با سلام
فایل پیوست 81990
6D canon / 19mm f:13 / ISO:1600 / 4s
Printable View
با سلام
فایل پیوست 81990
6D canon / 19mm f:13 / ISO:1600 / 4s
سلام دوست گرامی
هدف به تصویر کشیدن مقارنه سه جرم پرنور (سیارات زحل - مریخ و ستاره قلب العرب ) در کنار این بنای تاریخی بوده
تصویر بدون نوشته در وب سایتم موجود است
فایل پیوست 81994
سلام خدمت دوستان
فایل پیوست 82046
سایز بزرگ
آسمان پانوراما متشکل از 68 شات در 4 ردیف 17 تایی iso 3200 f1.4 15sec
زمین 10 شات قبل از غروب آفتاب .
d7100 + sigma 20mm 1.4 art
سلام و درود . شاید در صورت استفاده از هد پانو می شد با 10 تا شات توی هر ردیف هم کامل کرد کار رو اما به دلیل عدم استفاده و همچنین حذف گوشه های هر فریم این تعداد رو گرفتم . زیاد بودن ارتفاع قوص کهشکان توی این فصل هم یکی از دلایل بالا رفتن تعداد شات ها میشه که البته ارتفاع گرفتن کهکشان باعث میشه به علت دوری از افق رنگ های بهتر و پرکنتراستی ثبت بشه . لنز سیگما 20 1.4 توی دیاف 1.4 تقریبا خطای کومای زیادی در گوشه های کادر داره که البته توی پانو از بین میره . یکی دیگه از مشکلات پانوراما اینه که قبل از خروجی نهایی پانوراما نمیشه ادیتی انجام داد برای همین مجبوریم با بیت ریت بالا و به صورت تیف از پانو خروجی بگیریم که برای این کار حجم فایل خروجی تقریبا 3.5 گیگا بایت شد که درد سر های خودش رور داره . برای ترکیب هم زمین رو با استفاده از tone detection جدا کردم و با شات کهکشان ترکیب شده .
درود
فایل پیوست 82051
سایز بزرگ
آسمان تک شات iso 1000 f1.8 50sec
زمین تک شات iso 2000 f1.4 50sec
nikon d7100 + sigma 20mm1.4art + handemade star tracker
مکان : جنگل گلستان
بله . وقتی همپوشانی کم باشه به علت اینکه مرکز چرخش لنز درست نیست شاید اصلا مرج نشه یا خیلی اعوجاج زیادی ایجاد بشه که قبل حل نباشه
سلام و درود
فایل پیوست 82056
سایز بزرگ
آسمان 8 شات پانوراما iso400 f2 2mine xpo
زمین 2 شات پانوراما قبل از غروب آفتاب
nikon d7100 + sigma 20mm1.4 art + handemade tracker
درود بر شما جناب شکوری عزیز ، ثبت بسیار زیبا و موفقیه ، ممنون میشم در مورد شاتهای آسمان و چگونگی حرکت هد با توجه به زیاد بودن تعداد ردیفها بیشتر توضیح بدین ، همیشه چگونگی تنظیم هد سه پایه در این نوع شاتها که ارتفاع کمان زیاده و با یه شات نمیشه تمامی کمان رو در کادر داشت برام یه چالش بوده.
تشکر
فایل پیوست 82074
تک شات
Canon 60D
tokina 11-16 at 11mm
ISO 1600
f 2.8
25 ثانیه
درود .
یک نکته خیلی مهم که اکثرا اشتباه برداشت میشه اینه که شما کاربرد ایزو رو توی ثبت کهکشان نبای با سایر شات ها مقایسه کنید . ایزوی پایین وقتی نویز کمتر میده که سنسور نور خوب بخوره . در این شات با دیاف ۲.۸ و ۲۵ ثانیه با ایزوی ۱۶۰۰ عکس اندراکسپوز ثبت میشه و مجبورید لایت ها و اطلاعات عکس رو ریکاوری کنید که باعث تولید نویز بیشتر از زمانی میشه که موقع ثبت با ایزوی ۳۲۰۰ عکس با نور خوب ثبت کنید . توی ثبت کهکشان دیاف و شاتر بسته به لنز هست و ثابته و ما فقط میتونیم با ایزو اکسپوژر رد کنترل کنیم برای همین نمیشه که ما ایزوی پایین تر از چیزی که لازمه بزاریم تا نویز کمتر ثبت کنیم . همیشه با دیاف ۲.۸ از ۳۲۰۰ استفاده کنید در صورت استفاده از ۲ یا ۱.۴ میتونید ایزو رو تا یک استاپ کم کنید که در این شرایط خودم همیشه با دیاف ۱.۴ با ایزو ۳۲۰۰ میگیرم
درود بر شما . اولویت که استفاده از هد پانوراما هست اما به علت قیمتش صرف نمیکنه. ثبت این جور شات ها با سه پایه بدون درجه خیلی زمان بر و تقریبا غیرممکن است . هدی که من استفاده میکنم ( manfrotto 804) روی سه محورش درجه داره و سرعت و دقت خیلی میره بالا . در این صورت کافیه سه پایه خیلی خیلی دقیق تراز بشه و با همپوشانی بالا ( تقریبا ۵۰ درصد ) شات ها رو بگیرید . توی ردیف های نزدیک افق کار راحته اما بیشترین درد سر وقتی هست که از افق فاصله میگیرید . توی این عکس بالای کهکشان بیشتر از ۹۰ درجه و دقیقا بالای سر بود . علاوه بر اینکه هنگام ثبت باید خیلی دقیق باشه موقع پروسس هم باید خیلی با حوصله کار کرد . در کل کار یکم زمان بر هست اما زیاد سخت نیست اگه با دقت عکاسی بشه خیلی از مشکلات کم میشه
درود بر شما ، همیشه بعد از ثبت شات ها ، مخصوصا شب هیستوگرام رو چک میکنم که شادوها کات نشن ، و از ایزو 1250 شروع میکنم تا وقتی که به رنج مورد نظرم برسم و بتونم با ایزو پایین تر ثبتم رو داشته باشم در مورد این عکس به علت وجود آب دریاچه نور به اندازه کافی داشتم و برا همین از این ایزو استفاده کردم ، البته ناگفته نمونه هر دوربینی یه نقطه ماکزیمومی مخصوصا در مورد ایزو داره که برا 60D 1600 و هر چند بعضی مواقع میشه از ایزوی 3200 استفاده کرد(برای مواقعی که سیلوئت کار کنی!).
ممنونم بابت باز کردن مطلب
منظور من کهکشان بود که همیشه نورش ثابته و کاری به نور محیط نداره و با این تنظیمات شما اندر اکسپوژ ثبت میشه و نتیجه میشه که با ریکاوری لایت های کهکشان نتیجه به این شکل پر نویز میشه . هر دوربینی توی نور مناسب با اون ایزو ( ایزوی نیتیو سنسور نه اکسپند شده مثل ۲۵۶۰۰ و ... ) بالاترین نسبت سیگنال به نویز رو داره . حالا شما بیای توی شرایطی که کهکشان رو باید با ۳۲۰۰ ثبت کنی ا ۱۶۰۰ ثبت کنی نسبت سیگنال به نویز کم میشه . ۶۰ دی که خوبه اگه یک سرچ بزنید با دوربین های خیلی قدیمی تر مثل ۴۰۰ دی و ۱۱۰۰ دی هم با ایزوی ۳۲۰۰ نتیجه خوبی پیدا میکنید . در ضمن برای تولید نویز نیازی نداره که شدو ها کات بشه توی هیستوگرام همین که اطلاعاتی که باید توی میدتون و لایت ها ثبت بشه توی قسمت شدو ها ثبت بشه و شما بخواید منتقل کنید به قسمت لایت تولید نویز میکنه
ممنونم دوست عزیز ،
چیزهایی که در مورد ثبت کهکشان فرمودید رو قبول دارم اما من بایستی جدا از کهکشان کل تصویر رو در نظر بگیرم(فورگراند،ترکیب بندی خوب و ...) و برای دوربین من ایزو 3200 مساویست با نویز وحشتناک ، شاید تو اون ایزو کهکشان رو بهتر و با رنگهای بهتری ثبتش کنم ولی خروجی کارم میشه یه عکس پرنویز ، برای بازتر شدن موضوع دو عکس با دو تا ایزوی مختلف رو میزارم (1600و3200) .
جناب شکوری عزیز، حتی در صورت استفاده از چند شات که در شرایط نوری مختلف از اون استفاده میکنم بازم میفرمائید که ایزو جهت ثبت کهکشان 3200 یا بالاتر باشه و همونطور که گفتم باعث نویز زیاد در آسمان میشه(البته قابله ذکره که این شرایط رو برای دوربین خودم و مشابه اون میگم نه دوربین دیگری) و نتیجه هم همون میشه حتی با ریکاوری هم به نتیجه مطلوب نمیرسم . در هر حال ممنونم که تجاربتون رو به اشتراک گذاشتین
دریاچه چورت:
فایل پیوست 82160
فایل پیوست 82168
با سلام.
نتیجه 900 شات که یک خروجی تایمس لب هم به همراه داشت.
لینک فایل تایمس لب:
https://youtu.be/uf6PsOnnYtA
یه زمانی اینجا زاینده رود بود ! اما الان دیگه .... :-( وقتی رفتم وسط این رودخونه ترس و ناراحتی عجیبی داشتم :-(
قابل توجه شهرداری محترم اصفهان ! لطفا در نصب چراغها کمی هم به زیبایی و تقارن بیشتر فکر کنید ! متشکرم :::whistling:::
درود
کمی قدیمی است اما تازه فرصت کردم ادیت کنم!
عکس با دوربین 600D گرفته شده و با لنز 70-200 اف 4
عکس مربوط به ماه گرفتگی اخیر بوده است:;)
فایل پیوست 82371
دریاچه چیتگر
فایل پیوست 82402
canon 60D + Canon50mm f1.4
ISO : 100
Aperture : 13
Shutter speed : 5s
Edited in photoshop
شب بخیر
Canon EOS M
Lens: EF-M18-55mm f/3.5-5.6 IS STM
Focal Length: 55mm
Aperture: ƒ/10.0
Exposure Time: 30.000 s
ISO equiv: 100
Exposure Mode: Manual
سلام و ممنون از پیشنهادات
اتفاقا دقیقا همون کارهایی رو که فرمودید روی عکس انجام داده بودم و الا اصل آسمان عکس خیلی آلوده تر بود!
جزئیات مناطق شادو در سایز های بزرگ تر کاملا مشخص است و به خاطر کاهش دیتا برای رسیدن به سایز استاندارد فروم ، جزئیات کمتر و تیره تر شده است.
قربان شما :-)
آقای ahmad_sh با فیلتر ستاره ساز یا براش فتوشاپ این کار رو کرده اید
اگه نبود بهتر بود از نظر من الان هم در کل خوبه (نورها)
گاهی وقت ها این سایه ها و تاریکی ها انتخاب خودم هستش گاهی وقتا هم احساس میکنم جزئیات مناسبی در شادوها وجود داره اما وقتی میزان روشنایی مانیتورم رو کمتر میکنم تقریبا همه اون جزئیات از بین میره در همین مورد یه سوال پرسیدم در انجمن تا الان که کسی جواب نداده در این مورد نمیدونم چه کاری باید انجام داد!؟ من همیشه موقع ادیت نور صفحه رو تا آخر زیاد میکنم و بر اساس این میزان روشنایی عکسو ادیت یکنم و به کنتراست مورد نظرم میرسم .در مورد آسمون اینم بگم در بیشتر وقتا من دیر وقت برای عکاسی میرم بیرون برای همین در ساعات آبی تو محلی که باید باشم نیستم ! تو شهر شلوغی مثل تهران آدم مجبور میشه ساعت های خلوت تر عکاسی کنه
سلام
فایل پیوست 82598
فایل پیوست 82621
اولین تجربه عکاسی از آسمان شب
nikon d3300+tokina 12-28
focal length: 12mm
Aperture: f4
ISO: 3200
فایل پیوست 82631
بارش شهابی جوزایی
سلام
یافتن این کادر زیبا از تهران کار ارزشمندی است و در نتیجه ترکیب بندی این کار جای تقدیر دارد. تکرار چند برج شبیه هم در کنار هم، دو خط منحنی و یکی دو خط مورب.... بسیار عالی است. البته در مورد جای گیری خط افق، احساس می شود فضای خالی آسمان بیش از حد است. با این وجود این مورد نقطه ضعف اساسی در برابر موردی که الان به اون اشاره می کنم نیست:
چیزی که بیشتر از هز چیزی چشم را اذیت می کند کج بودن برجها و تمامی خطول عمودی در کادر (حتی نسبت به یکدیگر) است. حدس من این هست که این مسئله در ویرایش به وجود آمده است و فایل خام باید طبیعی تر از این باشد. خوشحال می شویم عکس قبل اصلاح پرسپکتیو را در سایز حتی کوچک در اینجا قرار دهید تا ببینیم چه چیزی می شود رویش پیاده کرد.
یک مورد دیگر که به نظر من در عکسهای شب همیشه باید توجه داشت این هست که عکس آن قدری روشن نشود که از حیطه عکاسی شب خارج شود و شبیه منظره در نور روز شود. البته قسمتهایی از عکس بسیار روشن است و در مقابلش آسمان تاریک و سیاه رنگ هست. انتخاب زمان بهتر عکاسی به آسمانی آبی تر و روشن تر منجر می شود.
اگر اصلاح پرسپکتیو و خطوط عمودی این کار درست انجام شود و کمی سهم آسمان کمتر شود من این عکس را از عکس قبلی بهتر می دانم.
مرسی
ممنون از نقد.
بخاطر وجود ابر پراکنده و شکل ابر، سهم آسمان افزایش پیدا کرد.
این هم عکس بدون هیچ ادیت و صرفا کادر مشابه قبلی شد:
فایل پیوست 82721
فایل پیوست 82724
با استفاده از transform tool در Adobe ACR CC:
فایل پیوست 82725
nikon d3300+Tokina 12-28
Aperture: f/4
Exposure Time: 260*20 sec
ISO: 3200
ماه گرفتگی پنجم مرداد ۹۷
ارتفاعات البرز
.
فایل پیوست 83260
واقعا از دیدن عکسهای تکراری آسمان شب خسته شده ایم. فکر می کنم مد شدن این ژانر به زودی به پایانش برسد. هر چیزی که اوج می گیرد دوره افول خودش را هم دارد.
البته کلا یک مقدار خلاقیت در بین عکاسها از بین رفته است. به نظر من اینستاگرام باعثش شده است. شاید به جز عکاسها بقیه آدمها هم همین طور شده باشند. وابستگی به اینستاگرام و باقی سوشال مدیا فرصت فکر کردن برای کسی نمی گذارد.
سلام
فایل پیوست 83271