پاسخ: Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1.8G DX
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
delagah
یه سوال ، شما از این لنز برای عکاسی با موضوع انسان زیاد استفاده می کنید؟ می تونم تجربتون رو درباره استفاده از این فاصله کانونی برای این موضوع خصوصا در مقایسه با 50 جویا بشم؟ موضوعاتی مشابه همین عکسی که گرفتید و کلا پرتره های نیم تنه و کلا عکاس از انسان در جامعه
به نظرم این لنز به عنوان یک پرایم ( شاید بشه اسمشو گذاشت همه کاره) پر استفاده تره، اما 50 احتمالا برای عکاس با موضوع انسان مناسب تر باشه، درسته؟
50mm روی دوربین فول فریم، کادر مناسبی برای عکاسی از انسان میدهد. روی یک دوربین کراپدار، لنز 50mm کادر 75mm میدهد که خیلی مواقع زیادی بسته است. در واقع این 35mm قرار است همان کادر 50 را در دوربینهای کراپدار ایجاد کند.
وحید جان شما قرار بود بعد از سر به نیست کردن Tamron 17-50 یک ریویوی مختصری از این لنز بنویسی ها!:biggrin:
پاسخ: Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1.8G DX
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
delagah
یه سوال ، شما از این لنز برای عکاسی با موضوع انسان زیاد استفاده می کنید؟ می تونم تجربتون رو درباره استفاده از این فاصله کانونی برای این موضوع خصوصا در مقایسه با 50 جویا بشم؟ موضوعاتی مشابه همین عکسی که گرفتید و کلا پرتره های نیم تنه و کلا عکاس از انسان در جامعه
به نظرم این لنز به عنوان یک پرایم ( شاید بشه اسمشو گذاشت همه کاره) پر استفاده تره، اما 50 احتمالا برای عکاس با موضوع انسان مناسب تر باشه، درسته؟
در واقع بله, با توجه به فاصله کانونیش تقریبا ً استفاده های دیگر برای آن کمتر متصور است.
با این لنز پرتره های باز بسیار خوبی میشود گرفت, با چنین کادری ؛مثلا ً در یک کادر افقی تنه شخص یک سوم کادر را پر کند, که میتوان بکگراندی از منظره یا اشیا یا دکوراسیون را هم در پشت سوژه داشت.
ولی اگر خواهان پرتره های بسته تری هستید که مثلا ً تمام کادر را بتوانید با خود شخص پر کنید, باید به فکر لنز تله تری باشید.
در مورد دلیل انتخاب نکردن لنز 50 به جای 35 در اینجا گفتم:
http://www.akkasee.com/forum/showpos...&postcount=101
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
arash1988
50mm وحید جان شما قرار بود بعد از سر به نیست کردن Tamron 17-50 یک ریویوی مختصری از این لنز بنویسی ها!:biggrin:
به زودی :)
5 فایل پیوست
پاسخ: Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1.8G DX
سلام
خب بعد از چند ماه از خرید این لنز نازنین , بالاخره چند عکسی دارم که بتوانم نظرم را روی این عکسها بیان کنم.
مهمترین نقطه ضعف این لنز که در تمام رویوها به آن اشاره شده, مشکل حاشیه های رنگی یا CA آن است که در دیافراگمهای باز خودش را نشان میدهد :
اغلب عکسها در محل کارم (کارگاه ساختمانی) گرفته شده, سعی کردم تا حد امکان ادیت خاصی روی عکسهای زیر نکنم تا نمایش مشکل CA تحت تاثیر قرار نگیرد
عکس زیر را که گرفته بودم , از تعجب دهانم باز مانده بود, CA در دو رنگ! حتی روی LCD دوربین به خوبی واضح بود :
___________________________________
در مورد کاربرد این لنز :
این لنز روی بدنه کراپدار به نظرم یک لنز عالی برای گرفتن عکسهای پرتره باز در محیطهای بسته و کم نور (بخصوص) و همچنین محیطهای باز است
3 فایل پیوست
پاسخ: Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1.8G DX
و در ادامه ...
بوکه :
و چند عکس بهتر در این زمینه از یک عکاس خارجی به نام Andrius Aleksandravičius
کد:
http://www.flickr.com/photos/iksiukasan/tags/35mm
____________________
سخن آخر:
با وجود اینکه قیمت این لنز در ایران 1.5 برابر قیمت جهانیش است, و با وجود مشکل CA آن (که برای من عذاب دهنده نیست), این لنز یک لنز فوق العاده, خوشدست و دوست داشتنی است که خیلی وقتها میتواند به تنهایی روی دوربینم جا خوش کند, حتی نقش یک لنز walk-around را به عهده بگیرد ؛ تعادل بسیار خوبی روی دوربین من (و بدنه های سنگینتر و بزرگتر دارد) , سرعت فوکوس آن معمولی است , دیستورشنش زیاد نیست و مشکل فلر هم ندارد.
:::love2:::
*پ.ن: در آخرین عکس پست بالا, صورت محمد امدادی کمی خارج از فوکوس به نظر میرسد که به دلیل حرکت رو به عقبش و دیافراگم باز و عمق میدان و زمین کج ! .. به این صورت در آمده.
پاسخ: Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1.8G DX
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
arash1988
50mm روی دوربین فول فریم، کادر مناسبی برای عکاسی از انسان میدهد. روی یک دوربین کراپدار، لنز 50mm کادر 75mm میدهد که خیلی مواقع زیادی بسته است. در واقع این 35mm قرار است همان کادر 50 را در دوربینهای کراپدار ایجاد کند.
:biggrin:
برای من یک سوال جدی ایجاد شد : اگر لنز DX هست چطور 35 مم کادر 50 روی دوربین کراپدار می دهد؟
شاید خیلی مبتدی باشه این سوال ولی من که کلی گیج شدم.:confused:
پاسخ: Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1.8G DX
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
mehdiza
برای من یک سوال جدی ایجاد شد : اگر لنز DX هست چطور 35 مم کادر 50 روی دوربین کراپدار می دهد؟
شاید خیلی مبتدی باشه این سوال ولی من که کلی گیج شدم.:confused:
سلام دوست عزیز
دوربین های DSLR معمولی که سنسور فول فریم ندارند
دارای سنسور کوچکتری هستند
یعنی دایره تصویر کوچکتری نسبت به دوربین های فول فریم دارند. برای مقایسه فوکال لنت معادل آنها بر روی دوربین فول فریم سازندگان دوربین ها معیاری به نام Crop Factor را برای اندازه سنسور آنها در مشخصات فنی دوربین درج می کنند
مثلا دوربین D90 یا D300S نیکون دارای Crop Factor 1.5 هستند
دوربین های Canon مثل 450D 500D 550D 50D دارای Crop Factor 1.6 هستند
دوربین های فول هم کراپ فکتوری معادل 1 دارند ! مثل Canon 5D یا Nikon D700
حال اگر یک لنز فرضی 50 میلی متری را روی یک بدنه کراپ دار قرار دهید ( بدنه ای که سنسور آن فول فریم نیست ) زاویه دید معادلی که دوربین به ما میدهد (نسبت به یک دوربین فول فریم) برابر خواهد بود با فاصله کانونی لنز X کراپ فکتور دوربین
یعنی یک لنز 50 میلی متری روی دوربین با کراپ فکتور 1.5 زاویه دیدی برابر با 75 میلیمتر به شما می دهد.
در ضمن برای بدست آوردن زاویه دید معادل دوربین های فول فریم در همه لنز ها ( چه DX یا FX در Nikon یا EFS در Canon ) باید اعداد فاصله کانونی را در کراپ فکتور دوربین ضرب کنید
مثلا لنز Canon EFS 15-85 با اینکه مخصوص دوربین های کراپ دار Canon طراحی شده است اما زاویه دیدی معادل 24-136 روی یک دوربین فول فریم دارد.
کد:
http://en.wikipedia.org/wiki/Crop_factor
پاسخ: Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1.8G DX
سلام:
علاوه بر مواردی که نوید عزیز اشاره کردند تا جاییکه خاطرم هست لنزهایی که برای دوربین های کراپ ساخته میشوند فرضا همان لنز مورد اشاره نوید 85-15 اگر چه FOV معادل 136-24 میدهند ( با دقت به پست نوید عزیز ) ولی بخاطر آنکه فوکال لنت های آنها همان 85-15 هست کارخانه ها همان اعداد را قید میکنند. یعنی فوکال لنت اسمی آنها همان اعداد است، اما فوکال لنت در کراپ سنسور ضرب خواهند شد یا بهتر باشد بگوییم FOV معادلشان .
از این روی اگر لنزی 35 میلیمتر باشد و برای سنسوری با کراپ 1.5 ساخته شده باشد. بخاطر آنکه فاصله کانونی آن 35 میلیمتر است ( تعریف فاصله کانونی را پیگیری کنید ) پس لنز 35 میلیمتر خواهد بود اما چون کراپ سنسور 1.5 خواهد بود FOV معادل 52.5 خواهد شد. ( طراحی لنز و دایره کوچکتر و ... )
موفق باشید
پاسخ: Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1.8G DX
سلام ممنونم از راهنمایی که کردید. حالا متوجه شدم. در واقع اگر درست برداشت کرده باشم مرجع دوربین های فول فریم هستندو نسبت به اونها مقایسه میشه یعنی اگر مثلا کراپ فاکتور 1.5 باشه FOV این لنز 35 مم معادل FOV یک لنز 50 مم در فول فریم هست.
چند تا سوال دیگه هم داشتم مثلا اینکه آیا فاصله اجسام در لنز 35 DX با 50 مم فول فریم یا ویژکی های دیگه هم مثل هم هست یا فقط FOV اونها مثل هم هست.
از دوستان معذرت می خوام که یه خورده بحث منحرف شد از موضوع اصلی. اگه جای این سوال اینجا نیست تا یه جای دیگه این سوال رو بذارم.
پاسخ: Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1.8G DX
در F یکسان عمق میدان متفاوت خواهد.
لنز 50 مم روی فولفریم عمق میدان کمتری را نسبت به 35 روی کراپدارها حاصل میکند.
پاسخ: Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1.8G DX
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Vahid
در F یکسان عمق میدان متفاوت خواهد.
لنز 50 مم روی فولفریم عمق میدان کمتری را نسبت به 35 روی کراپدارها حاصل میکند.
یه سوال برام پیش اومده که شاید مستقیما به این تاپیک مرتبط نباشه، بهتر نیست بگیم یه دوربین فول فریم و یک کراپدار در زاویه دید یکسان عمق متفاوتی دارند بجای اینکه بگیم در F یکسان عمق میدان متفاوت است؟ چون من فکر می کنم اگر دیاف و فاصله کانونی در این دو نوع دوربین یکسان باشه دقیقا عمق میدان یکسانی رو خواهیم داشت، ولی با زاویه دید متفاوت !! که اگر در این حالت سعی کنیم بدون دستکاری فاصله کانونی و دیاف زاویه دید دو دوربین رو با تغییر فاصله با سوژه (در یکی از دو دوربین) یکسان کنیم، اون موقع است که دوربین کراپدار عمق بیشتری رو ثبت میکنه، چون فاصله بیشتری رو با سوژه داره !:think:;
فکر کنم چند پست اخیر به همراه پست من به تاپیک مناسب تر منتقل بشه بهتر باشه
پاسخ: Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1.8G DX
میلاد جان عمق میدان به این 4 عامل بستگی دارد:
1. فاصله کانونی لنز
2. دیافراگم
3. فاصله فکوس (فاصله سنسور یا فیلم از سوژه ای که در فکوس است)
4. ابعاد سنسور یا فیلم
با ثابت بودن سه تا از این عوامل به طور دلخواه، تغییر عامل چهارم عمق میدان را عوض میکند.
با ثابت بودن فاصله کانونی و دیافراگم و فاصله فکوس، تغییر ابعاد سنسور هم زاویه دید را تغییر میدهد هم عمق میدان را.
پاسخ: Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1.8G DX
سه عامل اول که نام بردی آرش جان رو قبول دارم، اینکه بطور کاملا مستقل در افزایش و یا کاهش عمق میدان موثر هستن، اما عامل چهارم یعنی ابعاد سنسور نه !
این جمله
نقل قول:
با ثابت بودن فاصله کانونی و دیافراگم و فاصله فکوس، تغییر ابعاد سنسور هم زاویه دید را تغییر میدهد هم عمق میدان را.
فکر می کنم درست نباشه، ببین اگر مثلا یک لنز 200 میلی متری رو در دو دوربین فول فریم و کراپدار قرار بدیم و با دیاف یکسان 8 و فرض کنیم هر دو روی سوژه ای به فاصله 8 متری فوکوس کردن، در این حالت ابعاد سنسور فقط زاویه دید رو تغییر میده و هیچ تاثیری در عمق میدان نداره و در واقع عمق میدان در این حالت کاملا برابر هستن، نظر سایر دوستان؟ :::happy:::
این لینک + که از فروم جوزاست و خودش توضیح داده
نقل قول:
If you take a photo from the same distance, same lens and same aperture, you will get identical DOF both on FF and APS-C...but the two photos will have a very different angle of view, because with APS-C you have 1.5 or 1.6x effect. So, to take a photo with the same composition/subject using an APS-C, you have to stay more distant from the subject, thus you get more depth of field.
پاسخ: Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1.8G DX
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
BERLANO
یه سوال برام پیش اومده که شاید مستقیما به این تاپیک مرتبط نباشه، بهتر نیست بگیم یه دوربین فول فریم و یک کراپدار در زاویه دید یکسان عمق متفاوتی دارند بجای اینکه بگیم در F یکسان عمق میدان متفاوت است؟ چون من فکر می کنم اگر دیاف و فاصله کانونی در این دو نوع دوربین یکسان باشه دقیقا عمق میدان یکسانی رو خواهیم داشت، ولی با زاویه دید متفاوت !! که اگر در این حالت سعی کنیم بدون دستکاری فاصله کانونی و دیاف زاویه دید دو دوربین رو با تغییر فاصله با سوژه (در یکی از دو دوربین) یکسان کنیم، اون موقع است که دوربین کراپدار عمق بیشتری رو ثبت میکنه، چون فاصله بیشتری رو با سوژه داره !:think:;
فکر کنم چند پست اخیر به همراه پست من به تاپیک مناسب تر منتقل بشه بهتر باشه
میلاد جان
این بحثی که شما دارید درست اما در راستای 1-2 پست آن دوست برای 35 مم، 50 مم و تفاوتها روی بدنههای کراپدار و فولفریم نیست.
اگر فقط پارامتر متغیر فاصله کانونی باشد، مشخصاً لنز وایدتر عمق میدان بیشتری دارد.
یک لنز واید 35 مم وقتی روی دوربین کراپدار قرار میگیرد زاویه دیدی مشابه لنز 50 روی FF دارد.
یعنی عمق میدان واید (بیشتر) اما همان کادر 50 روی FF.
حال این قضیه را میتوان از منظر دیگر دید و هر کدام از پارامترهای دخیل را متغیر فرض کرد و الی آخر
پاسخ: Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1.8G DX
سلام:
بحث اخیر تا حدودی میتواند مربوط به این تاپیک باشد
فواصل کانونی و مواد استفاده از آنها
نقل قول:
چند تا سوال دیگه هم داشتم مثلا اینکه آیا فاصله اجسام در لنز 35 DX با 50 مم فول فریم یا ویژکی های دیگه هم مثل هم هست یا فقط FOV اونها مثل هم هست
این تاپیک را مد نظر داشته باشید.
پرسپكتيو
=====================
علاوه بر مواردی که دوستان اشاره کردند یک نکته اضافه بر آن: همانگونه که میدانید عمق میدان یک واژه نسبی است و به عوامل زیادی بستگی خواهد داشت. دو مورد ابعاد چاپ و فاصله دید را اضافه کنید. فرض بر آنست CoC در دل تفاوت سنسور خواهد بود.
موفق باشید
پاسخ: Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1.8G DX
بررسی لنز Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1.8G DX توسط وب سایت Camera Labs
نقل قول:
Good points
Crisp, detailed, well-corrected images.
Bright f/1.8 focal ratio ideal for low light work.
Autofocuses on all Nikon DSLRs.
Light weight, compact size and low price.
Bad points
Some coloured fringing in uncorrected images.
No focus distance window.
Slightly coarse-feel to the manual focusing ring.
Not corrected for full-frame FX bodies.
Scores: relative to DX kit lenses
Build quality:20 / 25
Optical quality:23 / 25
Specification:20 / 25
Value:24 / 25
کد:
http://www.cameralabs.com/reviews/Nikkor_AF-S_DX_35mm_f1-8/verdict.shtml
این جناب Gordon Lane بعضی وقت ها چیزهایی می گه !
من متوجه نشدم چرا مورد آخر جزو نقاط ضعف این لنز به حساب می آد ! ( Not corrected for full-frame FX bodies.)
درسته که لنزهای DX نیکون روی بدنه های فول فریم هم سوار می شوند اما به نظرم اینکه این لنز روی FX ها مناسب نباشه نمیتونه دلیلی بر نقطه ضعف این لنز باشه.
پاسخ: Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1.8G DX
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Navid7h
این جناب Gordon Lane بعضی وقت ها چیزهایی می گه !
من متوجه نشدم چرا مورد آخر جزو نقاط ضعف این لنز به حساب می آد ! ( Not corrected for full-frame FX bodies.)
درسته که لنزهای DX نیکون روی بدنه های فول فریم هم سوار می شوند اما به نظرم اینکه این لنز روی FX ها مناسب نباشه نمیتونه دلیلی بر نقطه ضعف این لنز باشه.
شاید این موضوع را با توجه به سایر لنزهای پرایم نیکون گفته که همگی به جز یک یا دو مورد FX هستند. هرچند این هم دلیل نمیشود چرا که 50mm F/1.8 و 50mm F/1.4 هم به راحتی گیر می آیند و دلیلی ندارد روی این لنز هزینه اضافی شود و قرار هم نبوده چنین باشد.
راستش من از این ایرادگیری ها حتی در ریویو های dpreview هم دیده ام. به نظرم بیشتر برای پر کردن بخش "معایب" است.
البته Gordon Lane انصافا ریویوهای کاملی می نویسد، هر چه باشد خیلی از Ken rockwell بهتر است! که کم مانده آخر ریویوی این لنز هم بنویسد به نظر من 500 دلار اضافه بدهید به جای این لنز 200-18 بخرید lol
پاسخ : Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1.8G DX
مقایسه لنز Nikkor 35mm f/1.8 با Sigma 30mm f/1.4
Sigma 30mm f/1.4 and Nikon 35mm f/1.8 Side-by-side Samples
http://esfotoclix.com/tech/nik35sig3...ik35-3-f18.JPG
http://esfotoclix.com/tech/nik35sig3...ig30-3-f18.JPG