صفحه 256 از 710 نخستنخست ... 156 206 246 252 253 254 255 256 257 258 259 260 266 306 356 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 2,551 تا 2,560 , از مجموع 7092
Like Tree130327تشکر

موضوع: عکس های منظره Landscape

  1. #2551
    كاربر ويژه Saadat آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    نوشته ها
    2,249
    تشکر شده
    29672
    تشکر کرده
    5366

    پیش فرض

    سلام
    Long Exposure حاصل از تک شات می باشد

    و اما اینکه چرا دیاف 5
    نیازی به استفاده از دیافهای بسته وجود نداشت زیرا که با توجه به فاصله کنونی 12 میلی متر و فاصله دوربین از سطح زمین و فوکس در بی نهایت و با توجه به اینکه جزییات خاصی در پیش زمینه وجود نداشت تصمیم به استفاده از دیاف 5 گرفتم
    به عبارت دیگر آن عمق میدانی که مد نظ داشتم با همین دیاف قابل حصول بود.
    استفاده از دیاف های بسته تنها یکی از راههای رسیدن به عمق میدانهای وسیع می باشد در بسیاری از مواقع با انتخاب صحیح نقطه فوکوس و تنظیم فاصله(ارتفاع) و زاویه دوربین میتوان به عمق میدانی که مد نظر می باشد رسید. و فراموش نکنیم که فواصل کانونی کوتاه مانند 12 میلی متر ذاتا عمق میدانهای بسیار وسیعی ایجاد میکنند که در بسیاری از موارد عکاس را از انتخاب دیافهای بسته( با مشکلات و عوارضات خاص خودشان) بی نیاز...

    با تشکر

  2. #2552
    كاربر بسیار فعال farshad.s آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2012
    محل سکونت
    رامسر
    نوشته ها
    1,163
    تشکر شده
    9522
    تشکر کرده
    9086

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Saadat نمایش پست ها
    سلام
    Long Exposure حاصل از تک شات می باشد

    و اما اینکه چرا دیاف 5
    نیازی به استفاده از دیافهای بسته وجود نداشت زیرا که با توجه به فاصله کنونی 12 میلی متر و فاصله دوربین از سطح زمین و فوکس در بی نهایت و با توجه به اینکه جزییات خاصی در پیش زمینه وجود نداشت تصمیم به استفاده از دیاف 5 گرفتم
    به عبارت دیگر آن عمق میدانی که مد نظ داشتم با همین دیاف قابل حصول بود.
    استفاده از دیاف های بسته تنها یکی از راههای رسیدن به عمق میدانهای وسیع می باشد در بسیاری از مواقع با انتخاب صحیح نقطه فوکوس و تنظیم فاصله(ارتفاع) و زاویه دوربین میتوان به عمق میدانی که مد نظر می باشد رسید. و فراموش نکنیم که فواصل کانونی کوتاه مانند 12 میلی متر ذاتا عمق میدانهای بسیار وسیعی ایجاد میکنند که در بسیاری از موارد عکاس را از انتخاب دیافهای بسته( با مشکلات و عوارضات خاص خودشان) بی نیاز...

    با تشکر
    درود بر شما

    عکسهای منظره شما بی اغراق از بهترین عکسهایی است که در این سبک دیدم.
    و ممنون برای توضیحات این عکس.
    ولی اگه تک شاته چرا تصویر ابرها با خود ابرها تفاوت داره!!؟

  3. #2553
    كاربر همراه mdei آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    221
    تشکر شده
    287
    تشکر کرده
    165

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Saadat نمایش پست ها
    به عبارت دیگر آن عمق میدانی که مد نظ داشتم با همین دیاف قابل حصول بود.
    استفاده از دیاف های بسته تنها یکی از راههای رسیدن به عمق میدانهای وسیع می باشد در بسیاری از مواقع با انتخاب صحیح نقطه فوکوس و تنظیم فاصله(ارتفاع) و زاویه دوربین میتوان به عمق میدانی که مد نظر می باشد رسید. و فراموش نکنیم که فواصل کانونی کوتاه مانند 12 میلی متر ذاتا عمق میدانهای بسیار وسیعی ایجاد میکنند که در بسیاری از موارد عکاس را از انتخاب دیافهای بسته( با مشکلات و عوارضات خاص خودشان) بی نیاز...

    با تشکر
    جسارتا بنده با نظرتون وافق نیستم. استفاده از دیافهای بسته تر تاثیر مستقیم و موثر در وضوح بیشتر تصویر خواهد داشت حتی اگر تاثیری در افزایش عمق میدان نداشته باشد
    Saadat و king4 تشکر می‌کنند.
    می شود هر شات، قدمی باشد به سوی خدا ...

