این لنز معرفی رسمی شده ؟
اگه قيمتش زير 1000 دلار بود شايد خريدش قابل توجيه بود. ولي حداقل براي پرتره 85 f1.8 با يك سوم قيمت اين لنز و وزن خيلي كمتر قابليت مشابهي خواهد داشت. تازه روي فول فريم هم قابل استفاده است.اگر 50 f1.8 هم اضافه كنيد رنج فوكال هم تقريبا مشابه خواهد بود.
لنزهاي سري ART سيگما به لحاظ اپتيكي قوي هستند ولي با در نظر گرفتن فاكتور قيمت و وزن هنوز لنزهاي برند اصلي در خيلي از موارد برتري دارند.
"If Your pictures aren't good enough, you're not close enough"محمدعلی جعفرزادهROBERT CAPA
جناب توسلی عزیز
جامعه هدف بنده خلاصه به عکاسی ورزشی نبود! در عکاسی نجومی، حیات وحش و خیلی موارد مشابه شرایطی پیش میاد که افراد در حین کار مجبور به داشتن فوکال بالاتر می شوند. در این شکی نیست که با یک کراپ در بادی فول فریم می شوند به این منظور رسید! اما بدون شک از تعداد پیکسل و ابعاد تصویر کاسته خواهد شد.
در مورد عکاسی ورزشی با لنز سریع آن هم به این سرعت یک نکته بسیار مهم وجود داره که حتما دوستان با آن در حرکان سریع برخورد داشته اند! شاید عملا استفاده از یک دیاف به این بازی مثل F/1.8 روی فوکال بالا مثلا 100 یا بالاتر کار را واقعا مشکل بکنه!
با لنز 600 در F/6.3 عملا سطح تحت فوکوس دوربین محدود می شود چه برسه به این لنز !
قطعا این لنز در دیاف دو استپ بالاتر نتایج قابل توجهی را خواهد داشت.
فرمایشتون صحیحه!الا این ترکیب باید حداکثر انعطاف را برای عکاس داشته باشد ، یعنی اگر لازم شد 24-70 را روی بدنه سری 1 ببندد یا بلعکس ، چون به هر دلیلی ممکن است دوربین یا لنز و ... دچار اشکال بشود و این ریسک برای عکاس اصلا قابل پذیرش نیست که مثلا در فینال جام جهانی یا المپیک بخاطر مشکل پیدا کردن یکی از بدنه ها یا لنز ها عکس هایش را از دست بدهد، لذا به همین دلیل عرض میکنم که عکاسان ورزشی اساسا به سمت لنز مخصوص کراپ نمی روند.
فقط یک نکته شخصی ذهنم را درگیر کرده!
اصولا فعالیت حرفه ای به این شکل که مد نظر شماست ممکنه با چنین ابزار سطح متوسط به پایینی انجام بشه؟
مثلا در عکاسی از بازی فوتبال، شما بعنوان عکاس مکانهای محدودی برای عکاسی در اختیار دارید (مثل پشت دروازه ها و یا عقب تر از نیمکت ذخیره) و در آن شرایط حتی 200-70 هم پاسخگوی نیاز عکاس نیست! به همین دلیل اگر توجه کرده باشید لنزهای این سبک عکاسی از سری 400 و 600 با دیافراگم های فوق العاده باز (F/2.8 تا 4) هستند که اکثرا هم با استفاده از تله کانورتور عکاسی را انجام می دهند!
البته این تجربه شخصی بنده بود شاید اشتباه می کردم!
ارادتمند
من گمان بردم مسئله تله کانورتر را در پاسخ به عرض بنده فرمودید ، از این بابت عذرخواهی میکنم.
متوجه ابزار سطح متوسط به پایین نشدم؟ اگر منظور این لنز معرفی شده جدید است فکر میکنم لنز بسیار رده بالا و ارزشمندی است فقط برای عکاسی ورزشی که دوستمان در پست های قبلی اشاره داشتند کاربردی نیست.
در حالت کلی عرض کنم 70-200 کاربردی ترین لنز برای این منظور است و لنز های تله بلند برای فواصل دور از عکاس به کار می روند. البته آن هم باز به سلیقه و مهارت عکاس بر می گردد . خیلی از عکس های جاودانه ورزشی حاصل جایگیری صحیح عکاس + انتخاب تجهیزات درست در زمان گرفتن عکس بوده اند و مقداری هم خوش شانسی.
ارادت بسیار
لطف دارید شما!
این لنز بدون شک برای ما خیلی ارزشمنده ولی در مقام مقایسه با لنزهای تله بلند و حتی لنزی مثل 200-70 تایپ 2 شاید نشه گفت رده بالا باشه. البته شخصا لنز بسیار خوبی می بینمش و بهش هم خیلی علاقه دارم چون دقیقا فوکال باقی مانده و خالی بنده را پوشش خواهد داد!متوجه ابزار سطح متوسط به پایین نشدم؟ اگر منظور این لنز معرفی شده جدید است فکر میکنم لنز بسیار رده بالا و ارزشمندی است فقط برای عکاسی ورزشی که دوستمان در پست های قبلی اشاره داشتند کاربردی نیست.
منظور بنده در مقام مقایسه با تجهیزات عکاسان ورزشی حرفه ای بود.
همانطور که اشاره فرمودید 200-70 یک لنز کاربردیه و همه کاره!در حالت کلی عرض کنم 70-200 کاربردی ترین لنز برای این منظور است و لنز های تله بلند برای فواصل دور از عکاس به کار می روند. البته آن هم باز به سلیقه و مهارت عکاس بر می گردد . خیلی از عکس های جاودانه ورزشی حاصل جایگیری صحیح عکاس + انتخاب تجهیزات درست در زمان گرفتن عکس بوده اند و مقداری هم خوش شانسی.
ارادت بسیار
دلیل ثبت تصاویر جاودانه ای هم که فرمودید همین قابلیت حمل سریع و آسان در کنار زمینه. اما در واقعا ثبت تصاویر با این لنز از کنار زمین در فوتبال کار بسیار مشکلیه و واقعا احساس کمبود فوکال در این حالت آزار دهنده است!
بنده در شرایطی چند سال پیش حدود 5 الی 10 بازی فوتبال را با لنز 200-70 تایپ 2 عکاسی کردم! شارپی و تصاویر خیلی خوبی بودند اما در برخی سوژه های خاص همیشه حسرت داشتن فوکال 400 را داشتم و ذهنم باهاش درگیر بود. یک نکته ای که شخصا در اون حالت گاهی اوقات مشکلاتی برای بنده داشت، این بود که تو F/2.8 در فوکال 200 شرایطی پیش می آمد که تما سوژه یا سوژه ها در فوکوس قرار نمی گرفتند! البته طبیعی بود.
به همین دلایل خدمتتون عرض کردم تجربه شخصی بنده بود.
عکاسی ورزشی همانطور که می فرمایید ترکیب جایگیری درست، زمان مناسب و خوش شانسی هم هست. خوب بنده اون زمان تجربه اول عکس ورزشی خودم را داشتم کسب می کردم و شاید همین امر هم موجب این اظهارات بنده شده باشه!
ارادتمند
البته من معتقدم نباید این لنز را با 70-200 اف 2.8 مقایسه کرد. چون 70-200 ها لنز هایی هستند که طراحی شده اند برای عکاسی سریع (روزنه باز ، فوکوس سریع و دقیق ، اپتیک مناسب) ولی این لنز سیگما اختصاصا برای پرتره ساخته شده است. در کل هم کاملا فرمایش شما صحیح است روی 100 میلی متر و اف 1.8 باید از سوژه خواست اصلا حرکت نکند چون گمان میکنم عمق میدان در حالت بسته از یکی دو سانتی متر فرا تر نرود .
البته همه اینا صحبت هست و تا وقتی تست ها منتشر نشود هیچ چیز مشخص نیست ولی حدس من این است که این لنز خیلی حرف ها در زمینه کیفیت، بوکه و جزئیات خواهد داشت به طوری که شاید بعدها تاپیکی ایجاد شود تحت عنوان : ارتقا به فول فریم یا خرید 50-100 سیگما
در مورد قسمت بولد شده عمق میدان چالش برانگیزی نیست! شما با عمق میدان معادل 2.8 روی فول فریم در فوکال 150 مشکلی نخواهید داشت.سلام
چرا ناامید کننده بود؟
من تجربه عکاسی با 18-35 اف 1.8 رو دارم. بنظرم داشتن یک لنز زوم با دیافراگم ثابت 1.8 لذت بخشه! و دلت میخواد همینجور از همه چی عکس بگیری! و از عمق میدان کمش
توی فواصل کانونی گوناگون لذت ببری!فقط فکر میکنم این لنز جدید توی 100 میلیمتر که روی کراپ دار میشه 150 میلیمتر ، با دیافراگم 1.8 چه بوکه ای میده و فوکوس کردن چقدر میتونه مشکل باشه!
احمق را موافق حماقتش جواب مده مبادا تو نیز مانند او بشوی.
احمق را موافق حماقتش جواب بده مبادا خویشتن را حکیم بشمارد.
داخل لینکی که در پست اول تایپیک هست گفته شده :
داخل گوگل هم که جستجو میکنم همه نتایج درمورد شایعات این لنز هستنso we're looking forward to next week's CP+ show in Yokohama, Japan, to see if the rumors are true. We'll be reporting from the show, so stay tuned for all the details.