بله ... درستهفکر کنم با عکس دستکاری شده آقا بهنام اشتباه گرفتید.
در واقع اون زاویه ی نور و رنگها و سایه ها همخوانی نداشتند ...
عرض کردم که میتونستن کمی صبر کنن...
بله ... درستهفکر کنم با عکس دستکاری شده آقا بهنام اشتباه گرفتید.
در واقع اون زاویه ی نور و رنگها و سایه ها همخوانی نداشتند ...
عرض کردم که میتونستن کمی صبر کنن...
با نظر شما و خصوصا عبارت "به جز موارد خاص" ,صد در صد مخالفمحتما که نور رنگها رو میسازه اما در مقابل زاویه نور هم سایه ها رو میسازه
و همونطور که عرض کردم و شما بهتر از من میدونید درمورد عکاسی منظره به جز موارد خاص بدون سایه ها عمق عکس رو از دست میدیم و اگر نیت و هدف از پیش تعیین شده ویژه ای نداشته باشیم احتمالا عکس های کم تاثیری خواهیم گرفت
عمق و ایجاد حس آن مگر تنها با سایه ها امکان پذیر است؟
..دهها مثال فقط از عکسهای خودم میتوانم اینجا قرار بدم که نظریه شما را نقض خواهند کرد.
به نکته خوبی اشاره کردیدارومیه در شمال ایران قرار دارد. در فصل های مناسبی مثل پاییز و بهار، زاویه نور حتی در ظهر هم آزار دهنده نیست، به اندازه ای که در قسمت های جنوبی است.
اخیرا به اتفاق تعدادی از دوستان فروم تجربه عکاسی در جنوبی ترین بخش ایران یعنی جزیره قشم را داشتم و با توجه به ضیق وقت... مقداری از ثبت های تور مذکور درست در وسط روز زیر نور مستقیم خورشید انجام پذیرفت ولی این دلیل آن نبود که آن ثبت ها فاقد ارزش باشند
حتی بهانه و شرایطی بوجود آمد تا ایده های عکاسی جدیدی را در ذهن پرورش دهیم.
شرایط نوری متفاوت میتواند محدودیتهایی در کادربندی و یا نوع و نحوه اجری کار داشته باشد
همانطور که در پستی در همین تاپیک توضیح داده بودم تجربه بسیار جالبی بود ,مخلص کلام اینکه
عکاسی از طبیعت و منظره بر خلاف تصور عموم ,نمیتواند محدود به ساعاتی خاص باشد و چه بسا ثبت هایی که در همین به اصطلاح بدترین ساعات باید ثبت شوند حتی اگر تلاش مضاعفی را طلب کنند و البته این وظیفه عکاس است و اینجاست که تفاوتها آشکار خواهند شد
بردیای عزیز نمیدونم چرا میخوایید از هر جمله من یک قانون بسازیدمن نگفتم فقط
بلکه عرض کردم:
و بعد اضافه کردم:نور رنگها رو میسازه اما در مقابل زاویه نور هم سایه ها رو میسازه
در هر سه عکسی که شما مثال آوردین بخصوص در عکس دوم و [و بسیار ویژه در عکس]سوم سایه ها دارن نقش بسیار مهمی رو ایفا میکننبدون سایه ها عمق عکس رو از دست میدیم
چیزی که متوجه نمیشم اینه که من کی گفتم باید موقع غروب رفت عکاسی؟
بنده بصورت خاص در مورد عکس پست 2128 موافقت هستم موقع غروب این عکس بهتر از آب در می آمد.
اگر در عکس اول سخره زرد سایه نداشت چی میشد؟
عکس دوم صخره و چمنزار...
عکس سوم رو اصلا بدون سایه هاش نمیتونین تصور کنینن
در نهایت برای اینکه باز سوء تفاهم نشه عرض میکنم عکاس منظره باید همیشه از شرایط موجود به نفع خودش استفاده کنه چه ظهر باشه چه غروب چه طلوع و یا هر شرایط نوری دیگه
اما در بسیاری از موارد(بیش از نصف) سایه ها به عکس یا به عبارتی به اجسام و محیط داخل عکس عمق میدن اما بدون سایه هم میشه کار کرد:
ویرایش توسط beh_b7 : Friday 6 April 2012 در ساعت 23:19
بهنام خامنهCanon 5DSR,6D / EF 50mm f1.4 - EF 85mm f1.8
دوست عزیز شما انعکاس را با سایه اشتباه گرفته ایداگر در عکس اول سخره زرد سایه نداشت چی میشد؟
عکس دوم صخره و چمنزار
عکس سوم رو اصلا....
سایه :
موفق باشید
همانطور که خودتان نیز متوجه شده اید کادر بندی کار شما اشکالات اساسی داردنوشته اصلی توسط Ali.Kiaei
حتی با وجود شرایط موجود و کراپ کردن میتوانستید به کادری مناسب برسید:
(اگر همین فایل را دست آقای آرش نصیری بدهید دو روز بعد در صفحه اول گالری جای میگیرد)
در مورد ویرایش ,
میتوانید به بخش مقالات سایت عکاسی مراجعه کنید
موفق باشید
من معنی کلماتی رو که مینویسم خیلی خوب میدونم هم ولایتی
در محل های که خط کشیدم انعکاسی میبینید؟
چیزی جز معجزه نور و بر جستگی ها و سایه؟
اینقدر زود از کوره در نرید بردیا جان...
انعکاس: باژگونه شدن و نمودار شدن شکل چیزی در هر جسم شفاف مثل آب و آیینه و غیره (دهخدا)
سایه: تاریکی که حاصل میشود از وقوع جسم کثیفی در جلوی نور و ظل (دهخدا)
انشالا همه موفق باشند
بهنام خامنهCanon 5DSR,6D / EF 50mm f1.4 - EF 85mm f1.8
در مورد تایم طلایی برای عکاسی از مناظر بخاطر دارم که یکی از عکاسان معروف ( متاسفانه اسمشون رو بخاطر ندارم) میگفت زمان ارائه عکسها به کارشناسان تحریریه یا دبیر National Geography در صورتی که عکسها غیر از این اوقات ( اونهم تو بازه خیلی محدودتر) گرفته شده باشند اصلا عکسها رو قبول نمیکنند چه برسه به این که بررسی کنند.
این مطلب تا چه حد قابل قبول هست و موضوعیت داره؟
افشين دليري
Nikon D800, Nikkor 70-200 vrii, Nikkor 105mm, Nikkor 50mm 1.8G,Nikon SB 80DX, Mini S&S studio flash lighting MSFK-150-3
بله . این نکته صحت داره . شما یک نگاهی به عکسهای لنداسکیپ این سایت و 1x کنید ارزش این نکته رو درخواهید یافت . به ویژه اینکه به راستی رقابت شدیدی بین عکاسان حرفه ای و شناخته شده و با تجربه ، برای مطرح کردن آثارشون وجود داره که این رو اونها علاوه بر تجربه ، با سخت کوشی و ممارست شدید و تفکر در شیوه های جدید و نو به دست می آورند . در این رقابت جایی برای آثار دم دستی و معمول باقی نمیمونه .
مساله این است : تمایز !
یعنی چیزی که کار یک هنرمند رو از دیگران متمایز میکنه و اون رو بالاتر قرار میده .
آقای کاوه قبادی ، در تاپیک " بهترین مجموعه عکسی که دیده اید " و یکی دو تا دیگه از دوستان این روزهای اخیر مجموعه هایی رو قرار دادند که نمونه هایی بسیار ارزشمند برای بررسی هستند . که در اونها تمایز و نگاه نو چه در تکنیک و چه در موضوع حرف اول رو میزنه .
در ضمن این جمله ای که شما نقل قول کرده اید، از جو مکنالی مدرس عکاسی در نشنال جئوگرافی است که اسکات کلبی در کتاب خود از او نقل قول کرده است .
ویرایش توسط کوروش : Saturday 7 April 2012 در ساعت 02:12
این مطلب به هیچ عنوان قابل قبول نیست
کافی است به عقل و منطق خودتان رجوع کنید
نقش زمان مناسب و تایم طلایی در عکاسی بر هیچ کسی پوشیده نیست ولی این دلیل آن نمیشود که تمام ثبت های از طبیعت و منظره باید در این دقایق انجام شوند در ثانی زمان مناسب یک تعبیر کلی است و مسایل و شرایط دیگری در آن دخیل هستند که تصور نمیکنم نیازی به توضیح باشد.