صفحه 19 از 55 نخستنخست ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 181 تا 190 , از مجموع 545
Like Tree1371تشکر

موضوع: اولترا وایدی برای تمام فصول

  1. #181
    كاربر فعال omid mohebbi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2010
    محل سکونت
    بندرعباس
    نوشته ها
    724
    تشکر شده
    3859
    تشکر کرده
    1405

    پیش فرض

    ممنونم جناب سعادت
    چیزی که خیلی برام مهمه شارپنس هستش
    بین این دو مقایسه ایی هستش که نشون بده شارپنس کدوم بهتر و بیشتره ؟
    چون حس میکنم ثبتهام با سیگما خیلی شارپ نیست یا شاید هم تو ثبت و عکاسی مشکل دارم.
    NIKON D810- FUJI X-A1 nikon 14-24 + fotodiox wonder pana66 filters - nikon 24-70 nikon 70-200 f2.8 vrII-nikon 50 mm f 1.8- - - cokin z GND kit

    http://www.omidmohebbi.com/

  2. #182
    كاربر ويژه Saadat آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    نوشته ها
    2,249
    تشکر شده
    29672
    تشکر کرده
    5366

    پیش فرض

    از نظر شارپنس توکینا شارپتر از سیگماست در این مورد کوچکترین شکی به خود راه...
    جهت بررسی بیشتر:

    کد:
    http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=718&Camera=474&Sample=0&FLI=0&API=0&LensComp=711&CameraComp=0&FLIComp=0&APIComp=0
    Tokina AF 11-16mm f/2.8 AT-X Pro DX
    کد:
    http://www.photozone.de/canon-eos/379-tokina_1116_28_canon?start=1
    Sigma AF 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM
    کد:
    http://www.photozone.de/canon-eos/307-sigma-af-10-20mm-f4-56-hsm-ex-dc-lab-test-report--review?start=1
    (بررسی ورجن جدید سیگما با اف ثابت 3.5 در لیست photozone موجود نبود بررسی ورجن قدیمی هم خالی از لطف نیست)

  3. #183
    كاربر ويژه lamagra آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    نوشته ها
    3,129
    تشکر شده
    18021
    تشکر کرده
    12097

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط omid mohebbi نمایش پست ها
    ممنونم جناب سعادت
    چیزی که خیلی برام مهمه شارپنس هستش
    بین این دو مقایسه ایی هستش که نشون بده شارپنس کدوم بهتر و بیشتره ؟
    چون حس میکنم ثبتهام با سیگما خیلی شارپ نیست یا شاید هم تو ثبت و عکاسی مشکل دارم.
    پس این تست جوزا کاملا همون چیزی هست که دنبالش هستید
    Juza Nature Photography - Sigma, Canon, Tamron and Tokina APS-C Wide-Angles
    Nima Sadigh، 1986، omid mohebbi و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
    عقیل احمدی

  4. #184
    كاربر همراه kartal آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2011
    نوشته ها
    137
    تشکر شده
    96
    تشکر کرده
    56

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط omid mohebbi نمایش پست ها
    ممنونم جناب سعادت
    چیزی که خیلی برام مهمه شارپنس هستش
    بین این دو مقایسه ایی هستش که نشون بده شارپنس کدوم بهتر و بیشتره ؟
    چون حس میکنم ثبتهام با سیگما خیلی شارپ نیست یا شاید هم تو ثبت و عکاسی مشکل دارم.
    درسته توکینا شارپ تر هست . اما به نظرم کار عاقلانه ای نیست . به دردسرش هم نمی ارزه تو این وضعیت ...
    omid mohebbi تشکر می‌کند.
    Canon 60D EOS - EFS 18-55 IS - EFS 55-250 IS - Canon 50 F1.8 - Canon 8-15 Fisheye L USM

  5. #185
    كاربر همراه M-Yousefi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    224
    تشکر شده
    701
    تشکر کرده
    1794

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط omid mohebbi نمایش پست ها
    با سلام
    من سیگما 20-10 اف 3.5 رو دارم
    و با دیدن توکینا 16-11 به سرم زده لنز رو فروخته و توکینا بخرم
    ممنون میشم دوست با تجربه ایی راهنمائیم کنه کار درستی میکنم یا خیر ؟
    چون خیلی از 16-11 و شارپنسش تعریف شنیدم و متاسفانه سوادم اینقدرها نیست که بتونم بررسی دقیقی انجام بدم.
    اگه عزیزی بین ما هستش که هر دو لنز رو تست کرده باشه ممنون میشم بنده رو راهنمایی کنه
    با سپاس
    سلام دوستان
    پارسال در این مورد خیلی تحقیق کردم .چند بارهم تلفنی مزاحم دوستان بردیا وboyman354 شدم بالاخره به این نتیجه رسیدم که برای من 11-16 بهترین گزینه ست آدرس فروشگاه دبی رو از همین دوستان پرسیدم و باتوجه به اینکه یکی از نزدیکان مقیم اونجاست از پارسال 3 مورد دیگر هم برای ذوستان دیگر تهیه شده. هم بنده و هم ایشان از انتخابمون راضی هستیم من لنز واید دیگه ای نداشتم ولی یکی از عزیزان به نسبت لنز وایدی که داشت بسیار از توکینا خوشش اومده.
    برای اینکه آف ت نشه قیمت اون تا هفته قبل 2450 درهم بود
    A.Mazaheri و saeed2vfx تشکر می‌کنند.

  6. #186
    كاربر فعال omid mohebbi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2010
    محل سکونت
    بندرعباس
    نوشته ها
    724
    تشکر شده
    3859
    تشکر کرده
    1405

    پیش فرض

    با سلام مجدد
    همینطور که در فکر 16-11 بودم دوستان سیگما 16-8 رو هم پیشنهاد کردن.! و خیلی ازش تعریف نمودند
    دوستان با تجربه که با این مدل سیگما کار کردن میتونن راهنمائیم کنند که بین این دو ( جدا از بحث رنجشون ) کدوم یکی از نظر کیفیت و اپتیک و شارپنس بهتره ؟
    NIKON D810- FUJI X-A1 nikon 14-24 + fotodiox wonder pana66 filters - nikon 24-70 nikon 70-200 f2.8 vrII-nikon 50 mm f 1.8- - - cokin z GND kit

    http://www.omidmohebbi.com/

  7. #187
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    May 2011
    نوشته ها
    3
    تشکر شده
    40
    تشکر کرده
    1

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط omid mohebbi نمایش پست ها
    ممنونم جناب سعادت
    چیزی که خیلی برام مهمه شارپنس هستش
    بین این دو مقایسه ایی هستش که نشون بده شارپنس کدوم بهتر و بیشتره ؟
    چون حس میکنم ثبتهام با سیگما خیلی شارپ نیست یا شاید هم تو ثبت و عکاسی مشکل دارم.
    در مورد عدم شارپنس چند علت وجود داره که معمولا آخرین آنها مربوط به لنز میشود. موارد زیر در مورد شارپنس چیزهایی است که من آماتور میدونم شاید کمک کنه:

    1- اولا برای تست کردن شارپنس اگر لنز شما ماکرو نیست تنها راه، استفاده از infinity (بی نهایت) است. یعنی این که باید به جایی مثل کوه بروید و فوکوس لنز را در حالت infinity بگذارید. با این کار شما مطمئن میشوید که مرکز و گوشه تصویر همه در infinity هستند و لذا مشکل فوکوس شما حل میشه.

    2- اگر میخواهید شارپنس لنز واید را چک کنید باید مطمئن شوید که هوا کاملا صاف است و اگر میخواهید شارپنس یک لنز تله را چک کنید باید هوا هم صاف باشد و هم آنقدر گرم نباشد که باعث اعواج نور شود. معمولا اوایل طلوع آفتاب مناسب است.

    3- سعی کنید همیشه موضوع تصویر شما طبیعت مخصوصا درختها و برگهای آنها باشند زیرا بر اساس قانون fractals درختها در هر فاصله ای و با هر بزرگنمایی همیشه آنقدر detail دارند که بتوان با آن شارپنس را چک کرد.

    4- این شاید واضح باشه ولی گفتنش ضرر نداره. هرچه اندازه سنسور دوربین بزرگتر باشه تصویر شارپ تر هست. حتی شرکت نیکون عکسهای تبلیغاتی دوربین d3 را با p45 شرکت phase one گرفته! تعجب کردید؟ پس اگر کار بسیار حرفه ای مد نظرتون هست و بودجه زیادی هم ندارید یک آنالوگ 4x5 بسیار شارپنس و جزئیات بیشتری به شما میده. درسته که کار با اونها وقت گیر و سخته ولی اگر خوب استفاده بشه و خروجی شما هم به صورت حرفه ای اسکن بشه شاید در حد 100 مگا پیکسل هم بتونید جزئیات داشته باشید!

    5- اگر میخواهید عکس شما شارپ باشد بهتر است از دیافراگمهای باز استفاده نکنید چون ممکن است کیفیت لنز شما آنقدر نباشد که بتواند شارپنس خوبی به شما بدهد. به علاوه سعی کنید که از f8 تنگ تر هم استفاده نکنید چون به دلیل diffraction تصویر افت پیدا کرده و شارپنس آن پایین می آید. شارپترین دیافراگم لنز معمولا 2 استاپ بعد از باز ترین دیافراگم لنز است. مثلا اگر شما یک لنز f2.8 دارید احتمالا بهتربن دیافراگم شما f5.6 است. البته راههایی برای محاسبه دقیق شارترین دیافراگم لنز وجود که بسیار مفصل است: How to Select the Sharpest Aperture

    6- تصاویر خود را روی مانیتور و یا LCD دوربین با بیش از 100% بزرگنمایی نگاه نکنید چون بیشتر از آن زیاد لازم نیست و کمی هم باعث میشود که دید واقع گرایانه نسبت به عکس خود نداشته باشید زیرا الگوریتم های مختلف نرم افزارها روی عکس شما تاثیر میگذارند.

    7- مانیتور خود را همیشه روی تنظیم نرمال آن قرار دهید و رزولوشن های دیگر که باعث کشیدگی تصویر میشوند را انتخاب نکنید چون روی شارپنس تاثیر میگذارد.

    8- باید بین سیگنال ارسالی از کامپیوتر و مانیتور هماهنگی باشه. اگر از کابل VGA استفاده میکنید بسیاری از سیگنالها بر اثر تبدبل آنالوگ به دبجیتال از دست رفته و شارپنس شما کم میشود. اگر نتوانید که نقطه های سفید و سیاه این عکس "http://www.kenrockwell.com/tech/images/dots-600.gif" را ببینید مانیتور شما شارپنس خوبی ندارد و ممکن است که یا خود مانیتور مشکل داشته باشد و یا کابل.

    9- مهمترین علت نداشتن شارپنس حرکت است چه حرکت دوربین و چه حرکت سوژه و یا هردو. پس یک سه پایه استوار و یک سوژه ثابت و سرعت شاتر بالا میتواند به شارپنس کمک کند. بعضی از لنزها که لرزشگیر دارند باید آنها را روی سه پایه از حالت لرزشگیر خارج کرد البته بسته به نوع لنز این گزینه میتواند متفاوت باشد.

    10- دوربین های دیجیتال از تکنولوژی Bayer Interpolation استفاده میکنند تا رزولوشون خود را افزایش دهند ولی با این کار شارپنس به شدت افت میکند. اگر فکر میکردید که شارپنس عکس یک دوربین دیجیتال 10 مگاپیکسلی در حالت 100% با شارپنس یک دوربین آنالوگ که به همان اندازه اسکن شده یکی است در اشتباه هستید چون رزولوشن واقعی یک دوربین دیجیتال 10 مگاپیکسلی خیلی کمتر از 10 مگا پیکسل است و برای دستیابی به 10 مگاپیکسل باید از تکنولوژی Bayer Interpolation استفاده کرد که این کار باعث میشود رنگها شدت واقعی خود را از دست بدهند. پس از دوربین خود توقع شارپنس در حد عکسهای حرفه ای نداشته باشید.

    11- اگر پرینتهای بسیار بزرگ ندارید خیلی در مورد شارپنس وسواس نداشته باشید چون جزئیات ریزی که شما در مانیتور میبینید حتی با پرینتهایی با عرض یک متر هم آنقدر که شما فکر میکنید محسوس نیستند.

    12- آیا شارپ بودن آن هم در سرتاسر کادر حیاتی است؟ به نظر من نه. اگر یک تصویر در تمام نقاط شارپ باشد معمولا کسل کننده است و نمیتواند نگاه بیننده را به سوی سوژه اصلی سوق دهد چون شارپ بودن دیگر نقاط مزاحمت ایجاد کرده و کار را آماتور جلوه میدهد. در ضمن در بسیاری از عکسهای مطرح و معروف که عکاسان بسیار حرفه ای خالق آنها بودند و جوایز بسیاری نیز دریافت کرده اند میتوان مشاهده کرد که گوشه های تصویر سافت هستند.

    13- مراقب باشید که گرفتار مرض وسواس شارپنس نشوید. این مرض درمیان عکاسان شایع است و مبتلایان علاقه شدیدی به عکسبرداری از دیوارهای آجری و یا چیزهایی از این قبیل از خود نشان میدهند تا جایی که از سوژه های جذاب اطراف خود غافل شده و فکر و ذکرشان شارپنس میشود. متاسفانه هیچ وقت نمیتوانند کاری زیبا ارائه دهند.

    به نظر من آماتور، لنز 20-10 سیگما خوب است و کار راه انداز است و من اگر جای شما بودم به جای صرف هزینه بیشتر و تعویض لنز بودجه ام را صرف یک سه پایه و هد خوب و یا فیلترهای مارک دار مثل B+W میکردم. ولی اگر لنز اولترا واید ندارید و قصد تهیه آن را دارید باید بدانید که لنز tokkina 11-16 خیلی شارپ است و کیفیت ساخت خوبی هم دارد و در ضمن میتوانید از فیلتر هم بر روی آن استفاده کنید در ضمن در 16 میلی متر هم میتوان برای full frame از آن استفاده کرد. sigma 8-16 بسیار واید است و اگر این مقدار واید بودن یعنی تقریبا معادل 12 میلیمتر روی دوربین های 35 میلیمتری برای شما حیاتی است خوب بهترین گزینه همین sigma است. اما این لنز با وجود اینکه بسیار شارپ است چند عیب بزرگ دارد: 1- جلوی لنز بیرون زده و نمیتوان از فیلترهای جلوی لنز روی آن استفاده کرد. 2- همین بیرون زدگی میتواند منجر به شکستگی اتفاقی لنز شود. 3- بسیار بزرگ و حجیم است. 4- اتوفوکوس خوبی ندارد (البته برای یک لنز اولترا واید زیاد مهم نیست) 5- در 8 میلی متر barrel distortion بسیار زیادی دارد. 6- بالاخره آخرش یک لنز سیگما است و این باعث میشود که در مقایسه با tokkina هیچ وقت از لحاظ کیفیت ساخت خیالی آسوده نداشته باشید. 7- حتی کمی غبار روی شیشه بیرون زده لنز در عکس دیده خواهد شد و تمیز نگه داشتن آن به علت عدم استفاده از فیلتر سخت است. 8- اتوفوکوس صدای زیادی دارد. 9- در مانت نیکون فوکوس دستی بر عکس است!

    اگر رنج بیشتری میخواهید nikkor 10-24 هم لنز مناسبی است ولی شارپنس کمتری نسبت به tokkina دارد. در کل به نظر من فعلا بهترین لنز اولترا واید برای دوربین های APS-C همین tokkina 11-16 است. این لینک هم میتواند به شما کمک کند Tokina 11-16mm (توجه کنید که چقدر شارپنس بیشتری نسبت به nikkor 12-24 دارد. واقعا جای تحسین داره!)

    امیدوارم نظرات من برای شما مفید بوده باشه.
    usef، nalibre، maziyarsh و 29 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  8. #188
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    July 2011
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    49
    تشکر شده
    228
    تشکر کرده
    119

    پیش فرض

    سلام

    این سیگمای 8-16 که اصلا فوکوسش صدا نداره.
    موتور HSM داره و کلا لنز خاموشیه!

    ولی من هم خیلی دوست داشتم ببینم بین این لنز و 10-20 سیگما و 10-22 کانن و این توکینا 11-16 که همه به اتفاق می فرمایند شارپ است ، کدوم شارپ تر است؟

    فرمایشات آقای قبادی رو هم خوندم ولی همچی راضی نشدم!!!

    بهرحال لنز بدی نیست (8-16).
    ولی...

  9. #189
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    July 2010
    نوشته ها
    795
    تشکر شده
    5994
    تشکر کرده
    6396

    پیش فرض

    دوستان و اساتید فن
    بنده در انتخاب یکی از این لنز ها گیر کردم
    tokina 11-16 tokina 11-16
    با توجه به اینکه قصد دارم عکاسی منظره و طبیعت رو جدی دنبال کنم لطفا پیشنهاد و تجربیات خودتون رو بیان کنید
    به شدت نیازمند یاری سبزتان هستم
    دوربین و تجهیزات هم که در زیر پست م نوشته شده
    ضمنا دوستان توصیه میکنن که دوربین هم عوض کنم یا همین کفاف میکنه
    اطلاعات عکاسیم هم بدک نیست گلیم رو از آب بیرون میکشم یه جورایی
    با تشکر
    داود معانی

  10. #190
    كاربر همراه journalist آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2007
    نوشته ها
    121
    تشکر شده
    183
    تشکر کرده
    298

    پیش فرض

    لنز 8-16 سیگما لنز بسیار مناسبی هست و در فوتو زون بسیار تعریف کرده و امتیاز بالا گرفته .. این لنز بسیار شارپ هست و بسیار واید هست و مشکلات جدی نداره و دیستوزشن و ca خیلی خوب کنترل شده ... 2 میلیمتر واید تر نسبت به واید ترینها هم بسیار قابل توجه هست . هرچند من اصلا حالت بالب شکلش رو نمیپسندم و برای عکاسی طبیعت به نظر من نصب فیلتر ضروری هست . دیاف این لنز بسته هست . و نسبت به 10 -22 کنون و بخصوص لنز 11-16 توکینا دیاف بسته تری داره .
    در نهایت من فکر میکنم اگر حساسیت خاصی روی نصب فیلتر روی این لنز ندارید ... و یا دیاف باز براتون مهم نیست بلکه اولویت اولتون واید بودن بیشتر و شارپنس هست. این لنز بهترین انتخاب میتونه باشه.
    سياوش
    It is not the gear, it is the guy behind the camera :)

صفحه 19 از 55 نخستنخست ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •