صفحه 4 از 58 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 7 8 14 54 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 31 تا 40 , از مجموع 576
Like Tree298تشکر

موضوع: تفسیر مفهومی عکس - لطفا قبل از نمایش هر 1 عکس، 3 نظر در مورد عکس دیگران بدهید.

  1. #31
    كاربر فعال Minoosepehr آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    796
    تشکر شده
    640
    تشکر کرده
    1796

    پیش فرض

    عکس از مسیر شمال. فکر میکنم مفهوم خودرا برساند.
    تصاویر پیوست شده تصاویر پیوست شده  
    آریو مینوسپهر

  2. #32
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    January 2004
    محل سکونت
    کرمانشاه
    نوشته ها
    102
    تشکر شده
    12
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض

    5- سرگشتگی نشانه ها تنها مفهومیه که می تونم بگم
    ویشتاسب

  3. #33
    كاربر فعال asa_59a آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    آستارا _ یزد
    نوشته ها
    647
    تشکر شده
    153
    تشکر کرده
    23

    پیش فرض

    مشت نمونه خروار... همین و بس
    افشين ساسانيان
    Panasonic Lumix DMC FZ5

  4. #34
    كاربر فعال asa_59a آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    آستارا _ یزد
    نوشته ها
    647
    تشکر شده
    153
    تشکر کرده
    23

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mcp
    (2)
    افشین ساسانیان : واقعا وقتي از نزديك شاهد چنين برخورد يك حيوان باشيد ، بسيار تاثير گذار است . اما در اين عكس اگر توضيحات خوانده نشود ، شايد تصور شود كه آن مرد در حال آسيب رساندن به سگ است! متوجه هستم كه حركات حيوان بسيار سريع بوده و ثبت لحظه مناسب دشوار .
    ظاهرا این عكس خیلی مشكل ساز شده است لازم میدانم كه توضیحی راجع به این عكس بدهم
    ضمن اینكه تمام انتقادات را وارد میدانم اما در مورد سو تفاهم در مورد آزار رساندن به سگ یا اظهار محبت این حیوان توجه شما را به چند نكته در این عكس جلب میكنم:
    همانطور كه در تصویر مشاهده میشود عكس در شرایط نامناسب نوری و با سرعت پایین گرفته شده است كه به كیفیت آن هم لطمه زده است لذا سوژه های متحرك در تصویر دچار كشیدگی شده است و همانطور كه ملاحظه میشود تصویر سگ دچار بیشترین كشیدگی و پای آن مرد دارای كمترین كشیدگی است و این مطلب حكایت از این دارد كه این حیوان به سمت آن مرد در حركت بوده همچنین از فرم بدن سگ هم میتوان به این مطلب پی برد كه در حال بنوعی لوس كردن خود می باشد ضمن اینكه میدانیم كه سگ جزو آن دسته از حیواناتی نیست كه در مقابل حمله یا آزار كسی به دفاع از خود نپرداخته و اینچنین تسلیم باشد

    موفق و پیروز باشید
    افشين ساسانيان
    Panasonic Lumix DMC FZ5

  5. #35
    كاربر فعال asa_59a آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    آستارا _ یزد
    نوشته ها
    647
    تشکر شده
    153
    تشکر کرده
    23

    پیش فرض

    شاید موضوع کمی تکراری باشد اما بهرحال....

    افشين ساسانيان
    Panasonic Lumix DMC FZ5

  6. #36
    كاربر ويژه Amir Mohebi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,436
    تشکر شده
    8698
    تشکر کرده
    8560

    پیش فرض

    جناب مينو سپهر، دوست با سوادي مثل شما ، احتمالا يك كم وقت روي عكس خود مي گذارد كه از لحاظ كنتراست و آب و رنگ و كراپينگ دستي به سر و روي عكس خود بكشد، مفهومش بماند براي بعد، اول ظاهرش را كمي درست كنيد بد نيست.

    البته ببخشيد قربان، جسارت نباشد.
    امير علي محبي
    نورپردازی پرتره در استودیو | [instagram: amir_talkbylight]

  7. #37
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    November 2005
    نوشته ها
    21
    تشکر شده
    6
    تشکر کرده
    0

    Question

    .آقای شهبازی : سلام عکس شماباعنوان راههای آسمان در من بیشتر احساس از بین رفتن یا بی اعتنایی به حریم ها را ایجاد کرد . بهتر است برای دریافت خالص از عکس عنوانی برای عکس در نظر نگیرید.
    آقای سها : سلام جای پا بر روی یک شیب القا رفتن است به سوی هدفی که در عکس شمااین هدف یک درخت خشک است که نماد ی با بار منفی است . ولی از نظر کمپوزیسیون و کادر بندی با پس زمینه مناسب و مکان خوب درخت و عدم شلوغی کادر عکس مناسبی است.

  8. #38
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    November 2005
    نوشته ها
    21
    تشکر شده
    6
    تشکر کرده
    0

    Question

    آقای ویشتاسب عزیز سلام : عکس شما ضمن یاد آوری خاطرات زیارت در من به دلیل حالت خاص گرافیکی حس تمرکز و احترام را ایجاد می کند . از عکس ساده و قاطع شما ممنونم. ضمنا از نظر شما راجع به مطلب عکاسی هنر یا تکنیک متشکرم و سوالاتی دارم تا بعد ... منتظر نظرات دیگر دوستان هستم .

  9. #39
    Moderator M.R.Shahbazi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    1,098
    تشکر شده
    630
    تشکر کرده
    298

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Forum Manager
    خوب، بعد از سه نظر می تونم یک عکس دیگه بگذارم. اسمش را خودم راههای آسمان گذاشتم... برداشت و تفسیر شما از این عکس چیست؟

    بهتر است برای استفاده بهتر ازاین بخش، دوستان بعد از اینکه بقیه به اندازه کافی در مورد کارشان نظر دادند، هدف و دید خودشان از عکسی که گرفته اند را نیز بیان کنند. شاید در دید خاص عکاس، مطلبی مد نظر بوده که آشنایی با آن به دید دیگران کمک نماید یا خود دید عکاس، قابل نقد از لحاظ درستی و موفقیت او در بیان آن و یا راه رسیدن بهتر به آن باشد.

    1- سها تفرشی: من از عکس شما مفهوم استقامت و صبر را دریافت میکنم. در یک شرایط ناگوار ، یک موجود می تواند بایستد، سرپا و راست قامت، در حالی که دیگران طاقت نیاورده و میدان را خالی کرده اند. (جاهای پا)
    2- ویشتاسب: عکس جالبی است. منبع فیض و خلوص را بخوبی نشان داده است. به نظر من شاید به آن صورت حرفی یا داستان خاصی برای گفتن نداشته باشد، ولی مفهومی مانند زیارت یا پرستش را خیلی واضح و روشن و ساده بیان کرده اید که ازاین لحاظ فکر میکنم عکس موفقی است.
    3- آریو : مفهومی مانند سردرگمی و شک چیزی است که با دیدن این عکس در ذهنم آمد.
    4- افشین ساسانیان: نشانی از رفتن به مقصدی که نامعلوم است و سخت، ولی با گامهایی استوار، خار و خاشاک موجود در عکس و فضای رنگی خاص آن به القای حس سختی و مرارت راه کمک نموده است. سوژه جالبی است، ولی از لحاظ کادر و زاویه جای کار بیشتری دارد.

    با تشکر از تمامی دوستانی که در مورد عکس من نظر دادند. در عکس راه های آسمان، حق با دوستان بود و بهتر بود نامی بر آن نمی گذاردم تا بیشتر بتوانم از ذهنیت دوستان استفاده کنم.
    برای خود من دراین صحنه، یکی همجواری دو نماد سنت و مدرنیسم در کنار هم جالب بود و دیگر به نوعی تشابه در کارکرد هر دو نماد، از آسمان بلند و ترکیب بندی خاص این عکس منظورم تاکید بر هدف و منظور هر دو نماد برای نوعی دستیابی و رسیدن به کرانه های دور بود، فقط یکی دستیابی روحی و درونی است که در سنتها و گذشته های دور بیشتر قوت داشته و دیگری دستیابی مادی است که با قرار گرفتن در وسط کادر، چیرگی و گسترش آن و خارج شدن نماد سنتی از کادر، به کنار رفتن و مهجوری آن اشاره دارد و با ایجاد طیف سرخ رنگ در آسمان، و شکل خاص ابرها و قوت بخشیدن به کنتراست آنها، سعی داشتم نارضایتی آسمان از این جابجایی و سلطه را نشان دهم.
    ویرایش توسط M.R.Shahbazi : Tuesday 6 December 2005 در ساعت 09:55

  10. #40
    كاربر همراه Soha.T آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    Montreal
    نوشته ها
    188
    تشکر شده
    1525
    تشکر کرده
    1042

    Smile

    نقل قول نوشته اصلی توسط sohashinystar
    خوشحال می شم نظرتون رو بدونم.

    1- آقای ویشتاسپ: من از عکستون برعکس چیزی که احتمالا مدنظر خودتون بوده حس گریز برداشت می کنم.(دلایلش هم بماند چون اینجا جای مناسبی برای بحثش نیست : -) )

    2- آقای مینو سپهر: سرگشتگی همانطور که دوستان گفتند.

    از همه دوستانی که در مورد این عکس برداشتهاشون رو گفتم متشکرم. برداشتهای مختلفی شد که شاید خودم قبلا متوجهشون نبودم. اسم این عکس "جا مانده" است. ردپاهایی آمده اند و رفته اند و بوته تنها روی تپه شنی باقی مانده. در عین تنهایی رو به "نور" دارد. و "هنوز" روی شنهای روان که شاید نمادی از سستی و تغییر باشند ایستاده است. هرچند کسی نیست و نخواهد بود. و "آسمان" بلندی که بوته کوچک تنهایی خودش را با آن قسمت می کند و اگر هیچکس نیست آسمان هست.

    راستی
    نقل قول نوشته اصلی توسط ph_sah
    .
    آقای سها : سلام جای پا بر روی یک شیب القا رفتن است به سوی هدفی که در عکس شمااین هدف یک درخت خشک است که نماد ی با بار منفی است . ولی از نظر کمپوزیسیون و کادر بندی با پس زمینه مناسب و مکان خوب درخت و عدم شلوغی کادر عکس مناسبی است.
    ضمن تشکر، جسارتا بنده "آقای" سها نیستم : )
    ویرایش توسط Soha.T : Tuesday 6 December 2005 در ساعت 09:46
    سها تفرشی
    Instagram

صفحه 4 از 58 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 7 8 14 54 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •