اقای خلیلی مبارك باشه
ولی بنظر من زیبایی عكسهایی كه با فیش ای گرفته میشه به همون دیستورشنشه اینطوری نصف تصویر میپره
راستی این نوع عكسها رو باچه نرم افزاری درست میكنید ؟ من با Rectfish امتحان كردم به این خوبی نشد
آقا لنز جديد مباركت باشه اينشاله كه بتوني عكس هاي خوبي باهاش بگيري
ولي چند سوال براي من پيش اومد 12-24 سيگما در مقايسه با 10-20 سيگما چه كيفيتي دارد؟شارپنس ديستروشن Ca و.......
12-24 توكینا چطور لنزی است؟در مقایسه 12-24 توكینا و سیگما كدام برنده است؟
پويا رحيم زاده
_________________________
Sony Nex-6
فكر كنم این جا جواب چند تا سوالت رو پیدا كنی.
http://www.photozone.de/8Reviews/len...4556/index.htm
خوب تقریبا با این لنز به هدفم رسیدم .ولی موقع کرکشن حسابی ویگنت و کروماتیک ابریشن میوفتن بجون عکس
میخاستم ۱۴ f/2.8 بگیرم که الان تقریبا ۱۵ م.م. اف ۲/۸ در فول فریم دارم
هم فیش آی هم اولترا واید
البته هنوز دستم به کرکشنش عادت نکرده .بعضی جاها نمیشه به عکس دست زد بعضی جاها باید کرکشنش کرد
من با فوتو شاپ انجام دادم حالا این رو که گفتید باید برم ببینم برای مک هم موجود هست یا خیر
ممنون
مقایسه 4 اولترا واید
12-24mm Nikkor
10-20mm Sigma
11-18mm Tamron
12-24mm Tokina
البته فکر میکنم یک مقدار قدیمی شده باشه...کد:http://www.nikonians.org/nikon/nikkor-12-24mm/super-wide_shootout_6.html
با درود
اگر گزینه محدودیت قیمتی رو کنار بگذاریم کدام گزینه بهتری خواهد بود یک زوم اولترا واید و یا فیکس؟
ابدا هم از کادر فیش آی خوشم نمیاد!
تامرون و توکینا رو که نمیدونم اما نمونه های بسیار زیادی رو از 10-20 سیگما دیدم اصلا شارپنس نداشتند. در مقایسه با نیکون.
ظاهرا میماند فقط و فقط گزینه Nikkor 12-24mm f/4G DX حال با توجه به فرمایش جناب قبادی که باید با طلا نوشته بشود:
"دوستان نیكونی از این به بعد اگر برایشان امكان داشت بیشتر به سمت لنز های فول فریم بروند.بد نیست!شاید بعد ها قصد مهاجرت داشتند.به همین خاطر سعی در خرید فول فریم ها داشته باشید"
گذشته از این دلیل اساسی، پرداختن مبلغ بالای یک میلیون برای یک لنزDX (کراپدار) معقول هم نیست هر چند که کیفیتی عالی دارد، پس به عنوان آخرین گزینه میماند لنز Nikkor AF-S 14-24mm f/2.8G ED N که فول فریم است. و گزینه عالی. فقط یک مشکل از آنجایی که فعلا بدنه D300 که کراپدار است دارم این لنز روی بدنه فعلی، کادر واید میدهد یا خیر؟ چون دوستان فرمودند کادری که این لنز روی کراپدار ها میدهد اون چیزی که آدم یک اولترا واید انتظار دارد نیست:confused:
با سپاس
انوش
سلام
راستش منم در مورد این موضوع زیاد تحقیق کردم و رویو و عکس دیدم
14-24 روی سنسور کراپدار معادل 21-36 میشود که با توجه به اینکه 18-135 دارید ، این لنز فقط 6 میلیمتر از لنز شما واید تر میشه
نتیجه این شد که : اگر اینطوری باشد که جناب فتوزون (ع) می فرماید ، تونیکا 11-16 با دیاف ثابت و باز 2.8 خیلی خوب و شارپ هست و واید خوب و کافی هم دارد (16 میلیمتر روی سنسور کراپدار)
و فکر کنم مشکل عمده ی این لنز CA باشد (که با توجه به اینکه تا حدود زیادی قابل حل هست برام زیاد مهم نیست)
کد:http://www.photozone.de/canon-eos/379-tokina_1116_28_canon
قیمت دلاریش هم من در حدود 600 تا 700 دلار دیدم البته نمیدونم پیدا میشه یا نه
اگر پیدا بشه من خودم خریدارم
تا نظر عزیزان و بزرگان چی باشه
Nikon D5000 | 18-200mm VR II | 50mm F1.8G | SB-900
سلام:
دوستان درست میگویند در خصوص استفاده از لنز 24-14 روی D300 فوکال لنتی معادل 21 خواهید داشت که بنوعی ابتدای میدرنج خواهد بود و در صورت استفاده از لنزی دیگر از نیکون بطور فرضی 24-10 در محدوده آلترا واید خواهید بود
مقایسه ای از فوکال لنت 21 و 15
این عکس روی فوکال لنت 16 با فول فریم گرفته شده شما از بابت تفاوت روی کادر کراپ شده ارزیابی داشته باشید هر چند از تفاوت 15 و 16 هم میتوانید صرفه نظر کنید عذر خواهی از بابت آنکه دقیق نیست اما حدودا تفاوت FOV روی دوربین شما با لنزهای مربوطه همین خواهد بود
موفق باشید