صفحه 6 از 8 نخستنخست ... 2 3 4 5 6 7 8 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 51 تا 60 , از مجموع 76
Like Tree154تشکر

موضوع: کار نکردن دوربین با لنز NIKKOR AF 50mm f/1.8D

  1. #51
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    126
    تشکر شده
    123
    تشکر کرده
    294

    پیش فرض

    دوست عزیز با توجه به اینکه بیشتر لنزهای پرایم دیافهای باز دارند و عموما در دیاف بازهم مورد استفاده قرار میگیرند،از سرعت های بالاتر شاتر در عکاسی با آنها استفاده میشه. شاهد بر این امر میتونید مود دوربین رو روی تقدم دیافراگم بزارید و سرعت های انتخابی با دوربین بر اساس نورسنجی رو کنترل کنید که سرعتهای پایینی نیستند عموما.شما در این لنز اگر با سرعت بالاتر از 1/50 از سوژه های تعریف شده برای همچین لنزی استفاده کنید (پرتره صورت و نیم قد)اصلا نیازی به لرزه گیر نخواهید داشت.مگر اینکه بخواهید در قطار پرتره بگیرید!!!
    خیلی ممنونم از شما فسوس عزیز بابت راهنماییتان

    بله
    سرعت شاتر در صورتی گه بالا باشد اثر لرزش ها بسیار پایین و حتی نزدیک به صفر است. کمتر عکاسی است که با این مساله اشنا نباشد.
    منتها گاهی برای برخی از سوژه ها(در شرایط مختلف) زمان زیادی برای تنظیم همه جوانب وجود ندارد. در این شرایط باید از حالت اتوماتیک استفاده شود که در این حالت شاتر هم توسط دوربین انتخاب میشود. و اگر دوربین شاتر پایینی را انتخاب کند مشگل اثرات لرزش را خواهیم داشت.
    اینجاست که لرزه گیر به درد میخورد وگرنه با سرعت شاتر میتوانیم به میزان زیادی و حتی نزدیک به صفر اثرات لرزش را جبران کنیم.

  2. #52
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    September 2013
    محل سکونت
    خوزستان،اهواز
    نوشته ها
    225
    تشکر شده
    782
    تشکر کرده
    459

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط saman-r نمایش پست ها
    خیلی ممنونم از شما فسوس عزیز بابت راهنماییتان

    بله
    سرعت شاتر در صورتی گه بالا باشد اثر لرزش ها بسیار پایین و حتی نزدیک به صفر است. کمتر عکاسی است که با این مساله اشنا نباشد.
    منتها گاهی برای برخی از سوژه ها(در شرایط مختلف) زمان زیادی برای تنظیم همه جوانب وجود ندارد. در این شرایط باید از حالت اتوماتیک استفاده شود که در این حالت شاتر هم توسط دوربین انتخاب میشود. و اگر دوربین شاتر پایینی را انتخاب کند مشگل اثرات لرزش را خواهیم داشت.
    اینجاست که لرزه گیر به درد میخورد وگرنه با سرعت شاتر میتوانیم به میزان زیادی و حتی نزدیک به صفر اثرات لرزش را جبران کنیم.
    برادر 100% لنزهای پرایم در فوکال زیر 100 میلیمتر بدون لرزشگیر هستند.اما پرایمهای 400 و 200 و300 بخاطر فوکال بالا واثر حرکتهای بسیار جزیی مثل حتی حرکت زمین ! واینکه اصولا واسه ثبت دور بکار میرن vr دارن.اصلا برای یک لنز پرایم این نقص محسوب نمیشه.شما بگرد یه چارتایی پرایم زیر 100 میلیمتر لرزشگیردار معرفی کن منم فرداش برم بخرم!در همین برند نیکون لنز نازنین Nikon AF-S NIKKOR 85mm f/1.4G با 6 ملیون قیمت بازهم لرزشگیر نداره.موضوع کاملا بدیهیه که لرزشگیر روی این تیپ لنز فقط باعث سنگینتر شدن و گرانی بی مورد میشه.ضمنا شما با این دست لنزها (پرایمهای زیر 100 میلیمتر) که هیچوقت در فوکال بالا عکاسی نمیکنید چون لنز ثابت هستند و اصولا با این دیاف بازشون لنزهای سریعی محسوب میشن.میدونید که هرچی دیاف بازتر باشه لنز سریعتره.
    ویرایش توسط fosoos : Saturday 16 August 2014 در ساعت 18:17
    ata_m3، کوروش، saman-r و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  3. #53
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    126
    تشکر شده
    123
    تشکر کرده
    294

    پیش فرض

    برادر 100% لنزهای پرایم در فوکال زیر 100 میلیمتر بدون لرزشگیر هستند.اما پرایمهای 400 و 200 و300 بخاطر فوکال بالا واثر حرکتهای بسیار جزیی مثل حتی حرکت زمین ! واینکه اصولا واسه ثبت دور بکار میرن vr دارن.اصلا برای یک لنز پرایم این نقص محسوب نمیشه.شما بگرد یه چارتایی پرایم زیر 100 میلیمتر لرزشگیردار معرفی کن منم فرداش برم بخرم!در همین برند نیکون لنز نازنین Nikon AF-S NIKKOR 85mm f/1.4G با 6 ملیون قیمت بازهم لرزشگیر نداره.موضوع کاملا بدیهیه که لرزشگیر روی این تیپ لنز فقط باعث سنگینتر شدن و گرانی بی مورد میشه.ضمنا شما با این دست لنزها (پرایمهای زیر 100 میلیمتر) که هیچوقت در فوکال بالا عکاسی نمیکنید چون لنز ثابت هستند و اصولا با این دیاف بازشون لنزهای سریعی محسوب میشن.میدونید که هرچی دیاف بازتر باشه لنز سریعتره.
    فسوس عزیز بسیار سپاسگذارم از پاسخ شما
    همانطوری که قبلا هم گفتم درباره لنز ها اگاهی بنده خیلی کم است
    من این مطلبی را که درباره لنز های پرایم فرمودید نمیدانستم و سپاسگذارم که من را اگاه کردید.

    راستی برای موقعیت های خاص ایده شما چیست؟
    برای نمونه
    سوژه ای در دسترس قرار میگیرد که لازم است با سرعت از آن عکس گرفته شود. خب اگر در حالت های مختلف دوربین را قرار دهیم مانند اس یا پی یا ... تا تنظیمات انجام شود موقعیت سوژه از دست میرود. پس لازم است فورا از حالت اتوماتیک استفاده کرد. در برخی مواقع دوربین دیافراگم خیلی پایینی را ارائه میدهد که باعث تار شدن عکس میشود.

    برای رفع این مشکل شما که تجربه بیشتری دارید ایا راه حلی هست؟

    درباره دوربین این را نیز خدمت شما بگویم که دوربین بنده نیکون 3200 است.

  4. #54
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط saman-r نمایش پست ها
    فسوس عزیز بسیار سپاسگذارم از پاسخ شما

    راستی برای موقعیت های خاص ایده شما چیست؟
    برای نمونه
    سوژه ای در دسترس قرار میگیرد که لازم است با سرعت از آن عکس گرفته شود. خب اگر در حالت های مختلف دوربین را قرار دهیم مانند اس یا پی یا ... تا تنظیمات انجام شود موقعیت سوژه از دست میرود. پس لازم است فورا از حالت اتوماتیک استفاده کرد. در برخی مواقع دوربین دیافراگم خیلی پایینی را ارائه میدهد که باعث تار شدن عکس میشود.

    برای رفع این مشکل شما که تجربه بیشتری دارید ایا راه حلی هست؟

    درباره دوربین این را نیز خدمت شما بگویم که دوربین بنده نیکون 3200 است.
    سلام
    برای عکاسی معمولاً عکاس از قبل و بر اساس نوع عکاسی که می خواهد انجام دهد مد عکاسی خود را از بین تقدم سرعت شاتر، تقدم اپرچر (دیافراگم) و یا تنظیم دستی انتخاب می کند و نیازی به تغییر سریع مد عکاسی در هنگام برخورد با سوژه نیست.
    yaghoobi، iranh00، ata_m3 و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  5. #55
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    126
    تشکر شده
    123
    تشکر کرده
    294

    پیش فرض

    سلام
    برای عکاسی معمولاً عکاس از قبل و بر اساس نوع عکاسی که می خواهد انجام دهد مد عکاسی خود را از بین تقدم سرعت شاتر، تقدم اپرچر (دیافراگم) و یا تنظیم دستی انتخاب می کند و نیازی به تغییر سریع مد عکاسی در هنگام برخورد با سوژه نیست.
    خیلی ممنون داریوش گرامی
    راهی که گفتید یک راه کاربردی خوب برای عکس های ناگهانی است.
    نمیدانم چرا این روزها کمی سر به هوا شده ام. قبلا بارها در حالت تقدم شاتر یا دیافراگم یا ... به کرات عکس برداری کرده ام اما امروز این را گویا فراموش کرده بودم.
    به هر حال از شما ممنونم که یاداوری کردید.
    در حقیقت کارتان مثل این بود که این روش را به من اموزش بدهید.
    ata_m3 و Dariush Chegini تشکر می‌کنند.

  6. #56
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط saman-r نمایش پست ها
    خیلی ممنون داریوش گرامی
    راهی که گفتید یک راه کاربردی خوب برای عکس های ناگهانی است.
    نمیدانم چرا این روزها کمی سر به هوا شده ام. قبلا بارها در حالت تقدم شاتر یا دیافراگم یا ... به کرات عکس برداری کرده ام اما امروز این را گویا فراموش کرده بودم.
    به هر حال از شما ممنونم که یاداوری کردید.
    در حقیقت کارتان مثل این بود که این روش را به من اموزش بدهید.
    خواهش می کنم سامان عزیز
    خیلی آف تاپیک شده ولی:
    مرسوم ترین مد عکاسی، مد تقدم اپرچر (دیافراگم) است که در آن شما اپرچر و ایزو را انتخاب می کنید و سرعت شاتر را دوربین تنظیم می کند. (البته عکاس سرعت شاتر را چک می کند تا در محدوده دلخواه باشد تا مثلاً لرزش دست باعث تار شدن تصویر نشود و در صورت لزوم تنظیمات دوربین مانند ایزو یا اپرچر را عوض می کند) . در این مد، معمولاً کنترل عمق میدان برای عکاس اولویت بالاتر را داراست.
    در مد تقدم سرعت شاتر شما سرعت شاتر و ایزو را انتخاب می کنید و دوربین اپرچر را تنظیم می کند. از این مد برای فریز کردن سوژه های متحرک، تکنیک پنینگ (حرکت دوربین همزمان با سوژه متحرک برای به تصویر کشیدن تحرک سوژه) ، عکاسی از آسمان شب، عکاسی از جریان آب و بعضی انواع دیگر عکاسی خلاقانه از مد تقدم سرعت شاتر استفاده می شود.
    yaghoobi، reza.p، ata_m3 و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  7. #57
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    126
    تشکر شده
    123
    تشکر کرده
    294

    پیش فرض

    خواهش می کنم سامان عزیز
    خیلی آف تاپیک شده ولی:
    مرسوم ترین مد عکاسی، مد تقدم اپرچر (دیافراگم) است که در آن شما اپرچر و ایزو را انتخاب می کنید و سرعت شاتر را دوربین تنظیم می کند. (البته عکاس سرعت شاتر را چک می کند تا در محدوده دلخواه باشد تا مثلاً لرزش دست باعث تار شدن تصویر نشود و در صورت لزوم تنظیمات دوربین مانند ایزو یا اپرچر را عوض می کند) . در این مد، معمولاً کنترل عمق میدان برای عکاس اولویت بالاتر را داراست.
    در مد تقدم سرعت شاتر شما سرعت شاتر و ایزو را انتخاب می کنید و دوربین اپرچر را تنظیم می کند. از این مد برای فریز کردن سوژه های متحرک، تکنیک پنینگ (حرکت دوربین همزمان با سوژه متحرک برای به تصویر کشیدن تحرک سوژه) ، عکاسی از آسمان شب، عکاسی از جریان آب و بعضی انواع دیگر عکاسی خلاقانه از مد تقدم سرعت شاتر استفاده می شود.
    خیلی ممنونم از توضیحات شما داریوش گرامی

    مسائلی در عکاسی هستند که بی گمان شما بهتر از من میدانید.
    حتما درباره انها مزاحم وقتتان خواهم شد
    باز هم بابت توضیحاتتان سپاسگذارم.
    Dariush Chegini تشکر می‌کند.

  8. #58
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    November 2014
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    9
    تشکر شده
    74
    تشکر کرده
    90

    پیش فرض

    دوستان عزیز چند تا سوال راجع به این لنز دارم اولی این که با نیکون های سری 3000 و 5000 می شود دیافرگم را توسط خود دوربین عوض کرد ؟ دومی اینکه این لنز روی همان بدنه ها مشکل فوکوس بی نهایت ندارد ؟ سوم با بستن این لنز دوربین مشکل نور سنجی پیدا می کند یا خیر ؟

  9. #59
    كاربر فعال peacekeeper آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2013
    محل سکونت
    كرمان
    نوشته ها
    674
    تشکر شده
    2307
    تشکر کرده
    1716

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط majidsh نمایش پست ها
    دوستان عزیز چند تا سوال راجع به این لنز دارم اولی این که با نیکون های سری 3000 و 5000 می شود دیافرگم را توسط خود دوربین عوض کرد ؟ دومی اینکه این لنز روی همان بدنه ها مشکل فوکوس بی نهایت ندارد ؟ سوم با بستن این لنز دوربین مشکل نور سنجی پیدا می کند یا خیر ؟
    فقط اتوفوکوس کار نمیکنه. بقیه موارد از جمله تنظیم اپرچر نورسنجی فوکوس بینهایت فرقی نمی کند و کار می کنند.حتی امکان تایید فوکوس هم در اکثر بدنه ها وجود دارد.
    ata_m3، Mahdi.A.Tabar و majidsh تشکر می‌کنند.
    "If Your pictures aren't good enough, you're not close enough"
    ROBERT CAPA
    محمدعلی جعفرزاده

  10. #60
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    December 2011
    نوشته ها
    32
    تشکر شده
    8
    تشکر کرده
    1

    پیش فرض

    باسلام من لنز نیکون 50 میلیمتر f1.8D را تازه خریداری کردم
    وقتی با این لنز در دیافراگم 1.8 عکس میگیرم احساس میکنم جایی که فوکوس انجام داده ام فوکوس نیست یعنی کمی آن طرفتر فوکوس شده است البته من با لنز 105-18 و لنزهای دیگر این مشکل را نداشته ام.
    لطفا راهنمایی کنید دوربین ِD7000 است.

صفحه 6 از 8 نخستنخست ... 2 3 4 5 6 7 8 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •