لطفا بيشتر توضيح بدهيد.من قيمت هارو كه مي بينم اصلا كمتر نيست.
در مورد live view هم منظورتون رو متوجه نمي شم
با سپاس
لطفا بيشتر توضيح بدهيد.من قيمت هارو كه مي بينم اصلا كمتر نيست.
در مورد live view هم منظورتون رو متوجه نمي شم
با سپاس
[QUOTE=K_NMT;149201]دوست عزيز
قابليتهاي Live View در اين دو برند و در اين رده مورد نظر شما، اختلافاتي دارد كه شما به مهمترينشان اشاره كرديد...يعني Mirror Lock up يا همان MLU.
به طور خلاصه در D90 شما امكان استفاده از MLU رو همزمان در مورد Live View نداريد و براي اين كار بايد ابتدا از LV خارج شويد...كاربرد قابليت مذكور، خصوصا در عكاسي ماكرو است.
با درود بر همه عزيزان.
و ضمن تشكر از آقاي كيوان نعمت الهي.
چون من از آنالوگ (canon eos 3000n) استفاده ميكنم با امكانات و تفاوت تكنولوژي هاي بكار رفته در دوربين هاي ديجيتال آشنا نيستم خواهشا اختلافات live view در دو دوربين را توضيح دهيد..
Mirror Lock up در عكاسي ماكرو كاربرد دارد يعني چه؟
آيا هيستوگرام زنده در هر دو موجود است؟
آيا مثل دوربينهاي كامپكت تاثير همه تنظيمات انجام شده(سرعت شاتر.اندازه ديافراگم.iso و....) را ميتوان در live view هر دو ديد؟
آيا live view ما را نگاه كردن از ويزور را مثل دوربينهاي كامپكت به طور 100% بي نياز ميكند؟وميتوان فقط از LCD استفاده كرد؟
دوستان محبت كنند تفاوت live view دو بدنه را به تفصيل توضيح دهيد.
با سپاس فراوان.
فرزام.
ویرایش توسط ali_farzam : Monday 8 February 2010 در ساعت 12:22 دلیل: ادامه سوالات
درباره mirror lock-up
http://blog.ehsanabbasi.com/tag/mirror-lock-up/
[QUOTE=ali_farzam;149426] دوست من
لطفا لينكي رو كه دادم مطالعه كنيد...جواب سوالاتتون رو در مورد اختلافات MLU دو سيستم كاملا دريافت مي كنيد
اكثر سوالات شما مربوط به سيستمهاي ديجيتال مي شن...نه مقايسه اين دو دوربين
مثلا وقتي شما در مورد كاربرد MLU اطلاعات كاملي نداريد فرقي نمي كند كه اين بدنه ها در اين زمينه اختلاف داشته باشند
لطفا خودتان بيشتر مطالعه كنيد
موفق باشيد
كيوان نعمت اللهي
تجهيزات من
سلام دوستان عزیز
من در خرید بدنه بین این دو مدل گیر کردم
ایزو در شرایط نوری کم برای من خیلی مهمه و میدونم که d90 رفتار نویزی بهتری در شرایط یکسان نسبت به 50dداره از طرفی از اونجایی که کار خبری میکنم بدنه محکم برام خیلی مهمه
جنس بدنه فعلی من خیلی خیلی ضعیف تر از بدنه d90 هست و در این مدت دو سال که ازش استفاده کردم با اینکه همیشه در شرایط سخت بودم هیچ مشکلی پیدا نکرده
گردو خاک و عکاسی زیر باران و در محیط های مه غلیظ از دیگر مشکلاتی هست که با بدنه فعلی دارم و مجبورم قبل رفتن به محل عکاسی دوربین رو عایق بندی بکنم که با خریدن 50d این مشکل رو نخواهم داشت
از آرگونومی بدنه و ترکیب دکمه های 50d هم خیلی خوشم میاد
و سرعت عکاسی پیاپی در کنن ...
اینها بخشی از درگیری های ذهنی من در انتخاب بدنه بود
لنز انتخابی من از اونجایی که نمی تونم دایم لنز رو عوض کنم 18-200 هست که شنیدم عملکرد نیکون در همه حالت بهتر از کنن هست
در کل ایزو بهتر و لنز کفه ترازو رو به طرف d90 سنگین میکنه
از دوستان میخواستم بنده رو از این بلا تکلیفی دربیارن واقعا بین این دو بدنه گیر کردم
ببین دوست عزیز به نظرم شما تصویمت رو یه جورائی گرفتی !! من خودم دی 90 دارم و خیلی راضیم اما به نظرم شما همون 50 دی رو بگیری بهتره به چند دلیل :
- کیفیت بالایی در کار خبری عموما نیاز نیست پس از لحاظ لنز تفاوت اپتیکی 18-200 های نیکون و کنون ( اگر البته تفاوتی داشته باشیند که گمان نکنم ) اصلا به حساب نمی آید .
- ایزوی بالاتر 50 دی درسته نویزی است اما باز بهتر از نبود آن است و برای یک کار خبری و چاپ در ابعاد کوچیک بسیار مناسب و عالی و کاربردی است .
- تفاوت نویزی چندانی دی90 با 50 دی نداره البته داره ولی آنقدر زیاد نیست که بخواد برای یک خبرنگار مشکل ساز باشه .
- به شخصه تا به حال مشکلی با دی 90 از نظر سیلینگ بدنه و ... نداشتم حتی افتادن روی سرامیک از ارتفاع حدود 1 تا 1و نیم متری !!! و عکاسی در کویر و دل شنها ( جالب اینجاست که دوربین دوستم پس از عکاسی دچار داست روی سنسور شد ( دوربین کنون 50 دی با لنز 18-200 بود ) اما سنسور دوربین من هنوز تمیزه !!!
در کل بدنه کنون تا حدودی قوی تر از نیکون است اما این تفاوت در کوتاه مدت (مثلا تا ده سال ) اصلا قابل لمس نیست .
یه توصیه هم دارم اونم اینه که یه خورده راجع به نیازهای آینده تون بیشتر فکر کنید (چه لنزی نیاز دارید و ... ) این میتونه جواب خیلی از سوالات شما رو بده .
امیدوارم زودتر انتخابتون رو انجام بدید و از عکاسی لذت ببرید .
دوست عزیز ممنون از راهنماییت
شما در ظاهر کنن را پیشنهتد دادی اما من از صحبتهای شما اینجوری برداشت کردم که با نیکون موافق هستید
کمی راهنماییتون گمراه کننده بود
در رابطه با عکاسی خبری و چاپ در روزنامه و ... خلاصه ما هم آدمیم و دل داریم قرار نیست که همیشه عکسها در همون اندازه ارائه بشن هر از چندگاهی نمایشگاهی میزنیم که شاید قطع عکسها به 50.70 هم برسه البته این نکته رو فراموش کردم که بگم بنده عکاسی مستند و اجتماعی هم میکنم
راستی یادم رفت عید رو تبریک بگم (سال نو مبارک)
سلام دوستان
آقا من دیروز این نمایشگاه مصلی رو رفتم. جدا از این که حالا چقدر مذخرف بود و اینا. فرصت کردم اونجا یه 50 دی و دی 90 رو دستم بگیرم. تو نگاه اول متوجه تفاوت بدنه این دو شدم. دی 90 بدنه ضعیف و پلاستیک فرم ولی سبک و جمع و جوری داره ولی 50 دی نه.
حالا من کاری به اینا ندارم. سوال من اینه که وقتی دیروز از چشمی این دو نگاه کردم به نظرم چشمی (viewfinder) دی90 خیلی تاریک و ناواضح بود. نسبت به 50دی که خیلی شفاف و روشن نشون میداد. من دی5000 که اونجا بود رو هم امتحان کردم ولی بازهم همینطور نشون میداد. میخواستم ببینم همچین چیزی درسته یا من اشتباه میکنم؟
سلام
در باره ویو فایندر دو مورد عرض کنم اول این که یک حلقه تنظیم خیلی کوچک کنارش هست که با چرخاندن آن ویو فایندر واضح و تار میشه که برای اینه که که با نمره چشمتون کالیبره بشه دوم باز ترین دیافراگم لنز مورد استفاده هستش این تاریک بودن ناشی از این مورده مثلا من وقتی لنز 50 f1.4 روی دوربینمه ویوفایندر چند استاپ نورانی تر از وقتیه که لنز 18 200 f3.5 روشه . اینو باید در نظر گرفت من چیز دیگری به ذهنم نمیرسه .
فوتوبلاگ http://500px.com/ChristMelikianمجله رایگان عکاسی من https://flipboard.com/section/meliki...ne-cuts-bacQkF