برای مهمانی هایی که کادرتون بیش از سه نفر توش باشه فوکال 50 یه کم بلنده. مگر اینکه سالن بزرگ باشه که بتونی عقب تر بری!
برای مهمانی هایی که کادرتون بیش از سه نفر توش باشه فوکال 50 یه کم بلنده. مگر اینکه سالن بزرگ باشه که بتونی عقب تر بری!
پس از سالها عکاسی دریافتم هنرمند واقعی خداست. چرا که او خلق میکند و ما ثبت!
آری اوج هنر ما، ثبت هنر اوست! www.tabarpix.ir
آخرین باری که در مهمانی عکاسی کردم ۱۷-۴۰ روی بدنه فول فریم بود و تقریبا ۹۰ درصد عکسها در ۱۷ مم گرفته شد. سالن کوچکی هم نبود اما جمعیت به نسبت زیاد بودند!
مهدی دانشپایه
http://500px.com/daneshpayeh
هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.
من فکر نمی کنم 50mm ارتباطی به 200-70 داشته باشه.
پرداخت بالای سه میلیون برای یک لنز نرمال کاری نیست که هر کسی انجام بده حالا هر قدر هم لنز شارپ باشه.با قیمت این لنز در برند نیکون می توان 50mm f1.4 و 85mm f1.8 رو باهم تهیه کرد که لنزهای کاربردی تری هستند. 200-70 هم لنز بسیار باکیفیتی از لحاظ اپتیک سرعت و دقت فوکوس و لرزشگیر است.
"If Your pictures aren't good enough, you're not close enough"محمدعلی جعفرزادهROBERT CAPA
اتفاقا 50mm فوکال مناسبی برای dx نیست. این فوکال برای عکاسی میهمانی (دلیل شما برای خرید لنز) بسیار بلند و برای عکاسی پرتره(خصوصا کلوزآپ) کمی کوتاه است.دلیل رایج شدن لنز 50 برای کراپ ارزان بودن آن در مقایسه با لنزهای اختصاصی پرتره است که لنز سیگما از این ویژگی بی بهره است.
"If Your pictures aren't good enough, you're not close enough"محمدعلی جعفرزادهROBERT CAPA
سلام
دیروز برای خرید یه سری وسیله رفته بودم باب همایون . موقع برگشت با خودم گفتم تا اینجا که اومدم یک سر برم نمایندگی سیگما و این جواهر و (50ART) از نزدیک ببینم .
پس از احوال پرسی و پرسیدن ایا این لنز موجود هست . فروشنده از جا بلند شد و به سمت قفسه ای که معلوم بود مخصوص لنزها بود رفت و جعبه ی سفید رنگی رو برداشت . یکم جا خوردم که این جواهر و داخل یه همچین جعبه ساده ای هست
وقتی برای اولین بار این لنزو در دست گرفتم سنگینی و ابعاد نسبتا بزرگش حس خوبی به ادم میداد.به نظرم باید هندلینگ خوبی رو 5D داشته باشد. از نظر اندازه تقریبا با 24-105 کنن برابر است و نسبت به کنن F1.4 تقریبا 2 برابر است.
ظاهر ساده اش به نظرم خیلی ساده است بر عکس کنن F1.2 با ان رینگ قرمزش که خودنمایی میکنه.جنس بدنه اش که معلوم بود از پلاستیک است مرا کمی دلسرد کرد به نظرم برای این لنز کم است و میتونست بهتر از این باشه. (البته وقتی کسی آلو به دستش نمیرسه میگه ترشه )
وقتی در لنزو باز کردم با اپتیک بزرگش منو غافلگیر کرد شاید چون خودم 50 اف 1.4 کنن دارم به نظرم بزرگ اومده . ولی به نظرم حس خوبی به ادم دست میده اگه ی همچین لنزی رو دوربینت باشه
داخل جعبه یک کیف و یک هود هم قرار داشت . البته فروشنده گفت به همراه این لنز یک فیلتر UV KENKO به صورت اشانتیون تقدیم میشه.
قیمت رو هم در قسمت آخرین قیمت لنزها نوشتم میتونید بخونید.
تشکر از توجهتون.
شارپنس مثال زدنی این لنز در بررسی سایت dxo
چند روز پیش تستی انجام دادم که شاید دیدنش خالی از لطف نباشه
تست شارپنس ART در کنار nikon 50mm f1.4G تست کاملا در شرایط برابر و فوکوس کاملا دقیق و با استفاده از ابزار لازم جهت جلوگیری از لرزشهای احتمالی انجام شده
عکس اول لنز نیکون
nikon.jpg
عکس دوم سیگما
sigma.jpg
و در آخر کراپ خیلی سنگین در قسمتی که فوکوس انجام شده و بررسی بعد از افزایش 7 درصد شارپنس به عکس ثبت شده با لنز نیکون
Test.jpg
خودم از طرفداران این لنز هستم
در کیفیت بدنه که شکی نیست و به اندازه کافی در رابطه با آن مطلب وجود داره و اگر خوبی ها را فاکتور بگیریم من مشکلاتی با فوکوس لنز داشتم اول فوکوس در لایو ویوو بود که به طرز عجیبی کاملا خطا میزد و اصلا دقیقا نبود! من بجز لنز 19-35 تامرون این مشکل رو در هیچ لنز دیگری ندیده بودم ، فوکوس در منظره یاب هم در نور کم گاهی با رفت و آمد خیلی کوچکی انجام میشد درست مثل زمانی که دوربین روی فوکوس ممتد تنظیم شده باشه وقتی لنز به فوکوس کاملا میرسید دو سه مرتبه فوکوس رو رد میکرد و مجدد برمیگشت تا به فوکوس نهایی برسه این مورد در هر 10 عکس 1 بار اتفاق میافتاد
با توجه به این موارد خودم قصد تهیه این را داشتم که با این تست منصرف شدم و متوجه شدم این مقدار اختلاف شارپنس با توجه به اختلاف قیمت برای من ( شخصا ) ارزش تهیه نداره و در خروجی نهایی عکسها هیچ تاثیری ایجاد نمیکنه.
این لنز توسط دی ایکس او بر روی نیکون دی810 هم تست شد.به نظر میاد دوران سلطنت آتوس در این سایت در رنج نرمال به پایان رسیده
Comp_1_scores.jpg
Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
عقیل احمدی