صفحه 1 از 9 1 2 3 4 5 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 1 تا 10 , از مجموع 81
Like Tree427تشکر

موضوع: Sigma 150-500 5-6/3 APO HSM OS

  1. #1
    كاربر بسیار فعال A_Maddah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    بندرعباس -بندرلنگه
    نوشته ها
    1,452
    تشکر شده
    14310
    تشکر کرده
    13944

    پیش فرض Sigma 150-500 5-6/3 APO HSM OS

    سلام
    این تاپیک رو ایجاد کردم برای انکه دوستان اطلاعات خودشان را در خصوص این لنز به اشتراک بگذارند .همچنین فکر کردم شاید برای دوستانی که می خواهند این لنز را ابتیاع کنند مفید واقع شود .
    خوب من این لنز را هفته گذشته با قیمت 10500000ریال با گارانتی سیگل خریداری کردم .
    همانطور که می دانید دیافراگم این لنز تقریبا بسته است .که می توان انرا جزء ایراد های وارد به این لنز دانست . وشاید شما را برای خرید این لنز دچار دودلی و سردرگمی کند . دیافراگم بسته این لنز بخوبی نشان می دهد که شمابرای گرفتن عکس های باکیفیت نیاز به نور کافی دارید . من چون در جنوب زندگی می کنم و آسمان اکثر مواقع آفتابی و سوزان است با دیاف این لنز مشکل چندانی نخواهم داشت .گر چه من عکسهایی هم در هوای ابری و سایه با این لنز گرفتم از کیفیت خوبی برخوردار بود .

    من این لنز را روی دوربین D300نیکون استفاده کردم .سه روزی که این لنز را تست کردم بسیار راضی بودم و می شود گفت تمام شات ها در 500م م زده شده است و در 98 درصد عکس ها سوژه پرنده بوده است . . به نتایج خوبی رسید م که البته هنوز زود است تصمیم گیری کنم چون هنوز تجارب خیلی زیادی مانده است که با ید با این لنز بدست بیاورم .
    در روز اول از ساعت 7 صبح شروع به عکاسی نمودم تازه داشت آفتا ب بالا می آمد در نتیجه نور کم بود بنابراین اکثر شات ها در دیاف 6/3 و ایزوی 400 بود .و همچنین فایلها با فرمت راو بود . بنابراین عکسها نویزی بودند و به نظر من عکسهای خوبی نبودند . اما هر چه آفتاب بالاتر می امد وضع بهتر می شد مثلا از ساعت 7/30 دقیقه عکسها خیلی خوب شدند همچنین در ساعت 10.30 دقیقه ایزو را می شد روی 200 تنظیم کرد و سرعت خوبی هم داشت و در نتیجه دیاف بسته تر هم جواب می داد و بهمراه آن شارپنس و دیتل بهتر .و این نشان می داد این لنز به نور کافی نیاز مند است .
    من قبل از خرید این لنز از کیفیت عکس های این لنز اطلاعات کافی داشتم و قبلا در تاپیک 120-400 هم گفته بودم اگر کمی ویرایش هم آموخته باشید به نتایج در خوبی خواهید رسید . بنابراین می دانستم که نیاید از این لنز توقع خروجی با کیفیت لنز های فیکس را داشت .

    اما داستان لرزه گیر ....می شود گفت که 2تا3 استاپ تاثیر گذار است و خیلی کمک کننده و موثر می باشد .بعبارتی شاید بتوان گفت استفاده از این لنز بدون لرزه گیر در فاصله کانونی 300 تا 500م م شما را با مشکل مواجه می کند و اکثر مواقع خروجی خوبی نخواهید داشت .البته هنوز فرصت استفاده از این لنز بدون لرزه گیر و با سه پایه فراهم نشده است .

    از موارد دیگر ی که می توان یاد آور شد وزن 1910 گرمی این لنز می باشد .که شاید برای بعضی از دوستان مشکل ایجاد کند . بخصوص دوستانی که کمی از نظر جسمی ضعیف باشند . اما برای من که اولین بار بود با تله ای با این وزن کار می کردم مشکلی ایجاد نکرد .در روز اول 2/30دقیقه از این لنز استفاده کردم که خستگی ایجاد نکرد (شوق تله نمی گذاشت خستگی رو خبر دار بشم ) اما روز سوم شرایط فرق کرد این لنز همراه یک سه پایه نیم کیلو یی که بطور دائم به لنز وصل بود از صبح ساعت 8 تا ظهر ساعت 1 با خودم حمل کردم.شب دستم کمی درد گرفت که صبح خوب خوب شده بود . وسرحال بودم . کلا می شود گفت که وزن این لنز برای من مشکل ایجاد نکرد. نکته ای که یادم رفت بگم این بود که بند خود لنز که در پک لنز موجود بود خیلی کمک می کرد تا احساس خستگی نکنم . بند لنز را طوری تنظیم کرده بودم که وزن لنز و دوربین روی این بند بود وبند دوربین تا اندازه ای شل تنظیم کرده بودم که تمام فشار سنگینی لنز و بدنه روی بند لنز باشه .وخلاصه اینکه هر دو بند را در گردن خود انداخته بودم که سبب می شد احساس خستگی نکنم .

    اما بحث صرفه اقتصادی .در مانت نیکون 80-400 . در مانت Canonمی توان 100-400 را نام برد. در اینجا قصد ندارم از محاسن ومعایب این دو لنز صحبت کنم بلکه قصدم مقایسه قیمتی می باشد .این دولنز با ارزش قیمتی حدود 1400 تا 1500 دارند که همین امر سبب می شود لنز 150-500 حدود 400تا 450 نسبت به دو لنز فوق الذکر بصرفه تر باشد .و مضاف بر آن 100م م بیشتر در فاصله کانونی از دو لنز دیگر اهمیت و صرفه اقتصادی آنرا دو چندان می کند .
    در خصوص فوکوس هم کمی بنویسم بد نیست . این لنز بخاطر استفاده از موتور فوکوس HSMاز سرعت خوبی در فوکوس برخودار است در طی این سه روز با مشکلی جهت فوکوس (گیجی فوکوس )بر نخوردم .
    مورد دیگری که باید یاد آور بشوم این لنز بدر عکاسی از پرندگانی می خورد که از نظر جثه در حد یا کریم به بالا باشد .(گرچه خود من با این لنز از مرغ نجوا(طبق اسم گذاری تلوزیون ) که به اندازه انگشت شصت می باشد عکس خوبی گرفتم که انشالله در همین تاپیک یا تاپیک حیات وحش خواهم گذاشت )
    از جذابیت های عکاسی پرندگان پیدا کردن راهی برای نزدیک شده به آنها است تا بتوان کادر خوبی بست .که خود کلی لذت دارد .

    در پایان باید بگویم که این لنز بیشتر بدرد کسانی چون من آماتور می خورد که حرفه ای از حیات وحش عکاسی نمی کنم و فقط بیشتر جنبه سرگرمی و لذت بردن از عکاسی با این موجودات زیبا مد نظر دارم .انشالله در پستهای بعدی سعی میکنم نمونه عکس های این لنز را ارسال کنم . انشالله
    موفق و پایدار یاشید
    یا حق
    nmroshan، Arash، Amir Mohebi و 56 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    اسدالله مداح

  2. #2
    كاربر فعال yasin-m آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    Bushehr
    نوشته ها
    668
    تشکر شده
    3354
    تشکر کرده
    4861

    پیش فرض پاسخ: Sigma 150-500 5-6/3 APO HSM OS

    سلام
    عامو مبارک باشه ،پس به این ننیجه رسیدین که از 300 فیکس بهتر هست !
    اکثر شات ها در دیاف 6/3 و ایزوی 400 بود .و همچنین فایلها با فرمت راو بود . بنابراین عکسها نویزی بودند
    مداح جان ایزوی 400 و نویز؟
    از موارد دیگر ی که می توان یاد آور شد وزن 1910 گرمی این لنز می باشد .که شاید برای بعضی از دوستان مشکل ایجاد کند . بخصوص دوستانی که کمی از نظر جسمی ضعیف باشند . اما برای من که اولین بار بود با تله ای با این وزن کار می کردم مشکلی ایجاد نکرد .در روز اول 2/30دقیقه از این لنز استفاده کردم که خستگی ایجاد نکرد (شوق تله نمی گذاشت خستگی رو خبر دار بشم ) اما روز سوم شرایط فرق کرد این لنز همراه یک سه پایه نیم کیلو یی که بطور دائم به لنز وصل بود از صبح ساعت 8 تا ظهر ساعت 1 با خودم حمل کردم.شب دستم کمی درد گرفت که صبح خوب خوب شده بود . وسرحال بودم . کلا می شود گفت که وزن این لنز برای من مشکل ایجاد نکرد
    جالبه ،ولی فکر کنم آدم 3 کیلو بیشتر از یک ساعت روی دستش باشه ،اون هم این لنز بلند بدون سه پایه ،عکاسی رو دچار مشکل میکنه.دست کم من اینجوری گمون می کنم.
    A_Maddah تشکر می‌کند.
    یاسین محمدی


    Nikon D700 / 70-200 vr / 24-70 N / 85 f 1.8D / 14-24 N / ٍSB 800 /Manfrotto 190MF4 / CompuRover AW /MC-36 Remote

  3. #3
    كاربر همراه M.vatandoost آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2007
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    373
    تشکر شده
    1061
    تشکر کرده
    1277

    پیش فرض پاسخ: Sigma 150-500 5-6/3 APO HSM OS

    جناب مداح ضمن تبریک اگر فرصت داشتید یکی دو نمونه از عکسهایی را که با این لنز ثبت کرده اید هم آپلود کنید.(مخصوصا در 500 م.م)

    بازهم تبریک و موفق یاشید.
    A_Maddah تشکر می‌کند.

  4. #4
    كاربر بسیار فعال A_Maddah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    بندرعباس -بندرلنگه
    نوشته ها
    1,452
    تشکر شده
    14310
    تشکر کرده
    13944

    پیش فرض پاسخ: Sigma 150-500 5-6/3 APO HSM OS

    سلام
    یاسین جان اول صبح نور کم بود از طرفی دیاف بسته این لنز سبب می شد نور کافی به سنسور نرسه وعکس نویزی میشد .متاسفانه من عکس هایی که کیفیت خوبی نداشتند را پاک کردم ولی خوب فکر کنم این عکس هم بد نیست و نویز را نشان می دهد . البته در فایل اصلی نویزها , نویز رنگی خیلی واضح و خوب مشخص هستند . کراپ پایین یک کراپ صد در صد از لایت روم و بدون ویرایش و خروجی Jpegگرفته شده است .
    1/500sec
    At f/6.3 , Iso400 - 500mm



    یاسین جان این لنز در تمام این مدت از گردنم آویزان بودم من نگفتم که تمام این مدت روی دستم بود مشخصا اگر شمابخواهید مدت 4 دقیقه لنز را یکسر روی دست نگاه دارید و شات بزنید با مشکل مواجه خواهید شد .
    یاسین جان شما من را ندیده اید هیکل من تو مایه های آرنولد است .:biggrin:
    اما داستان 300 فیکس . ان لنز هم ردیف نشد بنده خدا که گفته بود لنز را گیر می آورم نتوانست به وعده اش عمل کند . الحمدلله

    اما عکس های ویرایش شده و خام
    دو عکس پایین یکی از فایل خام (Raw)خروجی Jpeg گرفته شده است و دیگری با لایت روم و فتوشاپ Cs4 و پس از ویرایش خروجی گرفته شده است متاسفانه چون حجمشان کم شده شاید تفاوتها آنچنان نمایش داده نشود ولی کراپ ها از هر دو عکس تا اندازه ای کیفیت عکس ها را نشان می دهد .
    دوستان شرمنده من از دایل آپ باسرعت مافوق یواش استفاده می کنم برای همین نتوانستم فایل با سایز بزرگتر را جایی آپلود کنم تا دوستان اگر خواستند استفاده کنند .









    سعی می کنم باز هم عکس بگذارم .
    موفق باشید
    یا حق
    nmroshan، bfarahanchi، FarhadBahramii و 21 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    اسدالله مداح

  5. #5
    كاربر فعال Behin Nazem آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2007
    نوشته ها
    547
    تشکر شده
    14636
    تشکر کرده
    7388

    پیش فرض پاسخ: Sigma 150-500 5-6/3 APO HSM OS

    سلام جناب مداح
    مبارک باشد. منتظر دیدن عکسهای زیباتون با لنز جدید هستیم.
    با اجازه شما کمی عکستان را دستکاری کردم. شاید هم مشکل از کالیبره نبودن مونیتور من باشه ولی بنظرم تون رنگها کمی سرد آمد:
    original:


    Processed


    ارادتمند
    Persian، A_Maddah، Minoosepehr و 11 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    بهین ناظم رعایا
    www.prophotocom.com

  6. #6
    Moderator nmroshan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    mashad
    نوشته ها
    5,263
    تشکر شده
    38312
    تشکر کرده
    11580

    پیش فرض پاسخ: Sigma 150-500 5-6/3 APO HSM OS

    کراپ پایین یک کراپ صد در صد از لایت روم و بدون ویرایش و خروجی Jpegگرفته شده است
    اسد جان یعنی چه؟ یعنی از صفحه نمایش لایت روم کپچر کردی؟
    A_Maddah تشکر می‌کند.
    نعما م. روشن
    مقالات سایت عکاسی |وبلاگ (از عکاسی) | اینستاگرام : Nemaroshan

  7. #7
    كاربر بسیار فعال A_Maddah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    بندرعباس -بندرلنگه
    نوشته ها
    1,452
    تشکر شده
    14310
    تشکر کرده
    13944

    پیش فرض پاسخ: Sigma 150-500 5-6/3 APO HSM OS

    سلام
    جناب روشن من عکس را در لایت روم باز کردم وآنجا کراپ کردم ودر قسمت Export خروجی jpeg گرفتم البته در خصوص کراپ صد در صد شاید از صدردصد کمتر و یا بیشتر باشداول عکس را با بزرگ نمایی 1*1 به نمایش در آوردم سپس محدوده کراپ را مشخص کردم وسپس کراپ را انجام دادم حقیقتا خیلی سعی کردم کراپ دقیق را بدست بیاورم ولی نتوانستم از بعضی از دوستان هم که شیوه کراپ صددر صد را جویا شدم آنها هم نتوانستند راه حل دقیقی را نشان دهند . اما موردی که به نظرم رسید این بود که پس از Export نویز رنگی که بیشتر رنگ قرمز بود از بین رفت .من فکر کردم بخاطر فشرده سازی در فرمت jpeg این اتفاق افتاده است .
    جناب رعایا شما لطف کردید .ویرایش شما خیلی خوب شده و همچنین از نظر رنگ .البته من فقط این عکس را در قسمت شارپ سازی و دیتیل ویرایش کردم واین رنگ , رنگ فایل اصلی است .
    عکس اول .فایل Rawدر فتوشاپ باز شده و خروجی Seve for webگرفته شده است بدون ویرایش .عکس دوم در لایت روم و فتوشاپ ویرایش شده است . و عکس سوم کراپ عکس ویرایش شده است .
    اما در خصوص خود عکس همانطور که می بینید در عکس اول (خام) از پشت دیوار به پرنده بیشتر نمی توانستم نزدیک شوم در نتیجه کادر باز می باشد و پیکسل های دور ریختنی زیادی دارد که در نتیجه روی دیتل تاثیر گذار خواهد بود .

    1/640 - f/8 - 500mm - Iso 200 ساعت حدود 11/30 ظهر







    موفق باشید
    یا حق
    nmroshan، Persian، Kaveh Ghobadi و 11 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    اسدالله مداح

  8. #8
    Moderator nmroshan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    mashad
    نوشته ها
    5,263
    تشکر شده
    38312
    تشکر کرده
    11580

    پیش فرض پاسخ: Sigma 150-500 5-6/3 APO HSM OS

    من عکس را در لایت روم باز کردم وآنجا کراپ کردم ودر قسمت Export خروجی jpeg گرفتم البته در خصوص کراپ صد در صد شاید از صدردصد کمتر و یا بیشتر باشداول عکس را با بزرگ نمایی 1*1 به نمایش در آوردم سپس محدوده کراپ را مشخص کردم وسپس کراپ را انجام دادم حقیقتا خیلی سعی کردم کراپ دقیق را بدست بیاورم ولی نتوانستم از بعضی از دوستان هم که شیوه کراپ صددر صد را جویا شدم آنها هم نتوانستند راه حل دقیقی را نشان دهند . .
    اسد عزیز

    اگر متوجه مفهوم کراپ صددرصد باشی، انجام آن مشکل نیست. فرض کن عکس اصلیت 4000×3000 پیکسل است. مشخصا نمایش این دقت در مانیتور امکان پذیر نیست. اگر دقت مانیتور شما فرضا 1200 در 800 باشد، شما هر کراپی از عکس انجام دهی که مساوی یا کوچکتر از این مقدار باشد، چون قابل نمایش در رزولوشن مانیتور است، اصطلاحا می‌شود کراپ صد در صد. مثلا کراپ 1200×800 برای این مانیتور و یا 800 در 600 و ... همگی کراپ صد در صد است چون امکان نمایش پیکسل های واقعی را خواهد داشت. تفاوت این کراپ ها فقط در اندازه منطقه کراپ شده خواهد بود.
    طبیعتا وقتی می خواهی کراپ صد در صدی برای عموم قرار دهی باید کمترین رزولوشن مانیتورهای موجود را در نظر بگیری. مثلا الان دیگر رزولوشن کمتر از 800 در 600 مطمئنا وجود ندارد، بنابراین چنین کراپی و کراپهای کوچکتر از آن ( بر حسب تمایل خودت)، برای همه مانیتورها کراپ صد در صد خواهد بود.

    برای این منظور در لایت‌روم می‌توانی با زدن دکمه i اندازه منطقه کراپ را بدست آوری. در فتوشاپ هم در قسمت info به صورت لایو اندازه منطقه کراپ بر حسب پیسکل نمایش داده می‌شود.

    پس چیزی به نام کراپ بیش از 100 درصد نداریم. مگر آنکه قسمتی از عکس را کراپ کنیم و بعد آن را در مانیتور نمایش داده و با ابزاری روی آن زوم کنیم.
    Amir Mohebi، Simaei، FarhadBahramii و 19 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    نعما م. روشن
    مقالات سایت عکاسی |وبلاگ (از عکاسی) | اینستاگرام : Nemaroshan

  9. #9
    كاربر همراه amir33000 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2006
    محل سکونت
    iran
    نوشته ها
    125
    تشکر شده
    47
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض پاسخ: Sigma 150-500 5-6/3 APO HSM OS

    سلام
    این لنز رو چند روز پیش گرفتم . نسبت قیمت به کارائی بسیار خوبه . شاید اگه ساخت کانن 1800 قیمت داشت
    A_Maddah تشکر می‌کند.
    Canon 5D MKII
    /canon350D/Lens:Canon= 24-105L-IS/135mm2.8 SF/70-200F4-L-IS /16-35-L-F2.8II/15mmFishEYE2.8EX/
    Flash Canon580EXII Speedlite

  10. #10
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    August 2008
    نوشته ها
    28
    تشکر شده
    171
    تشکر کرده
    539

    پیش فرض پاسخ: Sigma 150-500 5-6/3 APO HSM OS

    باسلام،
    اگرچه موضوع جديدي نمي باشد و شركت سيگما مدتي قبل رسما" به اين مشكل معترف شده است ، درهرحال با توجه به وضعيت نا مساعد بازار خدمات بعدازفروش در ايران دارندگان canon 40d در خريد لنز مذكور به شماره سريال آن توجه داشته باشند. زيرا لنزهايي با شماره سريال كمتراز 1007001 به علت وجود مشكل در firmware ‌ سرعت عكاسي پي در پي را از 6.3 به 3 فريم كاهش مي دهد.و البته براي 120-400 .

    [CODE][http://www.sigma-photo.co.jp/english/news/info_080527.htm/CODE]
    Persian، FARID، ghanbar و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

صفحه 1 از 9 1 2 3 4 5 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •