عکس از مسیر شمال. فکر میکنم مفهوم خودرا برساند.
عکس از مسیر شمال. فکر میکنم مفهوم خودرا برساند.
آریو مینوسپهر
5- سرگشتگی نشانه ها تنها مفهومیه که می تونم بگم
ویشتاسب
مشت نمونه خروار... همین و بس
افشين ساسانيان
Panasonic Lumix DMC FZ5
ظاهرا این عكس خیلی مشكل ساز شده است لازم میدانم كه توضیحی راجع به این عكس بدهمنوشته اصلی توسط mcp
ضمن اینكه تمام انتقادات را وارد میدانم اما در مورد سو تفاهم در مورد آزار رساندن به سگ یا اظهار محبت این حیوان توجه شما را به چند نكته در این عكس جلب میكنم:
همانطور كه در تصویر مشاهده میشود عكس در شرایط نامناسب نوری و با سرعت پایین گرفته شده است كه به كیفیت آن هم لطمه زده است لذا سوژه های متحرك در تصویر دچار كشیدگی شده است و همانطور كه ملاحظه میشود تصویر سگ دچار بیشترین كشیدگی و پای آن مرد دارای كمترین كشیدگی است و این مطلب حكایت از این دارد كه این حیوان به سمت آن مرد در حركت بوده همچنین از فرم بدن سگ هم میتوان به این مطلب پی برد كه در حال بنوعی لوس كردن خود می باشد ضمن اینكه میدانیم كه سگ جزو آن دسته از حیواناتی نیست كه در مقابل حمله یا آزار كسی به دفاع از خود نپرداخته و اینچنین تسلیم باشد
موفق و پیروز باشید
افشين ساسانيان
Panasonic Lumix DMC FZ5
شاید موضوع کمی تکراری باشد اما بهرحال....
افشين ساسانيان
Panasonic Lumix DMC FZ5
جناب مينو سپهر، دوست با سوادي مثل شما ، احتمالا يك كم وقت روي عكس خود مي گذارد كه از لحاظ كنتراست و آب و رنگ و كراپينگ دستي به سر و روي عكس خود بكشد، مفهومش بماند براي بعد، اول ظاهرش را كمي درست كنيد بد نيست.
البته ببخشيد قربان، جسارت نباشد.
.آقای شهبازی : سلام عکس شماباعنوان راههای آسمان در من بیشتر احساس از بین رفتن یا بی اعتنایی به حریم ها را ایجاد کرد . بهتر است برای دریافت خالص از عکس عنوانی برای عکس در نظر نگیرید.
آقای سها : سلام جای پا بر روی یک شیب القا رفتن است به سوی هدفی که در عکس شمااین هدف یک درخت خشک است که نماد ی با بار منفی است . ولی از نظر کمپوزیسیون و کادر بندی با پس زمینه مناسب و مکان خوب درخت و عدم شلوغی کادر عکس مناسبی است.
آقای ویشتاسب عزیز سلام : عکس شما ضمن یاد آوری خاطرات زیارت در من به دلیل حالت خاص گرافیکی حس تمرکز و احترام را ایجاد می کند . از عکس ساده و قاطع شما ممنونم. ضمنا از نظر شما راجع به مطلب عکاسی هنر یا تکنیک متشکرم و سوالاتی دارم تا بعد ... منتظر نظرات دیگر دوستان هستم .
بهتر است برای استفاده بهتر ازاین بخش، دوستان بعد از اینکه بقیه به اندازه کافی در مورد کارشان نظر دادند، هدف و دید خودشان از عکسی که گرفته اند را نیز بیان کنند. شاید در دید خاص عکاس، مطلبی مد نظر بوده که آشنایی با آن به دید دیگران کمک نماید یا خود دید عکاس، قابل نقد از لحاظ درستی و موفقیت او در بیان آن و یا راه رسیدن بهتر به آن باشد.نوشته اصلی توسط Forum Manager
1- سها تفرشی: من از عکس شما مفهوم استقامت و صبر را دریافت میکنم. در یک شرایط ناگوار ، یک موجود می تواند بایستد، سرپا و راست قامت، در حالی که دیگران طاقت نیاورده و میدان را خالی کرده اند. (جاهای پا)
2- ویشتاسب: عکس جالبی است. منبع فیض و خلوص را بخوبی نشان داده است. به نظر من شاید به آن صورت حرفی یا داستان خاصی برای گفتن نداشته باشد، ولی مفهومی مانند زیارت یا پرستش را خیلی واضح و روشن و ساده بیان کرده اید که ازاین لحاظ فکر میکنم عکس موفقی است.
3- آریو : مفهومی مانند سردرگمی و شک چیزی است که با دیدن این عکس در ذهنم آمد.
4- افشین ساسانیان: نشانی از رفتن به مقصدی که نامعلوم است و سخت، ولی با گامهایی استوار، خار و خاشاک موجود در عکس و فضای رنگی خاص آن به القای حس سختی و مرارت راه کمک نموده است. سوژه جالبی است، ولی از لحاظ کادر و زاویه جای کار بیشتری دارد.
با تشکر از تمامی دوستانی که در مورد عکس من نظر دادند. در عکس راه های آسمان، حق با دوستان بود و بهتر بود نامی بر آن نمی گذاردم تا بیشتر بتوانم از ذهنیت دوستان استفاده کنم.
برای خود من دراین صحنه، یکی همجواری دو نماد سنت و مدرنیسم در کنار هم جالب بود و دیگر به نوعی تشابه در کارکرد هر دو نماد، از آسمان بلند و ترکیب بندی خاص این عکس منظورم تاکید بر هدف و منظور هر دو نماد برای نوعی دستیابی و رسیدن به کرانه های دور بود، فقط یکی دستیابی روحی و درونی است که در سنتها و گذشته های دور بیشتر قوت داشته و دیگری دستیابی مادی است که با قرار گرفتن در وسط کادر، چیرگی و گسترش آن و خارج شدن نماد سنتی از کادر، به کنار رفتن و مهجوری آن اشاره دارد و با ایجاد طیف سرخ رنگ در آسمان، و شکل خاص ابرها و قوت بخشیدن به کنتراست آنها، سعی داشتم نارضایتی آسمان از این جابجایی و سلطه را نشان دهم.
ویرایش توسط M.R.Shahbazi : Tuesday 6 December 2005 در ساعت 09:55
نوشته اصلی توسط sohashinystar
1- آقای ویشتاسپ: من از عکستون برعکس چیزی که احتمالا مدنظر خودتون بوده حس گریز برداشت می کنم.(دلایلش هم بماند چون اینجا جای مناسبی برای بحثش نیست : -) )
2- آقای مینو سپهر: سرگشتگی همانطور که دوستان گفتند.
از همه دوستانی که در مورد این عکس برداشتهاشون رو گفتم متشکرم. برداشتهای مختلفی شد که شاید خودم قبلا متوجهشون نبودم. اسم این عکس "جا مانده" است. ردپاهایی آمده اند و رفته اند و بوته تنها روی تپه شنی باقی مانده. در عین تنهایی رو به "نور" دارد. و "هنوز" روی شنهای روان که شاید نمادی از سستی و تغییر باشند ایستاده است. هرچند کسی نیست و نخواهد بود. و "آسمان" بلندی که بوته کوچک تنهایی خودش را با آن قسمت می کند و اگر هیچکس نیست آسمان هست.
راستی
ضمن تشکر، جسارتا بنده "آقای" سها نیستم : )نوشته اصلی توسط ph_sah
ویرایش توسط Soha.T : Tuesday 6 December 2005 در ساعت 09:46
سها تفرشی