صفحه 4 از 4 نخستنخست 1 2 3 4
نمایش نتایج : از شماره 31 تا 36 , از مجموع 36
Like Tree108تشکر

موضوع: چرا ما عكسهاي سياه و سفيد را هنوز دوست داريم؟

  1. #31
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,650
    تشکر شده
    18518
    تشکر کرده
    12880

    پیش فرض

    البته ما رنگی نمی‌بینیم ...
    رنگی درک می‌کنیم !
    باتوجه به مطالعات عصب‌شناسی ای که انجام شده است ، رنگ در مغز ، پردازش می‌شود ...
    اجسام رنگ ندارند !
    بلکه نوری که به آن‌ها می‌تابد و بازتاب می‌یابد تصوری از رنگ را در مغز ما پدید می‌آورد ...
    که بستگی به میزان نور و فتون‌هایی دارد که به سلول‌های میله‌ای و مخروطی چشم می‌تابد و آن‌ها را متاثر می‌کند ...
    برای همین است که در تاریکی و یا شب ، بسیاری از رنگ‌ها دیده‌نمی‌شوند ... یا در دیدن رنگ آنها دچار اختلال می‌شویم ...
    به همین منظور مثلن در درک رنگ بین مردان و زنان تفاوت هست ...
    همینطور در ادراک رنگ توسط هر فرد با دیگری ...
    و باز همینطور در حالات مختلف روحی خودمان ( یک فرد ) ، درک متفاوتی از رنگ داریم ...
    بنابراین حتی می‌شود گفت که مغز با سیاه‌و‌سفید آشناتر است !
    Nima Sadigh، aidin594 و Amin.Zallaghi تشکر می‌کنند.

  2. #32
    كاربر فعال Mahdi.A.Tabar آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2014
    محل سکونت
    Isfahan
    نوشته ها
    630
    تشکر شده
    2865
    تشکر کرده
    5057

    پیش فرض

    سلام
    شرمنده ، نمیدونم آف تاپیکه یا نه.

    چند وقتیه دارم رو مهارت کادربندی کار میکنم.
    یادمه یه مطلبی قبلأ خوندم که میگفت برای شروع عکاسی ابتدا باید با سبک سیاه و سفید شروع کنید بعد بروید سراغ عکس رنگی.

    نمیدونم دلیل اصلی این حرف چیه ولی حدس میزنم منظورش اینه که خیلی ها در ابتدا بیش از حد مجذوب تنوع رنگ ها میشن بطوریکه که وظیفه اصلی یعنی کادربندی صحیح رو فراموش میکنن! بعنی یه جورایی حواس عکاس پرت میشه!. یا شایدم میخواسته بگه کادربندی بدون رنگ راحت تر انجام میشه!

    لطفأ اساتید نظرات گرانقدر خودشونو بیان بفرمایند. چون فکر میکنم برای خیلی ها میتونه مفید باشه.
    مدیران محترم، اگه تاپیک مخصوصی در این رابطه هست لطفأ منتقل نمایید.

    با تشکر فراوان
    aidin594 تشکر می‌کند.
    پس از سالها عکاسی دریافتم هنرمند واقعی خداست. چرا که او خلق میکند و ما ثبت!
    آری اوج هنر ما، ثبت هنر اوست! www.tabarpix.ir

  3. #33
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,650
    تشکر شده
    18518
    تشکر کرده
    12880

    پیش فرض

    برای این‌که با حذف رنگ ، چشم و مغز درگیر ادراک عمیق‌تر و بی‌واسطه‌تری می‌شود و جذب دیگر عناصر اولیه و بسیار مهم کمپوزیسیون ، مانند نقطه ، خط ، شکل ، بافت ، حجم و ... می‌شود و هنرجو می‌تواند بر این عناصر تمرکز و تمرین کند ...
    در حالی‌که رنگ به قدری می‌تواند فریبنده باشد ، که چشم را ( ادراک مغز را ) منحرف کند از این تمرکز ، بنابراین هنرجو با تمرین در عکس سیاه‌و‌سفید به شناخت بهتر و عمیق‌تری از دیگر عناصر مهم تصویر می‌رسد ...
    برای همین است که در بسیاری از کلاس‌ها و دانشگاه‌ها در ابتدا به هنرجویان تکلیف می‌شود که سیاه و سفید ببینید و سیاه و سفید عکس بگیرند ، آن‌گاه که به شناخت لازم از آن عناصر رسیدند ، می‌توان وارد عنصر رنگ شد
    در واقع یکی از کارهای کلاسی ، تمرکز و تمرین بر چگونه دیدن است ...
    نه آن دیدن خام و ناپخته‌ای که همه به آن آشنا هستیم ...
    Nima Sadigh، aidin594 و Mahdi.A.Tabar تشکر می‌کنند.

  4. #34
    كاربر فعال Mahdi.A.Tabar آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2014
    محل سکونت
    Isfahan
    نوشته ها
    630
    تشکر شده
    2865
    تشکر کرده
    5057

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط کوروش نمایش پست ها
    برای این‌که با حذف رنگ ، چشم و مغز درگیر ادراک عمیق‌تر و بی‌واسطه‌تری می‌شود و جذب دیگر عناصر اولیه و بسیار مهم کمپوزیسیون ، مانند نقطه ، خط ، شکل ، بافت ، حجم و ... می‌شود و هنرجو می‌تواند بر این عناصر تمرکز و تمرین کند ...
    در حالی‌که رنگ به قدری می‌تواند فریبنده باشد ، که چشم را ( ادراک مغز را ) منحرف کند از این تمرکز ، بنابراین هنرجو با تمرین در عکس سیاه‌و‌سفید به شناخت بهتر و عمیق‌تری از دیگر عناصر مهم تصویر می‌رسد ...
    برای همین است که در بسیاری از کلاس‌ها و دانشگاه‌ها در ابتدا به هنرجویان تکلیف می‌شود که سیاه و سفید ببینید و سیاه و سفید عکس بگیرند ، آن‌گاه که به شناخت لازم از آن عناصر رسیدند ، می‌توان وارد عنصر رنگ شد
    در واقع یکی از کارهای کلاسی ، تمرکز و تمرین بر چگونه دیدن است ...
    نه آن دیدن خام و ناپخته‌ای که همه به آن آشنا هستیم ...
    ممنون از پاسخ کاملی که فرمودین. این مواردی که اشاره شد تقریبأ در ذهنم بود ولی نمیدانستم صحیح هست یا نه. ولی الان مطمئن شدم که راه درست همینه.
    البته نظر دیگر اساتید هم قابل احترامه اگر مطرح بفرمایند.
    با سپاس فراوان
    aidin594 و کوروش تشکر می‌کنند.
    پس از سالها عکاسی دریافتم هنرمند واقعی خداست. چرا که او خلق میکند و ما ثبت!
    آری اوج هنر ما، ثبت هنر اوست! www.tabarpix.ir

  5. #35
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    August 2006
    محل سکونت
    urmia
    نوشته ها
    121
    تشکر شده
    632
    تشکر کرده
    500

    پیش فرض

    مغز انسان نسبت به رنگ خاکستری رویکرد خاصی دارد شاید بتوان گفت که حس آرامش یا سرخوشی خود را از این رنگ بی فام به دست میاورد.حتی با دیدن سایر رنگ ها به نوعی به دنبال رنگ های متضاد آن میرود.اگر به یک صفحه قرمز مدتی خیره شوید و بعد به سمت نقطه تاریکی برگردید احساس میکنید که رنگ سبز را میبینید که متضاد قرمز میباشد.در نقاشی هم رنگ خاکستری را از ترکیب رنگ های متضاد میسازند،زرد و بنفش ، یا قرمز سبز یا آبی و نارنجی برای ساخت خاکستری استفاده میشود.نقاشان بزرگ حتی در صده های قبل هم با آگاهی از این موضوع این تضادها را رعایت میکردندتا در قسمتی از بوم و در ذهن بیننده علاوه بر برجسته کردن یا تنظیم کنتراست و مسیر چرخش چشم به رنگ خاکستری برای القای آرامش،در کنار سایر ترکیب ها برای القای سایر احساسات استفاده کنند.
    aidin594 و Mahdi.A.Tabar تشکر می‌کنند.

  6. #36
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    August 2014
    محل سکونت
    Esfahan
    نوشته ها
    40
    تشکر شده
    53
    تشکر کرده
    86

    پیش فرض

    در جایی خواندم برای تمرین بهتر ترکیب بندی گاهی اوقات می توان از بین شکل، فرم، خط، بافت، رنگ و دیگر خصوصیات سوژه، یکی را مورد اهمیت قرار داد و بقیه را نادیده گرفت یا یکی را حذف و بقیه را اهمیت داد.
    aidin594 و Mahdi.A.Tabar تشکر می‌کنند.

صفحه 4 از 4 نخستنخست 1 2 3 4

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •