با سلام بین این دو کدوم رو بخرم فوری هست
Canon EF 24-105 F4.0 L IS USM
1200$
Canon EF 24 - 70 mm F2.8 L USM Lens
1050$
برای 300دی و20دی تو آتلیه میخوام لطفا سریع کمک کنید تو انتخاب خیلی فوری ویزای کسی که داره برام میخره در حال اتمام هست
متشکرم
با سلام بین این دو کدوم رو بخرم فوری هست
Canon EF 24-105 F4.0 L IS USM
1200$
Canon EF 24 - 70 mm F2.8 L USM Lens
1050$
برای 300دی و20دی تو آتلیه میخوام لطفا سریع کمک کنید تو انتخاب خیلی فوری ویزای کسی که داره برام میخره در حال اتمام هست
متشکرم
ویرایش توسط arghavan : Tuesday 11 October 2005 در ساعت 21:42
canon eos 30 D- canon eos 300 rebel- canon 5D
Canon EF 135mm f/2.0 L USM ---EF-24-70mm f2.8 L
- EF-50 mm F1.8 speedlite 480EX
سلامنوشته اصلی توسط arghavan
لنز اول داراي Image Stablizer است كه با لرزش لنز باعث گرفتن لرزش دست در نور كم ميشود. به همين علت گرانتر است.
لنز دوم با F2.8 مي تواند در نور كم عكاسي كند. توضيح مفصل و نمونه عكس و Professional Review هر دو لنز در اين سايت قابل مشاهده است:
http://www.photo.net/equipment/canon/24-105
http://www.photo.net/equipment/canon/efs18-55/shootout
http://www.photo.net/equipment/canon/
نظرات استفاده كنندگان هم بسيار در تصميم گيري به شما كمك خواهد كرد.
هر دو لنز از مرغوبترين لنزهاي كانن مي باشند.
فكر كنم چون براي آتليه ميخواهيد لرزه گير پس زياد بدردتان نميخوره و همچنين دياف 2.8 بهتر مورد استفاده خواهد بود
محمد امدادی
اتفاقا محمد جان برعكس! لنز 105-24 به دردت ميخوره به چند دليل، يكي اينكه تله بهتري داره و توي استوديو يك مزيت محسوب ميشه، سيستم لرزه گيرش هم به شما اين امكانو ميده كه با خيال راحت بدون سه پايه عكس بگيريد. اون يك استاپ دياف كمتر هم اصلا در استوديو مهم نيست. كي توي استوديو با دياف 2.8 عكس گرفته؟ البته اگه توي محيط آزاد عكس ميگيريد 2.8 بد نيست، البته با توجه به سرعت سينك كم دوربين هاي كانون، شما بايد براي استفاده از فلاش fill in (كه با توجه به كاري كه ميكنيد واجب هست) و دياف 2.8 به صورت همزمان، از فيلتر ND بهره ببريد.
امیر جان یه سوال؟
روی سرعت سینک فلاش.... نمیدونم دوربین جناب ارغوان چی هست ولی چیزی بین 125 تا 250 ؟ لرزه گیر به کار میاد؟
من روی 125 توی آتلیه روی دست بدون مشکل عکس میگیرم(حس میکنم مشکلی وجود نداره...)
خلاصه گمان میکنم لرزه گیر روی چنین سرعت هایی ممکنه دردسر ساز هم باشه...
نکته آخر؟
من شخصا 24-105 رو انتخاب میکنم.... گمان میکنم تله 105 جون میده برای پرتره های حسابی... مخصوصا هموطنان ما دماغهای ظریفی ندارن!
سلام
چند تا نکته! نخست اینکه لنز 24-105 مورد اشاره هنوز توی بازار منتشر نشده واگر اشتباه نکنم تا 3 روز دیگر قابل خرید خواهد بود. و اما غیر از آن.. معمولا (البته من اینطور فکر میکنم) بهتر است که برای لنز آتلیه از لنزهای فیکس تله استفاده گردد.. مثلا 85mm f/1.8 .. که شارپنس بالایی دارند و مخصوصا با استفاده از دیافراگمهای تنگ در شرایط نوری آتلیه (چیزی که تو آتلیه فراوونه، نور!!!) بسیار تصویر شفاف، شارپ و باکیفیتی تولید میکنند. همانطور که دوستان گفتند دیافراگم 2.8 در شرایط آتلیه چندان بکار نخواهد آمد، کما اینکه لنز IS دار در آتلیه داشتن !
امیرجان سرعت سینک این دوربینها 200 و 250 است با این سرعت فکر میکنی هنوز هم داشتن لرزه گیر ضروری است؟!
ویرایش توسط Amin : Wednesday 12 October 2005 در ساعت 20:46
امین خسروشاهی
[Canon Digital Rebel]
[EF-S 18-55 f/3.5-5.6] [EF 70-200 f/4L] [EF 50 f/1.4USM] [Canon 17-40 f/4L][Canon EF 28-135 f/3.5-5.6 IS USM]
[Canon SpeedLite 580EX] [Manfrotto 055PROB tripod+Manfrotto 322RC2 head]
با تشکر از راهنمایی همگی دوستان
24-105 رو انتخاب کردم
از همه متشکرم
canon eos 30 D- canon eos 300 rebel- canon 5D
Canon EF 135mm f/2.0 L USM ---EF-24-70mm f2.8 L
- EF-50 mm F1.8 speedlite 480EX
اما در مورد لنزهای آتلیه...
یادمه امیرخان یه جایی گفته بودن توی دیافراگم 8-11 دیگه هر لنز در پیتی هم تصاویر با کیفیت تولید میکنه...(البته مطلب رو ویراستاری کردم و نگارش خودم رو لحاظ کردم! نقل به مضمون!)
اصولا هم در آتلیه ما نور زیاد داریم... به سادگی امکان کنترل داریم و از همین دیافراگم ها استفاده میکنیم....
و باید توجه کنیم که سوژه چی هست؟ اصولا عکاسی مدل - پرتره و ... و بصورت روزمره اونقدر حساس نیست که حتما لازم باشه از لنزهای فیکس استفاده کرد... قبلا در نوشته بودم.... یه لنز 28-200 کنون و یا نیکون میتونه نتیجه خیلی خوبی برای عکاسی آتلیه داشته باشه... بسیار عالی بدون هیچ مشکل خاصی....
این لنزها میتونه به حالت استاندارد در آتلیه استفاده بشه... توجه داشته باشیم که عکاسی آتلیه همیشه صورت نیست.. عکسهای نیم تنه... قدی و ... خلاصه یه لنز زوم میتونه امکان کادر کردن رو به سادگی به شما بده.... و دامنه 28-تا 105 در اکثر فضاهای آتلیه امکان عکاسی تمام قد تا پرتره های کاملا بسته رو به عکاس میده....
خلاصه انتخاب من برای آتلیه لنزهای زوم خواهد بود.... حالا هرچی با کیفیت تر بهتر.... لنزهای فیکس با F پایین هم که در مواقع خاص برای عکاسی صنعتی که احتمالا نیاز به دقت و بزرگنمایی بالای عکس خواهیم داشت و یا به عنوان ابزاری خاص برای عکاسی های خاص؟ مثلا دوست دارید یه پرتره با لنز 85 فیکس و F1.8 بگیرین... اگه خوش سلیقه باشین چه ها نمیشه کرد!
اره آرش جان گفته بودم! و هنوز هم بهش اعتقاد دارم و خوشبختانه شما هم موافقي با من.
در رابطه با لنز زوم هم با تو موافقم، توي استوديو لنز زوم يك نعمته كه شما سريع به كراپينگ دلخواهتون ميرسيد و بعدا دور انداختني بسيار كمتري خواهيد داشت.
اما راجع به لرزه گير، وقتي با دوربين هاي Slr فيلمي كار ميكردم توي استوديو و روي دست، ميشد كه از چند عكس يكيش بلر بشه بوسيله لرزش دست، البته وقتايي دقت لازم رو ميكردم هيچوقت اين اتفاق نمي افتاد، ، اما به هر حال بودنش از نبودنش بهتره، نيست؟
امیر! روی چه سرعتی عکس میگرفتی؟
اما در مورد لرزه گیر....
من متاسفانه هیچ لنز لرزه گیر داری نصیبم نشده! و ولی یادمه که توی فروم ها خونده بودم که در سرعت های بالا بهتره که لرزه گیر خاموش باشه.... روی کیفیت عکس تاثیر منفی میگذاره تا مثبت... حتی تستهایی هم دیده بودم....
ولی منظور از سرعت بالا رو درست یادم نیست ... 125؟ 250 ؟ 500
البته این مشخصه که لرزه گیر روی سرعت 30 به پایین تاثیر شایانی در بهبود کیفیت عکس خواد گذاشت...