تصور من اینه که بهتر هست با 200 میلیمتر کادر درست رو انتخاب کنم و اگر به مرحله ی بلوغ نسبی واسه سوژه یابی رسیدم اونوقت سوپر تله فوتویی رو بر میگزینم . چون منی که ماکزیمم با 85 میلمیتر عکاسی کردم ، دید ِ عکاسیم واسه 400 یکمی خامه .
و من نمیدونستم که اف2.8 جزو گرونترین هاست چون فک میکردم تا 30-40 ملیون لنز داریم ( البته واسه هسل بلد و اینا و وقتی همچین تصوری داشته باشی لنز 2 ملیونی به نظر خیییلی خارق الانگیز !!! نمیاد )
به هر حال من به وضعیت ِ خودمم نگاه میکنم ، مگه من چقدر ترفند بلدم که بتونم اف2.8 رو توی اف4 شبیه سازی کنم ...
اگه کسی منو قانع کنه که 4 به درد ِ من میخوره با کمال ِ میل استقبال میکنم . من اگه خیلی خوشحال بودم که همین 2.8 رو هم قسطی واسش پلن نمیریختم . بنابراین خیلی به نفعم خواهد بود که بفهمم 2.8 مناسب ِ من نیست . این از تبرئه کردن ِ خودم از اتهام ِ "خیلی دوستان فکر مکنن لنز گرون بهترینه" من که وضعم خوب نیست خیلی ولی واسه مولتی سرمایه داراش هم یک پسر به سختی میتونه برای پدرش کیفیت ِ لنز ِ L رو توضیح بده و قانعش کنه که آره ، مناسب ِ من اینه ، پس خواهش میکنم از این دید به قضیه نگاه نکنید .
بسیار خوشحال میشم که کسی کمکم کنه ... من تا وقتی که عکسای نا امید کننده و محدود ِ این 17-85 رو داشته باشم ، هر چقدر هم راجب به کمپزسیون و فلان و فلان بخونم ، انگار دارم گل لقد میکنم . همونطور که گفتم من به عوامل ِ هندل مانند نیاز دارم و اولیش رو یه لنز ِ خوب دیدم