مقارنه امشب با طعم برج میلاد...
پیشاپیش عذرخواهی بابت کادربندی نه چندان جالب.. محدودیت مکان عکسبرداری داشتم :::blushing:::
فایل پیوست 70184
Printable View
مقارنه امشب با طعم برج میلاد...
پیشاپیش عذرخواهی بابت کادربندی نه چندان جالب.. محدودیت مکان عکسبرداری داشتم :::blushing:::
فایل پیوست 70184
مقارنه زهره و مشتری
مسجد امام اصفهان
فایل پیوست 70197
سلام
ماه کامل
بلند ترین لنز من 200mm ژوپیتر بود که متاسفانه فکوس بینهایت نداشت و با بستن دیاف تا 22 مقداری به جزئیات رسیدم.
فایل پیوست 70226
سلام میبخشید کراپ هم کردید حتما؟برام سوال شد چون با تصور بنده بعد کراپ هم جزییات خوبی داره برای 200 من با 200 میلیمتر فقط یک توپ روشن دارم جای ماه lol
سپاسگذارم برای راهنمایی اما منظورم از توپ روشن این بود که تصویر در هیچ صورتی این قدر واضح نمیشه و در صورت کراپ افت کیفیت قابل ملاحظه است البته این رو هم باید در نظر بگیرم که لنز 200 من لنز کیت سونی و رو یک nex 5 سوار میشه که خب فکر نمیکنم بشه از یک سنسور 14 مگی توقع امکان کراپ درست و حسابی داشت
دیدن این پیج خالی از لطف نیست.
Moon shot with NEX-5N and 55-210mm
انشالله شات های هر روزتون بهتر از دیروز باشه
به نظر من لنز 200 میلیمتری شما کاملا برای این کار کافی است. به عنوان مثال بنده چندشب پیش این عکس رو با لنز کیت در فوکال 135 انداختم (سنسور aps-c) و کراپ سنگینی هم روی عکس انجام شده. سنسور دوربین من 12 مگاپیکسلی است...
فایل پیوست 70251
درود
اگر جزئیات سطح ماه ثبت می شه ولی شارپ نیست داستان چیز دیگه ای هست!
ولی در کل در زمانی که ماه کامل هست بدلیل تابش مستقیم نور خورشید به سطح قابل رویت ماه و در نتیجه عدم وجود سایه ناهمواری های ما بر روی به نوعی حالت محوی برای عکاس با لنز های تله متوسط ایجاد می شود که طبیعی خواهد بود و این مسئله در لبه های ماه که زاویه تابش نور به آنها کمی مایل است متفاوت می باشد.
البته بخش دیگه مشکل عدم شارپی ممکنه به سیستم فوکوس برگرده که پیشنهاد می کنم حتماب صورت دستی هم فوکوس را تست کنید! شاید به نوعی سیستم فوکوس دچار گیجی می شه
ارادتمند
ممنونم از محبت شما که همیشه بنده و دوستان رو راهنمایی میکنید سعی میکنم یک عکس که قبلا پرفته بودم پیدا کنم و اینجا بزارم تا ایراد بهتر مشخص بشه
دقیقا به همین صورت هست. اتفاقا بنده نیز با همین لنز ژوپیتر 200مم از این توپ سفید چندتایی عکس انداختم. طی دو هفته که تقریبا هرشب این کار را میکردم، بوضوح تاثیر زاویه تابش نور خورشید به ماه بر روی ناهمواریهای سطح آن مشخص بود و در شب چهاردهم، ماه کامل تقریبا به صورت تخت و بدون هیچگونه سایه و برآمدگی دیده میشد.
در ادامه سخنان دوست عزیز آقا مصطفی، درباره فکوس، همین بس که در فکوس دستی نیز بعضا نقطه دقیق فکوس روی لنز که بینهایت را نشان میدهد، ممکن است دقیق نباشد. بنده با چرخش رینگ فکوس لنز ژوپیتر تا انتها، به عدد بینهایت میرسیدم و قاعدتا باید ماه در فکوس باشد اما برای فکوس دقیق، حلقه را میبایست بسیار اندک (در حد کمتر از یک و یا شاید نیم درجه) میچرخاندم تا ماه فکوس بهتری داشته باشد...
جهت آف تاپیک نبودن:
Canon 600D+Jupiter21
فایل پیوست 70263
کراپ به صورت کادر عمودی به دلیل استفاده عکس در گوشی بوده است...
در ادامه فرمایشات دوستان باید عرض کنم رسیدن به جزئیات ماه با لنزهای تله معمولی ( زیر ۴۰۰ ) نیاز به فوکوس دقیق دستی داره و همچنین پردازش مناسب برای رسیدن به بهترین خروجی.فاز ماه هم بی تاثیر نیست و زاویه تابش نور خورشید بر سطح ماه تاثیر زیادی در ایجاد سایه ها و در نتیجه٬ بهتر دیده شدن پستی و بلندی ها داره.
مورد دیگه ای که خودم تجربه کردم این هستش که موقعیت ماه در اسمان در یک شب نتایج متفاوتی میده.گاهی بودن ماه در سرسو به علت کاهش مقدار آلودگی ٬ بهتر از بودن آن در افق است و گاهی برعکس٬ ثبت ماه در افق به علت رنگ متفاوت آن مخصوصا برای ماه کامل نتیجه بهتری میدهد.
ولی در مورد عکاسی با تلسکوپ کلا قضیه فرق می کند و به علت بزرگنمایی بیشتر و گشودگی دهانه تلسکوپ٬ محدودیت ها کمتر شده و عدم نیاز به کراپ زیاد و ... جزئیات کاملی از ماه در اختیار فرد میگذارد.
موفق باشید
فایل پیوست 70266
فایل پیوست 70267
عکس اول با ۳۰۰ میلیمتر و در ساعت ۸ شب که هوا هنوز روشن بوده و با کراپ سنگین و ویرایش زیاد و عکس دوم با تلسکوپ شکستی ۱۰۰ میلیمتر ( قطر دهانه ۱۰۰ میلیمتر ) و تقریبا بدون هیچ ویرایش و کراپ
درودفایل پیوست 70347
درود
فایل پیوست 70380
برای عکاسی از رد ستارگان دو روش استفاده میشود. یکی روش نوردهی طولانی مدت با استفاده ار مود بالب، و دیگری تهیه تعدادی عکس و ترکیب آنها با نرم افزار. در روش اول معمولا ار ایزوهای پایین (100 یا 200 بسته به مدت نوردهی) استفاده میشود تا به مرور زمان سنسور داغ نکند و آسیبی نبیند. شما با ایزوی 1600 این کار را انجام داده اید که روی سنسور دوربینتان تاثیر گذاشته و علاوه بر نویزی شدن تصویر به دلیل داغ کردن سنسور، تاثیرات آن در طولانی مدت ممکن است به سنسورتان آسیب وارد کند. پیشنهاد میکنم اگر قصد انجام این کار را دارید، از روش دوم استفاده کنید. دوربین را با همین ایزو و سرعت کم مثلا 25 ثانیه تنظیم کنید و از فوکال 18 لنزتان هم استفاده کنید تا آپرچرتان هم 3.5 باشد تا نور ورودی به دوربینتان هم بیشتر شود و تعدادی عکس (بسته به نظر و دلخواه خودتان) بگیرید و با نرم افزارهایی نظیر Starstax یا Startrails آنها را سر هم کنید.
استفاده از ریموت در روش دوم الزامییست. حال یا ریموت های قابل برنامه ریزی و یا ریموتهای ساده و نشستن پای دوربین و گرفتن هر عکس به صورت دستی!
درود
نوردهی برای مدت 25 ثانیه با فوکال 18 اصلا چیزی از حرکت ثبت نمی کنه!
(1000/1.5x18)
ضمن اینکه تعداد تصاویر را بصورت نجومی افزایش خواهد داد و در این صورت تعداد شات خورده، استهلاک ادوات مکانیکی و مصرف باطری آفت جان دوربین خواهد شد!
در کنار این مسئله درسته که استفاده از نرم افزارهای اتوماتیک برای ایجاد یک رد ستاره خوبه ولی دست فرد را برای پردازش های جزئی در تصاویر محدود خواهد کرد.
اگر هم هدف کاهش مدت نوردهی باشه می شود از نوردهی تا 2 دقیقه استفاده کرد.
یکی از مهمترین دلایل وجود نور زیاد در تصویر، حضور ماه در اسمان به انضمام آلودگی نوری هست!
ارادتمند
/ممنون
مصطفی عزیز منظورم تهیه تعدادی عکس با این مشخصات و استفاده از نرم افزار برای ترکیب آنهاست. با 50 تا عکس هم میتوان استارتریل قابل قبولی ثبت کرد تا نگران اسیب های مکانیکی شاتر و باطری و غیره نبود (کاری که خودم قبلا انجام داده ام). هرچند که در شاتهای طولانی تر، مواردی که شما فرمودید بسیار حائز اهمیت میباشد و باید مد نظر قرار گیرد.
البته این مورد استفاده از تک شات یا تهیه شاتهای مختلف به نظر من دو سوی یک ترازو هستند که هرکدام برتری هایی دارد. در مورد ادیت اتفاقا در مورد عبور هواپیما از میان کادر، اگر به صورت ثبت شاتهای مختلف عمل کنیم، بعدا میتوان راحتتر رد هواپیما را حذف کرد. همچنین ادیتهای جالبی نظیر کاری که جناب مبین علی عزیز در همین عکس اخیرشان در تاپیک عکاسی در شب انجام داده اند.
درود
عرض بنده استفاده از تک شات نیست!
استفاده از چند شات برای ثبت رد ستاره بهترین گزینه است
تفاوت بین نوردهی کمتر از 30 ثانیه و 2 دقیقه مورد نظر بنده بود.
مثلا در تصویر زیبایی که شما ثبت کردید من اگر بودو بجای 55 عدد تصویر 30 ثانیه از 25 تصویر 1 دقیقه استفاده می کردم.
البته شرایط ثبت خیلی مهمه! ممکنه همین اختلاف 30 ثانیه ای پیشنهادی بنده و اثر زیبای شما منجر به Over Expose شدن یک تصویر شود.
در خصوص پردازش هم بدون شک تصاویر مجزا امکان پردازش وسیع تری نسبت به تک شات دارند که بنده هم به آن اشاره کردم!
نکته قابل توجه در خصوص استفاده از نرم افزار های گوناگون توانایی بازکردن فایل های RAW و پردازش روی آنهاست که این مقوله بنظرم در فتوشاپ و یا LightRoom به مراتب سریع تر و آسانتر خواهد بود. هرچند در اوایل کار زمانی که قصد داشتم با Startrails تصاویر را ترکیب کنم مشکل عدم بازگشایی تصاویر RAW وجود داشت که البته ممکنه از بی تجربگی بنده بوده باشه!
در خصوص اثری که ثبت کردید، دو نکته بنظرم قابل توجه بود
1- DarkFrame اگر برای حذف نویز های منظره بوده باشه، یکی کفایت می کنه ولی اگر هدف حذف اختلالات آسمان باشه، باید به فکر ثبت برای هر شات باشید که با توجه به ایجاد اختلاف زمانی این مسئله فقط با ایجاد DarkFrame مجزا ممکن خواهد بود.
2- اگر انقطاع ایجاد شده در رد هواپیما یا ماهواره را با RAW در فتوشاب باز کنید قابلیت ویرایش خواهد داشت، در این شرایط هرچه تعداد تصاویر کمتر باشه راحتی در پردازش افزایش خواهد یافت. حتی می توانید در صورت عدم انعطاف پذیری موضوع آن را کلا حذف نمایید.
ارادتمند
سلام
از چه طریقی میتوان زمان طلوع و غروب ماه و همچنین طلوع و غروب کهکشان راه شیری را فهمید؟ آیا نرم افزار موبایل و یا سایت خاصی برای این کار هست؟
ضمنا واید ترین لنز ماونت پیچی با دیاف نسبتا باز چیست؟
بنده از این نرم افزار روی موبایل استفاده می کنم. کافی ست در قسمت پایین سمت چپ زمان را به محدوده موردنظرتون ببرید و وضعیت تمام اجرام رو در اون زمان و تاریخ به طور کامل ببینید. اگه درست به خاطر داشته باشم کلیک کردن روی هر جرم، اطلاعات اون رو هم نشون میده. بهتر از هر نرم افزار مشابهی هست که استفاده کردم.
در ضمن بازترین لنز پیچی که میشناسم، قبلا دنبالش بودم و برای عکاسی نجومی با اغماض توصیه میشه، لنز zenitar 16 f/2.8 است که البته روی بازترین دیافراگم خیلی سافت است و باید دو استاپ بسته،شود. اما من اصلا توصیه نمی کنم دنبالش برید چون یک جورایی کلکسیونی است و به قیمت های غیرمعقول فروخته می شود (۸۰۰ تومن به راحتی) و اصلا ارزش این هزینه رو نداره. توصیه می کنم دنبالش نباشید. یادتون باشه تکنولوژی لنزهای اولتراواید در گذشته بسیار ابتدایی تر از الان بوده و نباید انتظار زیادی از اون لنزها داشته باشید. در ضمن این لنز در واقع یک فیش آی هست که روی کراپ شبیه اولتراواید عمل می کنه البته با دیستورشن قابل توجه.
درود
قبلا نرم افزار را معرفی کردم
بهترین نرم افزار و کاملترینش Sky Safari Pro هست که دیتای آن حدود 1 گیگ حجم داره!
این نرم افزار دقیقا آسمان را شبیه سازی می کنه و حتی آسمان را به شما در هر ساعت نشان می دهد.
برای دیدن زمان طلوع و غروب خورشید و هر جرم دیگری باید ابتدا جرم را انتخاب و بعد گزینه Info را بزنید . در نهایت در منوی info شما می توانید Rise و Set را مشاهده کنید.
از آنجایی که کهکشان دارا اجرام مختلفی هست، شما می توانید مثلا m4 را که در صورت فلکی عقرب قرار داره انتخاب کنید و زمان طلوع و غروبش را بدست آورید که با زمان طلوع کهکشان تقریبا یکیه!
ارادتمند
سلام
همان دفعات اولی که فرمودید من این نرم افزار را نصب کردم. فقط حجم اطلاعات این نرم افزار بالاست و مقداری سر در گم کننده.
مشکل من همینجا بود که هیچ نرم افزاری اطلاعاتی در باره کهکشان نداده بود. پس طبق گفته شما باید از ستاره ها کمک بگیرم.
از همه کسانی که راهنمایی کردند متشکرم.
درود
یافتن زمان رویت کهکشان از طریق ستاره ها فقط در شرایطی ممکنه که محل دقیق و اسم دقیق یک ستاره را بدانید!
ولی از طریق اجرام و بخصوص اجرام کاتالوگ مسیه ( همان m4) این قضیه خیلی راحت تر خواهد بود.
اصلا اگر عمری باشه سعی می کنم آموزش و لینک دانلود را برای دوستان آپ کنم انشااله! فقط ممکنه کمی طول بکشه
ارادتمند
عزیز، نرم افزار stellarium mobile برای اندروید که خدمتتون عرض کردم با گرافیک عالی، توده راه شیری را هم به طور پیش فرض نشان می دهد و به راحتی می توان با آن زمان طلوع و غروب آن و بهترین زمان برای عکاسی از راه شیری را بدست آورد. نیازی به هیچ چیز دیگر هم ندارید و نرم افزار سبکی هم هست. امتحان کنید مطمئنم بسیار لذت خواهید برد.
نمای آسمان از روستای امامزاده هاشم 25 کیلومتری رشت
http://bayanbox.ir/view/123024402566...3/DSC-0014.jpg
عکس قشنگی هست. البته عکس اول توی فروم دیده نمیشد ظاهرا چون سایز رو رعایت نکردین ولی موقعی که خواستم پاسخ با نقل قول براتون بزنم دیدم لینکش هست توی نوشته تون!
بد نیست یه تغییر سایز بدید که دوستان بتونند راحت عکسو همین جا ببینند.
درمورد عکس:
جالبه که اثر بخار آب در هوا خودش رو نشون داده.
مزرعه با چی روشن شده؟
اگزیف میدید لطفا؟
با تشکر
درود
با داستان و مکافات تصویر را دیدم.
عکس خوبه ولی بنظرم پردازشتون به خصوص روی آسمان ضعیف بوده!
از طرفی به نظر میاد ماه هم در اسمان بوده باشه چون تاثیر خودش را در رنگ زمینه آسمان داشته.
سمت راست تصویر بدلیل تابش نور به درخت نشان از وجود نور مصنوعی داره. مثلا نور افکن
ولی بنظرم نور ماه هم تاثیر داشته در روشنایی تصویر. کوه ها با نور طبیعی روشن شده اند.
شاید اگر فقط از نور طبیعی استفاده شده بود زیبایی بصری بیشتری داشت.
ارادتمند
سلام
خب این هم از دشت امشب ما.
شاید انتظار من از لنز کیت و دوربین با کراپ فاکتور 2 بیش از حد بوده یا دانش کم باعث شده به نتیجه بهتری نرسم.
لطفا ایرادات را بفرمایید.
فایل پیوست 70567
سلام
برای برای تصویر قبلی که نظری ندادند. لطفا الآن برای هر دو ایرادات را بفرمایید.
دو شب پشت سر هم رفتن به خارج از شهر اتفاقی رویایی بود.
فایل پیوست 70588
در هر دو عکس هیچ توجهی به جذابیت پیش زمینه عکس نداشته اید و توجه شما فقط معطوف به آسمان بوده
به عکس اول اگر دقت کنید قسمت پایین عکس یک المان اضافیست و جز انحراف چشم چیزی به تصویر اضافه نکرده است
در عکس دوم نیز شاید با چند عکس با سرعت های مناسب می توانستید قسمت پایین عکس را بهبود بخشید
ضمنا در عکس دوم ارتفاع دوربین کم است
در عکس اول بله، اما در تصویر دوم سعی کردم مقداری به پیش زمینه توجه کنم و با فلاش و چراغ قوه مقداری نورپردازی کردم که ظاهرا موفق نبوده.
البته در تصویر اول نوری برای پیش زمینه نداشتم و پیش زمینه هم جذابیت چندانی نداشت.
خوشحال میشوم توضیحاتی درباره پیش زمینه مناسب در این نوع عکاسی بفرمایید.
در کنار مواردی که جناب معانی ذکر کردند شما در پردازش خیلی عملکرد خوبی ندارید که البته طبیعی هم هست
تصویر دوم ارسالی شما خیلی آلودگی نوری گرفته که در اصل به نوعی توجه چشم را به خودش جلب می کنه! در چین شرایطی بهتره سعی کنید آلودگی پشت یک مانع قرار بگیره (هر چند کمی از راه شیری را از دست خواهید داد)
ارادتمند
سلام
راستش من تمام تلاش خودم را برای ویرایش به کار بردم اما از این بهتر نشد.
آلودگی نوری را هم به خاطر منظره زمینی در تصویر نگاه داشتم. تصاویری با آلودگی نوری کم داشتم اما زیبایی بصری کمتری داشت.
در کل من هیچ آموزش حرفه ای در طول عکاسی نداشتم و هرچه یاد گرفتم از اینترنت بود. به خاطر همین اگر منابعی که عکاسی و ویرایش چنین تصاویری را آموزش داده باشد معرفی کنید لطف کردید.
با تشکر
اگر امکانش هست لینک آموزش را همگانی اعلام نمایید. بنده نیز به نحوه ادیت برای هرچه بهتر نشان دادن کهکشان و به قولی ویرایش و استخراج کهکشان احتیاج دارم.
سوالی داشتم از عزیزان که در عکاسی استارتریل، هنگامی که هوا کمی ابری است، آیا راهی برای کاهش آثار هوای ابری وجود دارد؟ (یادم می آید که یکبار حاصل عکاسی شبانه خود را با نرم افزار Startrails تهیه کردم که به دلیل وجود اندکی ابر، نتیجه خوبی حاصل شد اما وقتی از نرم افزار Starstax استفاده کردم، نتیجه به مراتب بهتر بود)
سلام
اگر امکان دارد لینک یا عبارت قابل جست و جو را بفرستید.
متشکر از این که وقت گذاشتید.
برای من تفاوتی ندارد ولی اگر در فروم ارسال کنید برای دیگران هم جنبه آموزشی دارد پس ارسال در فروم بهتر است.
ضمنا پیشنهاد شما برای عکاسی در شرایطی که سوژه زمینی زیبایی چندانی ندارد چیست؟
درود
خوب این تصاویر بصورت After و Before هستند. باتوجه به اینکه اصل تصویر مورد پردازش کیفیت پایین داشت (بدلیل Resize) خیلی نشد روی آنها کار کرد.
در ادامه انشااله دوستانی که در این خصوص تجربه موفق و بهتری دارند هم لطفا اگر روشی سراغ دارند راهنمایی بفرمایند.
ارادتمند
دوستان ب چ تنظیماتی اینجور عکس میگیرد ک اسمون پرستارس و همه چی واضح میوفته
درود
بنده خودم شاگردم!
خیلی از ایده های من از نحوه ویرایش جناب آقای دلباز الهام گرفته شده که ایشان برای منظره توضیحاتی داشتند و این باعث شد نگرش من نسبت به آسمان هم تغییر پیدا کنه!
با این حال اگر کاری از دست بنده بر بیاد در خدمتتون هستم
کار شما برای شروع خیلی خوبه! فقط به نظرم نویز تصویرتون در ISO 3200 بالاست که باید چک کنید ببینید راهی برای کاهش نویز یا نویز ریداکشن داره یا نه و یا با ISO 1600 شات بزنید! و یا به فکر ارتقاع بدنه باشید.نقل قول:
در دفعات بعد حتما این ویرایش ها را مد نظر قرار میدهم.
با تشکر
در خصوص ویرایش هم همانطور که به خیلی از دوستان این تاپیک عرض کردم شما هم می توانید تصویر خودتون را پس از پردازشی که فکر می کنید درسته برای بنده یا pm کنید یا در تاپیک قرار بدید بنده هم ضعف های کار را خدمتتون عرض کنم و هم برای اصلاحشون روشی ارائه بدم! شاید به قدری دوستان خوب کار کنند که بنده مجبور به شاگری آنها بشوم که چه بهتره!:;)
ارادتمند
گاهی اوقات یک شاگرد استاد دیگران است.
به دلیل همین نویز بود که مدتی به دنبال لنز آنالوگ واید با دیاف باز بودم. لنز های استاندارد دوربین هم عموما بسیار گران قیمت و مهمتر از آن کمیاب هستند.
برای بدنه هم شدیدا مردد هستم.
در کل متشکر باز هم در آینده از شما راهنمایی خواهم گرفت.
سید جان مشکل اصلی و ابتدایی شما، بدنه نامناسب است. یا به عبارت بهتر کوچکی سایز سنسور. حقیقت این است که برای عکسبرداری در نور کم با زمان محدود از آسمان (یعنی وقتی دنبال رد ستارگان نیستید و مقر ردیاب نجومی هم استفاده نمی کنید)، هیچ چیز جای سایز سنسور بزرگتر رو نمیگیره. حتی ماها که سنسور کراپ داریم آرزوی سنسور فول فریم در هر عکسی که میگیریم مثل آتیش به جونمون می زنه! :-D
ولی حقیقتش همینه واقعا. حالا اگه شما جدی بودید توی این سبک عکاسی، حتما به فکر بدنه بهتر باشید، ترجیحا فول فریم (حتی یک 6D دست دوم). تا اون موقع فکر می کنم عکسها رو در ایزو 1600 بگیرید خیلی بهتر باشه. 3200 حتی برای کراپ من هم بیش از حده و کار پردازش رو بسیار مشکل می کنه...
این هم از لینک آموزش پردازش راه شیری در فوتوشاپ:
www.youtube.com/watch?v=FOAmP7A_x6c
البته از این آموزش ها کم نیست...
آقا رسول راستش طبق تست های dxo رفتار نویزی دوربین من در حد کراپ های کانن مثل 700d و حتی بهتر از آن هاست. اما پیش نیکون ها کم می آورند.
در کل چند وقتی هست به فکر بدنه هستم اما دلایلی دارم که منصرف میشوم.
مثلا افت قیمت زیاد دوربینم در صورت فروش، یا این که من در کنار این ژانر عکاسی ماکرو میکنم و دوربینم به خاطر سنسور کوچک تر بزرگنمایی بیشتری میدهد و تجهیزاتی که گرفته ام.
در کل هنوز آمادگی تغییر برند ندارم و باید به فکر لنز باشم.
البته عرض کردم اگر جدی بودید... یعنی اینکه اگر فرصت کافی، علاقه زیاد و پول اضافه! دارید که خرج این علاقه بکنید!
در چنین حالتی، اتفاقا من اصلا پیشنهاد نمی کنم دوربین فعلی خودتون رو بفروشید! این دوربین فوق العاده اس. حیفه واقعا!
بهترین آپشن تو این وضع، خرید یک فول فریم دست دوم با لنز سامیانگ 14 هست به نظرم. تقریبا 4-4.5 هزینه اش میشه ولی نتایجش خیره کننده س!
در ضمن رفتار نویزی خوب دوربین شما به غیر از اثر سنسور جدید و پیشرفته عمدتا به خاطر تعداد پیکسل کمتر نسبت به 700 دی هست (16 در برابر 24). نویز با اندازه فیزیکی هر پیکسل روی سنسور نسبت معکوس داره. هر چه پیکسل کوچکتر، نویز نهایی بیشتر (چون نور کمتری به هر پیکسل میرسه)!
دو تا مورد دیگه هم فکر می کنم لازمه بهش اشاره کنم:
1- یک دوربین فول فریم با فرض کادر یکسان با دوربین شما، دست کم دو استاپ نورگیری بهتری دارد!
2-در عکاسی منظره نجومی، معمولا تلاش میشود کادر تا جای ممکن وایدتر باشد. از این جهت سنسور هر چقدر کوچکتر باشد، طراحی لنز اولتراواید برایش دشوارتر خواهد بود و این هم از دیگر مزایای فول فریم است که به راحتی برایش لنز 14 میلیمتری با کادر بسیار باز وجود دارد که اصلا مشابهی در کراپ ندارد!! یعنی ما هیچ لنز اولتراواید کراپ به این وایدی نداریم!! بگذریم که خیلی هم 14 سامیانگ قیمتش مناسبه.
سلام دوستان این عکس رو سال قبل گرفتم اولین تجربه من چه از عکاسی آسمون و چه دوربین رو سه پایه هیچ تجربه ای هم نداشتم فوکوس خیلی بد شد هدفم از اشتراک گذاشتنش اینه که احتمالا اخر این هفته دوباره به همین محل میرم لنزهای مناسبیم برای ثبت خوب ندارم اما برای دل خودم میخوام عکس بگیرم 18-55 و 55-200 موجوده اگه تو تنظیماتم نکته ای هست یا نوردهی ممنون میشم
البت اینو هم اضاف کنم که الان یه ریموت کنترل سیمی معمولی هم دارم و میتونم نوردهی بالاتر رو هم انجام بدم دوربین هم نیکون D3200
فایل پیوست 70627
F/4.0
ISO 800
18 mm
30"
درود
البته در این مورد اشتباه می کنید!
لنز برای کراپ با فوکال معادل 12 وجود داره!
1- Sigma 8-16
2- 8-15 Canon
فوکال معادل این دو لنز در واید ترین حالت برابر 12 تا 13 (برای نیکون و کنون) می باشد.
ارادتمند
قابل توجه آقای آقامیرزایی، عکس زیر با استفاده از بعضی تکنیک های همون ویدیو که گفتم ادیت شده. جهت اطلاع وضعیت آسمون از نظر غبار و آلودگی نوری بسیار بد بود...
البته من هم خیلی وقت نگذاشتم برای ادیت.
دوربین: کنون 1100 دی
لنز: توکینا 11-16 در فوکال 11
ایزو: 1600
شاتر: 25 ثانیه
ادیت در فوتوشاپ
فایل پیوست 70634
تصویر اصلی:
فایل پیوست 70635
درود
بنده فقط خواستم خدمتتون عرض کنم فوکال معادل 14 سامیانگ در فول فریم وجود داره و بحثی در مورد دیافراگم ندارم! هرچند بنظرم با استفاده از Sky Tracker و لنزی مثل 16-8 سیگما واقعا کارهای عجیبی می شه کرد.
از طرفی همانطور که شما هم واقف هستید سامیانگ متاسفانه در صد تخم مرغ شانسی بالایی داره و نمی شه گفت همشون عالی هستند.
با این توضیحات بنده شخصا ترجیح می دهم از لنزی مثل 50 f1.8 با قیمت بسیار مناسب به روش پانوراما (علی رغم سختی و مشکلات ترکیب تصاویر) کار کنم تا خودم را به دست لنزی بسپارم که قیمتی میلیونی داره ولی قابل اطمینان نیست!
نمی دونم با مشکل لنز برخورد داشتید یا نه! اولین لنز بنده 200-18 سیگما بوده که در فوکال 80 اصولا نمی دانست فوکوس یعنی چه همیشه تصویرش فلو بود. اوایل عیب را گردن خودم می انداختم تا اینکه در رویو ها به این نکته پی بردم که کلا باید قید این فوکال را بزنم. حالا در نظر بگیرید موردی مشابه برای یک لنز مثل سامیانگ 14 پیش بیاد فرای بحث قیمت بالاش، بماند که واردکنندگان نسبتا محترم از بدو ورود لنز های این شرکت قیمت های نجومی براشون ارائه داده اند.
ارادتمند
درود
ثبت تصاویر کار سختی نیست! یکی کردن تصاویر سخته!
شما با یک نوردهی مناسب هر چند فریم که می خواهید می توانید ثبت کنید فقط نکته قابل توجه این هست که باید منظره زمینی (اگر بیشتر از یک شات هست) پشت سر هم تهیه شود تا Pilot تصاویر آسمان قرار گیرد.
بعنوان مثال یک تصویر پانوراهای 9 تایی را در نظر بگیرید.
3 تای اول مربوط به منظره است
3 تای دوم ترکیبی از کادر سه تصویر اول (با OverLap ای حدود 1/3 کادر قبل که ستاره ها در آن مشخص ثبت شود)
3 تای سوم از آسمان
و به همین ترتیب تا...
حالا تصاویر را با نرم افزار باهم ترکیب می کنید! چون تصویر آسمان هست و معمولا شباهت ستاره ها با هم زیاد، این بخش کمی وقت گیر می باشد و باید به دقت ستاره ها انتخاب شود و در نهایت تصویر را یکپارچه می کنید.
در خصوص نوردهی هم مشکلی وجود نداره! شما با یک نوردهی و تنظیمات نوری همه تصاویر را ثبت می کنید.
این روش عمومی هست!
ممکنه در صورت داشتن سه پایه موتور دار هم بتوانید نتایج به مراتب بهتری ثبت کنید ولی اصول اگر سه پایه باشه با لنز های فوق وایدی که در پست های قبلی زدم به راحتی می توانید هر تصویری را ثبت کنید.
در ضمن بابت عدم ارسال مجدد روش پردازش عکسی که قبلا پیام خصوصی کردید عذرخواهی می کنم! لطفا تصویر پردازش نشده را مجددا ارسال کنید تا با توضیحات براتون فایل متی را بفرستم. تصویر JPG هم کافیه.
ارادتمند
درود
پیرو صحبتی که با جناب rasoul2014 داشتیم در خصوص عملکرد لنز 600-150 تامرون در عکاسی نجومی، ضمن هماهنگی که با یکی از دوستان داشتیم فرصتی پیش آمد تا این لنز را بر روی برخی اجرام آسمان تست کنیم!
از مجموعه تست های انجام شده در حال حاضر تصویر کهکشان آندرومدا آماده شده که جهت مشاهده دوستان آپ می شود.
جا داره از دوست خوبم جناب آقای عسگری کمال تشکر را ابراز کنم که مقره خودشون را برای انجام این تست در اختیار بنده قرار دادند.
تصاویر دیگه ای هم ثبت شده که انشااله پس از پردازش آپ خواهد شد.
درود
اطلاعات را فعلا بصورت خیلی جزئی ارائه می دم انشااله اگر شرایط فراهم بشه بصورت مفصل در جایی دیگه خدمتتون اطلاعات تکمیلی را می دم
این تصویر به کمک مقره EQ6 ثبت شده
لنز 600-150 در فوکال 600
Apreture: F/6.3
Shutter Speed: 118s
ISO: 1600 (برای کاهش نویز نشد از ISO 3200 استفاده کنم)
حاصل ترکیب 4 فریم مجزا (مجموع نوردهی: حدود 7 دقیقه)
و در نهایت ترکیب و پردازش بوسیله فتوشاب که البته این بخشش هم خیلی مفصله و هم همانطور که عرض کردم انشااله بصورت مجزا در محل مناسبی ارائه خواهد شد.
ارادتمند
درود مصطفی جان. تبریک میگم که اینقدر زود موفق شدید. به نظرم با توجه به زمان اندک نوردهی و دهانه کاملا باز لنز، ثبت خیلی خوبی شده و کیفیت قابل توجهی دارد. اینطور که معلوم است میشود روی این لنز برای ثبت عکس اجرام اعماق آسمان حساب کرد. فکر کنم از الان دارید برای مقر پس انداز می کنید!
موفق باشید دوست عزیز