سلام عرض می کنم جناب میلانی .
ثبت بسیار زیبایی هست .
والا می خواستم خواهش کنم در مورد نورپردازی بستنی و دیاگرام یک توضیح مختصر بدین .
باتشکر احسان
سلام عرض می کنم جناب میلانی .
ثبت بسیار زیبایی هست .
والا می خواستم خواهش کنم در مورد نورپردازی بستنی و دیاگرام یک توضیح مختصر بدین .
باتشکر احسان
Nikon D90 | AF-S 18-105 F3.5-5.6 | AF 50mm F1.8D | Haida UV Filter 67mm
احسان فراهانی
سلام محمد رضا
ببخشید ولی این سئوال بچه ها برای من هم پیش اومد !
با توضیحی که دادی، بهتر نبود مثلا Render بگیرن یا حتی Scan کنند؟
نفهمیدم چرا باید همه چیز یکدست و بدون رفلکس و بدون بعد باشه، بعد عکاسی هم بشه !؟
سلام
البته نیازی به اسکن نیست چون همه لیبل ها در دسترس است . . . جوابش اینه که خودشون هم اول همین فکر رو کرده بودند و بروشورشان را هم طراحی کرده بودند. و همیشه حد اقل یک چاپ آزمایشی هم وجود دارد. اما QC تایید نکرده بود. علتش هم این بود که گفته بودند تصاویر مرده اند و حالت مصنوعی دارند.
نور بستنی تا جایی که یادمه با 4 تا فلاش که یکیش خیلی نزدیک و از بالا با یک چتر سفید انعکاسی بود و سه تا هم با موقعیتی شبیه به آرم مرسدس کمی دور تر .البته من کاملاً شانسی و اتفاقی و با آزمون و خطا به این رسیدم.
آقای میلانی به نظرم در مورد چیدمان توت فرنگی های سمت راست میشد بهتر عمل کرد ، سایه ای هم که ایجاد کرده بیش از حد به نظر میاد..
سلام
جدیدا عکاسی تبلیغاتی از یه رستوران سنتی بزرگ به من داده شده. من هم از اونجایی که تا به حال کار در این سطح در محیط بسته انجام ندادم با خوشخیالی تمام با دوربین و سهپایه رفتم برای عکاسی، اولین مشکلی که بش برخوردم نور محیط بود. چرا که این نور علاوه بر رنگ زرد بدی که داشت سایههای مزاحم زیادی ایجاد میکرد و نورسنجی رو هم با مشکل مواجه کرده بود. به هرحال یه سری عکس گرفتم و پس از کلی کار با فتوشاپ و غیره تونستم چیز قابل قبولی ازش در بیارم، ولی کارفرما (که صاحب رستوران باشد) از عکسها خوشش نیامد و ایراداتی گرفت که عمدتا به نورپردازی مربوط میشود. خلاصه من هم تصمیم گرفتم دوباره برای عکاسی به اونجا برم منتها این دفعه با فلاش و وسایل نورپرداری و فقط به نور محیط تکیه نکنم.
حالا سوال من این هستش که با توجه به عکسهای زیر به نظر شما چند شاحه فلش و با چه قدرتی برای عکاسی از چنین جایی نیاز دارم؟ خودم حدس میزنم حداقل دو یا سه شاخه نیاز است ولی راجع به قدرت فلش مورد نیاز هیچ نظری ندارم.
آیا سافتباکس یا چتر هم نیاز دارم؟ (برای کمتر کردن اثر سایههای مزاحم)
بعد اینکه برای اولین بارم خواهد بود که دست به فلاش میزنم و اگر نکته یا راهنماییای هم به ذهنتون میرسه من رو بیدریغ نگذارید.
این هم چند عکس از رستوران که مورد قبول واقع نشد:
پینوشت: آیا آتلیهها فلاش اجاره میدهند؟ آیا اصلا جایی وجود دارد که فلاش و لوازم نورپردازی اجاره دهد یا خیر؟
باتشکر
ویرایش توسط Nader Kohansal : Thursday 17 February 2011 در ساعت 02:21
Nikon D90 | 18-105 | 50 f/1.8D | 2x SB910 + SB700 || SIGMA 10-20 f/4-5.6
__________
نیما کریمی
جناب کریمی سلام
جسارتا اگر من هم بودم این عکس ها را قبول نمی کردم چرا؟
اولا در عکس اولی دیستورشن کاملا مشهوده ـ به عنوان راه حل امتحان کنید احتمالا می توانید پانوراما عکاسی کنید.
ثانیا نوری که از پنجره ها به داخل می آید را چگونه می خواهید حذف کنید. شاید بگویید با بالا بردن سرعت شاتر که باز فکر نمی کند موفقیت آمیز باشه و راه حلی که به ذهن من رسید و البته خیلی ساده است اینکه برادر من چرا در شب عکاسی نمی کنی که این نورهای زاید از بین برود
ثالثا : کادر بندیه خوبی نداشته اید (به نظر من) در عکس دوم و سوم صندلی و مخصوصا در عکس سوم حوض را از وسط بریده اید که جالب نیست.
امیدوارم ایندفعه موفق شوید.
سلام
نیما کریمی عزیز
جسارتاً پیش از بحث نور پردازی به فکر لنز مطلوبی برای این نوع عکاسی باشید.
با کلیات صحبت صالح موافقم؛ سوای بحث نوری، عکسها کادر نامتعادلی دارند.
چناچه تهیه لنز مناسب حتی به شکل امانی میسر نیست دست کم کادرها را طوری ببندید که هنگام ویرایش دستتان برای اصلاح دیسورشن و پرسپکتیو باز باشد. و ترجیحاً برای عکسهایی شبیه اولی و سومی، تقارن را حفظ کنید (کارتان برای اصلاح راحتتر خواهد بود)
پیروز باشید
.
سلام
اول از همه ممنون که پاسخ دادید. در مورد دیستورشن و اعواج بگم که من از اونجایی که لنز واید ندارم کلا اکثر عکسهای وایدم رو پانوراما عکاسی میکنم و این اعواج هم در نرمافزار پانوراما ایجاد شد و بعضا اجتناب ناپذیر (چرا که میخواستند تمام رستوران در کادر باشد و حتی سقف را هم از قلم نیاندازم)، ولی به گفته خودشان از عکسهای پانورامای حقیر خوششان هم آمده بود و تنها مشکلشان با نورپردازی آنجا بود که چرا مثلن گلدان روی حوض تاریک است و ...
در مورد نور پنجره صددرصد حق با شماست و این زمان عکاسی هم به ما تحمیل شد چرا که گفتند صبح زود خلوتتر است و غیره.. سعی میکنم دفعه بعدی برای شب هماهنگ کنم.
والا بیشترین اشکالی که از بنده گرفتند راجع به نورپردازی بود و مثلا میگفتند چرا زیر تاقها کم نور است یا چرا گلدان روی حوض تاریک است(!) و...، من هم به همین دلیل گفتم از فلاش استفاده کنم که نورپردازی را همانجا مطابق میلشان تنظیم کنم که دیگر بهانهای نباشد.
با تشکر
Nikon D90 | 18-105 | 50 f/1.8D | 2x SB910 + SB700 || SIGMA 10-20 f/4-5.6
__________
نیما کریمی