جناب غفاریان عزیز درود بر شما
تشکر از وقتی که برای راهنمایی من گذاشتید (نتونستم فقط به زدن دکمه تشکر بسنده کنم)
در تایید فرمایشات شما صلاح دونستم مطالبی رو خدمتتون عرض کنم
ژانر عکاسی من مستنداجتمایی و عکاسی خبریه و احتمالا از لینکی که گذاشته بودم متوجه شدید که توی چه شرایتی ما عکاسی کردیم
حدود 2 ساعت به ما وقت دادن و گفتند این شما و این کارخانه هپکو حالا برید و عکاسی کنید و10 تا فرم خام برای ما بیارید کما اینکه تمامی 35-40 عکاسی که باهم بودیم همگی مستند کار بودیم (البته بجز کاوه فرزانه که اونم عکاس معماری بود)
جالب اینکه کارگران کارخونه از دیدن ما جا خورده بودند و انگار فقط تو فیلما عکاس دیده بودن و از ما انتظار داشتند که عکس پرسنلی ازشون بگیریم و براشون بفرستیم ،باور کنید یه سریشون علامت سوال بود و نمیتونستن درک کنن که ما چرا داریم از کارخونه و لوازم اونجا عکس میگیریم (چه برسه به تمیز کردن سوژه و قطعه کار)
کل لوازم من هم دوربین بود و سه پایه سفری
در مورد نورپردازی هم با توجه به فوکال 35 م م (که دیگه جا نداشتم که عقب تر برم) و شدت بیش از حد نور نقطه جوش ، توی ویزور من تقریبا صفحه اوور شده رو میدیدم که یه قسمتش روشنتره (همون نقطه جوش) و همچنین نور خیلی بد خود فضای کارخونه و با توجه به وقت بسیار محدود و کم ,خیلی سعی کردم با بازی با منوهای دوربین به نور نسبتا معقولی برسم
جناب حسینیان عزیز در مورد ادیت هم کاملا حق با شماست و ادیت نشدن عکس مزیت که نیست هیچ بلکه به نظر من ضعف هم محسوب میشود (به قولی عکس در تاریکخانه دیجیتال به بار مینشیند) ولی برای ارسال برای اینجور مسابقات که ذکر میکنند حتما باید فایل خام رو تحویل بدیم مجبوریم از کوچکترین ادیت هم صرف نظر کنیم (نمونه بارز این جور مسابقات جشنواره فیروزه تبریزه که هر سال هم داره برگزار میشه)
در کل ممنون از هر دوی شما بزرگواران که وقت گذاشته و از راهنمایی هاتون بنده رو دریغ نکردید
سلام
آقای احسان همونطور که جناب پویان هم فرمودند اولین ایراد در بستن کادرهای شماست.به خصوص در زمینه عکس شکلات. دومین و مهمترین مورد نورپردازی شما است.نورپردازی در کارهای تبلیغاتی و صنعتی بسیار مهم و در عین حال مشکل هست.و نیز در مورد خوراکی ها معمولا از ظروف اینچنینی استفاده نمی کنند.علاوه بر این برای تبلیغ شکلات شما یک کادر بسیار باز رو اتنخاب کردید که اولا طرز قرارگیری ظرف در گوشه کادر اصلا مناسب نیست و دوم هم اینکه با وجود این کادر باز هیچ چیز دیگری در عکس دیده نمی شه.(معمولا در عکسهای اینچنینی سوژه را طوری قرار می دهند که تعدادی وسیله که به نوعی حکم کامل کننده موضوع رو دارند نیز در کار دیده بشوند.البته نه به صورت واضح بلکه به صورت تصویری محو در پشت موضوع اصلیbackground قرار می دهند.)
برقی از منزل لیلی بدرخشید سحر ، وه که با خرمن مجنون دل افگار چه کرد
instagram: hoda.zaeimi
با سلام.. البته علاوه بر موضوع های ذکر شده .. نورهای موجود در سطوح شفاف و براق مانند شیشه ساعت جزعیات صفحه ساعت را از بین برده ..که راه حل هایی هست مانند.1: کنترل جهت نورها 2:استفاده از چند عکس جدا با کادر ثابت ولی نور پردازی از جهات دیگر و تلفیق در فتوشاپ 3: استفاده از تکنیک نور مالی 4: استفاده از قرار دادن صفحات سیاه و کوچک در مکانهایی خارج از کادر برای جلوگیری از انعکاسهای اضافی و کنترل آنها به همراه صفحات روشن..
دوستان برای حذف قسمتهای زاید و قسمتهایی که مد نظر نمی باشند کدام ابزار یا پلاگین یا به طور کلی روشی را پیشنهاد میکنند؟ (با در نظر گرفتن فاکتورهای صرفه جویی در وقت و دقت کافی)
آیا در چنین عکسهایی حذف سایه ها چه به هنگام ثبت(نور پر کننده) یا بعدا به صورت نرم افزاری لازم است؟
آف تاپیک
وجود مگاپیکسل بیشتر سنسنور در برخی عکاسی ها واقعا احساس میشه در هنگام عکاسی باید کاملا حواس آدم جمع باشه تا دوربین در بهترین زاویه و موقعیت ممکن قرار گرفته باشه تا حداکثر استفاده از پیکسلهای سنسور فراهم بشه همچنین بعدا به هنگام اصلاح پرسپکتیو پیکسلهای عکس حرز و هدر نره
با تشکر
سلام؛دوستان برای حذف قسمتهای زاید و قسمتهایی که مد نظر نمی باشند کدام ابزار یا پلاگین یا به طور کلی روشی را پیشنهاد میکنند؟ (با در نظر گرفتن فاکتورهای صرفه جویی در وقت و دقت کافی)
با توجه به نياز به سهولت، سرعت و در عين حال قابليت انعطاف مناسب، من onOne Mask Pro را پيشنهاد مي كنم.
با سلام
کسی سایتی بلده که نمونه کارای عکس صنعتی و تبلیغاتی رو داشته باشه
و هم چنین کسی تعرفه ها رو میدونه(برای عکاسی از محصولات کارخانه کنسروسازی)
پیشاپیش تشکر....
رضا اقبالی www.instagram.com/reza.eqbali
اگر منظور از سایت یعنی تعدادی عکس که از موضوعات مورد نظر شما باشد که خوب فراوان در اینترنت دیده می شوند اما اینکه روش و اصول کار را تشریح کرده باشد خیر چیز خاصی که مفصل توضیح دهد ندیده ام و باید خودتان به اصول و روش فکر کنید.
و در مورد قیمت...
اول یک خواهش دوستانی که تازه وارد این داستان و ژانر می شوند لطفا با توجه با دانسته هایشان اقدام به قبول سفارش کنند و همچنین سعی کنید قیمت ها را با توجه به تجربه و دانشی که دارید ابراز کنید ( دقیقا اعلام کنید که بنده با این دانش و این ابزار و این شرایط و ..... X ریال می گیرم و هستند کسانی که بالاتر یا پایین تر باشند ) و اما در مورد قیمت قیمت در این نوع عکاسی بسیار بسیار متغیر و به عوامل متفاوتی بستگی دارد.یک قیمت ثابت که مثلا هر شات اینقدر است نداریم.به وبلاگ آقای داریوش کیانی در سایت عکاسی هم مراجعه کنید بد نیست یک سری از اصول پایه را تشریح کرده اند.
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson