[IMG]http://i32.*******.com/2hceoet.jpg[/IMG]
[IMG]http://i29.*******.com/wa2c1u.jpg[/IMG]
[IMG]http://i32.*******.com/2hceoet.jpg[/IMG]
[IMG]http://i29.*******.com/wa2c1u.jpg[/IMG]
رضا جان كارهای خودت كه نیست؟
منبع اش رو لینك نداری؟
بسیار عالیه!
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
در مورد عكس اول مربوط به پست 661 رضا عزيز، نورپردازي صورت بسيار عالي انجام شدهاست.
اما چند مسئله باعث شده تا فرم بدن و نسبت آن با سر دلپذير نباشد:
- حالت آويزان شانه (دستها احتمالاً آويزان هستند و استقرار مناسبي ندارند.
- رنگ لباس سوژه كه كه با بكگراند ادغام شده است
- محو بودن بدن نسبت به سر
همه اينها باعث شده تا سر با بدن نخواند و طوري احساس كنيم كه سر روي بدن ديگري چسبيده است.
علاوه بر موارد بالا، عكاس ميتوانست براي به دست آمدن اين تناسب، زاويه عكاسي از كمي پايين تر را انتخاب كند تا جثه نمود پيدا كند (البته در اين مورد خاص كه شانهها باريك و تنه كوچك است)
ویرایش توسط Amir Mohebi : Tuesday 29 January 2008 در ساعت 10:34
QUOTE=Aryan;71409][/URL[quote
من تمام چند سال اخير رو روی مطالعه اين مسئله گذشتم که چگونه ميشه از انسان ها به نحوي عکس گرفت که چشم نواز باشه ؟؟
[/quote]
با درود و خیر مقدم.
خوشحالم فرصت داریدبه این تاپیك سری بزنید.
دوستان قبلا از طریق وب سایت شما را معرفی كرده بودندو كارهای چشم نواز شما بدون تعارف ستودنیست.
در ایران بین عكاسانی كه من میشناسم وكار پرتره انجام میدهند به جز’ تعدادی كه شاید به انگشتان دو دست برسندبه این گونه نه فكر میكنند ونه عمل. ولی در حرف و تئوری تا دلتان بخواهد داد برخورد روانشناسی و... دارند.
واز طرف دیگر دوستانی كه با انبوه امكانات و لوازم فنی سعی به تاثیر گذاری روی سوژه خود دارند وتا مرز مرعوب كردن سوژه جلو میروند.
توجه شما را به فال نیك كرفته و امید وارم استفاده شایسته ای ازآموخته های شما در این تاپیك بشود.
یه چیز كه تو عكس دومی كه داش رضا گذاشته خیلی واسم جالب اومد نورپردازی تو عكس بود...
کامیار
www.kampixel.com
CANON 40D-CANON 70-200 f4 L IS USM-SIGMA 17-70 --FLASH SIGMA DG 500 SUPER-LowePro Off Trail2-TRIPOD SLIK PRO 400DX-PANASONIC GS500
اگر كلی تر نگاه كنیم مشكل من هم همین است. من تو كار پرتره خیلی تازه كارم اما با كمی پشتكار و تمرین و مطالعه میشه نورپردازی رو، حداقل نورپردازی های كلاسیك و روتین رو در حد قابل قبول اجرا كرد. شاید خیلی از شماها با من موافق نباشید اما به نظرم سخترین قسمت پرتره (اگر بخواهیم پرتره حسابی بگیریم) ژست و فرم خود سوژست. خوب من هم مثل خیلی از شما از همه فامیل و دوستان و آشناها پرتره می گیرم. از نظر خودم و صاحبان پرتره ها هم خیلی خوب میشه. البته امیرخان باید نظر فنی بده. ولی چیزی كه موقع عكاسی پرتره اذیتم می كنه ژسته. هر كاری می كنم تكراری میشه.جناب محبی اگر لطف میکردید و این ریزه کاریها رو هم ( چگونگی حالت سوژه و قرار گیری دوربین و ..)در قالب یک پی دی اف در امضا قرار میدادید نور علی نور میشد
اگر چشمهای پرتره با شما حرف نزنه هر چقدر هم نورپردازی عالی باشه، باز هم خیلی به دل آدم نمی چسبه. فكر می كنم در همه جا بیشتر به نورپردازی بها داده میشه. اما اون بخش كه مربوط به خلاقیت و هنر عكاسه، قسمت ژست و فرم پرتره است. هر چند كه در نورپردازی هم جا برای خلاقیت و ذوق و هنر وجود داره.
پی نوشت:
ببخشید یه سئوال دیگه هم برام پیش اومد تو عكس اول سه تا كچ لایت وجود داره. دو تاش كه معلومه ماله keylight, fill light است. یه نور هم از بالای سر تابانده شده. ولی فكر نمی كنم كچ لایت اون تو چشم بیافته. یا كچ لایت سوم همون hairlight هست؟
ویرایش توسط Kholeno : Tuesday 29 January 2008 در ساعت 11:45
سلام
اون پرتره ی سیاه و سفید اودری هیپورن ( Audrey Hepburn ) كه رضا جان گذاشته اند یكی از معروف ترین پرتره های سینمایی است و خیلی دلم می خواد بدونم كار كیه ( بوی انسل آدامز از كار میاد ! )
اینم برای اینكه گذر عمر رو ببینید !
ایشون متاسفانه در سال 1993 ( در سن 64 سالگی) بر اثر سزطان كولون در گذشتند.
فرهاد حسيني
البته کاراکتر، زیبایی و هنرمندی خود خانم audrey hepburn را نیز فراموش نکنید.
اصلا میمیک صورت داره حرف میزنه با آدم. (عکس اول)
بعید میدونم منم اونجا بایستم و شانههام رو پایین بندازم، حرفهای ترین عکاس پرتره دنیا هم به چنین نتیجهای برسه
منظور این است که گاهی جذابیتهای سوژه با جذابیتهای تکنیک و هنر عکاس، یا مخلوط میشه و یا جابجا میشه.
هادی هژیرآذر