مقايسه فيزيكي با GH3
Olympus OM-D E-M5 vs Panasonic Lumix GH3
مقايسه فيزيكي با GH3
Olympus OM-D E-M5 vs Panasonic Lumix GH3
FD master
Head to Head Review: Olympus OM-D E-M5 v Nikon D7000 - Page 3 | PhotographyBLOG
باورش سخته ... نظر شما چيست ؟
يك تصوير 12 بيتی OM-D با 14 بيتی D7000 چنين اختلاف رنگي ايجاد ميكند ؟ لا اقل در ايزوهاي پايين عجيب است !
ویرایش توسط شاهین اکبری : Thursday 1 November 2012 در ساعت 15:00
FD master
اتفاقن باور پذیره . بی خود نیست که سنسور D7000 یکی از بهترین سنسورهای رده کراپدار معرفی شده و در سایت DXO هم اگر ملاحظه کنید نمونه المپیوسی در رده 46 و نمونه نیکونی در رده 19 جای داره .
در همین منبع هم اشاره شده که کسانی که به داینامیک رنج بیشتری نیاز دارند ، D7000 انتخاب ارجح تری است .
توجه داشته باشید که هردو shadow recovery هستند. این ملاک مناسی برای قیاس کلی دو سنسور نیست مگر اینکه عادت داشته باشید همیشه 2 3 استاپ کمتر نور سنجی کنید و بعد در پردازش اصلاح کنید . البته برای مواری که کادر دینامیک رنج بالای دارد بسیار مفید خواهد بود.
در مورد اختلاف عرض کنم به bit depth مربوط نمی باشد. این رفتار در تصاویر بعضی دوربینهای 14 بیتی هم دیده میشود. سنسور دی7000 در سایه نویز کمتر و دینامیک رنج وسیعتر نسبت به OM-D دارد که این اختلاف را ایجاد میکند.
مهدی دانشپایه
http://500px.com/daneshpayeh
هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.
در واقعیت ، شاید همیشه لازم نباشه و پیش نیاد که عکسها دو استاپ کمتر گرفته بشوند و بعد نیاز به ریکاوری داشته باشند . اما برعکس ، بسیار پیش میاد ، در یک عکس که نورخوانی صحیح هم داره به دلیل اختلاف نوری بسیار مناطق تاریک و روشن ، گاه مناطقی باشند که به خاطر همین اختلاف داینامیک رنج ، قسمت های تاریک نیاز به ریکاوری داشته باشند .
شرایط تست ، شرایطی بازسازی شده هستند که برای بررسی نتایج در شرایط واقعی مورد کاربرد دارند و قرار نیست همه ما شرایط تست رو در عکسهامون عینا بخواهیم بازسازی کنیم !!
اما جناب شهبازی ، تستی رو در تاپیک D7000 انجام دادند که بهترین مثال برای تست بازیابی اطلاعات با ریکاوری در مناطق کم نوره ، که از اتفاق در این منبع هم به نوع دیگری به اون اشاره شده .
پس چه بهتر که این ریکاوری و بازیافت اطلاعات مناطق تاریک ، با بهترین کیفیت انجام بشه .
در همان منبع چنین ذکر شده :
Here you can see a marked difference between the two cameras, with the D7000 crop being noticeably cleaner and smoother even after such a heavy dose of image manipulation - this is where the benefits of having larger sensor photosites and 14-bit raw files become evident.
In short both cameras deliver an excellent dynamic range at base ISO but if, for whatever reason, you need to dig really deep into the shadows you'll find that the Nikon D7000 will give you better results.
از اونجا كه در بالاي عكسها اشاره اي نكرده بودند فكر كردم اينا سمپل اصلي هستند . لا اقل نكردند يك تيتر بزنند ريكاوري شده ... اون كه بله هيچ مشكلي نيست. باور اينكه خروجي خود دوربين اينگونه باشد برام خيلي سخت بود و خوشبختانه اينگونه هم نبوده.
در رويو عدم بروز اين مشكل رو از مزاياي 14 بيتي ها دونسته در حالي كه ديناميك تمام كراپدارهاي 14 بيتي كنون ، كمتر از OM-D است و قاعدتا اونها هم بايد اين مشكل رو داشته باشند.
FD master
اقای اکبری .
در متن نوشته شده که ریکاوری است . ولی اتفاقن تست بسیار درستی هم هست . توجه شما رو به تست آقای شهبازی در این تاپیک جلب می کنم تا اهمیت این موضوع در ریکاوری بخش های تاریک روشن بشه :
Nikon D7000
همینکه این دوربین در برابر نمونه المپیوس چنین قدرتی در بازیابی مناطق کم نور رو داره ، باعث این ریتینگ و جذابیت اون برای عکاسانی میشه که داینامیک رنج براشون مهمه .
بله آقا كوروش.
بعد از پست آقاي دانش پايه متوجه شدم ريكاوريست اما به نحو بهتري اين موضوع ميبايست در اون رويو منعكس ميشد ...
تست آقاي شهبازي بسيار عالي بود اما يك گمشدهی بزرگ دارد ... اون هم مقايسه و تست با دوربين ديگري براي معيار و محك
FD master
مدتی از معرفی این دوربین گذشته است و هیجانات اولیه، چه مثبت و چه منفی، فروکش کرده است. اگر به دنبال نظراتی در مورد این دوربین باشید، الان چیزهای زیادی در وب وجود دارد که عمدتا نظرات رضایتبخش و مثبت است.
از لحاظ کیفیت تصویر که کاملا قابل قیاس با NEX-7 و بسیاری از DSLRهاست. علیرغم سنسور کوچکترش از لحاظ کیفیت تصویر و نویز در ایزوهای بالا کاملا با دوربینهای APS-C قابل قیاس است.
به نوعی آن را بهترین Micro Four Thirds می دانند و در جرگه Mirrorlessها جزو سرآمدان.
به عنوان یک Mirrorless مزیت وفور لنز دارد و البته لنزهای high-grade . همچنین لنزهای خیلی خوبی مانند 75 f1.8 که از لحاظ کیفیت تصویر و Bokeh تولیدی با لنزهای مشهوری مانند Nikkor 85f1.4 مقایسه میشوند.
در صورت تمایل این دو بررسی را مرور کنید:
Olympus OM-D E-M5 Review
Review: Olympus OMD EM5
و در کنار فوجی X-Pro. که هم نشان میدهد کمی جمع و جورتر از فوجی است و هم زیبایی ظاهری اش چیزی کم ندارد:
Chris-Gampat-The-Phoblographer-Fujifilm-x-pro-1-and-Olympus-OMD-EM5.jpg
یک مورد به ذهنم می آید وقتی اسم الیمپوس را می شنوم. آیا دوربین، لنز و لوازم جانبی آن در ایران در دسترس هستند؟مدتی از معرفی این دوربین گذشته است و هیجانات اولیه، چه مثبت و چه منفی، فروکش کرده است. اگر به دنبال نظراتی در مورد این دوربین باشید، الان چیزهای زیادی در وب وجود دارد که عمدتا نظرات رضایتبخش و مثبت است.
پارسال دنبال دوربین سری pen بودم، قیمتهای نمایندگی بسیار غیر منطقی بودند. آیا راه حلی برای این مسئله وجود دارد؟
"تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"