صفحه 5 از 5 نخستنخست 1 2 3 4 5
نمایش نتایج : از شماره 41 تا 47 , از مجموع 47
Like Tree656تشکر

موضوع: آشنایی با عناصر پایه در عکاسی به‌روایت تصویر

  1. #41
    كاربر ويژه Amir Mohebi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,436
    تشکر شده
    8698
    تشکر کرده
    8560

    پیش فرض پاسخ: آشنایی با عناصر پایه در عکاسی به‌روایت تصویر

    نقل قول نوشته اصلی توسط infinity نمایش پست ها
    هر چند فقط نام‌گذاری میزان بسته بودن کادر در پرتره است و خیلی ربطی به عناصر پایه ندارد :
    ببخشيد كه با اين تاخير طولاني مي‌نويسم (اين پست رو دو سه روز پيش ديدم)

    در عكس فوق تقسيم بندي بسيار دقيق و علمي و درست است، اما در عمل و در عكاس‌خانه (استوديو) اصطلاحات بيش‌تر به اين صورت به كار مي‌روند:

    به ترتيب دورشدن از سوژه؛

    - Face Shot
    - Head Shot
    - Head and Shoulder Shot
    - Torso
    - Full length

    البته خيلي دوست داشتم دقيقاً با اصطلاحات دقيق كراپ‌هاي سينمايي آشنا شوم كه شما اين لطف را در حق من كرديد.
    paya، FarhadBahramii، Persian و 9 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    امير علي محبي
    نورپردازی پرتره در استودیو | [instagram: amir_talkbylight]

  2. #42
    كاربر همراه Shafy آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2007
    نوشته ها
    405
    تشکر شده
    625
    تشکر کرده
    414

    Smile عناصر پایه در عکاسی به‌ روایت تصویر

    ِسلام
    - من این تاپیک رو مطالعه کردم و از دیروز تا حالا دنبال این هستم چند تا عکس بگریم، سعی کردم حداقل برای شروع کار یکی از این قوانین عکاسی رو رعایت کنم
    نمی دونم تونستم یا نه ! شما بگین !!!

    ریتم
    [IMG]http://i30.*******.com/mr4i91.jpg[/IMG]

    تکرار
    [IMG]http://i30.*******.com/wbwfmq.jpg[/IMG]

    ریتم یا تکرار !؟!
    [IMG]http://i28.*******.com/fvepll.jpg[/IMG]

    استفاده از رنگ قرمز
    [IMG]http://i28.*******.com/30uvk03.jpg[/IMG]


    دقیقا نمی دونم کارم درسته یا نه، اگه کسی در مورد نوع تشخیص عناصر نکته ای برای گفتن داره، خوشحال می شم ببینم !
    Mastermehdi تشکر می‌کند.
    شفیع فیروزبخش
    Nikon D7100 - SONY ALPHA 100
    گالری
    (می میرم، تا ایران بماند) «بایندر»

  3. #43
    كاربر ويژه infinity آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    2,930
    تشکر شده
    7783
    تشکر کرده
    4379

    پیش فرض پاسخ: آشنایی با عناصر پایه در عکاسی به‌روایت تصویر

    1- نکاتی به ذهنم میرسند. هنوز در حد ایجاد تاپیکی مجزا نیستند. اگر دوستان همکاری کردند و شکلی منسجم پیدا کرد میتونه جابجا بشه. ولی به هر حال تاکید میکنم که جای دقیق آنها اینجا نیست چون دقیقا منطبق بر عنوان تاپیک نیستند، هرچند نزدیکترین جا اینجاست.
    2- یقینا خالی از اشکال نیستند. بنابراین از نقدهای اصولی و جامع و مانع به شدت استقبال میکنم تا چیزی آموخته باشم.
    .................................................. ..............................
    ذهن کنجکاو انسان به پای مجهول هر معادله ای توقف و تامل دارد. فکر میکنم وقتی مجهول معنا دار، به زیبایی و ظرافت، در عکسی گنجانده شود، موجب قدرت بصری آن عکس در نگه داشتن چشم ناظر و به فکر واداشتنش خواهد شد.

    [IMG]http://i42.*******.com/2h7hpax.jpg[/IMG]

    - چه چیزی را نجوا می کند؟
    - بهت شنونده حاصل از شنیدن است یا دیدن حادثه ای در لابلای این نجواها؟

    پ.ن: قبلا شاخص های بهتر دیده ام. فعلا این رو پیدا کردم.
    sanaz، farsad، shabab و 10 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    هادی هژیرآذر

  4. #44
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    September 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    305
    تشکر شده
    261
    تشکر کرده
    66

    پیش فرض پاسخ: آشنایی با عناصر پایه در عکاسی به‌روایت تصویر

    نقل قول نوشته اصلی توسط Shafy نمایش پست ها
    ِسلام
    - من این تاپیک رو مطالعه کردم و از دیروز تا حالا دنبال این هستم چند تا عکس بگریم، سعی کردم حداقل برای شروع کار یکی از این قوانین عکاسی رو رعایت کنم
    نمی دونم تونستم یا نه ! شما بگین !!!
    قواعد کادربندی و اصول کلاسیک کادری تقریبا رعایت شده ولی الزما به این اصول برای عکس گرفتن تکیه نکنید. در ضمن ریتم همان تکرار یک عنصر خاص در کادر است.ریتم و تکرار رو جدا کردید از هم.

    و اما چند نکته در مورد شناخت رنگها البته تاپیک رو مطالعه کردم دوستان اشاره کرده بودند اما بد ندیدم تکمیل کنم: در رنگدانه ها(رنگهای ساختمانی یا نقاشی و یا هر پیگمنت دیگر) رنگهای اصلی، قرمز ، آبی و زرد هستند و هرکدام از رنگهای مکلمل از ترکیب هر دو رنگ اصل ساخته می شوند: قرمز+آبی = بنفش زرد+آبی=سبز زرد+قرمز= نارنجی رنگ بنفش مکلمل زرد، رنگ قرمز مکلمل سبز و رنگ آبی مکمل نارنجی است.

    در عکاسی و کار با نور رنگهای اصلی به این صورت دسته بندی شده اند قرمز ، سبز و آبی(RGB) قرمز+آبی= ماژنتا یا ارغوانی.
    قرمز+ سبز= زرد سبز+آبی= سایان یا سبزآبی

    رنگها باعث ایجاد عمق یا از بین رفتن عمق می شوند. رنگها می توانند در موقعیت بصری یک تصویر موجب به وجود آمدن تاثیری خاص مانند تاکید بر روشنایی و دید شوند. هریک از رنگها می توانند نسبت به یکدیگر پیشی گرفته و خود را در مقابل رنگ دیگر نمایان کنند. رنگها می توانند تاثیر گذار در کاراکتر مورد نظر باشند. همچنین در تمرکز چشم بر روی موقعیت خاص یا پیام رسانی بصری نقش داشته و می توانند موجب سرگردانی دید بیننده در تمرکز تصویر گردند.
    رنگها در سطوح بزرگتر حالت قوی تر و گویاتری به دست می دهند( به جای انتخابی که از سطح بزرگ با رنگهای فراوان تشکیل شده می تواند از سطوح کوچکتر با رنگهای محدود تر اسفتاده نمود) اما انتخاب رنگهای تاثیر گذار که دارای سطوح بزرگتری هستند می تواند تاثیر بیشتری از لحاظ بصری ایجاد کند. موقعیت رنگی هر رنگ انتخاب شده، از لحاظ جای گیری در کادر، میزان تاثیر گذاری را افزایش یا کاهش می دهد.
    در چرخه رنگ اگر از زرد به بنفش خطي بكشيم رنگهايي كه در طرف دست چپ اين خط قرار دارند سرد هستند و در ساختن آنها آبي بكار برده شده است . رنگهايي كه در طرف راست اين خط قرار دارند گرم هستند و در ساختن آنها قرمز بكار برده شده است رنگهاي گرم محرك هستند و باعث ميشوند كه اجسام جلو آمده و بزرگتر بنظر برسند .رنگهاي سرد باعث ميشوند كه اجسام عقب بروند و كوچكتر بنظر بيايند. اين حركت رنگها بسيار مهم است . مثلاً براي بزرگ نشان دادن حياطي ميتوانيم گلهايي را كه رنگهاي سرد دارند عقب و گلهايي را كه رنگهاي گرم دارند جلو بكاريم . رنگهاي سرد عقب ميروند و رنگهاي گرم جلو مي آيند و اين حركت حياط را بزرگتر نشان ميدهد

    دو رنگ مکمل اگر پهلوي هم قرار بگيرند ايجاد درخشندگي ميكنند و شدت رنگي همديگر را زيادتر ميكنند .
    نکته بعدی: رنگهایی را که از لحاظ خانواده ای نزدیکند کنار هم قرار ندهیم. زیرا موجب آزار چشم بیننده می شود که در دایره رنگی نسبت به هم می توانند تقابل ایجاد کنند. هارمونی بیش از حد به ترکیبی بسیار ملایم و نچسب تبدیل میشود و بیننده را آنطور که باید مجذوب و علاقمند نمیکند و بالعکس عدم حضور آن نیز تصویری به وجود می آورد که هیچ چشمی تحمل دیدن آنرا ندارد.
    مغز انسان هر چیزی را که قابلیت سازماندهی نداشته و نامفهوم باشد، پس میزند. عمل دیدن به حضور یک ساختار منطقی نیاز دارد و هماهنگی رنگی میتواند این علاقه به دیدن و حس تعادل را به وجود بیاورد.

    به طور خلاصه، یکپارچگی مفرط موجب تحریک ناپذیری و پیچیدگی مفرط موجب تحریک بیش از اندازه مغز میشود. تعادل پویا، نتیجه حضور هماهنگی است.
    nmroshan، ME، A_Maddah و 19 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    ساناز نافذ
    ---------------

  5. #45
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    April 2009
    نوشته ها
    9
    تشکر شده
    8
    تشکر کرده
    8

    پیش فرض پاسخ: آشنایی با عناصر پایه در عکاسی به‌روایت تصویر

    من جداً از شما سپاسگزارم جناب infinity اين تاپيك براي من يكي از پر استفاده ترين تاپيك هاي اين سايت بود ، من معمولاً از مطالب كمتر به هيجان مي آم اما تاپيك شما و پرسش آخرتون دهن من رو درگير كرد ، يك مقداري پخته ترش كنيد و يك تاپيك با اين موضوع بزنيد اين نظر شخصي من هست كه باعث توليد سوال مي شه و همونطور كه مي دونيد سوال ها بسيار مهمتر از جواب ها هستند.

    اما به جهت اينكه قدري هم من كمك كرده باشم به تكميل تر كردن موضوع يك مثال از op art photography ميزنم
    برخي از موارد شما مي توانيد با تكرار و بازي با نور در ذهن بيننده توليد خطاي ديد بكنيد
    اسمش رو مي زاريم عكاسي بر مبناي خطاي ديد

    تاريخچه اون بر مي گرده به طراحي هاي وازارلي
    در اين نوع عكاسي قرار هست تصاوير در عين ثبات لرزنده پيشرونده و پس رونده بنظر برسند
    پر حرفي نمي كنم عكس ها رو نمايش مي دم
    تصاویر پیوست شده تصاویر پیوست شده
    infinity، Vahid، safa304 و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  6. #46
    Forum Moderator Miri آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    1,305
    تشکر شده
    20561
    تشکر کرده
    10633

    پیش فرض فضای منفی

    سلام

    فضایی که موضوع اصلی را در یک عکس احاطه می کند فضای منفی است .
    فضای منفی می تواند حس تعادل را در یک عکس ایجاد کند که این موضوع به تقویت ترکیب بندی یک عکس کمک خواهد کرد











  7. #47
    كاربر بسیار فعال Madjidm آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2010
    محل سکونت
    بیهق
    نوشته ها
    1,120
    تشکر شده
    14904
    تشکر کرده
    7162

    پیش فرض

    فضای منفی
    سلام دوستان عزیز
    تشکر میکنم بابت این تاپیک و به خصوص این پست
    چند روز پیش بطور اتفاقی متوجه شدم تعدادی از کاربران حتی چنین اصطلاح رایجی را نمیدانند، بنابر این اینکه اینجا بتوان به راحتی و بدور از هیاهو ادعا سخن گفت و بحث کرد جای بسی خوشحالیست


    فضای منفی میتواند به عنوان یک تکنیک هم مطرح باشد
    من لینک زیر رو پیشنهاد میکنم

    http://www.artfans.info/beautiful-ph...ace-technique/

    در این لینک مثالهایی وجود دارد که میتواند به درک بهتر ما از موارد استفاده در عکاسی منجر شود و اینکه استفاده صحیح از این فضا چقدر در تقویت اثر موثر است.

    سپاس
    nmroshan، infinity، alonebaby و 7 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    گزینه تشکر برای عکس خوب است نه عکاس آشنا!
    در باره من،

    سلف پرتره ،
    گالری.

صفحه 5 از 5 نخستنخست 1 2 3 4 5

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •