صفحه 1 از 4 1 2 3 4 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 1 تا 10 , از مجموع 37
Like Tree192تشکر

موضوع: Sigma 50-100mm f/1.8 DC HSM Art

  1. #1
    كاربر فعال MahBaz آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    محل سکونت
    Mashhad - Torbat jam
    نوشته ها
    950
    تشکر شده
    3887
    تشکر کرده
    2159

    پیش فرض Sigma 50-100mm f/1.8 DC HSM Art

    No joke


    من واقعا نمیدونم چرا سیگما اینقدر با احساسات ما بازی میکنه





    Lens construction: 21 elements in 15 groups
    Three FLD, one SLD elements, one high-refractive-index high-dispersion glass, three high refractive index SLD glass
    Filter size: 82mm
    Shortest focusing distance: 95cm
    Maximum magnification: 1: 6.7
    Total length: 170.7mm
    Maximum diameter: 93.5mm
    Weight: 1490g
    Aperture blades: 9 circular aperture
    New thinned ultrasonic motor
    Inner focus, inner zoom
    Suggested retail price in Japan: 167,400 yen (tax included) or around $1,400
    Release Date April 22





    بعد از معرفی لنز 18-35 F/1.8 سیگما ،لنز جدید سیگما از نوع ART برای Apsc با رنج 50-100 و دیافراگم ثابت 1.8 معرفی شد

    جالبه تیتر خبر تو سایت شایعات نیکون این هست No joke

    قطعا از الان خیلی از آتلیه دارایی که با Apsc عکاسی میکنن ذهنشون درگیر خرید این لنز شده ، لنزی که به روی Apsc معادل رنج کاربردی 75-150 رو میده.


    کد:
    http://www.dpreview.com/news/2596209296/rumors-hint-at-super-fast-sigma-50-100mm-f1-8-art-lens-for-aps-c-dslrs
    msh2200، yaghoobi، Amir Tavakoli و 16 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهدی

  2. #2
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6580
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    چرا؟!!
    واقعا چرا؟ کمی نا امید کننده بود.
    کاش این همه وقتی و انرژی برای طراحی این لنز گذاشته شده روی 85, 135 و 70-200 گذاشته میشد.
    DELL، Nima Sadigh، lamagra و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  3. #3
    كاربر بسیار فعال Amir Tavakoli آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2007
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته ها
    1,143
    تشکر شده
    7035
    تشکر کرده
    7229

    پیش فرض

    سلام
    چرا ناامید کننده بود؟
    من تجربه عکاسی با 18-35 اف 1.8 رو دارم. بنظرم داشتن یک لنز زوم با دیافراگم ثابت 1.8 لذت بخشه! و دلت میخواد همینجور از همه چی عکس بگیری! و از عمق میدان کمش
    توی فواصل کانونی گوناگون لذت ببری!
    فقط فکر میکنم این لنز جدید توی 100 میلیمتر که روی کراپ دار میشه 150 میلیمتر ، با دیافراگم 1.8 چه بوکه ای میده و فوکوس کردن چقدر میتونه مشکل باشه!
    msh2200، yaghoobi، MAHosseini و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  4. #4
    كاربر ويژه shahbazi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,456
    تشکر شده
    22008
    تشکر کرده
    6910

    پیش فرض

    کاش فول فریم بود!
    این لنز با هدف مستقیم پرتره تولید نشده اما برای پرتره هم عالی هستش
    من شخصا این لنز رو بهترین لنز روی 7دی و دی500 برای مسابقات ورزشی میبینم! لنز تله کوتاه سوپرفست روی بدنه دوم که میتونه یکی از دوربین های نامبرده باشه در مسابقات المپیک!
    ویرایش توسط shahbazi : Saturday 20 February 2016 در ساعت 08:35
    msh2200، yaghoobi، K_NMT و 8 نفر دیگر تشکر می‌کنند.



  5. #5
    كاربر ويژه msh2200 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    IRAN
    نوشته ها
    2,929
    تشکر شده
    8680
    تشکر کرده
    4644

    پیش فرض

    این لنز گزینه بسیار عالی هم برای عکاسان نجومیه!
    معرفی این لنز من را یاد معرفی اپتیک 100 میلیمتری شکستی F/3.8 شرکت Vixen انداخت! البته اختلاف قیمت این دو غیر قابل قایسه!
    بنظر بنده این لنز می تواند حلقه گم شده عکاسان نجومی اعماق آسمان باشه بخصوص برای عکاسی بدون موتور و مقره.
    کلا هر فعالیتی که دیافراگم باز را طلب کنه (مثل موردی که جناب شهبازی فرمودند) با چنین لنزی قابل پوشش خواهد بود.
    yaghoobi، Nima Sadigh، a.g g.a و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مصطفی
    -----------------------------------
    تجهیزات

  6. #6
    كاربر بسیار فعال DELL آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2007
    محل سکونت
    تبریز- تهران
    نوشته ها
    1,564
    تشکر شده
    4662
    تشکر کرده
    2388

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط shahbazi نمایش پست ها
    کاش فول فریم بود!
    این لنز با هدف مستقیم پرتره تولید نشده اما برای پرتره هم عالی هستش
    من شخصا این لنز رو بهترین لنز روی 7دی و دی500 برای مسابقات ورزشی میبینم! لنز تله کوتاه سوپرفست روی بدنه دوم که میتونه یکی از دوربین های نامبرده باشه در مسابقات المپیک!
    یکی از ویژگی های مهم لنز هایی که در شرایط یاد شده استفاده می شوند این است که قابل استفاده روی فول فریم هم باشند تا در وقت ضرورت عکاس دستش در پوست گردو نماند لذا استفاده از این لنز برای مسابقات المپیک و ... اگر باشد هم فقط در حد تست و تبلیغاتی است.

    سوال مهم و اصلی این است که واقعا چه کسی حاضر هست 1400 دلار یعنی بیش از پنج میلیون تومان برای یک لنز کراپ هزینه کند؟؟؟
    واقعا اگر این لنز کراپ باشد مشتریانش به شدت محدود خواهند بود .
    kiavash، a.g g.a، shahbazi و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    --امیررضا توسلی--

    ویرایش عکس ها : آزاد

  7. #7
    كاربر ويژه msh2200 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    IRAN
    نوشته ها
    2,929
    تشکر شده
    8680
    تشکر کرده
    4644

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط DELL نمایش پست ها
    یکی از ویژگی های مهم لنز هایی که در شرایط یاد شده استفاده می شوند این است که قابل استفاده روی فول فریم هم باشند تا در وقت ضرورت عکاس دستش در پوست گردو نماند لذا استفاده از این لنز برای مسابقات المپیک و ... اگر باشد هم فقط در حد تست و تبلیغاتی است.

    سوال مهم و اصلی این است که واقعا چه کسی حاضر هست 1400 دلار یعنی بیش از پنج میلیون تومان برای یک لنز کراپ هزینه کند؟؟؟
    واقعا اگر این لنز کراپ باشد مشتریانش به شدت محدود خواهند بود .
    گاهی مواقع وجود یک دوربین کراپ به استفاده از تله کانورتورها ارجحیت داره!
    شرایطی هم پیش خواهد آمد که کسی نیاز داشته باشه از چینین قابلیتی استفاده کنه. البته بحث قیمت را با شما موافقم!
    ارادتمند
    DELL، a.g g.a، shahbazi و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مصطفی
    -----------------------------------
    تجهیزات



  8. #8
    كاربر ويژه kiavash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    2,055
    تشکر شده
    9090
    تشکر کرده
    8467

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط shahbazi نمایش پست ها
    کاش فول فریم بود!
    این لنز با هدف مستقیم پرتره تولید نشده اما برای پرتره هم عالی هستش
    من شخصا این لنز رو بهترین لنز روی 7دی و دی500 برای مسابقات ورزشی میبینم! لنز تله کوتاه سوپرفست روی بدنه دوم که میتونه یکی از دوربین های نامبرده باشه در مسابقات المپیک!
    البته سهیل به نظرمن دیاف تااین حد باز برای فوکوس دریک مسابقه ورزشی سریع مشکله ,ضمن اینکه این فوکالها برای یک ورزشگاه کوتاه هستش. جدای ازبرخی رشته های خاص که ممکن است بااین دیاف باز بشود عکسهایی خاص گرفت, درمجموع به نظرم لنزهایی مثل 200-400 وسوپرتله ها همچنان به قوت خود باقی هستند. قربانت
    msh2200، DELL، a.g g.a و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  9. #9
    كاربر ويژه kiavash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    2,055
    تشکر شده
    9090
    تشکر کرده
    8467

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط msh2200 نمایش پست ها
    گاهی مواقع وجود یک دوربین کراپ به استفاده از تله کانورتورها ارجحیت داره!
    شرایطی هم پیش خواهد آمد که کسی نیاز داشته باشه از چینین قابلیتی استفاده کنه. البته بحث قیمت را با شما موافقم!
    ارادتمند
    مصطفی جان البته کار تله کانورتور را دوربین کراپ انجام نمیدهد.یک کراپ از فول فریم هم میتواند جای کراپداررابگیرد. درمثال شبیه به بزرگنمایی اپتیکال ودیجیتاله این قضیه.ولی به قول اقای دانشپایه این همه وقت وانرژی صرف شد ولی درجای درستی نه! به طور قطع دراین قیمت ,سودی که سیگما روی فول فریم میگرفت کلا قابل قیاس با کراپ نمیبود.گرچه اف1.8 بسیاربسیار مشکله روی فول فریم ولی با اف بسته تر مثل 2.8 یاحتی کمتراگرمیشدبسیار نتیجه بهتری میگرفت. شایدهم این پیش زمینه ای برای لنزهای ف ف بعدی ست..!
    msh2200، DELL، shahbazi و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  10. #10
    كاربر بسیار فعال DELL آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2007
    محل سکونت
    تبریز- تهران
    نوشته ها
    1,564
    تشکر شده
    4662
    تشکر کرده
    2388

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط msh2200 نمایش پست ها
    گاهی مواقع وجود یک دوربین کراپ به استفاده از تله کانورتورها ارجحیت داره!
    شرایطی هم پیش خواهد آمد که کسی نیاز داشته باشه از چینین قابلیتی استفاده کنه. البته بحث قیمت را با شما موافقم!
    ارادتمند
    سلام آقا مصطفی ارادت داریم

    ببینید بحث تله کانورتر نیست ، در شرایط حقیقی بسیاری از عکاسان ورزشی حرفه ای از دو بدنه سری تک رقمی (همراه لنزهای 300 و 400 و 70-200 و ...) و یک بدنه کراپ (همراه 24-70) استفاده می کنند. حالا این ترکیب باید حداکثر انعطاف را برای عکاس داشته باشد ، یعنی اگر لازم شد 24-70 را روی بدنه سری 1 ببندد یا بلعکس ، چون به هر دلیلی ممکن است دوربین یا لنز و ... دچار اشکال بشود و این ریسک برای عکاس اصلا قابل پذیرش نیست که مثلا در فینال جام جهانی یا المپیک بخاطر مشکل پیدا کردن یکی از بدنه ها یا لنز ها عکس هایش را از دست بدهد، لذا به همین دلیل عرض میکنم که عکاسان ورزشی اساسا به سمت لنز مخصوص کراپ نمی روند.

    ارادت
    kiavash و arefjoon تشکر می‌کنند.
    --امیررضا توسلی--

    ویرایش عکس ها : آزاد

صفحه 1 از 4 1 2 3 4 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •