکرده ..، که نیکون فعلا به معرفی D300s بسنده کرده !
محمد زرندی
سلام:
ببینید صحبت روی مقایسه این دوربین و یک دوربین دیگر D3x ( فول فریم ) نیست. بحث کلیست در اینخصوص که افزایش مگاپیکسل الزاما یک کار بیهوده نیست. یا حتی یک عمل عوام فریبانه برای جذب مشتری...
یکم بحث رو باز کنیم مسلما افزایش تراکم پیکسل ها که ماحصله افزایش مگاپیکسل خواهد بود سازندگان با قوانین فیزیکی و از طرفی دیگر با محدودیت هایی از قبیل همین قوانین یا تکنولوژی روز ( در تاریخ ساخت یک سنسور فرضی ) روبرو هستند... این مورد را فعلا داشت باشیم
اگر فرض کنیم این دیدگاه را که افزایش مگاپیکسل یک عوام فریبی خواهد بود درست باشد و با این دیدگاه به چند سال پیش برگردیم باید بپذیریم که تمامی دوربین های بالای 6 مگاپیکسل یک کاری اشتباه هستند؟! مسلما در آنزمان محدودیت هایی نسبت به تکنولوژی آنروز بوده که بطرف شده و دوربین هایی با قابلیت های بالاتری در سنسور وارد بازار شدند چه به لحاظ رفتار نویزی در چگالی پیکسل بیشتر و یا داینامیک رنج بالاتر و غیر...
واقعیت اینست در این مسیر حتما تلاش هایی توسط تیم فنی هر کامپانی صورت میگیرد تا محصولاتی با تکنولوژی هایی برتر به بازار ارایه دهند که مگاپیکسل ( صرفا برای بهره برداری درست از آن ) یکی از آنها خواهد بود. شاید برای یک کاربر فرضی تفاوتی بین 12 مگاپیکسل و 13 مگاپیکسل نباشد اما برای یک کامپانی همین قدر جهش میتواند راهی برای رفتن به مگاپیکسل های بالاتر و بهره برداری درست از آن باشد.
نمیخواهم بحث تاپیک منحرف شود( خاطرم هست یک تاپیک در این زمینه بود که با افزایش مگاپیکسل و محدودیت های اپتیکی و..... )
و حتی نمیخواهم از این موضوع دفاع کنم که مگاپیکسل بالای یک دوربین دال بر بهتر بودن آن دوربین خواهد بود. صرفا میخواهم روی این موضوع تاکید داشته باشم که هر کامپانی اگر تولید سنسوری برای افزایش مگاپیکسل داشت و تلاشی برای غلبه بر محدودیت های فیزیکی و بروز رسانی تکنولوژی الزاما این کار اشتباه نیست. باید در عمل مورد بررسی قرار بگیرد وگرنه اصل این تلاش ایراد نیست.
نمونه بارز این مثال دوربین 50D بود اکثر صحبت هایی که در فروم ها یا سایت های تخصصی روی این دوربین بود همین مشکلات ناشی از چگالی پیکسل بالا بود. قطعا کنترل رفتار آن متفاوت تر خواهد بود با دوربین های قبلی چون 40D یا غیر..... شاید افزایش کیفیت ظاهری بصورت یک نمودار خطی نبود اما به هر شکل تفاوت دیتیل روی دوربین 50D * مشهود بود ( به معیار ارزیابی سایت های مورد نظر ) با ترکیبی از مشکلاتی چون ... تغییر کنترل رفتار اپتیکی لنزها روی هر دو دوربین ( 40D و 50D )
همانطور که قبلا در آن تاپیک صحبت شد ( اگر لینک را پیدا کنم میتوان بحث ها را در آن تاپیک هم ادامه داد ) من هم نمیدانم عاقبت این افزایش مگاپیکسل به کجا خواهد رسید شاید کامپانی ها با توجه به محدودیت قوانین فیزیکی مجبور به افزایش سایز سنسور و تغییر در سیستم اپتیکی خود شدند؟ و هر شاید دیگر ..
اما آنچه که مسلم است دستیابی به دیتیل بالا به هر روشی .... ( با دقت به روند تکاملی ابزار) جزوی از اهداف کارخانه های سازنده بوده است )
من عدم تغییر در مگاپیکسل روی این دوربین را به دلایلی چون ( طبق اشاره دوستان) که این دوربین صرفا یک ارتقا یا بهینه شدن هست.... و اینکه نیازی به تغییر روی این ارتقا به دلایلی چون حفظ سرعت عکاسی پیاپی میدانم تا آن نکته مورد اشاره شما. این احتمال خواهد بود در دوربین فرضی دیگر(D400) توام با افزایش مگاپیکسل با تغییراتی در پردازنده و غیر باشد...
آرش عزیز در این فروم هستیم برای تبادل اطلاعات و کسب تجربه...
ویرایش توسط QashQai : Thursday 30 July 2009 در ساعت 22:25 دلیل: اضافه نمودن نام دوربین*
با درود
متاسفانه دوستان متوجه عرایض بنده نشدند اولا من طرفدار صرف هیچکدام از این دو برند نیستم
دوما تمامی فرمایشات شما مبین همین مسئله است که مگاپیکسل برای افرادی است که با چاپهای بزرگ و عکاسی به طور حرفه ای سروکار دارند و به نظر من این کاربران عوام نیستند پس مگاپیکسل عوامانه نیست
در مورد 50D و 40D کانن ۵ مگا پیکسل ۵۰ درصد میشود که کم هم نیست و مطمئنا از 40D بهتر است (البته نظر شخصیست)
ویرایش توسط mahyar : Thursday 30 July 2009 در ساعت 22:28
مهیار سیاسی
سلام
خب اینهم از ویژگی های درگاهی دوگانه کارت حافظه این دوربین (کشتم خودم رو با این فارسی پاس داشتن)
بعد از انتخاب یکی از درگاهی ها به عنوان اصلی,درگاهی دوم میتواند در حالتهای زیر قرار بگیرد:
1- Overflow سرریز : بعد از پر شدن کارت اول, ادامه عکسها در کارت دوم...
2- Backup پشتیبان : ذخیره کپی همزمان روی کارت دوم
3- RAW primary, JPEG secondary : فایلهای RAW روی کارت اول و JPEG روی کارت دوم
4- ذخیره عکس ها روی یک کارت و ذخیره فیلم ها روی کارت دیگر
D300S Nikon features dual card slots for CF/SD memory cards
New for the D300, the Nikon D300S provides dual card slots, enabling the simultaneous use of both CompactFlash and SD memory cards and allows photographers to designate the primary recording slot. For the slot designated as secondary, photographers can select from three recording methods: "Overflow" recording lets you use the memory capacity of the secondary card when the primary card is full, automatically; "Backup" recording stores the same images on both cards; and "RAW primary, JPEG secondary" recording lets you record RAW data and JPEG data separately to each card. You can also copy images between the two memory cards. And when shooting D-Movie clips, it allows you to select the slot containing the card with the most available capacity
کد:http://www.letsgodigital.org/en/22693/nikon-d300s/Dual slot storage media
For the first time in this class, the D300S offers the choice of dual storage media standards; CF (Compact Flash™) and SD (Secure Digital™) with options to manage how the camera records data to them. For example, one can elect to store stills to one format and movie clips to anotherهمچنین از دیگر ویژگیهای این دوربین میتوان حالت Quiet Shutter-release و فلاش سرخود با پوشش لنز 16 میلی متر را برشمرد.کد:http://www.photographyblog.com/news/nikon_d300s/
یک سوال اماتوری داشتم:
اشتباه شده یا ISO 100 ندارد؟IS0 200-3200 range (6400 expanded)
در مورد مگاپیکسل حقیر فکر میکنم کسی که بالای 1500$ برای بادی خرج میکند مسلما عوام نیست و یکی مانده به آخرین موردی
که در دوربین به ان نگاه میندازد مگاپیکسل است!,چون به قول دوستمون 10-12 مگا کار اکثریت رو راه میندازه مگر نیازی خاص
که خوب انتخاب های دیگری هست.مگا پیکسل هم شده بود جنبه ی رقابت که الان جای خودش رو به مد فیلمبرداری
داده!!!!!!!!!
به شخصه فکر میکنم عطش مردم برای دوربین های
جدید کمی فروکش کرده چون دوربین های واقعا خوبی در بازار هست,تا نظر دوستان چه باشد.(به جز طرفداران سونی که هر هفته شاهد یک
SLR جدید هستند!)
سیستم کارت های حافظه هم واقعا به کار می اید,اتفاقا امروز صبح هنگام انتقال عکس ها با خود میگفتم چه خوب بود فرمت های مختلف در
پوشه های جداگانه ذخیره میشد!
ویرایش توسط i-love-nature : Friday 31 July 2009 در ساعت 00:12
5D mark1#24-105 f4 L IS
سلام دوستان
در سایت نیکون نوشته که:
DX-format CMOS image sensor; 12.3 effective megapixels
The D300S employs Nikon's renowned DX-format CMOS image sensor that provides 12.3 effective megapixels. It delivers extraordinary image quality throughout a wide ISO sensitivity range of ISO 200 to ISO 3200 with low noise. In addition, Lo 1 for ISO 100 equivalent and Hi 1 for ISO 6400 equivalent are also available. Initial image capture data can be quickly and accurately transferred using 14-bit integrated A/D conversion. All successive internal processing is then handled at a full 16 bits. The resulting output reveals breathtaking details and remarkably smooth tonal gradations
در دی 300 معمولی هم همینجوری بوده و پردازش داخلی دوربین 16 بیتی بوده؟
در هر صورت دوربین جالبیه. حداقل مزیت معرفی این دوربین و لنز 200-70 جدید اینه که باعث افت قیمت دی 300 معمولی و 200-70 قدیمی میشه :biggrin: