متاسفانه درک نمیشه که نگاتیو و اسلاید جزو کالاهای اساسی درجه یک است و باید با ارز سوبسیددار وارد شود! به قول یکی از دوستان درک نمیشه دیگه اگر جنگ بشه الان و نگاتیو نباشه عکس های کلاسیک جنگی را روی چی ثبت کنیم؟؟؟
ایلفورد نیست. یک سری آگفا پیدا کردم اونم ایزو 200
سلام خدمت دوستان
با حسرت داشتم قيمت هاي سال 2004-5 رو كه تو همين تاپيك بود مي خوندم . هاسلبلد 500 ماميا RZ ؛ چه قيمت هايي داشتن ..
براي يك پورتفوريو كه نهايتا 4 ماه طول ميكشه نياز به يك مديوم فرمت دارم.و چندتا سوال پيش اومد كه گفتم بيام تو اين تاپيك از اساتيد نظر بگيرم.
امروز ماميا 645 دست دوم رو 450 تا 500 قيمت گرفتم . البته با لنز نرمالش . اما براي پروژم لنز وايد (50) رو بيشتر لازم دارم.
خوب سوال هاي مربوط به 645 پيش مياد:
لنز 50 ماميا پيدا ميشه ؟
نور سنج عقربه اي اون دقيقه؟
فيلمش 6*6 هستش يه 6*4 ؟ چون كادر 6*6 لازم دارم براي عكس ها.
دكلانشور خاصي داره؟يا همه دكلانشورها بهش ميخوره؟
از طرفي واقعا دوست دارم با دوربين هاي TLR تجربه داشته باشم . تو همين قيمت ها دوربين 2 لنزي كه بشه لنز وايد روش انداخت چي پيشنهاد ميديد؟زياد درگير مارك دوربين نيستم .كاراييش برام مهمتره. مثلا ميشه يه لوبيتل تميز 80-90 تومن پيدا كرد . اما لنز ثابتش اگر وايد نباشه كارايي نداره برام(كه متاسفانه لوبيتل ها ثابت اند).از طرفي نورسنج هم تا حدي كمك ميكنه به آدم كه تو اين رنج قيمت فكر نكنم پيدا بشه.
دوستان و اساتيد اگه راهنمايي كنن ممنون ميشم
يك دنيا سپاس
ویرایش توسط amir rima : Wednesday 27 February 2013 در ساعت 16:13
سلام
در مورد 645 که توضیح دادند دوستان که در واقع کادر مستطیلی با نسبت 3:2 داره و با توجه به اینکه گفتین کادر مربع نیاز دارین، این محدودیت وجود داره درش!
در مورد دولنزیها هم باید بگم که، بهتره بیخیال لوبیتل بشین چون لوبیتل و لوبیتل2 بیشتر توی گمرا هستند تا دوربینی برای انجام پروژه های جدی
اگر دو لنزی خوب میخواید میتونید دنبال رولی با لنز واید بگردید که خب قیمتش احتمالن 20 برابر لوبیتلی باشه که خودتون قیمت دادین
اما یه گزینه بهتر و البته کارا در دولنزیها دارید و اونم مامیا هست، مدل سی330 یا سی220 یا سی3
که لنزشون تعویض میشه و لنز واید 55 اش به راحتی در بازار پیدا میشه
هسلبلاد هم هست که جایگاه خودش رو داره و در مدیوم فرمتها جزء بهترینه اما هم قیمت رولی براتون درخواهد آمد
موفق باشید
در ضمن نور سنجی در دوربینهای فانوسی دار مثل همون سری سی مامیا نیاز به محتسبه جبرانسازی داره
راستی یاشیکا مات هم در دو لنزیها کیفیت خوبی داره
اما گمونم لنزش نرمال باشه
اگر کار استدیویی دارید بهرحال مامیا آر.بی و آر.زی هم گزیمه های خوبی هستن
سلام دوستان مامیا rz 67 پیدا میشه ؟؟ کجا داره؟؟؟؟