صفحه 3 از 23 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 7 13 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 21 تا 30 , از مجموع 226
Like Tree2558تشکر

موضوع: عکاسی از هواپیما و عکاسی هوایی Aerial photography

  1. #21
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    July 2008
    نوشته ها
    69
    تشکر شده
    1040
    تشکر کرده
    151

    پیش فرض پاسخ: پرنده هاي آهنين

    عکسها از دوست عزیزم آ.ج. هستش
    فقط برای نشون دادن عمق فاجعه میفرستم.

    موتور شماره 2 (دومی از سمت چپ)


    موتور شماره 1 (اولی از سمت چپ)


    چه جوری این موتور از عقب منفجر شده و دهانه ورودیش هم اونجوری پاره شده! وقعا عجیبه!
    این هواپیما (بوئینگ 707) 4تا موتور داره، اگر یه موتورش رو از دست بده زیاد اتفاق ناگواری نمی افته.حتی اگه یه موتور از هر طرف (مجموعا 2 موتور) رو هم از دست بده بازم میشه پرواز کرد ولی باید سریع به فکر فرود اظطراری بود. اما وقتی 2 تا موتور از یک سمت هواپیما Fail بشه! و تازه تیکه هایی از موتور هم متلاشی بشه! هم تعادل نیروی هواپیما به شدت به هم میریزه هم تعادل وزنی!! واقعا این خلبانان نیرو هوایی ، جونشون رو کف دستشون میذارن. و به تجربه بالاشون باید احسنت گفت
    فقط امیدوارم زودتر با هرروشی بتونیم هواپیماهای نو بگیریم که این 707 های 35 ساله علی رغم دوست داشتنی بودنشون کار دستمون ندن.
    ببخشید آف تاپیک زیاد حرف زدم.
    تو پست بعدی عکسهایی از زیبایی های تک و توک ایرشو کیش براتون میفرستم.
    NASSIRI4080، Amir Mohebi، ME و 19 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  2. #22
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    July 2008
    نوشته ها
    69
    تشکر شده
    1040
    تشکر کرده
    151

    پیش فرض پاسخ: پرنده هاي آهنين

    عکسهایی از نمایشگاه هوایی کیش (سال 85)

    مانوور توپولف 204 (که قراره 5 قروندش به زودی تحویل ایران بشه) برای جلب نظر مسئولین!
    روی دمش نوشته 214 یعنی 204 سری 100


    گردش به چپ حدود 70 درجه! که نشان از توانایی این طیاره داره!


    عبور Low-pass هواپیمای سبک شیمانگو



    هلی کوپتر بل205 پلیس


    بدون شرح


    فوکر 50 کیش ایر و غروب زیبای کیش.


    تو پست بعدی عکسهای نمایشگاه کیش 87 رو براتون میفرستم
    NASSIRI4080، Amir Mohebi، ME و 30 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  3. #23
    كاربر همراه Sina.J آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    487
    تشکر شده
    1248
    تشکر کرده
    2915

    پیش فرض پاسخ: پرنده هاي آهنين

    نقل قول نوشته اصلی توسط shahram16216 نمایش پست ها

    گردش به چپ حدود 70 درجه! که نشان از توانایی این طیاره داره!

    اینطوری که مسافرها هر چی خوردن رو...:biggrin:

  4. #24
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    July 2008
    نوشته ها
    69
    تشکر شده
    1040
    تشکر کرده
    151

    پیش فرض پاسخ: پرنده هاي آهنين

    نقل قول نوشته اصلی توسط Sina.Phoenix نمایش پست ها
    اینطوری که مسافرها هر چی خوردن رو...:biggrin:
    درسته!
    اما این حرکت برای این جزء توانایی ها حساب میشه که:
    هواپیما در حالت عادی تو آسمون 4 نیرو رو متحمل میشه.
    1) Thrust یا جلو برنده که همان نیروی موتورهاست
    2) نیروی پسا یا Drag که ناشی از اصطکاک هوا و بدنه هواپیماست و با جلو رفتن مخالفت میکنه
    3) نیروی وزن که همواره رو به پایینه
    4) نیروی Lift یا بالا برنده که ناشی از حرکت بال ها در هواست (که همواره عمود بر منحنی وتر بالهاست)
    هواپیما وقتی میخواد به سمتی دور بزنه باید بال اون سمت پایین بره و حول محور اون بال گردش کنه.وقتی بال از حالت افقی خارج میشه، اون بردار عمود رو به بالا یعنی همون نیروی Lift هم کج میشه و کل Lift هواپیما میشه برابر با کسینوس نیروی لیفت که چون زاویه از صفر داره رو به افزایش میره این مقدار هم کم و کمتر میشه و نیروی وزن به لیفت کم کم غلبه میکنه و میخواد هواپیما رو پایین بکشه.
    پس هواپیمایی که بتونه تو گردش به چپ و راست کمتر افت ارتفاع داشته باشه معلومه که آیرودینامیک بهتری داره.
    واقعا معذرت که اینقدر خارج از عکاسی صحبت کردم!
    دوستان عزیز من اولش گفتم هیچی از عکاسی بلد نیستم ، دوست دارم شما اساتید اشکالات عکسها رو بگید. اما نمیگید ها !;)
    NASSIRI4080، Amir Mohebi، ME و 12 نفر دیگر تشکر می‌کنند.



  5. #25
    كاربر بسیار فعال Hamid Moradi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,576
    تشکر شده
    7261
    تشکر کرده
    3021

    Red face پاسخ: پرنده هاي آهنين

    راستیتش اینقدر مجذوب عکسها و توضیحات شما شدم که ادم یادش میره نظر بده
    NASSIRI4080 و shahram16216 تشکر می‌کنند.

  6. #26
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    July 2008
    نوشته ها
    69
    تشکر شده
    1040
    تشکر کرده
    151

    پیش فرض پاسخ: پرنده هاي آهنين

    با سلام مجدد
    میریم سراغ عکسهایی از نمایشگاه هوایی کیش سال 87

    اول یه ایرباس 300 باری ایران ایر که به منظوری غیر از نمایشگاه اومده بود. و به صورت ناگهانی سوژه ما شد!



    هواپیمای ایران 140 که بزرگترین هواپیمای نمایشگاه بود!
    داره استارت میزنه بره برای نمایش هوایی. اون هم چه نمایشی!! 2 بار عبور از روی باند! نه گردش به چپ و راست عجیبی نه ارتفاع خیلی پایین نه پشتک وارو!
    این توضیح رو هم بدم که این هواپیما مدل آنتونوف 140 هستش که اختصارا An-140 نوشته و خونده میشه. و چون ایران (شرکت هسا) داره 20 درصد بدنه هواپیما رو میسازه! اسم مشترک رو گذاشتن IrAn-140 ، که Ir مال ایران و An مال آنتونوفه. که خونده میشه ایران 140 !!



    عکس از نمایشش نذارم بهتره!
    نمایی از داخلش. چون چندی دیگر باید سوارش بشیم و اگه از الآن توش رو ببینیم ضرر نداره!



    غروب کیش و همین ایران 140 عزیز



    راستی یه عکس از تنها نمایش هیجان انگیز Bonanza های مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی پیدا کردم.
    نگران نباشید، سالم از کنار هم رد میشن.خلبانان ماهری بودن.



    یه عکس هم از نمایشگاه 85 جا مونده بود.
    توپولف 204 و غروب.



    ممنون که تحمل کردید.
    NASSIRI4080، حسام، Amir Mohebi و 36 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  7. #27
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    July 2008
    نوشته ها
    69
    تشکر شده
    1040
    تشکر کرده
    151

    پیش فرض پاسخ: پرنده هاي آهنين

    با سلام خدمت دوستان عزیز.
    گله مندم که چرا نقاط ضعف عکسها رو نمیگید!
    وقتی هم نگید تاپیک یه طرفه میشه. یعنی تا من عکس نذارم ، هیچ فعالیتی دیده نمیشه.
    خواهش میکنم شماها که همه استاد من هستید، ایراد ها رو بگید.

    توپولف کاسپین در حال فرود در مهرآباد



    هواپیمای عظیم MD-11 باری سعودی در حال فرود



    جنگنده صاعقه (که همون F-5 بوده و توسط نیروی هوایی تغییر شکل جزئی در بدنه و تغییر اساسی در موتور روش انجام شده) در نمایشگاه دزفول. نکته خیلی جالب رنگ این هواپیماست که هیچ شباهتی به رنگ هواپیماهای دیگه نیرو هوایی نداره و کاملا هم رنگ F-A-18 های نیرو هوایی امریکا معروف به تیم Blue Angels هستش! حتی فونت نوشته AirForce روی بدنه صاعقه هم دقیقا فونت همون تیم امریکایی هستش! میتونید عکسهایی از Blue Angels های امریکا رو در لینک بعد از عکس مشاهده کنید! (حتما ببینید)



    کد:
    http://www.airliners.net/photo/USA---Navy/McDonnell-Douglas-F-A-18A/1542700/L/
    http://www.airliners.net/photo/USA---Navy/McDonnell-Douglas-F-A-18A/1537575/L/
    http://www.airliners.net/photo/USA---Navy/McDonnell-Douglas-F-A-18A/1296319/L/
    از بحث نظامی خارج شیم. یه عکس از همون توپولف سبز تابان ایر که عکس بال و موتورش رو گذاشته بودم.
    (این عکس رو با 70-200 L F/4 IS گرفتم. واقعا لنز محشریه!)



    و عکس آخر مربوط به پرواز تهران-شاهرود با هواپیمای فوکر 50 کیش ایر. که فقط به این خاطر که اجازه کاکپیت رفتن داشتم 60 تومن دادم و رفتم شاهرود و با همین پرواز برگشتم تهران (کلا از تهران تا تهران 3 ساعت شد!) :biggrin:



    منتظر انتقادات هستما!
    ممنون
    nmroshan، حسام، ME و 34 نفر دیگر تشکر می‌کنند.



  8. #28
    كاربر ويژه farsad آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2006
    محل سکونت
    اینترنت
    نوشته ها
    2,131
    تشکر شده
    18475
    تشکر کرده
    7126

    پیش فرض پاسخ: پرنده هاي آهنين

    سلام
    دوست عزیز
    تا اساتید بیان چند تا نکته به ذهنم میرسه که میگم.
    یکی اینکه شما تو اکثر عکسهاتون ، عکس رو تا لب هواپیما کراپ می کنید. من فکر میکنم اگه هواپیما ها یک مقدار از لبه ها فاصله داشته باشند بهتر میشه.
    نکته دیگه هم اینه که تو اکثر عکسهاتون از دیافراگم های بسته استفاده میکنید. من فکر میکنم اگه تو عکسهایی که مناظر شهری پشتشون هست از دیافراگمهای بازتر استفاده کنید که زمینه محو تر بشه عکسهای بهتری بدست بیاد. البته اگه دیافراگم طوری تنظیم باشه که کل هواپیما فوکوس باشه.
    نکته بعد هم بحث ویرایش رنگها و کنتراست عکسهاست که در خیلی عکسهاتون دیده نمیشه. و میتونید با ویرایش های مناسب کیفیت خیلی از عکسهاتون رو بهبود بدین.
    موفق باشید
    Arash، Amir Mohebi، A_Maddah و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    فرساد غفاریان
    farsad.me
    فوتوبلاگ: TrappedLight.net

  9. #29
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16846
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض پاسخ: پرنده هاي آهنين

    یکی اینکه شما تو اکثر عکسهاتون ، عکس رو تا لب هواپیما کراپ می کنید. من فکر میکنم اگه هواپیما ها یک مقدار از لبه ها فاصله داشته باشند بهتر میشه.
    در تکمیل نظر فرساد عزیز...
    عموما فضایی که در جلوی هواپیما باشه امکان بهتری برای حرکت چشم ایجاد می‌کنه... و احتمالا فضایی برای ادامه پرواز!

    نکته دیگه هم اینه که تو اکثر عکسهاتون از دیافراگم های بسته استفاده میکنید. من فکر میکنم اگه تو عکسهایی که مناظر شهری پشتشون هست از دیافراگمهای بازتر استفاده کنید که زمینه محو تر بشه عکسهای بهتری بدست بیاد. البته اگه دیافراگم طوری تنظیم باشه که کل هواپیما فوکوس باشه.
    من نمای شهری رو در پشت هواپیماها دوست دارم. حالا می‌تونه جاهایی باشه و جاهایی نباشه... احتمالا در این مورد سلیقه‌ها خیلی متفاوت خواهد بود.

    عکسهاتون زیباست و پیگیری و علاقه شما بسیار جذاب.
    موفق باشید.
    آرش
    Amir Mohebi، ME، Hajiabadi و 9 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

  10. #30
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    July 2008
    نوشته ها
    69
    تشکر شده
    1040
    تشکر کرده
    151

    پیش فرض پاسخ: پرنده هاي آهنين

    نقل قول نوشته اصلی توسط farsad نمایش پست ها
    سلام
    دوست عزیز
    تا اساتید بیان چند تا نکته به ذهنم میرسه که میگم.
    یکی اینکه شما تو اکثر عکسهاتون ، عکس رو تا لب هواپیما کراپ می کنید. من فکر میکنم اگه هواپیما ها یک مقدار از لبه ها فاصله داشته باشند بهتر میشه.
    نکته دیگه هم اینه که تو اکثر عکسهاتون از دیافراگم های بسته استفاده میکنید. من فکر میکنم اگه تو عکسهایی که مناظر شهری پشتشون هست از دیافراگمهای بازتر استفاده کنید که زمینه محو تر بشه عکسهای بهتری بدست بیاد. البته اگه دیافراگم طوری تنظیم باشه که کل هواپیما فوکوس باشه.
    نکته بعد هم بحث ویرایش رنگها و کنتراست عکسهاست که در خیلی عکسهاتون دیده نمیشه. و میتونید با ویرایش های مناسب کیفیت خیلی از عکسهاتون رو بهبود بدین.
    موفق باشید
    بسیار ممنونم
    اما در جواب این موارد:
    من از سال 2004 تو سایت Airliners.net فعالیت میکنم.
    اونجا فقط و فقط هواپیما مهمه.و باید کاملا وسط کادر و بدون حاشیه باشه.سایت بسیار سخت گیریه. من تا چند وقت پیش از هر 10 تا عکسم اونجا 8 تاش رد میشد و 2 تاش پذیرفته میشد. البته الآن خیلی وضعم بهتر شده.
    شما درست میگین ، اما من چون به قوانین اونجا عادت کردم ، هواپیما رو تا لبه کراپ میکنم.

    راجع به دیاف بسته هم باید اینو بگم که تو هر دو لنز من (هم 300-73 و هم این 300-100) روی دیاف بین 7 تا 9 شارپنس خیلی بهتر از دیاف های پایینه و من مجبورم از این دیاف استفاده کنم.
    برای مثال تو 300-75 با دیاف باز اصلا عکس قابل مقایسه با دیاف 8 نبود.

    در مورد ادیت هم، باید از شما اساتید یاد بگیرم
    باز هم ممنون که نظرات خوبتونو گفتین.
    Arash، ME، farsad و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

صفحه 3 از 23 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 7 13 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •