البته این لنز هنوز معرفی نشد ه است آما در صورت معرفی و برای دوستانی که برایشان این سوال بوجود آمده است چه کسی برای کراپ انقدر هزینه میکند
باید بگم همون کسایی که برای کراپ های فوجی چنین پولی را پرداختند !
البته این لنز هنوز معرفی نشد ه است آما در صورت معرفی و برای دوستانی که برایشان این سوال بوجود آمده است چه کسی برای کراپ انقدر هزینه میکند
باید بگم همون کسایی که برای کراپ های فوجی چنین پولی را پرداختند !
سوال این است که با قیمت مناسب فول فریمها (الفا 7 با 1000 دلار هر رسیده) چه کسی این لنز گران قیمت را برلی یک کراپ خریداری میکند؟!! انهم وقتی گزینهایی مثل 70-200 اف 2/8 تمرون با قیمت کمتری موجود است که هم رنج معادل بلندتری دارد، هم لرزهگیر و هم قطعا روی پیکسلهای درشتره فول فریم ریزولوشن و شارپنس بهتری دارد.
مهدی دانشپایه
http://500px.com/daneshpayeh
هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.
گفتگوی دوستان جالب بود و تقریبا همه نظرات درستی دارن
با این که این لنز دوست داشتنی هستش! اما کمی وجود گنگی داره!
لنزی با این قیمت آن هم بسیار سنگین و بدون لرزشگیر! و از همه بدتر فول فریم هم نیست! وزن زیاد و نداشتن لرزشگیر میتونه این مفهوم رو برسونه که این لنز احتمالا برای شرایطی طراحی شده که سرعت شاتر به اندازه کافی بالاست که مثلا میتونه عکاسی ورزشی در سالن ها باشه چون در فوکال 100 با سرعت شاتر زیر 1/80 برای همه آسان نیست تازه اگر بحث ضریب کراپ را حساب نکنیم...
از طرفی قیمت نسبتا بالای این لنز با توجه به کراپدار بودن میتونه این مفهموم رو برسونه که برای افراد عادی ساخته نشده چون با وجود لنزهای 85 خریدش برای پرتره منطقی نیست
باید صبر کنیم شاید نتایج خروجی حرف دیگه ای برای گفتن داشته باشه!
به نظر من که لنز خیلی خوبی دیده میشه و قطعا با توجه به قیمتش، هدف سیگما بالاترین سطح کراپدار مثل D500 و 7DII بوده
لازم به ذکره که این لنز به روی کراپدار کنون معادل 80-160 f/2.8 و در کراپدار نیکون 75-150 f/2.7 هست پس به نظر من بعد از معرفی D500 با قابلیت های در حد فول فریم(و البته سنسوری که هنوز منتظر نتیجه عملکردش هستیم) هدف برداشتن یک گام دیگه برای نزدیک شدن به فول فریم هست.
در هر صورت قطعا داشتن یک D5+70-200 F/2.8 خیلی بهتر از D500+75-150 F/2.7»»»»»»»50-100 F/1.8 هست ولی با یک مقایسه قیمت حدود 30 میلیون تومن با حدود 10 میلیون تومن با امکانات تقریبا یکسان بدنه و البته سنسور متفاوت شاید برای بعضی گزینه 2 جالب تر باشه
قدمها استوار - موفق باشید
مهدی
والله احساسات من در مورد این لنز کمی پیچیده است! برام جالبه اما جذاب نیست.
یک لنز نسبتا سنگین گران قیمت کراپدار!
من با ده میلیون تومان دی750 نیکون میخرم با 200-70 اف 2.8 تامرون.
Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
عقیل احمدی
عكسي كه با يك لنز 100 ميليمتر f/1.8 روي دوربين كراپ گرفته شود دقيقا مشابه با عكسي است كه با يك لنز 160 ميليمتري f/2.8 روي فول فريم گرفته مي شود.(از نظر "زاويه ديدِ ادراك شده توسط چشم"، عمق ميدان و بوكه تفاوتي با هم ندارند).
تنها تفاوت در نسبت ميان مثلث سرعت شاتر، اپچر و ايزو هست. يعني اگر در حالت اول با سرعت شاتر X عكس بگيريد در حالت دوم بايد با سرعت شاتر به ميزان 1 و يك سوم استاپ پايينتر همان عكس را بگيريد(با در نظر گرفتن ايزوي ثابت).
Bokeh simulator & depth of field calculator
بنابراين دوستاني كه با لنز 70-200 f/2.8 روي فول فريم عكاسي كرده اند مطمئن باشند عمق ميدان كمتري را تجريه كرده اند و نگران فوكوس نباشند!
ویرایش توسط Nima Sadigh : Sunday 21 February 2016 در ساعت 00:56
"تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"
در واقع استنباط من از فرمایش جناب توکلی این مورد بوده که شاید باریک بودن خط فوکوس و مشکل شدن کار در این زمینه مد نظر ایشان بوده....مثل فوکوس با لنزی همچون 85 - 1.2fجناب کحال درحالت ایستا , نه!
ولی درحرکات سریع وبا سیستم فوکوس یک دوربین کراپ کمی دچارچالش خواهید شد.
که این مساله با توجه به سایز سنسور کراپ زیاد جدی نیست.ضمنا بدنه های جدید از صفحه و سنسور فوکوس های بسیار بسیار خوبی بهره میبرند...
احمق را موافق حماقتش جواب مده مبادا تو نیز مانند او بشوی.
احمق را موافق حماقتش جواب بده مبادا خویشتن را حکیم بشمارد.
تصاویر جدید ازین لنز:
و اطلاعات کامل و جدید ازین شاهکار برای دوربین های APSC :
کد:http://www.dpreview.com/news/2651823194/sigma-announces-30mm-f1-4-for-e-mount-and-micro-four-thirds-and-50-100mm-f1-8-art-for-aps-c
مهدی