صفحه 163 از 219 نخستنخست ... 63 113 153 159 160 161 162 163 164 165 166 167 173 213 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 1,621 تا 1,630 , از مجموع 2189
Like Tree27758تشکر

موضوع: عکاسی خیابانی Street Photography

  1. #1621
    كاربر ويژه Nima Sadigh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,118
    تشکر شده
    9925
    تشکر کرده
    6705

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط amin_zallaghi نمایش پست ها
    موافقم
    ترس باعث عجله میشه، و عجله هم کیفیت رو پایین میاره
    شاید اگه شرایط جوری بود که این دوست عزیزمون ترس کمتری داشتن، بیشتر متجه کادر و فکوس و المان های زیبایی و غیره و ذالک می بودن
    والا من که هنوز می ترسم. با اینکه تقریباً 2-3 روز در هفته با دوربین تو خیابون پرسه میزنم و چه صحنه های نابی، اما دریغ از یکم جسارت !!!

    انصافاً جدای از بحث مشکلات فنی، خیلی خیلی خوشحالم که یه خانم همچین جسارتی داره، اونم در این جامعه که وقتی دوربین سمت کسی میگیری انگار تفنگ به سمتش گرفتی !

    کاش یکم از ترس ما کم میشد و یه کم دیدگاه مردم عوض میشد ....
    حرفی که می زنم ممکنه کمی خارج از مباحث این تاپیک باشد. نظر من این هست که دید مردم نسبت به عکاس خیابانی خانم بهتر است و اطمینان بیشتری به او خواهند داشت بنابراین خانم ها کار راحتتری در این نوع عکاسی پیش رو دارند. دلیلش هم این هست که اکثر ما وقتی در مورد عکاسی بی خبر از کسی(candid) فکر می کنیم معمولا یک مرد در ذهنمان می آید. این نظر شخصی من هست که می تواند اشتباه هم باشد و ارزش بحث بیشتر ندارد.
    Kholeno، kiavash، mostafa_1366 و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    "تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"

  2. #1622
    كاربر بسیار فعال amir.komeily آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2013
    محل سکونت
    نیشابور
    نوشته ها
    1,638
    تشکر شده
    6556
    تشکر کرده
    12403

    پیش فرض

    دردسر های عکاسی خیابانی تو ایران واقعا وحشتناکه. خبر رسید جناب آریا جعفری، همچنان در بازداشت در مکانی نامعلوم به سر میبره!
    مگر جز اینه که به رسالت خودش عمل کرده و از یک جمع معترض عکاسی کرده؟ واقعا جای تاسف داره.
    M.Meghdari، akarak، MARYAM71 و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  3. #1623
    كاربر فعال bf  آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2005
    نوشته ها
    755
    تشکر شده
    1238
    تشکر کرده
    964

    پیش فرض

    توصیه من به دوستان این است که هر نقدی را با تشکر پاسخ دهند و خود را در جای منتقد قرار داده و فکر کنند اعمال نظر ایشان چه کمکی (مثبت یا منفی) به کارشان میکند. اما نقدی که بر برخی منتقدین دارم این است که نقد خود را برای آن گونه کار (در اینجا عکاسی) بهسازی کنند و که ارزش بیشتری داشته باشد. من مدتی است که این عنوان را دنبال میکنم اما کمتر دیده شده نظرات عناصر اساسی این نوع عکاسی را هدف قرار دهند یا با سنجش بارزه های اصلی این نوع عکاسی نظر خود را شروع کنند. ایده آل شخصی من این است که با خواندن مطالب طعم این ژانر را بیاموزم اما در موارد زیادی اگر چشم خود را ببندید و تنها گوش دهید فکر میکنید که مثلا در مورد آموزش عکاسی آتلیه صحبت میشود.
    The Top 3 Winners of "The Decisive Moment" Street Photography Contest - Eric Kim Street Photography Blog
    Enter the world of Street Photography. . iZZi Gadgets
    Christ Melikian، M.Meghdari، MARYAM71 و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  4. #1624
    كاربر ويژه farhad44 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    7,611
    تشکر شده
    32528
    تشکر کرده
    13937

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Alias_239 نمایش پست ها
    جناب حمزه ای یکی از عکاسان مگنوم را به تازگی در فروم معرفی کرده اند.از دیدن عکس های اون عکاس واقعاً لذت بردم ولی بحث این جاست که کیفیت فنی عکس های خیابانی در چه حد باید باشد.
    عکس ها از Alex Webb
    ترکیب بندی های خیلی خوب و عالی ولی جزییات عکس ها بسیار کم است.یک عکس خوب خیابانی در چه حدی باید کیفیت های فنی از قبیل جزییات یا فکوس بودن یا اوراکسپوز نبودن و غیره را داشته باشد؟
    گاهی شهرت عکاس باعث جسارت بیش از حدش می شود، نمونه های وطنی آن را کم نداریم (بسیاری از عکسهای عباس کیارستمی و هدیه تهرانی مثلا؛ با متر و معیار عکاسی کلاسیک شاید اصلا عکس نباشند) ولی خود من به عنوان یک علاقمند این ژانر عکاسی که سالهاست آن را دنبال می کند، ممکن است بسیاری از عکسهای خیابانی ای را که جزئیات کافی نداشته باشند را هم خیلی بپسندم ولی این موضوع عمومیت ندارد و باید آن عکس از جنبه های خیلی قوی دیگری برخوردار باشد و این عدم ثبت جزئیات، آگاهانه و در خدمت کلیت عکس بوده باشد نه از سر ترس و لرزش دست و ...

    در مورد عکسهای Alex Webb مثلا، به سلیقه ی من عکس پسرک سیاه پوست و سگ ابدا عکس خوبی نیست!
    bf ، Christ Melikian، Nima Sadigh و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    فرهاد حسيني

  5. #1625
    كاربر جديد azade.a آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2013
    نوشته ها
    12
    تشکر شده
    90
    تشکر کرده
    464

    پیش فرض

    سلام..مشتاق شنیدن اشکالات عکسم هستم..ممنون
    نام: 1.JPG نمایش: 512 اندازه: 185.3 کیلو بایت
    Christ Melikian، MARYAM71، eternal و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  6. #1626
    كاربر بسیار فعال Amin.Zallaghi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2014
    محل سکونت
    اهواز
    نوشته ها
    1,515
    تشکر شده
    6871
    تشکر کرده
    3931

    پیش فرض

    نام: IMG_5956.jpg نمایش: 486 اندازه: 171.5 کیلو بایت
    Christ Melikian، Mehrdad-PL، mSafdel و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    جغرافیای زندگی، دو چیز را تعیین می کند: یکی دین، دیگری سبک عکاسی!
    اینستاگرام

  7. #1627
    كاربر همراه NarimaN 7 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2012
    محل سکونت
    Iran/Tehran
    نوشته ها
    227
    تشکر شده
    1014
    تشکر کرده
    798

    پیش فرض

    جناب کورش خان عزیز عرض سلام و ادب و احترام ؛
    تمام مطالب و نوشته های شما را که با دقت حتی چندین و چند بار مطالعه کردم، تمام 6 موردی که شما فرمودید در مجموع به یک موضوع اشاره داشت و آنهم موضوع نقد عکس.
    فکر میکنم در عرایض بنده سوتفاهمی پیش اومد که شما در 6 مورد، نکات مهمی را به بنده یادآور شدید.
    بنده با تاکید عرض میکنم که اصلاً و به هیچ وجه مخالف نقد عکس نیستم و چه بهتر به جای لایک های الکی که همینجوری از سر خوشی زیر هر عکس خوب و بدی میزنیم، به خودمان زحمت داده حتی شده در یک جمله ایرادات عکس را بیان کنیم. ( بنده به شخصه دوست دارم به جای به به چه چه های الکی، بیشتر ایرادات کارام گفته بشه و برای همین همیشه کارهای شخصیم را از همه افراد حتی افراد معمولی که سررشته ای از هنر ندارند نظرسنجی میکنم، گو اینکه در همین نظرات هست که ایرادات کار نمایان شده و متوجه نقایص کارم میشم، لازم به گفتن نیست که هر کس در مورد کار خودش حس تعصب کورکورانه ای داره که باعث میشه یه طومار در مورد کار دیگران نظر بده اما نتونه ایرادات آثار خودش را متوجه بشه حتی یک ایراد ! )
    شما فرمودید دوستان زیادی فقط تماشاگر تاپیک های سایت شده اند ! چقدر عادت بدی ! متاسفانه خصلت ما ایرانی ها شده که همه جا سکوت پیشه کنیم ! سری که درد نمیکنه باید محکم کوبید به دیوار تا دردش بلند بشه و صدای ما نیز به آسمان ! این عادت ما ایرانی ها شده که همه جا فقط تماشاچی هستیم، در کوچه خیابان های شهر، در خانه هایمان، در دانشگاه ، مدرسه ... چقدر تاسف آوره وقتی هم وطنی در خیابان داره جون میده و با مرگ دست و پنجه نرم میکنه، اما ما ملت شریف ایران، تمام تلاشمان در این صحنه ها، معطوف می شود به بیرون آوردن موبایل های رنگی و قشنگمون برای ثبت یک فیلم اکشن و آپلود در صفحات اجتماعی !
    بنده صحبتم در ارتباط با نقد آثار دوستان نیست، گو اینکه کاش برای هر عکسی حتی شده یک جمله نوشته بشه تا رسالت این سایت که همانا آموزش کاربران است انجام شده و هر کاربردی در هر سطح عکاسی، بتواند آموزش های لازم را از دیگر دوستان دریافت کند.
    بنده راضی یا ناراضی بودنم برای نقد عکس دیگران مهم نیست ! وکیل وصی مخصوص و حقوق بگیر دیگران هم نیستم که به جای ایشون از دهنشون حرف بزنم. به من ربطی نداره اصلاً اگر عکس کسی نقد بشه و یا کلاً بی ارزش خوانده بشه. ( کاش یاد بگیریم به جای طعنه و کنایه، حرف هایمان را مستقیم بزنیم ) به قول شما وقت اضافی هم نداریم که برای دیگران دایه دلسوز تر از مادر بشیم و از حقوقشون دفاع کنیم ! نه فقط شما، بلکه همه ما به حد کافی در این زندگی شلوغ، مشغله های کاری برای خودمون داریم. پس خواهش میکنم عرایض بنده را از این زاویه نگاه نکنید.
    صحبت بنده طرز نقد عکس و آثار دوستان است. برای واضح بودن حرفام مثالی به شما نشان میدهم. 2 طرز برخورد و 2 نقد، قضاوت با شما :
    1. عکس شما اصلاً در حدی نیست که در این تاپیک ارائه شود و از سطح معمولی و یک شات ساده هم پایین تر است. واقعاً من نمیدانم مدیران سایت چطور یه همچین عکسی را تایید کردند. باید در روش تائید عکس ها تجدید نظر شود.
    2. دوست عزیز ایرادات عکس شما از نگاه بنده موارد زیر است :
    الف : .....
    ب : ....
    و و و ...
    کدام نگاه و کدام نقد باعث کمک به پیشرفت کاربران میشه ؟ در کدون نقد حرکت مثبتی انجام شده؟ آیا حتماً باید نقد ما محکم، مردونه و کوبنده باشه تا تاثیر خیلی عالی خودش را برجا بذاره ؟! من منتقد هرچی صدام بلند تر باشه و کوبنده تر حرف بزنم، نقدم کارشناسانه تر و حرفام اصولی تره ؟! دوستان فرمودند نقد تعارفی را کنار گذاشته و بدون تعارف حرف بزنیم. تعارفات و با احترام حرف زدن موضوع جدایی هست با این روش نقد ! حرفامون رو بی پرده و رک بگیم اما با بیان شیوا و درست. باید یک عکس نقد بشه ، باید ایراداتش بدون تعارف گفته بشه، چه فایده داره من هر عکسی رو دیدم به به های الکی راه بندازم و به خاطر نام یک عکاس برای هر عکسش یک لایک خرج کنم ! متاسفانه باب شده کاربران بدون توجه به عکس و ایراداتش ، صرفاً برای نام عکاس و برای هر عکسش لایک میزنن ! بنده صحبتم این موارد نیست اما در عین حال ، کشیدن خط قرمز کامل روی عکسها را هم تمام کاربران بلدن. صد در صد در عکسی که قرار است با خودکار قرمز ما رد بشه، نکات مثبتی هم داره که باید بهش توجه کرد. حتماً عکاس چیزی در آن کادر دیده که ما بهش توجه نکردیم.
    جناب کورش خان عزیز، دوره دانشجویی ما تموم شده. باور بفرمایید ورودی تازه دانشگاه نیستم. عرایض بنده توجیهات بی اساس یک دانشجوی تازه وارد به فضای هنر نیست.
    سال 80 که بنده دانشجوی هنر دانشگاه تهران بودم، سر درس کارگاه طراحی با موضوع طراحی پوستر، استادی داشتم که هیچ وقت از ایشان خوشم نمیومد. روش آموزشی ایشون به این صورت بود که سر هر جلسه می فرمودند برای هفته بعد 20 تا اتود طراحی بیارید و من خیلی شیک و مرتب همه اتودهامو ارائه میکردم. ایشون بدون اینکه هیچ رهنمود خاصی، راهنمایی، نکته ای چیزی بیان کنن خیلی راحت با خودکار روی اتودهای بنده خط میکشیدند و میگفتن اینها خوب نیست ! برو دوباره اتود بزن ! بنده میگفتم استاد آخه حداقل یه دلیل بگو که چرا خوب نیست ؟ چیکار کنم بهتر بشه ؟ ولی ایشون جوابی نداشتن ! میدونین چرا؟ چون دانشی نداشتن که ارائه بدن ! و برای همین من هیچ وقت از ایشون به عنوان یک استاد خوشم نمیومد ! و هیچ وقت کلاس ایشون حتی به من یک مورد آموزشی را ارائه نداد که باعث پیشرفت شخص بنده بشه !
    برخورد ما و نقد ما در مقابل آثار دیگران چگونه است ؟
    یکی از دوستان زحمت کشیدن از عکاسان بزرگ مثال زدن برای طرز و روش نقد کردنشان. چرا باید چون فلان شخص اینجور صحبت میکنه و اینطور نقد میکنه ما فکر کنیم روش درست نقد همینه ! آیا همه انسانها کامل هستن و هیچ کس اشتباهی نمیکنه که به یه نفر به چشم یک الگوی کامل نگاه کنیم ؟! اگر فلان عکاس معروف اینطور و با این طرز بیان نقد میکنه، دلیل نمیشه نقد درست عکس همین باشه !
    عرایضم را کوتاه میکنم. مقایسه ای که فرمودید در مقابل عکاسان حرفه ای جنگ که واقعاً از جان مایه میذارن و دستمزدهای خوبی هم دارن با عکاسان به قول شما دانشجوی ایرانی و مبتدی اصلاً کار درستی نیست.
    و در آخر جناب کورش خان عزیز و تمام کاربران محترم، میلیاردها انسان بر روی این کره خاکی زندگی کرده و خواهند کرد. به اندازه انسانها افکار، عقاید و نظرات مختلف وجود دارد.
    هیچ روزی نخواهد آمد که تمام کاربران سایت، بر روی یک موضوع خاص، متفق القول نظر مشترکی داشته باشند. زیبایی این زندگی همین هست که نظرات مخالف دیگران را بشنویم. در عرایض بنده به طور حتم نکات درستی وجود داشت که چه بخواهید و چه نخواهید حقیقت دارد. ( مثالی که دوست بسیار عزیزم جناب کمیلی زدند جای توقف و تفکر زیاد دارد و چه بسیارن از این مثال ها که شما آنها را فیلم اکشن و هندی خطاب کردید، البته از نگاه ما دانشجویان مبتدی ) و صد البته در عرایض بنده موارد اشتباهی بود که برای چندمین بار برای بیانش از دیگران عذرخواهی میکنم. به همین صورت در فرمایشات شما هم صد در صد نکات درست و مثبت و البته نکات غلطی هم وجود دارد. کما اینکه صادقانه اعتراف میکنم با دقت که فرمایشات شما را مطالعه کردم، نکات بسیار زیادی متوجه شدم که اصلاً خودم به آن دقت نکرده بودم.
    بنابراین، بهتر است هرکس در فضایی آزاد نظرات خودش را بیان کند و ماهم بدون تعصب و با چشم باز گوش بدیم و نکات مثبت و مفیدش را با جان و دل بپذیریم.
    چقدر موارد زیادی در همین تاپیک ها من و شما دیدیم که دوستان سر یک موضوع ، نقطه نظرات مختلف داشته که در نهایت به بحث های الکی و دلخوری ها و یارکشی ها ختم شده. چرا که ما هنوز بلد نیستیم بدون تعصبات الکی، در فضایی دوستانه به بحث و صحبت بنشینیم و از صحبت های دیگران استفاده کرده تا این گفتگو ها باعث ایجاد دوستی های بیشتر و محبت بین انسان ها بشه.
    با تشکر / شاگرد و برادر کوچک شما
    Christ Melikian، Nima Sadigh، mSafdel و 10 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    اهل کاشانم / پیشه ام نقاشی است / گاه گاهی قفسی می سازم با رنگ ، می فروشم به شما /
    تا به آواز شقایق که در آن زندانی است / دل تنهایی تان تازه شود ...

  8. #1628
    كاربر جديد MARYAM71 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    نوشته ها
    28
    تشکر شده
    355
    تشکر کرده
    241

    پیش فرض

    سلام . منظورتون رو از وجود اون میله در کادر نمی دونم برای چیست؟ شاید اگر امکانش بود و کادرتون بازتر بود بهتر بود.

    نقل قول نوشته اصلی توسط azade.a نمایش پست ها
    سلام..مشتاق شنیدن اشکالات عکسم هستم..ممنون
    نام: 1.JPG نمایش: 512 اندازه: 185.3 کیلو بایت
    mSafdel، AmirS، miladn1370 و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  9. #1629
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,650
    تشکر شده
    18518
    تشکر کرده
    12880

    پیش فرض

    جناب نریمان،
    من نوشته خالصانه شما را خواندم . سپاس،
    هیچ کس از خطا بی نیست. فقط معصومان خطا نمی کنند. مساله اما این است که چقدر اراده بر رفع آنها داریم؟ و آیا آنها را می بینیم؟
    در مورد اديبات نقد ، با شما موافق نیستم ، هر چند در کلام شما چیز نادرستی نیست! اینکه ملایم باشیم یا خشک، قانونی برايش نیست و به قول پاراگراف آخر خود شما ، این به هر فرد باز می گردد.
    قبول دارم برخی استادان نماها بی سوادند. از اینها فراوان دیده ایم.
    اما نمی شود گفت همه استادان سخت گیر پس برخطا هستند یا بی سواد...
    من همین الان دوستانی را میشناسم که به رفاقت بازی با شگردانشان شهره اند و رفت و آمد کافی شاپی و خانوادگي و نمره دادن و .... و در قلب شاگردانشان جای دارند ، اما از نظر من خیانت می کنند! چون ده صفحه مطلب برای آموختن ندارند و همه اش شوآف دارند!!
    فردا كه آن هنرجو وارد دنياي بي رحم كار شد فقط به خاطرات بازي روي مي آورد براي فرار از واقعيت...
    سرانجام کاش براي همه دانشجویان ایرانی مهیا می شد فقط چند جلسه سر کلاس دانشکده های معتبر جهانی می نشستند تا مفهوم کسب دانش و هنر برای ایشان متحول شود...
    جدیت مطلق بدون کوچکترین دلسوزی...
    دانش جويي و هنر جويي ، به معناي واقعي...
    .
    شاید بگویید خب که چه؟!
    چه شود؟!
    پاسخ آشکار است. جایی که آنها هستند و ما هستیم...
    وقتی هنرجویان آنها فارغ التحصیل می شوند کجایند و ما کجاییم...
    ریشه نگاه متفاوت من و شما به همین بر می گردد...
    من الان ِ فرد را نگاه نمی کنم و خوشایند او را، ناراحت نشدن یا دلشکسته نشدن او را...
    به هر حال همانطور كه گفتيد روش ها مختلفند،
    Christ Melikian، Mehrdad-PL، lamagra و 10 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  10. #1630
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,650
    تشکر شده
    18518
    تشکر کرده
    12880

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط azade.a نمایش پست ها
    سلام..مشتاق شنیدن اشکالات عکسم هستم..ممنون
    نام: 1.JPG نمایش: 512 اندازه: 185.3 کیلو بایت
    ميله در عكس شما شايد حكايت از دربند يا اسير بودن سوژه را دارد، ولي اجرا بايد خيلي قوي تر باشد.
    فضاي بالاسر ( head room ) کم است. پسزمینه شلوغ است و چشم را منحرف میکند. به چینش و رابطه پیش ، میان و پسزمینه و عدم حضور المانهای اضافی دقت کنید.
    و پیشنهاد کلی من فعلن در مراحل نخست رنگ را حذف کنید و سعی کنید تون های سپید و سیاه را ببینید.
    bf ، Christ Melikian، Hamed Ziyaei و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •