فایل پیوست 77384
بدون پلاری و ایزو 12800 ، لنز 180 میلیمتر
Printable View
فایل پیوست 77384
بدون پلاری و ایزو 12800 ، لنز 180 میلیمتر
فایل پیوست 77428
F3.5 | 18mm | ISO 1600 | 25sec. | panorama 3shot
سمت راستم ماه توی اسمون بود و سمت چپ من شهر هست . . . هنوز فرصت نشد از شهر و بدون الودگی نوری یه عکس بگیرم :-(
این عکس تو ریساز اصلا شارپ نیست ... سایز بزرگتر رو ببینید
امیدوارم توی ادیت این عکسها درست پیش برم ... ممنون میشم نظرتون رو بگید:::love2:::
در کل ادیتتون خوبه. بیشترین مشکلی که به نظرم میرسه زیاده روی در حذف آلودگی نوری شهر احتمالا با دستکاری curve هستش که یه باند محسوس توی قطر عکس ایجاد کرده. به نظرم بهتر بود اون ناحیه رو با ماسک و blur اصلاح میکردین...
در ضمن چرا اینقدر راه شیری رو آبی کردین؟ البته سلیقه ایه ولی میدونین که رنگ طبیعیش طیف قرمز قابل توجهی داره. در ضمن گرمای رنگ طبیعی راه شیری حدود 3800Kهستش.
سلام:::happy:::
یه مشکلی که تو حذف الودگی دارم وقتی ماسک رو میزارم و فیدر رو زیاد میکنم عکس لایه لایه میشه مثلا به اینصورت که نمیدونم چکار کنم و خیلی جاها هم نشون میده
من عکس رو روی 3700k گرفتم و دیگه وایتبالانس و رنگ رو دست نزدم. شاید دلیلش هوای صاف و وجود ماه توی اسمون باشه
این عکس بعد از خروجی پانوراما ... خوشحال میشم ادیدتون رو ببینم:::love2:::
ارادت
درود
در مجموع کارتون خیلی خوب شده. فقط ریزه کاری ها مونده که اونها هم با تمرین قابل تصحیحه!
اگر روشی که استفاده می کنید از نوعی باشه که بنده عرض کرده بودم باید دقت داشته باشید برخی مواقع نیاز می شه چند بار بصورت کم کم این عمل انجام بشه تا اثر تخریبی روی تصویر نگذاره.
در ضمن دقت داشته باشید ما هدفمون حذف آلودگی نوری نبود! بلکه کنترل مقدار آلودگی نوری برای جلوگیری از تخریب نور زیادی در آسمان هست.
قصد ندارم تعصبی روی برند نشان بدم و صرفا بصورت تجربه شخصی عرض می کنم.نقل قول:
من عکس رو روی 3700k گرفتم و دیگه وایتبالانس و رنگ رو دست نزدم. شاید دلیلش هوای صاف و وجود ماه توی اسمون باشه
این عکس بعد از خروجی پانوراما ... خوشحال میشم ادیدتون رو ببینم:::love2:::
ارادت
تصاویر نیکون در حوزه آسمان شب عموما ته رنگ آبی دارند بنابراین شاید نیاز باشه تصویر خام رو به سمت رنگ های گرم تر سوق بدید. البته ناگفته نماند تاثیر نور ماه بخصوص زمانی که مکث ماه در آسمان شب زیاده بر روی کهکشان خیلی شدیده.
با این حال بنظرم در فایل Raw می توانید کارهایی انجام دهید.
ارادتمند
سلام
ان ویرایش چطوره؟
یه آموزش هایی بود تو اینترنت بر اساس اونا ویرایش کردم.
فایل پیوست 77493
سلام
برای بررسی وضعیت ماه در شب های مختلف مثل طلوع، غروب، قطر و... در یک موقعیت مکانی خاص از چه نرم افزاری استفاده کنم؟
درود
بهترین، کاملترین و تخصصی ترین نرم افزار در این زمینه که صرفا به بررسی شرایط ماه در هر زمانی می پردازد به نام Moon Calculator v6.0 هست که توسط دکتر منظور احمد نوشته شده و در زمینه هلال ماه بسیار پر کاربرده.
تنها نکته منفی فعلی این نرم افزار این هست که تحت dos هست و برای اجرای اون یا باید WIN XP داشته باشید و یا از سیستم عالم dos استفاده کنید.
البته اگر نسخه سیستم عامل بالاتر باشه با ساختن یک ماشین مجازی بر مبنای WINxp مشکل حل می شه
در حوزه موبایل هم دقیقترین نرم افزاری که شخصا برای رویت هلال تست کردم و مورد استفاده قرار می دم Sky Safari Pro هست که بعد و میل ماه را بصورت دقیق برای موقعیت شما مشخص می کند.
ارادتمند
...Starry Night Over a Field of Grain
شبی پر ستاره در گندمزار ...
نسیم خنک که میخورد به صورتت و بوی گندم را به مشامت میرساند، صدای خش خش گندم ها که میرقصند آزاد در زیر آسمان پر ستاره ی شب و آسمانی که دلبری میکند با تکه ابری مه آلود که کهکشانی بزرگ است بنام آندرومدا، و شهابی که میخراشد بر آسمان، چه شبی است امشب .:::love2:::
Nikon D7000
Tokina 11-16 f2.8
iso 2000
27 sec
f-2.8
SB-700
فایل پیوست 77872
اولین عکس من از سیاره ذحل و یا می شه گفت اولین دیدار من با سیاره ذحل
فایل پیوست 77885
BASIC DETAILS:
Model: Canon_EOS_450D
Lens: Sigma_50_500mm_f/4_6.3
Focal length: 500mm
Aperture: f/16.0
Exposure time: 30s
ISO: 800
نوردهی بلند مدت و ثابت کردن اثر حرکت سیارات صرفا در شرایطی انجام می شه که از قانون به اصطلاح 500 و یا تقسیم عدد 1000 بر فاصله کانونی سرعت شاتر محاسبه شود!!
در ثبت شما مدت نوردهی 30 ثانیه ذکر شده
اگر شما از دوربین فول فریم هم استفاده کنید و در فوکال 500 قصد عکاسی داشته باشید، در این صورت طبق فرمول مذکور شما برای خنثی سازی حرکت زمین به سرعت شاتری حدود 2 ثانیه نیاز دارید و بیشتر از این مقدار رد سیاره ثبت می شه.
شما 30 ثانیه با فوکال 500 نوردهی کردید!! در حالی که دوربین کراپ، و دیافراگم به شدت بسته بوده. این یعنی با یک سه پایه و هد ساده تحت هیچ نظریه ای این عمل شدنی نیست!!!
برای نوردهی بلند مدت در این روش باید از یک مقره تلسکوپ موتور داره استفاده کرد که جرم را برای مدت مورد نظر تعقیب کنه و اثر حرکت زمین را خنثی کند.
سوال دوستمون و صد البته بنده اینه که شما از مقره یا موتور تعقیب خاصی استفاده کردید و یا مثلا از تکنیک Baren Door و یا مقره های عکاسی ویکسن، Ioptron یا حتی Astrotrac??
و یا اینکه exif تصویرتون دستکاری شده؟
سپاس!
عکس اگزیف دارد و دستکاری هم نشده
فایل پیوست 77899
این لینک اصلی فایل بدون هیچگونه ادیت و یا تغییرات : +
بله کاملا درسته
شاتر روی 1/30 تنظیم شده و نوردهی در 1/32 ثانیه اتفاق افتاده.
مشکل از آنجایی شروع شد که شما در توضیحات عکس ارسالی فرمودید نوردهی ۳۰ ثانیه.
همونطور که مصطفی عزیز هم فرمودن در عکاسی نجومی نمیشود بدون موتور ردیاب و ترک کردن
در فاصله کانونی ۵۰۰ میلیمتر٬ ۳۰ ثانیه نوردهی کرد چون جرم مورد نظر در جای خود ثابت نیست.
با عرض سلام و خسته نباشید
قبل از هرچی دوربین و لنز رو معرفی کنم
D3300 و لنز کیت AFP 18-55
حقیقتش اینه که بنده از هفته ی گذشته شروع کردم به مطالعه و تحقیق درمورد عکاسی نجومی و خوندن مطالب و آموزش ها در یوتیوب و منابع خارجی... اینجور که گفته شده بود عکاسی نجومی ساده تر از چیزی هست که به نظر میرسه و فلانو بهمان و ماهم به این سبک علاقه مند شدیم و دنبالش کردیم
اما متاسفانه هرکاری که میکنم دوربینم دقیقا چیزی که چشم های خودم میبینه رو ثبت میکنه، یعنی همون چند تا ستاره که خودم میبینم
تنظیمات مختلفی رو هم که فروم های خارجی پیشنهاد داده بودن تست کردم، اپرچر بازترین حد ممکن، زوم روی 18، ایزو 1600 تا 3200 ، با شاتراسپیدم بازی کردم از 5 ثانیه تا 30 ثانیه اما هیچ تفاوتی انجام نشد
حتی قسمت های متفاوتی از شهرو تست کردم، داخل شهر، خارج شهر، خارج از محدوده هایی که چراغ شهرداری دارن و غیره و غیره
وقتی دیدم اینجوریه به این فکر افتادم که شاید با این لنز و این دوربینی که دارم چون مبتدیه امکان عکسبرداری وجود نداشته باشه، که با کمی پرسوجو در فروم های خارجی گفتن که نه، با d3300 و لنز کیت هم میشه خیلی خوب عکاسی نجومی کرد و عکس های ثبت شده خوبی هم دیدم
اما خودم هرگز نتونستم ثبت کنم
خلاصه که قبل از زدن این موضوع نهایت سعی خودمو کردم که اول هرچی زور دارم زده باشم بعد از دوستان راهنمایی بخوام
اینو هم اضافه کنم که بنده هنوز با فوکس بی نهایت دارم کلنجار میرم و نمیدونم دقیقا باید چیکار کنم و چجوریه (البته روی این لنز) ... فوکس رو به صورت دستی تا آخرین حد ممکن میچرخونم به راست و گمون میکنم که اون بی نهایت باشه، اما باز هم آسمون و ستاره هارو اصلا شفاف نمیگیره
و یه سوال خارج از گود هم اینجا بپرسم، توی ویدیویی در یوتیوب دیدم که هرگز نباید فوکس رو چرخوند مگه اینکه فوکس اتوماتیک لنزو از تنظیمات غیرفعال کنی وگرنه autofocus صدمه میبینه، این حقیقت داره ؟ اگه اینجوری باشه که لنزمو تا الان خراب کردم تقریبا! چون خیلی پیش میومد ک فوکس رو تغییر بدم و فوکس اتوماتیکم همیشه روشن بود
کی همچین حرفی زده که نمیشه ؟
18-55 قدیمی و 3200 که از دوربین شما یه مدل قدیمی تره تازه پانوراما هم گرفتم اینو!
فایل پیوست 78026
برای بی نهایت فوکوسیکم قبل از پیچ آخر بینهایت میشه نه تا انتها ولی بهترین راه اینه که رو یه نقطه روشن مثل یه چراغ تو دوردست فوکوس کنید
گرچه لایو ویو که هست رو یه ستاره پرنور با بزرگنمایی فوکوس کنید
کار سختی نیست تو ادیت باید به نتیجه دلخواه برسید
بله این عکستون رو قبلا هم دیدم و واقعا هم خوشم اومد خارق العادست
اخه روی پاناروما که همه چی اتوماتیکه دقیقا انگار روی تنظیمات Auto عکسبرداری کنی
که در این صورت باز هم دوربین دقیقا همون چیزی که چشم خودمون میبینه رو عکس میگیره
من هنوز واقعا نتونستم عکاسی نجومی رو درک کنم، چیکار میکنن که دوربین ستاره هارو میگیره وقتی چشم ما نمیتونه ستاره هارو ببینه
مشکل من هنوز اینه که دوربین چیزیو ثبت میکنه که خودمم دارم میبینم ، چیزی که دوربین گوشیم هم همونو ثبت میکنه
مواردی که باید بهش دقت کنید :
1.حالت ماه تو آسمون
مثلا الان چون ماه نداریم و هنوز مونده کامل شه این چند شب خیلی مناسبه یه آسمون تاریک و پر از ستاره هرچقدر هم از شهر و آلودگی نوری دورتر باشید ( مثل ارتفاعات ) ستاره ها بیشتر دیده میشن
2.لنز
دیاف باز تر نور بیشتر ثبت میکنه و بهترین دیاف که شما دارید روی 18 3.5 هست ه باز بد نیست میشه باهاش تمرین کرد و اگر دیدید واقعا علاقه دارید لنز مناسبی مثل 11-16 یا 11-20 توکینا با دیاف 2.8 تهیه کنید که برای ثبت ستاره ها خیلی خوب هستن
3.سنسور
فول فریم چون نویز کمتری داره برای آسمون شب مناسبه ولی این دلیل نمیشه که من و شما با این دوربینا عکاسی نکنیم تمرین کنید مطمعن باشید به نتیجه خوبی میرسید
4.به نظر من مهمترین قسمت تو عکاسی نجومی آشنایی با ادیت هست تو تاپیک ادیت پیشنهادی شما آقا مصطفی عکس چنتا از بچه های فروم رو ادیت کردن مقایسه کنید با عکس اصلی ببینید شات یکسان بوده ولی خروجی متفاوت
شما هرچقدر تو ادیت پیشرفت کنید خروجی قابل قبول تری به دست میارید
5.
تمرین
تمرین
تمرین
----
اون قسمت آخر رو من متوجه نشدم
یه سری لنزا مثل 35 نیکون فول تایم منوال فوکوس هستن یعنی حتی رو اتو فوکوس میشه دستی تغییرشون داد یه سری مثل 18-55 اینطور نیستن و خب طبیعیه که نباید اینکارو انجام داد
حالا خراب نشه دوفردای دیگه شاید به مشکل برخورد کنید
به گمانم مشکل شما آلودگی نوری و همچنین آلودگی هوا باشد. این روزها از داخل شهر به زحمت بتوانید به اندازه انگشتان دست ستاره ببینید. از شهر دور شوید. در یک نقطه تاریک. با بازترین آپرچر. ایزوی 1600 . سرعت 30 ثانیه (البته برای لنز شما 25 ثانیه در فوکال 18 مناسبتر است). اقدام به عکاسی کنید. (آلودگی نوری شهر های بزرگ بعضا از فاصله 100 کیلومتری نیز در افق قابل مشاهده است)
برای فکوس بینهایت هم همانطور که اشاره شد، روی نقطه ای در دوردست فکوس کنید و سپس فکوس را از حالت اتو خارج کرده و عکس بگیرید. همچنین میتوانید دوربین را روی لایو ویو گذاشته و به سمت جایی که دید دارید نشانه روید و با فکوس دستی خیلی آرام فکوس کنید تا تصویر بهترین حالت را داشته باشد.
به دوربین های نیکون آشنایی ندارم اما دوربین های کنون یک زوم دیجیتال دارند که میتوانید در لایو ویو، تصویر را 5 یا 10 برابر بزرگتر کنید و به راحتی و با دقت زیاد روی یک سوژه فکوس کرده و عکاسی کنید.
فکر میکنم بهتر است یکی دو نمونه از عکس هایتان را آپلود کنید تا دوستان راهنمایی کنند
من متوجه منظورتون از همه چیز اتوماتیکه نشدم؟!
اصولا در عکاسی نجومی مود اتوماتیک معنی نداره!
عکس پانوراما هم بعد از پردازش تکمیل می شه!!!
همانطور که دوستان گفتن فاصله گرفتن از شهر مهمترین عاملشهنقل قول:
من هنوز واقعا نتونستم عکاسی نجومی رو درک کنم، چیکار میکنن که دوربین ستاره هارو میگیره وقتی چشم ما نمیتونه ستاره هارو ببینه
بعد پردازش هست که نتایج جالبی را ایجاد می کنه
ولی تمام اینها زمانی ارزش داره که بدونی کجای اسمان را باید عکس بگیری!!
اگر قرار باشه بی هدف تو آسمان بچرخی شاید چیز دندان گیری گیرت نیاد.
اگر ماه هم تو آسمان باشه کلا تصاویرتون مرخص خواهد شد.
بنظرم بهتره نمونه عکسی که مد نظر شماست به همراه یک نمونه عکس از خودتون آپ کنید تا بشه بهتر کمکتون کرد.
بادی و لنز هرچی هم که باشه بالاخره با این پیشرفت تکنولوژی می شه کارهایی باهاش کرد.
مگه قراره دوربین چیزی ثبت کنه که وجود نداره؟نقل قول:
مشکل من هنوز اینه که دوربین چیزیو ثبت میکنه که خودمم دارم میبینم ، چیزی که دوربین گوشیم هم همونو ثبت میکنه
بالاخره جرم باید باشه که بشه ثبتش کرد. اینکه نورش در حالت طبیعی کمتره بحث دیگه ای خواهد بود.
مثلا شما در شهر به ندرت بتوانید راه شیری را ببینید.
خارج از شهر به راحتی
تصویری که در شهر از راه شیری ثبت شود با پردازش و مکافات راه شیری را نشان خواهد داد در حالی که تصویر خارج شهر به راحتی و حتی بدون پردازش.
برای فوکوس بینهایت هم بهترین راه پیدا کردن یک منبع نوری شهری یا مصنوعی در دور دست و سپس فوکوس کردن روی اون هست.
بنده شخصا استفاده از مانیتور برای فوکوس را پیشنهاد نمی دم چون باعث حساسیت چشم به نور خروجی LCD شده و در نهایت موجب خستگی زودرس چشم خواهد شد.
فایندر یا ویزور خود بادی شما به اندازه کافی شفاف هست که بشه حتی ستاره های پر نور را داخلش دید!
با این حال اگر احیانا دسترسی به لیزر های سبز رنگ هم دارید با انداختن اون در فاصله حدود 500 متری می شود فوکوس بی نهایت مناسبی از دوربین گرفت.
ارادتمند
درود و عرض ادب
بله متوجه شدم
در عکاسی شب این مود بیشتر برای سرگرمی خوبه
دقت کار دست رو بدلیل نبود المانهای دقیق نداره
ثبت پانوارما شدنیه!
سختی خاصی هم نداره
کافیه کادرتون را مشخص کنید و با در نظر گرفتن یک بازه Overlap در مود دستی با تنظیم های مورد نظر عکاسی کنید و در نهایت با کمک خود فتو شاپ و یا نرم افزارهای تخصصی تر مثل ptgui این کار را انجام دهید.
نه بنده با مد اتوماتیک اصلا عکس نمیگیرم ! چون نه 3200 مد داخلی پانوراما داشت و نا 7100 این مد رو داره که اگه هم داشت اصلا نیازی نبود ! کافیه یکم تمرین کنید تا یاد بگیرید خیلی راحت تز از چیزیه که به نظر میاد من عکس رو بیشتر از یک سال قبل گرفتم ولی گمان کنم تقریبا 8 یا 10 شات زدم و با نرم افزار PTGUI که آقا مصطفی راهنمایی کرده بودن به نتیجه خوبی رسیدم هرچند تو فوتوشاپ هم شدنیست کافیه هر عکس که میگیرید قسمتی از عکس قبل رو همپوشونی بکنه بقیش با نرم افزار....
شما اگه ساکن تهران هستید آخر هفته یه سفر دماوند برید نتیجه خیلی متغیر میشه
و سوال آخر که اگه اشتباه نکنم توی همین تاپیک به صورت اتفاقی خوندم که گفتید لنز35 مناسب عکاسی نجومی نیست و نمیشه شاتراسپید بالای 10 برد و غیره
این به چه دلیله ؟ اپرچرش که 1.8 هست و فکر میکنم عالی باشه برای عکاسی نجومی قیمتش هم که فوق العادست
مگه لنز 35 پرایم با یه لنز پرایم واید تر چه تفاوتی میتونه داشته باشه
اگه قضیه فقط محدوده ی کوچیکشه فکر نمیکنم مشکلی داشته باشم با محدوده، سالهای زیادیه که با فوتوشاپ سروکار دارم.
به خاطر حرکت زمین
بستیگی داره شما چه نوع از عکاسی مد نظر داشته باشید اگه از رد ستاره ها بخواهید عکس بگیرید که هیچ با هر لنزی میشه اما اگه بخواهید از ستاره ها تو آسمون تو همون حالتی که هستن و سر جاشون ثابت هستن + کهکشان عکس بگیرید بر حسب فاصله کانونی و ضریب سنسور ( کراپ یا فول فریم ) بیشتر از یه حد نمیتونید نوردهی کنید چون رد حرکت ستاره ها ثبت میشه تو عکس که
شما اگه با لنز 35 بیش از این مقدار - 10 ثانیه - نوردهی کنید حرکت ستاره ها ثبت میشه و در نتیجه عکسی که ثبت میکنید ستاره ها به صورت خطی نورانی ثبت میشن و ثاب نیستن به خاظر همین 35 با اینکه دیاف مناسبی داره اما به خاطر فاصله کانونی برای ثبت مناسب نیست چون تو 10 ثانیه ایزو باید خیلی بالا بره و نویز زیاد میشه
این عکس رو ضمیمه میکنم :
فایل پیوست 78028
----
تمام این توضیحاتی که میدم بیشترش رو بزارید پای آقا مصطفی تقریبا تمامشونو از ایشون یاد گرفتم
توضیح کامل رو خدمتتون دادند!
اما در مورد قانون 500 یا 600 کمی بحث متفاوته.
برای ثبت ستارگان بصورت ثابت در تصاویر نجومی از فرمول خاصی استفاده می شه که بصورت زیر هست
این فرمول ناشی از تقسیم عدد 1000 بر فاصله کانونی (در صورت کراپ بودن دوربین ضرب در فاکتور کراپ) بدست میاد.
برای فوکال 35 حداکثر نوردهی روی یک دوربین با کراپ 1.5 عدد 17 ثانیه خواهد بود که با در نظر گرفتن مقداری برای اطمینان عدد 15 مناسبه.
اگر از این مقدار بیشتر نوردهی کنید ستاره ها حالت کشیدگی پیدا می کنند.
اما فوکال 35 با فاکتور کراپ حدود 60 خواهد شد که این عدد برای آسمان بصورت منفرد مناسب نیست و باید پانوراما تصویر ثبت بشه و این یعنی نیاز به اشنایی با پست پروسس تصاویر.
بنده نمونه تصویری از یک لنز 50 در بادی کراپ را در همین تاپیک که بصورت پانوراما ثبت شده قرار دادم که می توانید مشاهده کنید.
نظر لطف شماست!
یک پیام خصوصی هم خدمتتون ارسال کرده بودم مطالعه کردید؟
ارادتمند
سلام
برای عکاسی نجومی با حضور سوژه انسانی در کادر باید به چه روشی مراحل عکاسی و ویرایش انجام بشه؟
چون در نوردهی بالا عموما سوژه تار میشه.
با تشکر
ثبت رد شهاب در بارش شهابی برساوشی پنج شنبه شب گذشته در جنگل تنگ شکن شهرستان ارسنجان
فایل پیوست 78118
BASIC DETAILS:
Model: Canon_EOS_450D
Lens: canon_10-18mm
Focal length: 10mm
Aperture: f/4.0
Exposure time: 15sISO: 1600
من به زودی یکی دو عکس ازین مورد که میخواین میزارم نه تلفیق داره نه چیز دیگه ای فقط یک چراغ قوه با قدرت زیاد ( من از هد لایت استفاده کردم ) و نوردهی حدودی 15 ثانیه ( به خاطر اینکه با لنز 24 بیش از این حد نوردهی باعث ثبت رد ستاره ها میشد ) خلاصه تو یه تک شات به نتیجه رسیدم که مورد قبول خودم باشه
تلفیق هم در نرم افزار های استکینگ مثل استار استکس یا همین فوتوشاپ امکان پذیره
اولین تجربه من از آسمان شب ، با کمک آقا رسول عزیز
مکان قلعه الموت ، بارش شهابی برساوشی
دو ستان لطفا معایب و محاسن رو بفرمایید
( کانن ۵ دی مارک ۲ - EF 16-35 f2/8 )
فایل پیوست 78125
فایل پیوست 78126
بسیار عالی
من از رنگ آسمون عکس بالایی خوشم میاد و از پیش ضمینه عکس پایینی ولی به نظرم فوکوسعکس بالایی دقیق نیست هرچقدر هم که تلاش کردم ردی از بارش ندیدم البت احتمال داره شما تو عکس راحت بتونید ببینید ولی برای من بیننده سخته فقط به شخصه با توجه به نوع دوربینتون و لنزتون انتظار راه شیری خیلی بهتری رو داشتم که اونم با توجه به اینکه میفرمایید تلاش اولتونه قابل قبوله ولی پتانسیل بالایی برای ادیت داره و میشه عکس رو به مراتب جذاب تر کرد
خسته هم نباشید
ممنون جناب خزان
در خیلی از عکسها رد شهابها کابلا مشهوده ولی مشکلات فنی دیگه ای داشتن که از ادیتشون صرف نظر کردم
همونطور که فرمودید مشکل و بی تجربگیه من در فوکوس در نور کم هم بود که باعث شد اکثر عکسها فکوس نباشند.
مشکل بعدی نویز گیری عکسا هست که مشغول امتحان کردن تکنیک های مختلف هستم تا رسیدن به نتیجه قابل قبول
به هر حال عکستا در این سایز خوبن ولی در سایز اصلی تقریبا افتضاح :-(
ممنون از نظرتون
در مورد فوکوس که راه هست یکم سخته ولی شدنیه فکر کنم رو 16-35 هم نشانگر بی نهایت باشه که فوکوس رو روی اون تنظیم کنید در مورد نویزگیری من از پلاگین Imagenomic - noiseware استفاده میکنم و بدک نیست نمیگم عالیه ولی خوبه برای من قابل قبوله
میتونم زمان نوردهی رو بپرسم ؟ تو اگزیف چیزی قابل مشاهده نبود
من از خود لایتروم و ACR یا از Dfine 2 استفاده میکنم ولی ظاهرا مهارت کافی در تنظیماتشو ندارم
اگزیف با شات اصلی رو ضمیمه میکنم
فایل پیوست 78127
من برای رنگ آسمون تو لایت روم وایت بالانس رو روی 4000 تا 4500 تنظیم میکنم نوردهی رو بسته به آسمون 1.5 استاپ بالاتر میبرم و کنتراست رو هم افزایش میدم کلاریتی رو بین 70 تا 90 تنظیم میکنم و غلظت رنگ دست خودتونه ولی سچوریشن رو بالاتر از 10 نمیبرم وایبرنس رو هم بین 20تا 30 واحد زیاد میکنم اینجا دیگه با لایت روم کاری ندارم البت یکم دیگه هم هست ولی برای اوایل میشه ندید گرفت این مراحل که تموم شد میرم تو فوتوشاپ گه گاه از فایل چنتا لایه درست میکنم و رو هرکدوم یه مراحلی رو میزنم ولی برای راه شیری میشه با ابزار داج میزان روشنایی رو هم تقویت کرد که دید بیشتر و بهتری داشته باشه
سعی کردم پله پله و چیزی که یادم میومد رو بگم مطمئنم با تمرین بیشتر حتی رو همین شات نتیجه بهتر میشه چون من با 7100 و نوردهی کمتر و ایزو همین حدود نتیجه گرفتم یا محمد باروجی عزیز چند روز پیش عکسی گذاشت اونم با 7100 شما که فول فریم دارین یقینا نتیجه بهتری باید بگیرین
عبور ایستگاه فضایی بین المللی دیشب ارسنجان
BASIC DETAILS
Model: Canon EOS 450D
Lens: canon 10-18mm
Focal length: 10mm
Aperture: f/4.5
Exposure time: 30s*4
ISO: 1600
فایل پیوست 78145
چقدر اینجوری وایسادیم لااقل یدونه شهاب رد شه ولی lollol
بارش شهابی برساوی -- نکا روستای گرگتج
شما هم چیزی ندیدین علی آقا ؟ والا من پارسال دوربین درست درمون همرام نبود کلی دیدم امسال که رفتم با دوربین خبری نبود! بودا ولی نه در حدی که من انتظار داشتم بعد باید سمت ذات الکرسی میدیدن دیگه من سمت کهکشان نگاه میکردم زیاد خبری نبود ولی اونطرف باز به قول ما شمالیا یه چیزایی دم دم میزد
نه اتفاقا خیلییییییی هم دیدیم مخصوصا دوروبر ساعت دو خوابیدیم رو زمین و دوربینها کنار گذاشتیم و فقط تماشا کردیم ... ساعت 2 تقریبا هر دو سه ثانیه یکی رد میشد. ولی نمیدونم چرا هروقت شهاب رد میشد ما در حالت شات زدن نبودیم :::angry::: دوربین هم گذاشتم برای تایم لپس یا رد ستاره ولی نمیدونم چرا 5تا عکس گرفت بعد خودش قطع شد...
اذر گوی هم خیلیییییی دیدیم واقعا عالییی بود ...
ولی خب انقدر که از دیدنشون لذت بردیم از عکس گرفتنها لذت نبردیم :::happy:::
اینم کمپمون بود که تا صبح اینجا بودیم --- فقط بخاطر اسپم نبودن :redface:
فایل پیوست 78146
درود
دقیقا این طرف آسمون را کادر بسته بودید برای عکاسی از شهاب که که در عکس هست؟
یک نکته دیگه هم صرفا جهت اطلاع خودم می خواستم ممکنه جواب بدید.
تصویری که در بالا گذاشتید نور زیادی پشت سر افراد داره. از طرفی تصویر کمپ هم نور بسیار شدیدی داره!
شرایط نوری که در کمپ استفاده می کردید همین بود؟ و این مورد در تمام مدت بود؟
ارادتمند
وضعیت امسال در کل به خوبی پارسال نبود. البته نسبت به چیزی که انتظار می رفت می گم. ولی محیط مناسب از نظر آلودگی نوری و گرفت سمت مناسب برای رویت شهاب و یا ثبت آنها خیلی مهمه.
امسال بنده ریسک کردم و با ابزار نا آشنا به منظور تست عکس گرفتم. نتیجه کلی بد نبود ولی با ابزار خودم شاید شرایط بهتر می شد.
و به تجربیات بسیار خوبی رسیدم که انشااله سر فرصت عرض خواهم کرد.
ارادتمند