یاسین جان اگر فرض را بر ماشین قرار دهیم بنظرم بهترین جا برای رسیدن به سرعت عمل بالا آنست که دوربین را در صندق عقب قرار داد تا به محیط بیرون عادت بیشتری داشته باشد. این سریع ترین حالتی است که میتوان به شات در آن آب و هوای با رطوبت بالا رسید ولی کماکان ثبت شات های لحظه ای را احتمالا از دست میدهید. آن موردی که اشاره شد در اصل قرار گرفتن دوربین در محلی بود که تفاوت دما و رطوبت با بیرون به آن شکل بود و طبیعی است که عکس این موضوع هم صادق است یعنی وقتی دوربین به محیط بیرون عادت کرد آوردن دوربین به داخل آن محل باز هم نیاز به دقت داشت و معمولا چون بعد از آوردن دوربین به محیط داخل تا 2 الی 3 ساعت دوربین را از محل خود خارج نمیکردم دیگر مشکلی از این بابت نبود
.
.
.
در مورد لنزهای سفید سری L کانن یک بار در تاپیکی دیدم کاوه عزیز هم به این موضوع اشاره کرد. بنظرم از بابت تئوری درست است یعنی ایرادی به آن وارد نیست و طبیعی است که رنگ های روشن کمتر جاذب نور هستند تا رنگهای تیره ولی گهگاهی که به این موضوع برخورد داشتم لنز سفید در دمای 50 الی 51 تحت تاثیر نور آفتاب بسیار گرم میشد نمیدانم اگر رنگ آن لنز سیاه بود احتمالا ذوب میشد :::big grin::: ولی در مقایسه با دوربین که سیاه است بدنه دوربین آنقدر گرم نمیشد البته تاحدودی قابل قیاس نیست چون دوربین بخاطر فرم آن همیشه در معرض نور مستقیم نیست بنوعی در وضعیت های متفاوت سایه هایی روی آن ایجاد خواهد شد. ولی بالای دوربین که تقریبا در آن 1 الی 2 ساعت عکاسی در آن شرایط در وضعیتی برابر با لنز از بابت نور بود به اندازه لنز داغ نشد!
.
.
.
حالا یک حالت میماند ( البته بیشتر یک حدس از که منشا آن از رفتار وسایل دیگری است ) اینکه جنس بدنه آن لنز بگونه ایست که تبادل حرارتی با داخل لنز انجام نمیدهد و در نتیجه تمرکز حرارت کماکان در سطح بیرونی لنز باقی میماند. ( این مورد را زیاد اطمینان ندارم باید نظر دوستان دیگر را هم جویا شد ) ولی واقعیت اینست که لنز آنگونه که انتظار داشتم نبود... و بیش از پیش بینی من در این خصوص گرم شد.