سوالتون اشتباست!
کیفیت عکس و واید بودن ارتباطی ندارند با هم
Printable View
تعریف شما از کیفیت چیست!؟
سوال شما اشتباه نیست ناروشنه!!
منظورتون از دوربین دیجیتال اس،ال،آر هست یا کامپکت؟
و تعریفتون از کیفیت چیه؟
---
اما الان و با موارد موجود:
در دوربین های کامپکت در حالت واید کیفت پایین تره چون لنز های ارزون قیمتی روشون نصب هست که قابل تعویض هم نیست
البته این در حالت کاملا تله هم هست اما چون نوع اشکالات متفاوته شاید بهش دقت نکردین
سلام.
راهی وجود داره که خط و خش های کوچک روی بدنه ی پلاستیکی دوربین رو از بین ببره یا حدقل کمی محوشون کنه؟!
(بدنه ی دوربین دی نود نایکون )
سلام
یه سواله که چند وقتیه ذهنمو مشغول کرده از هر کی هم که میپرسم توضیح که میده گیجتر میشم
سوالام اینا هستن: 1- اینکه در دوربینهایی مثل 7D,60D,600D کنترل فلاش بی سیم وجود داره یعنی چی؟ یعنی اینکه نیاز به رادیو فلاش نداره؟!! میشه یه توضیح کاملی بدین؟!!
2- اگر من بخوام برا دوربینم (5DII) این قابلیت رو داشته باشم چیکار باید بکنم؟
ممنون
رضا جان سلام
در بدنه این دوربین ها قابلیت فرمان دادن به صورت وایرلس به فلاش ها تا برد 10 متر به صورت Slave و آف کامرا موجود است .
منتهی سیستم مذکور رادیویی نبوده و از طریق firing flash یعنی از طریق فلاش سر دوربین و فرستادن پالس نوری این کار انجام می گردد.
دستور زیر مربوط به 7D است و فکر نمی کنم با دو دوربین دیگر تفاوت داشته باشد:
فلاش سر دوربین را باز کنید - از منوی اول دوربین به آخرین گزینه یعنی Flash Control وارد شوید - Flash firiing را فعال کنید - وارد گزینه Built-in flash func.setting شوید و اگر تنظیمات به صورت پیش فرض کارخانه است فقط wireless func را فعال و در یکی از حالت ها قرار دهید - کانال و گروه را با کانال و گروه فلاش یکسان کنید - حالا دیگر استفاده کنید
نکته :فلاش را روشن و در مود slave و همخوان با کانال و گروه دوربین قرار دهید.
طبق تجربه بنده در محیط outdoor که نور محیط زیاد است با فاصله گرفتن فلاش آف کمرا از دوربین سیستم جوابگویی خوبی ندارد و به قول معروف بگیر و نگیر دارد و به این خاطر بهتر است از تریگر استفاده شود.
گاهی اوقات در فضاهای کم نور هم خطا داره
سلام
البته جناب ميري توضيحات كاملي دادند.اينو اضافه كنم كه قسمت شيرين ماجرا اونجاست كه ديگه همه فلاشهاي ريموت تون رو از روي دوربين كنترل ميكنيد. مثلا فرض كنيد با دو تا فلاش 430 با فاصله 4 و 5 متر در چپ و راست سوژه داريد پرتره نگاري ميكنيد و تصميم ميگيريد كه قدرت فلاش راستي رو 1/3 استاپ بيشتر و چپي رو 2/3 كمتر كنيد.در اين حالت در منوي دوربين به سادگي اين كار امكان پذير است.
( البته ايني كه گفتم بر اساس برند نيكون بود. در مورد كنون هم كه به تازگي روي بادي هاش آورده بايد اصولا به همين روش باشه.دوستان كنن دار اگه اشتباه گفتم لطفا تصحيح بفرمايند )
در مورد سوال دوم شما بايستي حداقل يك 580 بعلاوه 430 بخريد.580 روي بادي سوار ميشه و مستر، و 430 ريموت ميشه.
سلام دوستان
من مشتاق آموزش دیدن در رشته ی عکاسی ورزشی و یا خبری هستم
با عکاسی آشنا هستم و فقط قصد آموزش در این زمینه را دارم
کسی راه آموزش این رشته ( خبری - ورزشی) را در ایران می داند؟
... و البته قسمت شیرین تر ماجرا آنجاست که این فلاشها به صورت TTL کنترل و اجرا میشوند ...نقل قول:
اينو اضافه كنم كه قسمت شيرين ماجرا اونجاست كه ديگه همه فلاشهاي ريموت تون رو از روي دوربين كنترل ميكنيد.
با سلام
يك سوال.فرق sRGB باAdobe RGB در دوربينها در چيست؟
باتشكر
سلام دوست عزیز
به صورت خلاصه اینکه Adobe RGB فضای بیشتری از رنگ ها را در مقایسه با sRGB در خودش جای می دهد
اگر مشکل زبان نداشته باشید لینک زیر بهترین راهنما است و توضیحاتی کامل و جامع همراه با مثال تصویری و وجه تمایز آنها در اختیار شما قرار می دهد.
http://www.zanzig.com/blog/?p=559
با سلام
در استروبیست برای زدن فلاش یا بهتر بگم برای ارسال سیگنال از دوربین به فلاش(ها) از Radio flash استفاده می شود؟؟
و در استروبیست غیر از دوربین و فلاش(ها) دیگه به چه وسیله هایی نیاز است؟؟
و در این روش میتوان از رفلکتور هم استفاده کرد؟
ممنون
مراجعه کردم اما بعضی چیزاشو دستگیرم نشد
دوستان دیگه میتونن راهنمایی کنن؟؟
نقل قول:
- در استروبیست برای زدن فلاش یا بهتر بگم برای ارسال سیگنال از دوربین به فلاش(ها) از Radio flash استفاده می شود؟؟
و در استروبیست غیر از دوربین و فلاش(ها) دیگه به چه وسیله هایی نیاز است؟؟
و در این روش میتوان از رفلکتور هم استفاده کرد؟
رضا جان سلام
هر چی صبر کردم تا دوستان استروبیست فروم شما را راهنمایی کنند دیدم خبری نشد. موقتا مطالبی را عرض می کنم تا اساتید از راه برسند :
بله یکی از راه های کنترل فلاش ها استفاده از تریگرهای رادیویی است.
در کنار فلاش یا همان استروب از وسایل کمکی نورپردازی مانند دیفیوزر سر فلاش - انواع چترهای انعکاسی و دیفیوزر به علاوه پایه - سافت باکس و اکتاباکس و ... استفاده می گردد.
لطفا دوستان با تجربه بحث را تکمیل و اصلاح کنند.
دوستان راهی برای آموزش عکاسی خبری نمی دانند؟
سلامنقل قول:
در استروبیست برای زدن فلاش یا بهتر بگم برای ارسال سیگنال از دوربین به فلاش(ها) از Radio flash استفاده می شود؟؟
و در استروبیست غیر از دوربین و فلاش(ها) دیگه به چه وسیله هایی نیاز است؟؟
و در این روش میتوان از رفلکتور هم استفاده کرد؟
1- عبارت " در استروبیست" اولا عبارت درستی نیست. استروبیست - همانطور که دوستان در صفحات قبلی و در جاهای دیگر توضیح داده اند - کسی است که با استروب (یا استراب) (Strobe) کار می کند. استروب به صورت واژه ای به معنای رقص نور یا نور چشمک زن است و در اینجا به صورت کاربردی آن را به نور فلاش می توان تعبیر کرد. باز به صورت کاربردی تر میتوان گفت استرابیست کسی است که با فلاش ها و بخصوص با فلاشهای اکسترنال (که متفاوت از فلاشهای استودیویی هستند) کار نورپردازی را انجام میدهد. شرکت نیکون این نوع فلاشهای خود را Speedlight و کنن این دسته از فلاشهای خود را Speedlite می خواند.
2- یک استروبیست برای این نوع فعالیت به دوربین و یک فلاش اکسترنال ( در نیکون SB600,700,800,900 و ... و در کنن 580EX,430EX و ...) احتیاج دارد. زمانی که فلاش اکسترنال به صورت جدای از دوربین مورد استفاده قرار میگیرد باید توسط وسیله ای دیگر راه اندازی شود. فلاشهای سرخود برخی از دوربین ها - چه از نوع کننی و چه از نوع نیکونی - این قابلیت را دارند که فلاش جدای از دوربین را راه اندازی کنند و در بدنه هایی که این قابلیت را ندارند باید یکه کامندر یا یک فلاش اکسترنال دیگر روی هات شوی دوربین سوار شود.
راه اندازی فلاش اکسترنال می تواند به دو صورت انجام شود: با تریگرهای رادیویی و تریگرهای نوری. زمانی که با فلاش سرخود دوربین یا یک کامندر یا یک فلاش دیگر که روی هات شو سوار شده فلاش جدای از دوربین را راه اندازی کنید در واقع از تریگرهای نوری استفاده کرده اید (نیکون این سیستم نورپردازی خود را CLS می نامد). تکلیف تریگرهای رادیویی هم که مشخص است و باید این تریگرها را جداگانه تهیه کنید ( از 30 هزار تومان تا بیش از 300 هزار تومان بسته به جنس و نوع و عملکرد و امکانات از بازار قابل تهیه است). حسن استفاده از تریگر نوری در همین چارچوبی که گفته شد استفاده از سیستم TTL برای نورپردازی است که تریگرهای ارزان قیمت رادیویی چنین امکانی را در اختیار شما نمی گذارند.
3- بله. در واقع نه تنها از رفلکتور که از هر گونه وسیله جانبی موجود دیگر هم می توان برای شکل دادن و جهت دادن به نور استفاده کرد.
سلام
سایتی هست که آموزش لایت روم رو بده؟
اینجا ایمیلتون را وارد کنید یک سری درس هایی از آموزش عکاسی براتون میفرسته که اکثرش خبریه
http://darsnameh.com/
سلام
1- ND Fader چیه؟
2- و چه تفاوتی با فیلتر ND داره؟
ممنون
سلام رضا جان
همانطور که استحضار دارید از فیلتر ND جهت کاهش نورهای شدید مثل نور منعکس شده از سطح برف و غیره استفاده می شود .
فیلتر ND Fader به شما اجازه می دهد که چند تا فیلتر سنتی ND را با هم یکجا داشته باشید یعنی به عوض خرید چند فیلتر ND با استاپ های مختلف و ضریب کاهش نورهای مختلف مثلND 0.3 = -1 و ND 0.6 = -2 و ND 0.9 = -3 و ND 1.2 = -4 همه این رنج ها را در یک فیلتر ND Fader داشته باشید که مثل برخی از فیلترهای سنتی و دایره ای پلاریزه می توانید تا 8 استاپ کاهش نور را یکجا داشته باشید.
موفق باشید.
سلام مجدد :
بله رینگ تنظیم درجه دارد :
با سلام سایتی برای آموزش گام به گام عکاسی کسی میشناسه؟؟
اگه بخوام برای دوربین مدل کنون D1000 فیلتر بگیرم چه نوع فیلتری پیشنهاد میکنید؟؟
راهنمایی بفرمایید و اگه سایتی برای مطالعه بیشتر درباره فیلتر میشناسید لطف کنید
در این کلاسها آیا هزینه ایی باید پرداخت شود و اینکه پیشنهاد شما برای یادگیری اولیه عکاسی کدام کلاس است با تشکر
اینکه در کدام کلاس شرکت کنید، به خودتان و دانش عکاسیتان مربوط میشود
بله باید هزینه پرداخت کنید
اینم لینک راهنمای مدرسه آنلاین سایت
http://elearning.akkasee.com/mod/res...iew.php?id=408
انتخاب فیلتر مناسب براساس دهانه لنز صورت میگیرد نه براساس دوربین، به دهانه لنزتون نگاهی بیندازید اندازه دهانه رو به میلیمتر نوشته
به عکس زیر توجه کنید در گوشه سمت چپ پایین لنز اندازه دهانه لنز را نوشته است(در اینجا 58)
http://cdn2.atwestfield.com/img_resi..._1_348x348.jpg
اندازه دهانه های معمول 58mm,62,67,77,82 درمورد دهانه 62 شک دارم
اما برای مطالعه بیشتر در مورد فیلتر ها میتونید به سایت زیر مراجعه کنید
http://www.prophotocom.com/photography/part-11.asp
و
http://tebyan-zn.ir/News-Article/pho...0/23/7919.html
موفق باشید.......
اضافه بر توضیحات مفید دوستان، معروض میشوم که در دوربینهای کنن، چنانچه از منو، ColorSpace رو به AdobeRGB تنظیم کرده باشید، در مود Auto و نیز Creative Auto، این تنظیم، بصورت اتوماتیک به sRGB بر خواهد گشت. اینطور که در کاتالوگ بادی کنن پیشنهاد داده شده، از AdobeRGB در هنگامی که عکس باید برای چاپ حرفه ای و تجاری گرفته شود، استفاده شود. در صورت استفاده، حروف تشکیل دهنده نام فایلی که روی CF ذخیره میشود، در CanonEOS با _MG_ شروع خواهد شد. در دوربینهای نایکن، دوستان بذل توضیح خواهند فرمود.
در مجموع، کد رنگ یک پیکسل نوعی ( هر کدام از کانالهای R/G/B به تنهائی ) در JPG بصورت 8 بیتی ( یعنی دو به توان 8 هشت: 256 رنگ ) میباشد. همین تعداد حالت، در RAW بصورت 14 بیتی ( یعنی 14^2 = 16384 رنگ ) میباشد. بنابراین جزئیات رنگ ثبت شده برای هر یک از کانالهای R، G و یا B تقریباً 64 برابر بیشتر از JPG میباشد. ( 64 = 256 / 16384 ) و این یکی از دلایلی است که مثلاً فایل JPG در 5D2 با سنسور FullFrame حدود 7~5.5 مگابایت میشود و همان تصویر بصورت RAW ( با دیافراگم و نوردهی و سرعت شاتر و ... یکسان ) حدود 30~25 مگابایت. بسیاری از نرم افزارهای پردازش عکس و نیز Browser های جدید مثل FireFox، مد AdobeRGB را تشخیص داده و تغییراتی را برای نمایش روز مونیتور کامپیوتر اعمال میکنند. اطلاعات بیشتر و بیشتر.
مضاف بر راهنمایی های اساتید، چنانچه به کلاسهای حضوری علاقه مند باشید : ( تبلیغ برای موسسه خاصی مد نظر این حقیر نیست )
1) موسسه ماه مهر : تهران، خ جردن، بالاتر از بلوار اسفندیار، پ 7 (سایت) ضمناً از سه شنبه هفته بعد ( سی و یکم خرداد 90 ) دوره عکاسی پایه آنجا شروع میشود. ده جلسه، سه شنبه ها ساعت 17 الی 20 - ثبت نام تا 25 خرداد.
2) مجتمع فنی تهران: با چند شعبه در تهران ( کلاسهای غیر حضوری اینترنتی هم دارند ) (سایت)
3) آموزشگاه عکس: تهران، انقلاب، ابوریحان، روانمهر غربی 66960098
4) کلاسهای حضوری سایت عکاسی
دوستان در صورت امکان به لیست بالا خواهند افزود.
چند روز پیش برای خرید 190xProB به سیگل جردن رفته بودم که یک کاتالوک از فیلترهای Kenko بهم داد. یه مدل الان میبینم توی این کاتالوک، به اسم Variable ND که VND 2.5~1000 هست. مثل CPL دارای دو رینگ هست که روی هم میلغزند و دارای درجه بندی است. در توضیحاتش اومده که همانند CPL از یک سیستم Polarizing Effect Cancellation استفاده میکنه، ولی با هدف کنترل میزان نور با رعایت عدم تغییر در بالانس رنگ، بازتابهای شدید نقطه ای، و بازتاب های عمومی؛ ( که هیچگونه پولاریزاسیونی انجام نمیدهد !! )
در این رابطه با سیگل تماس گرفتم. گفت که این محصول، جدیداً تولید شده که احتمالاً برج 5 یا 6 امسال به تهران میرسه. یکی از مشتریهای پر و پا قرص این محصول : اینجانب !
روئیت عکس محصول
سلام دوستان
وقتی با فرمت RAW عکس میگیریم نیاز به وایت بالانس نیست چون میشه بعدا عکس را رنگ اش را هر جور تغییر داد
وقتی با فرمت jpg عکس میگیریم بهتره همونجا وایت بالانس کنیم حالا سوال من اینه
من با یک کاغذ سفید وایت بالانس میکنم ولی یک سری کارت ها را دیدم که روشون سه رنگ سفید و خاکستری و سیاهه
حالا میخوام بدونم اگه از این کارت ها تهیه بشه رنگ ها در وایت بالانس طبیعی تر خواهد شد یا با همین کاغذ سفید فرقی نمیکنن
راستی قیمت هاشون چنده؟اخه یک تیکه کارت بیشتر نیست
سلام
دوستان امروز برای ثبت نام در کلاس های آموزش عکاسی پرتره اقدام کردم، موسسه ای که رفتم اعلام کرد شما باید اول دوره ی نورپردازی رو بگذرونید و بعد اقدام به ثبت نام در دوره ی پرتره کنید، خواستم مطمئن شم رفتن دوره ی نورپردازی قبل از پرتره واقعا ضروری و الزامیست؟؟ من خیلی تمایل داشتم توو این تابستون کامل عکاسی پرتررو یاد بگیرم ، ولی با این تفاسیر انگار خیلی عقب میوفتم...
در واقع چند مدل از این کارت ها داریم یه سری هستن که جدول کامل رنگی دارن و معمولا برای ساخت پروفایل برای دوربین به کار میرن، یه سری هم هستند که چند تا خاکستری دارن (در واقع یک خاکستری خالص و چند تا خاکستری با ترکیب رنگ های گرم و سرد) یه سری هم هست که ۴ تا داره (سفید، خاکستری ۱۸٪، خاکستری ۵۰٪ و مشکی) و ساده ترین نوع هم فقط یکی از این ۴ تا رو داره (معمولا برای وایت بالانس ۱۸ درصد رو انتخاب می کنن...
سه تای دیگه برای اصلاح رنگ و نور تو ابزار هایی مثل level و curve تو فوتوشاپ به کار میره و اونایی که سرد و گرم هستن هم برای گرم تر یا سرد تر کردن نتیجه کار
ولی اصل موضوع رو نباید فراموش کرد: همه اینها فقط تراز درست رو نشون میدن، ولی تراز سفیدی درست الزاما تراز مناسب نیست. مثلا شما وقتی یه صحنه غروب رو عکاسی میکنید، میخواید تم نارنجی تو عکس باشه، در حالی که این وایتبالانس درست نیست بلکه تراز مطلوبه... بنابراین بهتره که بیشتر به خروجی توجه کنید تا درست بودن تراز سفیدی.
پ.ن: روشی که استفاده می کنم اینه که اول از یه روش، تراز درست رو در میارم، بعد تو یه مانیتور کالیبره نتیجه رو نگاه می کنم و فقط پارامتر temperature رو تغییر میدم تا تراز مطلوب رو بدست بیارم.
علی جان سلام
برای یافتن جواب از لینک زیر و اطلاعات عالی درج شده در قسمت مقالات سایت استفاده کنید :
http://www.akkasee.com/articles/category/86/
دوست من جناب ميري
مقاله ها عالي بود
واقعا ممنون
فقط يه سوال واسم پيش اومد اونم راجع به ديفيوزر بود
نفهميدم كارش چيه
بازم سلام
شرمنده بازم سوال دارم :دی
جریان چیه که توی exif عکس های نجومی که نمونه های زیبای اون توی فروم خودمون زیاده exposure time انقدر بالاست؟
مثلا 200 ثانیه
حسگر دوربین پرپر نمیشه؟
اصلا چه جوریه که 200 ثانیه باز میمونه؟
من کمترین سرعت شاتر هایی که دیدم 30 ثانیه و 60 ثانیه بوده
مگه دوربین hasselblad باشه که توی همون exif هایی که من دیدم دوربین ها یا 5d m II بود یا 450d
سپاس
با سلام دوست عزیز
در دوربینهای حرفه ای مدی به اسم B یا Bulb وجود دارد که میتوان شاتر را تا زمانی که باطری شارژ داراست باز گذاشت
فعال کردن مد B به این شکل است که تا زمانی که دستتان را از روی دکمه شاتر نگه داشته باشید شاتر باز خواهند ماند، اما مسلما اگر بخواهید چنین کاری برای یک عکس نجوم انجام دهید علاوه بر اینکه دستتان خسته خواهد شد، لرزش بسیاری در عکس ثبت می شود، بهمین منظور برای (فرضا) عکس های نجومی دوربین را روی سه پایه قرار داده و از ریموت های بی سیم و سیمی برای باز نگه داشتن شاتر استفاده می کنند.(یعنی اینکه یکبار کلید ریموت را میزنید و هر موقع خواستید برای پایان نوردهی باز کلید ریموت را فشار دهید)
موفق باشید.......
ممنونم دوست من
فقط باز یه سوال میمونه
حسگر پرپر نمیشه؟
نه دوست عزیز . معمولا اگر محدودیتی از لحاظ سنسور و میزان نورگیری وجود داشته باشه در دفترچه راهنمای دوربین ذکر میشه. در دوربینهای اس ال آر معمولا این موضوع ذکر میشه که با شارژ کامل باطری تا چه مدت زمانی میشه نوردهی رو ادامه داد. البته در دوربینهای اس ال آر لایک محدودیت سی ثانیه وجود داره
علاوه بر نکاتی که دوستان گفتند باید توجه داشته باشید چه زمانی و در چه شرایطی قرار است شاتر باز بماند.برای نوردهی طولانی نباید منبع نوری قوی جلوی دوربین باشد ( حتی با فاصله چندده متر ) حد اقل خسارتش خراب شدن عکس است. اما بر فرض محال اینکه اگر مثلا دی90، 2 دقیقه از فاصله 2 متری یک لامپ 100 نور ببیند، سنسور دچار آسیب میشود یا نه، بنده هم دوست دارم سایر عزیزان روشنگری بفرمایند. اگر جواب منفیست، حالتی بدتر: 4 دقیقه از یک پروژکتور 1000 وات از فاصله 5 متری ... در این مورد چطور؟ - مثلا با فاصله کانونی معادل 35 م.م -نقل قول:
حسگر پرپر نمیشه؟
سلام
آیا امکان استفاده کردن از کانورتر ماکروی Raynox DCR-250 با Panasonic FZ35 وجود داره ؟
چقدر توی گرفتن عکس های ماکرو تاثیر داره؟ :think:;
از قیمتش خبر دارید ؟
متشکرم :::happy:::
http://www.raynox.co.jp/english/digi...ex.html#dcr250
شاهین جان مواردی که ذکر کردی اگر نگیم بدون کاربرد هستن باید بگیم که کم کاربرد هستن. شخصا تا حالا ندیدیم کسی از لامپ 100 با نوردهی طولانی عکس بگیره. به همین خاطر معمولا شرکتها هم این موارد خیلی خاص رو در ویژگی های وسایلشون ذک نمیکنن. شما در دفترچه راهنمای هیچ دوربینی نمیبینی که نوشته باشه حداکثر عمر دوربین در قطب شمال یا جنوب چقدره یا مثلا تا چه زمانی میتونید نوردهی طولانی از یک پروژکتور 1000 داشته باشید. در نوردهی های خیلی طولانی که معمولا در آسمان شب و عکاسی نجومی استفاده میشه هیچ تهدیدی برای سنسور وجود نداره. ولی موارد خاصی که شما گفتی رو فقط تجربه دوستان (اگر این کار رو انجام داده باشن) میتونه بیان کنهنقل قول:
علاوه بر نکاتی که دوستان گفتند باید توجه داشته باشید چه زمانی و در چه شرایطی قرار است شاتر باز بماند.برای نوردهی طولانی نباید منبع نوری قوی جلوی دوربین باشد ( حتی با فاصله چندده متر ) حد اقل خسارتش خراب شدن عکس است. اما بر فرض محال اینکه اگر مثلا دی90، 2 دقیقه از فاصله 2 متری یک لامپ 100 نور ببیند، سنسور دچار آسیب میشود یا نه، بنده هم دوست دارم سایر عزیزان روشنگری بفرمایند. اگر جواب منفیست، حالتی بدتر: 4 دقیقه از یک پروژکتور 1000 وات از فاصله 5 متری ... در این مورد چطور؟ - مثلا با فاصله کانونی معادل 35 م.م -
بله امکانش هست. ولی از اونجایی که لنز FZ35 شیار نداره باید رینگ تبدیل هم تهیه کنید. خروجی نهایی با این فیلتر از خروجی خود دوربین پایینتر خواهد بود.
آره وحید به همین دلیل گفتمنقل قول:
شاهین جان مواردی که ذکر کردی اگر نگیم بدون کاربرد هستن باید بگیم که کم کاربرد هستن
در هر صورت بد نیست معلوم شه.نقل قول:
بر فرض محال اگر مثلا دی90، 2 دقیقه ...
سلام،
اتفاقا به همين علت هست كه در عكاسي نجومي از چندين عكس (مثلا چند صد عكس) به جاي چند ساعت نور دهي استفاده مي كنند، نوردهي طولاني باعث گرم شدن سنسور و كاهش عمر آن مي شود. همچنين دليل ديگه نويز بسيار زياد هست در دوربينهاي كامپكت يا لايك، به علت سنسور كوچكتر، تراكم پيكسل بالاتر با فرض نوردهي بيشتر از 1 دقيقه چيزي به جز نويز نصيب ما نخواهد شد.
درود
علی جان این سوال دیگه عمومی محسوب نمیشه و باید خودتون مقالات سایت رو مطالعه بفرمایید . مرجع معتبر دیگه ای که می تونم پیشنهاد کنم ، قسمت learn در سایت dpreview هست که کلی مقاله در باب بدنه ها داره . به صورت اجمالی باید عرض کنم که آینه در رساندن تصویر به منشور و از اونجا به منظره یاب دخیله .
با آرزوی بهترین ها
پسر پارسی
سلام دوستان تاپیک تایم لپس رو پیدا نکردم :::blushing:::
راستش سوالم اینه که موقع ساختن تایم لپس تو اون مرحله ای که باید یک فایل از فایل های ترتیبی رو انتخاب کنیم و بعد تیکِ Image Sequence رو بزنیم، توی فتوشاپ من (CS4) این گزینه وجود نداره تا تیکش رو بزنم، میشه دوستان لطف کنن بگن مشکل از کجاست؟ ممنون
سلام دوستان
دوتا سوال دارم
1- Open Flash چیه؟ و چه کاربردی داره؟؟
2- یه بحثی بود که دقیق جزییاتش یادم نیست، که یک ویژگی بود فقط روی سری 1 کانن بود!! فکر کنم مربوط به نقاط فوکوس بود، دوستان اگه در مورد این مطلبم چیزی میدونن ممنون میشم کمکم کنید
باتشکر
علی جان در مورد Open Flash فرمودند.
این تصویر یک نمونه از Open Flash است.جز مباحث آکادمیک عکاسی است.یک زمانی اغلب سوال امتحان بچه های کارشناسی عکاسی بود.
فایل پیوست 13977
رضا جان این مورد یک مقدار زیادی پیچیده است.
در دفترچه ها و یوزر مانوآل های دوربین های DSLR اشاره شده است که این دوربین ها قادر نیستند در دیافراگم بالاتر از 8 اتوفوکوس کنند.
یعنی شما با یک لنز با دیافراگم 9 نمی توانید اتوفوکوس داشته باشید.
حالا سوال پیش می آید که ما همیشه از دیافراگم بسیار بسته مثل 22 و .. استفاده می کنیم.
بله اما دوربین در هنگام اتوفوکوس باز ترین دیافراگم را انتخاب کرده و فوکوس می کند و در لحظه آخر دیافراگم را می بندد.
این مورد مخصوص لنز هایی است که ابتدای دیافراگم شان از 8 به بالاتر است.مثلا اف 9
مثلا یک لنز که اف اش 3.5 -5.6 است و وقتی تله کانورتور بر رویش می بندیم دیافراگم اش بیشتر از 8 می شود.
یا یک لنز 70-200 اف 4 با تله کانورتور 2 ایکس.
خوب این فرضیه است.
اما در عمل در بسیاری از موارد این اتفاق نمی افتد و شما با یک دوربین DSLR معمولی می توانید با لنز هایی که اف بسته تر از 8 دارند ( در نور کافی ) اتوفوکوس داشته باشید.
این مورد در صورتی که نور کافی باشد ( مثلا محیط باز و آزاد در زیر نور خورشید ) می تواند انجام شود.
اما در برند کانن دوربین های سری 1 این قابلیت را دارند که بتوانند با دیافراگم بسته تر از 8 هم اتوفوکوس داشته باشند.در نیکون بنده با D3x تست کرده ام و اتوفوکوس وجود داشت.
در بعضی از سایت ها هم روش هایی ( هک ) وجود دارد که با مسدود کردن یکی از پیش های لنز و جلوگیری از اتصال آن با بدنه دوربین اطلاعات دیافراگم به بدنه انتقال پیدا نمی کند و دوربین تمام تلاش اش را برای فوکوس کردن خواهد کرد.اما این روشن باعث مصرف شدید باطری می شود.
خلاصه اینکه یک فرضیه است که توسط کمپانی ها ارائه شده است اما موارد خلف زیادی هم در این موضوع اثبات شده است
رضا جان یادت رفته مثل اینکه! یک بحث 3 نفری با شاهین عزیز در همین مورد داشتیم چندماه پیش...
خلاصه میشه توی اینکه در لنزهایی که دیافراگم مینیمال اونها بیشتر از 8 باشه(با افزودن کانورتور یا خود لنز) فقط سری 1 توانایی اوتوفوکوس دارن.از دیافراگم 11 به بعد همون سری 1 هم فقط اتوفوکوس تک نقطه مرکزی دارن.سایر بدنه ها تا دیافراگم 8 توانایی اوتوفوکوس دارن...البته در مواردی با یکسری ترفند از جمله مسدود کردن پینهای لنز و عدم ارتباط اون با بدنه میشه به اتوفوکوس رسید ولی خیلی قابل اتکا نیست.
با جناب قبادی خط رو خط شدیم.تا اومدم بنویسم توضیح کامل ایشون از راه رسید
وقتی تله کانورتور رو با لنزی استفاده میکنید ، دیافراگم به نسبت ضریب تله بسته میشه.
لنز فرضی1 : 300-70 میلی متر اف 4-2.8 با تله 1.4x تبدیل میشه به 420-98 میلی متر اف 5.6-4
لنز فرضی2 : 300-70 میلی متر اف 5.6-4 با تله 1.4x تبدیل میشه به 420-98 میلی متر اف 8-5.6
لنزفرضی1 در فوکال 420 م.م با تبدیل 1.4x با همه بدنه ها فوکوس اتومات دارد ولی با کانورتور 2x فقط روی بدنه های سری 1 فوکوس میکند.
لنزفرضی2 در فوکال 420 م.م با تبدیل 1.4x فقط روی بدنه های سری 1 فوکوس اتومات دارد ولی با کانورتور 2x ممکن است سری 1 هم فوکوس نکند.
اینکه تفکیکی بین سری 1d , 1ds باشد رو یادم نیست. این محسابات ممکن است در عمل فرق کند یعنی در نور کافی بدنه کراپدار هم با اف 8 فوکوس کند.
قسم: قبل از نوشتن پست ، پیج رو رفرش کردم شاید دوستان پاسخی داده باشند . پاسخی نبود. چه خط رو خط بدی با بزرگان شدم:(