صفحه 5 از 58 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 55 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 41 تا 50 , از مجموع 576
Like Tree298تشکر

موضوع: تفسیر مفهومی عکس - لطفا قبل از نمایش هر 1 عکس، 3 نظر در مورد عکس دیگران بدهید.

  1. #41
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    June 2005
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    776
    تشکر شده
    85
    تشکر کرده
    35

    پیش فرض

    1.آقاي ويشتاسب من از عكس شما يك حس تنهايي(كه حس ميكنم بيشتر مربوط به صاحب جارو بوده)و يا حس مرگ را (كه باز هم متعلق به صاحب جارو است)دريافت ميكنم
    ولي راستش من هم منظور اون دوتا ضربدر رو نميفهمم!!!!
    ضمنن با تشكر فراوان از جناب شهبازي كه باز هم با ايجاد اين تاپيك سعي در ارتقاي فكري اعضا نمودن
    2.جناب ساسانيان اون عكس رد پاهاقشنگه ولي يه نكته كه از همون ابتدا ذهنمو قلقلك داد حالت قرار گرفتن پاها بود..يعني هرچي با خودم فكر كردم نفهميدم كه ادم در چه شرايطي اونجوري و اونقدر مرتب راه ميره.
    ضمنن يه سوال اونم اين كه به نظر دوستان قبل از اينكه نظر بديم نظرات رو بخونيم يا اينكه نه مستقيما بعد از ديدن عكس نظر بديم(چون در حالت اول حس ميكنم نظرات تحت تاثير نظرات ديگران يا عوض ميشه يا اصلا مهلت جوشيدن پيدا نميكنه)
    لطفا راهنمايي كنيد.
    ویرایش توسط tonino_baliardo : Tuesday 6 December 2005 در ساعت 10:12

  2. #42
    MCP
    MCP آنلاین نیست
    كاربر همراه MCP آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2005
    محل سکونت
    North of Iran
    نوشته ها
    179
    تشکر شده
    15
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ویشتاسب ابراه
    لازم به ذکر می دانم که این جای پا به تکه سنگی است موصوف به جای پای امام رضا(ع)که در "تکیه ی معاون الملک"
    کرمانشاه واقع است و اعتقاد را بر این است هر آن کس که زیارت آستان آن حضرت بر او امکان پذیر نبود پابوسی همین او را بس.

    (6)در مورد اين عكس نظر متفاوتي دارم!

    به خاطر افكتي كه روي عكس اعمال شده ، اون خانم كاملا جدا از فضاي عكس احساس ميشود و انگار بعدا در عكس قرار گرفته. من هيچ نوع حس عبادت يا شوق و شعف در اون فرد نميبينم. و برعكس با متمايل شدن سر شخص به عقب حالت تعجب و كنجكاوي رو تقويت ميكند. اگر به جاي اون تكه سنگ يه آگهي هم قرار دهيد ، تفاوتي احساس نميشه و باز انگار فرد در حال مطالعه آگهي است!
    Amir Mokhtaryzadeh
    SONY DSLR-A100W ,18-70 F3.5-5.6 , 75-300 F4.5-5.6
    SONY VCT-D680RM Remote Control Tripod
    SONY F828
    SONY P73
    Amir[dot]Net[at]Gmail[dot]Com
    ُwww.Tonekabon.com

  3. #43
    MCP
    MCP آنلاین نیست
    كاربر همراه MCP آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2005
    محل سکونت
    North of Iran
    نوشته ها
    179
    تشکر شده
    15
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط a80300d
    عکس از مسیر شمال. فکر میکنم مفهوم خودرا برساند.
    (7)براي من خيلي جالب بود! نميشه مثل بقيه عكسها به توصيف پرداخت اما يك واقيعت رو به حالت طنز نشون ميده.
    ( جناب a80300d ، لطفا پيام خصوصي خود را چك كنيد)
    ویرایش توسط MCP : Tuesday 6 December 2005 در ساعت 10:25
    Amir Mokhtaryzadeh
    SONY DSLR-A100W ,18-70 F3.5-5.6 , 75-300 F4.5-5.6
    SONY VCT-D680RM Remote Control Tripod
    SONY F828
    SONY P73
    Amir[dot]Net[at]Gmail[dot]Com
    ُwww.Tonekabon.com

  4. #44
    MCP
    MCP آنلاین نیست
    كاربر همراه MCP آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2005
    محل سکونت
    North of Iran
    نوشته ها
    179
    تشکر شده
    15
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط asa_59a
    شاید موضوع کمی تکراری باشد اما بهرحال....

    ( 8 )اول از هرچيز ، مصنوعي بودن جاي پاها حواس من رو كاملا پرت ميكنه! به زاويه رد پاها توجه كنيد و بعد نوع راه رفتن رو تجسم كنيد!
    مسئله بعد مشخص بودن مقصد كه همون دريا باشه هستش. كه خيلي هم نزديك است . فكر ميكنم اگر رد پاي برهنه بود ، با توجه به وجود چوب هاي تيز ، خيلي بهتر ميشد.
    با وجود اين مسائل ، انتخاب زاويه زيبا توسط عكاس باعث پوشيده شدن تقريبي اين موارد شده . عكس مفهوم خود را ميرساند.
    ویرایش توسط MCP : Tuesday 6 December 2005 در ساعت 10:25
    Amir Mokhtaryzadeh
    SONY DSLR-A100W ,18-70 F3.5-5.6 , 75-300 F4.5-5.6
    SONY VCT-D680RM Remote Control Tripod
    SONY F828
    SONY P73
    Amir[dot]Net[at]Gmail[dot]Com
    ُwww.Tonekabon.com

  5. #45
    كاربر بسیار فعال Pooriya_Online آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2005
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    1,124
    تشکر شده
    347
    تشکر کرده
    183

    پیش فرض

    با اجازه....

    دید:


  6. #46
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    January 2004
    محل سکونت
    کرمانشاه
    نوشته ها
    102
    تشکر شده
    12
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض

    جناب مختاری زاده همین که شما این اعلامیه ی دروغین رو با یک حس گریز؛ تعجب و همینطور ساده می بینید باید به خودم ببالم.ما ابتدا نسبت به باورهایمان تردید داریم ولی همیشه از سر "همین است که هست" آنرا می پذیریم و بدان گردن می نهیم بدون اندیشیدن در خصوص آن.

    6-پوریا جان تصور می کنم ما انسانها هم با چنین ریسمانی به ظاهر ناگسستنی به یکدیگر متصل هستیم و در عین حال هر یک به راه خود؛ تا چه باشد این ریسمان ارتباط . که اختلافات همواره بر سر این ریسمان بوده و هست و هر کس ریسمانی را که خود می بیند بر دگری رجحان دهد.
    ویشتاسب

  7. #47
    كاربر فعال asa_59a آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    آستارا _ یزد
    نوشته ها
    647
    تشکر شده
    153
    تشکر کرده
    23

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mcp
    ( 8 )اول از هرچيز ، مصنوعي بودن جاي پاها حواس من رو كاملا پرت ميكنه! به زاويه رد پاها توجه كنيد و بعد نوع راه رفتن رو تجسم كنيد!
    مسئله بعد مشخص بودن مقصد كه همون دريا باشه هستش. كه خيلي هم نزديك است . فكر ميكنم اگر رد پاي برهنه بود ، با توجه به وجود چوب هاي تيز ، خيلي بهتر ميشد.
    با وجود اين مسائل ، انتخاب زاويه زيبا توسط عكاس باعث پوشيده شدن تقريبي اين موارد شده . عكس مفهوم خود را ميرساند.
    جالبه ...در مورد این عکس باید بگم که به هیچ وجه سوژه مورد عکاسی صحنه سازی و یا مصنوعی نبوده ... رفته بودم کنار ساحل که دیدم مرد میانسالی در حال تماشای دریاست، نگاهی میکرد و آهی می کشید و به راه رفتن خود ادامه می داد.گاهی هم چندان به آب دریا نزدیک میشد که پاهایش خیس می شد شاید اگر می توانست جلوتر از آن هم می رفت.... و این انگیزه ای شد برای عکاسی
    شاید این عکس حکایت افراد بی شماری باشد که در مسیری گام بر می دارند که برای خیلی ها گنگ و نامفهوم باشد و شاید هم مقصد آنها گنگ بوده و سرابی بیش نباشد....

    موفق و پیروز باشید
    افشين ساسانيان
    Panasonic Lumix DMC FZ5

  8. #48
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    August 2004
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    300
    تشکر شده
    119
    تشکر کرده
    16

    پیش فرض

    پوریا: عکس خوبی گرفتی. اما با توجه به اینکه عکسی انتزاعیه دوست داشتم قبل یا بعد از نخ حصیر در فوکوس بود. اینطوری شاید بافت تصویر که متشکل از چند خط عمودی با محوریت یه خط افقیه زیباتر بنظر می رسید. اسمشم می گذاشتم اتصال!
    M.Behtash

  9. #49
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    November 2005
    نوشته ها
    21
    تشکر شده
    6
    تشکر کرده
    0

    Question اول ببینیم بعدا بخوانیم

    نقل قول نوشته اصلی توسط tonino_baliardo
    1.آقاي ويشتاسب من از عكس شما يك حس تنهايي(كه حس ميكنم بيشتر مربوط به صاحب جارو بوده)و يا حس مرگ را (كه باز هم متعلق به صاحب جارو است)دريافت ميكنم
    ولي راستش من هم منظور اون دوتا ضربدر رو نميفهمم!!!!
    ضمنن با تشكر فراوان از جناب شهبازي كه باز هم با ايجاد اين تاپيك سعي در ارتقاي فكري اعضا نمودن
    2.جناب ساسانيان اون عكس رد پاهاقشنگه ولي يه نكته كه از همون ابتدا ذهنمو قلقلك داد حالت قرار گرفتن پاها بود..يعني هرچي با خودم فكر كردم نفهميدم كه ادم در چه شرايطي اونجوري و اونقدر مرتب راه ميره.
    ضمنن يه سوال اونم اين كه به نظر دوستان قبل از اينكه نظر بديم نظرات رو بخونيم يا اينكه نه مستقيما بعد از ديدن عكس نظر بديم(چون در حالت اول حس ميكنم نظرات تحت تاثير نظرات ديگران يا عوض ميشه يا اصلا مهلت جوشيدن پيدا نميكنه)
    لطفا راهنمايي كنيد.
    سلام
    سوال خوبی است . به نظر حقیر احساسی که با دیدن عکس بدون خواندن هیچ گونه توضیح عکاس یا نظرات دیگران در ذهن ایجاد می شود بسیار خالص و بکر است و همین در یافت اولیه از عکس داراری ارزش بیشتری است تا آنچه که ما از خواندن نظرات می فهمیم. از طرف دیگر همیشه امکان ندارد تا هر عکسی با توضیحات عکاس به دست ما برسد و ما آنچه را می فهمیم که عکس می گوید نه آنچه که مورد نظر عکاس بوده است . و قدرت عکاسی در همین نکته نهفته است .اکر عکسی را با توضیحات مفهومی دیدید کمتر قادر خواهید بود تا نظر واقعی خود را در مورد آن عکس دریابید . البته ممکن است ما بعد از خواندن نظر دیگران به غلط بودن نظرمان پی ببریم و نظر دیگران را بپذیریم که همین امر کمک میکند تا کم کم در نقد و بررسی عکس دارای نظر حرفه ای و تجربه با لاتری شویم .
    عکاس باید سعی کند هرچه دارد در عکسش بگوید چون عکس را بعنوان وسیله ارتباطی برگزیده است . و اگر واقعا لازم بود فقط توضیحاتی را بگوید که در برداشت مستندتر مخاطب کمک می کند مانند شرایط محیطی یا روحی .... و تشخیص آن با عکاس است و او باید در این مورد تصمیم بگیرد چون بر عکس او اثر مستقیم دارد .
    پس اگر اول ببینیم و بعد بخوانیم بهتر میتوانیم موثر باشیم .
    سید احمد حسینی

  10. #50
    كاربر بسیار فعال Pooriya_Online آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2005
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    1,124
    تشکر شده
    347
    تشکر کرده
    183

    پیش فرض

    ویشتاسب و بهتاش عزیز از نظراتتون ممنونم...

صفحه 5 از 58 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 55 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •