سلام
سلام
علیرضا قاسم زاده ایروانی
instagram.com/alireza__iravani
ماشالا اغلب دوستان كه يه دوجين لنز دارن! كه ليست تجهيزاتشون كمكي نميكنه.
من تنظيمات درخواست نكردم! ولي مثلا گاهي برام سوال پيش مياد كه در پرتره هاي فضاي آزادي كه اينجا آپلود ميشه از فلاش استفاده شده يا نه. يا رفلكتور و شيدر و ...
و البته فيلتر! كه هميشه كنجكاوم بدونم آيا بخشي از نتيجه يك كار خاص به استفاده از فيلتر خاصي برميگرده يانه.
دركل منظورم اون چيزي نيست كه شما فرموديد.
علي يارقلي
Great Song :)
سهراب قابزلو
photography is about what you feel and see
sohrabphotography.blogfa.com
Cacal Telegram : telegram.me/sohrabphotography
من خيلي از توجه دوستان سپاسگزارم. در مورد مشكلاتي كه بيان شد عرض ميكنم كه:
1- نام كاربري عجيب و غريب و نحوه بهكارگيري اون براي من مسألهاي نوستالژيك و پيشينهداره كه تغييرش رو كمي مشكل ميكنه. اميدوارم دوستان به ديده اغماض بنگرند.
2- در مورد تصاوير هم من عمدتا تجاربم رو به اشتراك ميگذارم (فارغ از موفق يا ناموفق بودن اون) كه معمولا هم تحت تأثير يك ترفند تازه يا يك اثر جديد از ديگرانه. از اين جهته كه لزوما سير صعودي و يا نزولي براي كارها قابل تعريف نيست. اما در مورد اين پرتره (يا پرتره ديگري كه گرين تخريبي يهش اعمال كرده بودم) بايد بگم كه به نظر من اشباع زياد و يا كليپ شدن يك كانال رنگي و يا حتي تخريب تصوير با گرين لزوما اون رو نازيبا نميكنه، با اينكه ممكنه در برخي آثار ناشي از مهارت كم باشه. اينطور به نظر ميرسه كه اين مسأله شبيه به مد ميمونه و به زمان و مكان وابسته است. خيلي از دوستان امروز به كلريتي بالا علاقه دارند (برخلاف من) يا قبلترها به سايههاي شديد (بسيار بر خلاف من)، شايد فردا مثلا به كنتراست كم و يا نويز زياد و يا تصاوير هايكي رو بيارن (بر وفاق من !!!!؟).
در نهايت من از نقد شماست كه به مشكلات پي ميبرم و در گامهاي بعدي سعي ميكنم با وجود تجربه جديد كارهاي بهتري ارائه كنم. مرسي از توجهتون كه خيلي ارزشمنده.
Canon 5D Mark III + 24-105 F4L + 70-200mm f/2.8L Mark II + Samyang 85mm T1.5 Cine
ماشالا دوستان كه يه دوجين لنز دارن! پس ليست تجهيزاتشون خيلي كمكي نميكنه.
من درخواست تنظيمات نكردم! ببينيد... مثلا گاهي برام سوال پيش مياد كه تو يه پرتره در فضاي آزاد آيا از فلاش استفاده شده؟ يا رفلكتور و شيدر؟ تا بدونم بخشي از زيبايي كار تاثير اينها بوده يا نه.
و مخصوصا در مورد فيلتر خيلي كنجكاوم! كه بدونم دوستاني كه جاي استاد ما هستند كجاها ازشون استفاده كردن و تاثيرش چي بوده. كاربرد تجهيزات عكاسي كه به صورت جنرال براي هركسي كه بخواد در دسترسه. مهم اينه كه يه نتيجه رو ببينيم و بدونيم چطور حاصل شده. اينطوري مبحث آموزشي هم ميشه.
علي يارقلي
به نظرم کاش نوری که به سوژه تابیده میشه با یک دیفیوزر کنترل میشد و از شدتش کاسته، چرا که به نظرم هایلایت شدیدی هم بر روی صورت سوژه و هم روی شال افتاده و ضمناً سایه ی شدیدی رو گردن ایجاد شده.
دست راست سوژه به بدن چسبیده. و پوز، پوز سوژه ی مؤنث نیست یا بهتر بگم چندان مناسب نیست برای بانوان.
به نظرم بریدگی انگشتان دست راست چندان مهم نیست در این تصویر! کاش انگشتان دست چپ انقدر عضلانی نمیفتاد+ مچ که یجورایی نشان دهنده ی عدم راحتی سوژه با پوز است.
گوش خیلی تو چشمه، گوش به این کاملی چندان جالب نیست.
کادر هم به نظرم به مرکز توجه قرار گرفتن سوژه کمک چندانی نکرده البته باید گفت به نحوی کنتراست رنگی خوبی در محیط برای سوژه فراهم شده و کاش هایلایتای روی درخت این المان و کاهش نمی داد.
و در آخر هم دقیقاً نمی دونم اثر ریسایزه یا توی سایت اینجوری دیده میشه یا من درست نمی بینم ه حس می کنم تصویر به طور مصنوعی شارپ شده و شایدم اصلاح رنگ توش شدید بوده.
بسیار ممنون بابت نظراتتون و چند توضیح:راسش با استفاده از رفلکتور اون حسیو که میخواستم پیدا نمیکردم (از نظر کنتراست عرض می کنم) ... نور هم ملایم بود هوا کمی ابری بود و من از نظر حس و حال این کنتراست رو بهتر دیدم .. راجع به هایلایت های درختان به نظرم باعث بعد پیدا کردن محیط اطراف شده وگرنه میشه مقدارشو کمتر کرد ولی به نظرم بعد اون کمتر میشه ..شاید اگر سوژه در یک سوم سمت راست قرار میگرفت توجه بیشتری ممکن بود بدست بیاد ولی با توجه به اینکه سوژه در راستای نور داره نگاه می کنه حس کردم اگر در یک سوم راست باشه فضای جلوی سوژه زیادی خالی میشه ... راجع به پوز هم توضیح بدم اونموقع هنوز تجربه اونقدر دقیقی در پوز دادن به بانوان با حجاب نداشتم و با تو.جه به اینکه این عکس در باغ ارم گرفته و محل رفت آمد شدید! مردم نمیشد اونقدر روی پوز سوژه مانور داد .... بازم ممنون ایمان جان
سهراب قابزلو
photography is about what you feel and see
sohrabphotography.blogfa.com
Cacal Telegram : telegram.me/sohrabphotography
بهزاد جان عکسه با حسیه ولی به نظرم چند نکته میتونست بهترش بکنه .. نوع کادر بندی : اگه کادر بندیتو در سطح تراز چشم انجام میدادی یا حتی کمی پایین تر به نظرم حس بسیار بهتری پیدا می کرد ... چون به نظرم با این کادر محیط به سوژه غالب شده ...نکته بعدی به نظرم اینکه این حس به این همه فضا احتیاج نداشت و وجود عمق میدان کمتر و کمی فاصله کانونی بیشتر میتونست اونو بهتر کنه دلیل دیگه ای هم که اینو میگم اون گونی و وسایل گوشه کادر که به نظرم بدجوری جلب توجه می کنه ...در نهایت هم به نظرم اون پارچه و نوشته روی درو بر میداشتی بهتر بود ...
سهراب قابزلو
photography is about what you feel and see
sohrabphotography.blogfa.com
Cacal Telegram : telegram.me/sohrabphotography