صفحه 4 از 5 نخستنخست 1 2 3 4 5 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 31 تا 40 , از مجموع 47
Like Tree656تشکر

موضوع: آشنایی با عناصر پایه در عکاسی به‌روایت تصویر

  1. #31
    كاربر ويژه infinity آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    2,930
    تشکر شده
    7783
    تشکر کرده
    4379

    پیش فرض پاسخ: آشنایی با عناصر پایه در عکاسی به‌روایت تصویر

    رنگ‌های مکمل


    Arash، FarhadBahramii، Kaveh Ghobadi و 8 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    هادی هژیرآذر

  2. #32
    كاربر ويژه infinity آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    2,930
    تشکر شده
    7783
    تشکر کرده
    4379

    پیش فرض پاسخ: آشنایی با عناصر پایه در عکاسی به‌روایت تصویر

    رنگ‌های مکمل




    Arash، EHSAN2، h_ahmadi و 10 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    هادی هژیرآذر

  3. #33
    كاربر ويژه infinity آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    2,930
    تشکر شده
    7783
    تشکر کرده
    4379

    پیش فرض پاسخ: آشنایی با عناصر پایه در عکاسی به‌روایت تصویر

    رنگ‌های مشابه

    ـــ رنگی از چرخه رنگ و دو همسایه‌اش. بدیهی هر رنگی با دو رنگ در این چرخه همسایه است، بنابراین به سه رنگ و در نهایت تونالیته‌هایش اکتفا می‌شود.

    ـــ هارمونی رنگ همسایه، حسی متین، آرام و راحت را منتقل می‌کند.

    ـــ حسی شبیه سایه‌های ملایم و نورهای دیفیوز در پرتره‌های سیاه و سفید است.

    ـــ دقت کنید با ته‌رنگ (Tint)، سایه (Shade) و تن (Tone (اینم که همون تن شد!))، اشتباه نشود. هر چند آنها نیز ساختارهایی هارمونیک هستند و حسی مشابه «رنگ‌های مشابه در چرخه رنگ» ایجاد می‌کنند.



    پ.ن: حسی که هارمونی رنگ منتقل می‌کند، مهم‌تر از حسی است که هر رنگ منتقل می‌کند. من همیشه در برابر سوال: «کدام رنگ را بیشتر دوست داری؟» مانده‌ام و در پاسخ، سوال: «در کنار کدام رنگ/رنگ‌ها؟» را مطرح کرده‌ام.
    h_ahmadi، darya_s، Jesmi و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    هادی هژیرآذر

  4. #34
    كاربر ويژه infinity آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    2,930
    تشکر شده
    7783
    تشکر کرده
    4379

    پیش فرض پاسخ: آشنایی با عناصر پایه در عکاسی به‌روایت تصویر

    حالا ببینید چه عناصری در اینجا، جمعشان، جمع است!



    و بقیه کارهای زیبای Andy Mumford را در اینجا ببینید:
    کد:
    http://andymumford.deviantart.com/gallery/
    ویرایش توسط infinity : Wednesday 30 January 2008 در ساعت 14:41
    Arash، Persian، Soha.T و 19 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    هادی هژیرآذر

  5. #35
    كاربر ويژه infinity آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    2,930
    تشکر شده
    7783
    تشکر کرده
    4379

    پیش فرض پاسخ: آشنایی با عناصر پایه در عکاسی به‌روایت تصویر

    لازم است نکته‌ای را تاکید کنم:
    در این تاپیک مقابل را در دو معنی در پست‌های مربوط به رنگ، بکار برده‌ام.
    1- مقابل: رو در رو. متضاد. درگیر. مثل آبی و قرمز (استقلال و پرسپولیس!). رنگهای متضاد در چرخه‌ی رنگ مقابل هم نیستند.

    2- مقابل: دو رنگ در دو سر یک قطر در چرخه رنگ قرار دارند، اما در معنی و از نظر هارمونی در کنار هم و مکمل یکدیگرند. مثل سبز و قرمز، زرد و بنفش.
    Arash، eksir، Kaveh Ghobadi و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    هادی هژیرآذر

  6. #36
    كاربر ويژه infinity آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    2,930
    تشکر شده
    7783
    تشکر کرده
    4379

    پیش فرض پاسخ: آشنایی با عناصر پایه در عکاسی به‌روایت تصویر

    رنگ‌های متضاد

    ـــ در بسیاری از منابع فارسی و انگلیسی تعریف رنگ‌های مکمل و متضاد با یکدیگر مخلوط شده است!
    ـــ تعریف علمی موضوع را نمی‌دانم، هر یک از دوستان که می‌دانند لطف کنند و توضیح دهند.
    ـــ قرمز و آبی، سبز و زرد، متضاد یکدیگرند. (مشابه: قرمز و زرد، آبی و سبز. مکمل: قرمز و سبز، آبی و زرد(نه زرد خالص))
    ـــ تناسب قبلی را که در چرخه رنگها بچرخانیم به سایر متضادها می‌رسیم.
    ـــ در هر حال متضادها و مکمل‌ها در کنار یکدیگر بخوبی خود را نشان می‌دهند.
    ـــ مکمل‌ها یکدیگر را جذب می‌کنند، در حالیکه متضاد‌ها ضمن ارتباط با هم، حس پیوستگی را منتقل نکرده و هر یک قصد غلبه بر دیگری دارد.
    ـــ در نتیجه فکر می‌کنم مفاهیم اعتراض، تحرک، شوک دادن به بیننده و مانند آن را بهتر منتقل می‌کنند.


    پ.ن: روی عکس کلیک کنید تا در اندازه بزرگتر ببینید.
    bfarahanchi، Kaveh Ghobadi، h_ahmadi و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    هادی هژیرآذر

  7. #37
    كاربر ويژه infinity آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    2,930
    تشکر شده
    7783
    تشکر کرده
    4379

    پیش فرض پاسخ: آشنایی با عناصر پایه در عکاسی به‌روایت تصویر

    متضاد


    Kaveh Ghobadi، h_ahmadi، Mastermehdi و 7 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    هادی هژیرآذر

  8. #38
    كاربر ويژه infinity آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    2,930
    تشکر شده
    7783
    تشکر کرده
    4379

    پیش فرض پاسخ: آشنایی با عناصر پایه در عکاسی به‌روایت تصویر

    نظر به اینکه کف‌گیر (لااقل در ذهن بنده) در حال نزدیک شدن به ته دیگ است، فعلا این را ملاحظه بفرمایید (هر چند فقط نام‌گذاری میزان بسته بودن کادر در پرتره است و خیلی ربطی به عناصر پایه ندارد!) :


    کد:
    1) Extreme Close-Up
    
    This part represents your head starting from your lips. It's one of the hardest shot for a photographer, as long as you're not Henri Cartier-Bresson ; don't try to go in there. (If you don't know who he is, don't take any shot except a full shot) If you really want graphic artists to edit your picture; on this case take a head-shot (full close up or wide close up) and let them decide where they should crop.
    
    2) Medium Close-Up
    
    This part represents all of your head, starting from the bottom of your chin. This isn't generally considered as a head shot; since your neck isn't in the composition. The camera would be better on your eye-level all the time; if too high the top of your head will look too big ; if too low your chin will seem too big. In both cases, you'll look uglier then normal. On the other hand, you can change the angle of your head in order to give a direct-look shot.
    
    3) Full close-up
    
    This part generally is a head-shot; it's above your shoulders. If your shoulders are straight until your neck (instead of having an angle) then it can be a little bit below your shoulders. This is once again, a director & photographer & graphic designer needs in order to bring a head-shot composition.
    
    4) Wide Close-up
    
    This is the part above where your breasts are. This is also a head-shot; but it shouldn't include any part of your breasts. Once again; many graphic designers & photographer would prefer this then the full close-up ; and then they can crop the part they don't want.
    
    5) Close Shot
    
    This is the part above your nipples or above the circle around your nipples. Once again, just like the other shots; either the camera should be on your eye level ; or you should look on an angle where your head sees the camera directly. If there is a photographer who is taking your picture, he should be the one who'll rotate ; not you.
    
    6) Medium Close Shot
    
    This is the part starting from your belly button. It is not very important if your arms aren't included in the picture; but if they are, then try to keep them closer to your body.
    
    7) Medium Shot
    
    This is the part above your pelvis ; I know it might sound weird but if you're not very hairy on the pubic section; it's above the hairs or the largest part of your hip. On these kind of shots, I would recommend to include your arms in it by holding anywhere included in the medium shot. (Such as Mona Lisa; even though it's a painting)
    
    8) Medium Full Shot
    
    This is the part above your knees (or in some cases including your knee). Though this kind of shot represents the majority of your body and a great ability for directors & photographer & graphic designers to include a background ; a full shot would be much better and it would be wise to let them decide where they want to crop.
    
    9) Full Shot
    
    Last and the best, the full shot includes all of your body and at least a little bit from the ground. If you have any clothes they should be included, your arms and even your hair should be in it. As it is; "fullly" you must be present in this picture.
    
    10 ) a : Cutting the top of your head from the picture
    
    Please never crop the top of your head, let the director & graphic artist & photographer decide to crop out that part on editing. If it's not extreme or medium close up; your head should be fully included in the picture. (Since this is becoming a head shot afterwards)
    
    10 ) b : The pose
    
    As I mentioned before, you shouldn't be the one that rotates after your pose ; it should be the photographer. If you're taking your pictures; first think about the exact pose you're willing to give and then decide to take the picture.
    
    10 ) c : The face expression
    
    You might always see in movies; photographers saying "you're an animal, you're sexy, you're beautiful, you're innocent etc." ; well actually it's not generally true but the idea is to put you on a mood. If you're willing to be sexy as an example, looking to the camera thinking "I will **** you" or "Will you **** me?" will bring a face expression that will be sexy in half to convince majority of the viewers to think that you're sexy. If you want to be innocent; looking to camera thinking "I'm innocent" or "I haven't done it" will bring a innocent look in your face. Whatever you do; don't go in front of the camera without having a mood. If you're not thinking about anything except taking the shot, or there is nobody trying to motivate you to take a mood then you have a "dead-expression" which is generally not useful for anyone who needs your picture to look at. (Well if your subject is about death, then you can have no moods at all)
    پ.ن: به هر حال به‌نوعی زیر مجموعه‌ای از «برش» خواهد بود.
    nmroshan، Amir Mohebi، bfarahanchi و 30 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    هادی هژیرآذر

  9. #39
    كاربر ويژه infinity آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    2,930
    تشکر شده
    7783
    تشکر کرده
    4379

    پیش فرض پاسخ: آشنایی با عناصر پایه در عکاسی به‌روایت تصویر

    وقتی قوانین زیر پا گذاشته میشه و ...

    paya، shabab، Mastermehdi و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    هادی هژیرآذر

  10. #40
    كاربر ويژه infinity آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    2,930
    تشکر شده
    7783
    تشکر کرده
    4379

    پیش فرض پاسخ: آشنایی با عناصر پایه در عکاسی به‌روایت تصویر

    نمونه‌ای بهتر برای "سوال و جواب" که وقتی می‌خواستم، نیافتم:

    paya، Mastermehdi، Jesmi و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    هادی هژیرآذر

صفحه 4 از 5 نخستنخست 1 2 3 4 5 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •