سلام
من خودم نیکون خیلی قبول دارم ولی در دی 90 یک مورد هست که منو خیلی به شک انداخته و ان هم مشکل error lens / f است که تا الان جواب منطقی ای در هیج سایتی ندیدم.
درود
در این مورد قبلا در صفحات قبلی تاپیک D90 به دفعات پاسخ داده شده تاپیک را مطالعه کنید تا متوجه اشتباه خود بشوید.
خواهش میکنم... خوب لنز های جدید نیکون همگی AF-S هستند یعنی برای اتوفکاس دارای موتور اولترا سونیک هستند اما در بعضی لنز هایی قدیمی که AF-S نیستند و AF هستند اگر بدنه موتور فوکاس نداشته باشد. با آن لنز خاص اتوفوکاس نخواهید داشت .فقط فوکاس دستی خواهد بود. خوب تا آنجایی که میدانم شما در حال بررسی D90 هستید که هم بدنه اش موتور برای فوکاس دارد و هم لنز Nikkor AF-S 18-105 VR همراه آن.
موفق باشید
انوش
آقا انوش ممنون بابت پاسختون .
من بازهم کمی گیج هستم . می خوام بدونم منظور از موتور فوکوس بدنه چیست ؟ مگه خود لنز موتور برای فوکوس نداره ؟ پس این موتور بدنه برای چه کاری می باشد .
در ضمن بنده می با تحقیقاتی که کردم به این نتیجه رسیدم که D5000 رو بخرم با یه لنز عالی . چون عکس های 5000D و D90 به دلیل یکی بودن مشخصات اصلی مثل سنسور و مگاپیکسل کل عکس های این دو دوربین مثل همگی هستن پس من برای شروع این دوربین رو انخاب کردم . اما می خواستم بدونم این بودن یا نبودن موتور فوکوس روی انتخاب لنز و کیفیت و ... تاثیر خاصی دارد و بنده را محدود می کند یا خیر ؟
باتشکر احسان
درود
موتور فوکاس روی بدنه برای لنز هایی گذاشته شده که موتور فوکاس ندارند. اگر چنین لنزهایی مجبور باشید تهیه کنید و فرضا بدنه موتور فوکاس نداشته بشد. در واقع فقط فوکاس دستی با آن لنز مورد نظر خواهید داشت. این لنز های قدیمی، که اتفاقا گاها خیلی هم کارا جذاب و ارزان هستند و در برخی مواقع شما هیچ گزینه ای به جز آنها نخواهید داشت. مثلا لنز جذاب Nikkor AF 85mm f1.8 . اما اگر قرار است که D5000 بخرید با لنز 18-105 قیمت آن خیلی نزدیک به قیمت D90 میشود که خودش آنرا دارد با این تفاوت که D5000 مواردی را از D90 کمتر دارد. موتور فوکاس را برای این مطلب پرسیدید؟!. این را هم بدانید که D5000 سیستم فلاش های محبوب نیکون که CLS باشد را هم ندارد در واقع سیستمی که به شما امکان میدهد با خرید یک یا هر تعداد فلاش نیکون بدون خرید وسیله دیگری و یا هزینه های اضافی از امکان وایرلس فلاشهای نیکون در حالت TTL بهره مند بشوید. و فلاش را هرکجای سوژه که خواستید بگذارید و انواع پلن های نورپردازی را داشته باشید. درست است که سنسور این دو دوربین دقیقا یکی است و کیفیت عکاسی آنها هم دقیقا یکی اما D5000 ورژن لیمیتد شده D90 است.
ببینید هر کدام از این مطالب بارها پرسیده شده و پاسخ داده شده. و من خودم با خواندن آنهاست که درس گرفتم.
در هر موردی که سوالی دارید به تاپیک آن مراجعه کنید فکر میکنم پرسش و پاسخ راجب به داشتن یا نداشتن موتور فوکاس در بدنه های نیکون و یا سیستم CLS فلاش های نیکون از حوصله دیگر دوستان خارج باشد
موفق باشید
انوش
واقعا تشکر می کنم آقا انوش از شما .
دیگه نمی دونم روم نمی شه سوال کنم .
می خواستم بدونم نظر شما در مورد سوختن سنسور D90 در هنگام فیلمبرداری یا در کل سوخنم سنسور در این مدل از دوربین . آخه تو نمایشگاه یکی جلوی خود ما سوخت و یکی دو تا از دوستان هم همینطور .
در کل بزرگترین دلیلی که ما از خرید D90 منصرف شدیم همین موضوع هست .
ممنون می شم که بهم دقیق بگین چون واقعا نمی خوام تو این مشکل بیفتم .
باتشکر احسان
درود
چنین اتفاقی برای هر دوربینی غیر ممکن نیست . اما چنین موضوعی این طور که شما بیان میکنید ، به عنوان مشخصه بارز D90 ها ببخشید خنده دار است. سوختن سنسور آنهم یک دوربین نو من در هیچ موردی در هیچ مدلی و برندی نشنیده ام چه برسد به D90 بیچاره :biggrin:
شاید اتفاقی که جلوی شما افتاد چیز دیگری بوده اما بهر حال خراب شدن یک وسیله برقی و الکترونیکی همچنان چیز غیر عادی نیست. در عقیده ایرانی ها اتومبیل بنز بهترین ماشین دنیاست حال اگر بهترین نباشد حداقل یکی از بهترین کیفیت ها را دارد وقتی شما به تعمیر گاه مرکزی آن برای کاری مراجعه کنید چه میبینید؟ کلی بنز خراب با اشکالات مختلف ، پس باید نتیجه گرفت بنز معیوب ترین اتومیبل دنیاست؟!
و فکر کنم این دیگر از شانس شما بوده که هم جلوی چشمتان یکی در نمایشگاه سوخت و هم مال یکی دوتا از دوستان!
موفق باشید
انوش
ویرایش توسط Anoosh-Em : Saturday 24 April 2010 در ساعت 02:11