  4. #2554
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط farshad.s نمایش پست ها
    ولی اگه تک شاته چرا تصویر ابرها با خود ابرها تفاوت داره!!؟
    به نظرم در اثر Long exposure و حرکت های جزئی آب
    Saadat تشکر می‌کند.

  5. #2555
    كاربر ويژه Saadat آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    نوشته ها
    2,249
    تشکر شده
    29672
    تشکر کرده
    5366

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mdei نمایش پست ها
    جسارتا بنده با نظرتون وافق نیستم. استفاده از دیافهای بسته تر تاثیر مستقیم و موثر در وضوح بیشتر تصویر خواهد داشت حتی اگر تاثیری در افزایش عمق میدان نداشته باشد
    آنچه شما در اینجا از آن با عنوان وضوح نام برده اید چیزی جز فوکس((نسبی)) در تمام کادر نمیتواند باشد که ارتباط مستقیمی با عمق میدان دارد. اگر بخواهیم به طور جدی قظیه را مورد بررسی قرار بدهیم در دیافهای بسته تفاوت شارپنس و وضوح قسمتهای مختلف کادر مانند گوشه ها و وسط کاهش می یابد و لی از طرف دیگر شارپنس کلی نیز معمولا کاهش خواهد یافت.
    بیشترین مقدار شارپنس یک لنز معمولا با بستن دیاف به اندازه دو استاپ از بازترین حد آنها قابل دسترس خواهد بود و این مقدار تا حدود دیاف 8 ادامه می یابد..با اندکی تغییر(برخی عکاسان خصوصا قدیمی ها دیاف 8 را بهترین دیاف میدانند زیرا که بیشتر لنزها در این دیاف بیشترین کارایی از نظر شارپنس ,هم در گوشه ها و هم در وسط کادر دارند)) و لی از دیاف 8 به بعد معمولا این مقدار کاهش می یابد و در دیافهای بسته ای مانند 16 و 18 و 20 مشکلات دیگر بوجود می آیند و بحثهای دیگری مطرح میشوند مانند دیفراکشن و غیره...
    البته این موضوع(بستن دیاف به اندازه دو استاپ) حالت کلی دارد و لنزهای گران قیمت عملکردهای اپتیکی بهتری دارند لنزهایی مانند 16-11 توکینا و یا 200-70 جدید کانن حتی در بازترین دیافها نیز تصاویر بسیار شارپی را ایجاد میکنند.

    فرشاد خان من تفاوتی حس نمیکنم!
    البته تفاوتهایی جزیی کاملا طبیعی خواهند بود با توجه به اینکه ثبت به صورت نوردهی طولانی و در مدت 30 ثانیه انجام پذیرفته و حرکت ابرها و وجود ریز موجها در سطح آب به راحتی میتواند توجیح گر این مسعله باشد.

  6. #2556
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    خرمشهر - شهریار
    نوشته ها
    64
    تشکر شده
    30
    تشکر کرده
    5119

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Saadat نمایش پست ها
    سلام
    Long Exposure حاصل از تک شات می باشد

    استفاده از دیاف های بسته تنها یکی از راههای رسیدن به عمق میدانهای وسیع می باشد در بسیاری از مواقع با انتخاب صحیح نقطه فوکوس و تنظیم فاصله(ارتفاع) و زاویه دوربین میتوان به عمق میدانی که مد نظر می باشد رسید.
    سلام و درود بر شما
    جناب اقای سعادت میشه توضیح کوتاهی در رابطه با تنظیم ارتفاع و زاویه دوربین و نسبتشان با عمق میدان برای ما آماتورها بفرمایید

    از تصاویر رویایی شما هم بسیار سپاسگذارم
    همیشه آرامش خاصی ایجاد میکنند

    با تشکر
    Saadat، davoud maani و Dariush Chegini تشکر می‌کنند.

  7. #2557
    كاربر ويژه Saadat آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    نوشته ها
    2,249
    تشکر شده
    29672
    تشکر کرده
    5366

    پیش فرض

    جهت درک بهتر و عمیق تر مطلب توصیه میکنم مقاله مربوط به فاصله هایپرفوکال از سری مقالات سایت عکاسی را مطالعه فرمایید
    موفق باشید

  8. #2558
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    Karaj
    نوشته ها
    1,221
    تشکر شده
    5449
    تشکر کرده
    8836

    پیش فرض

    روایت دیگری از منطقه البرز مرکزی ( تخت سلیمان ، علم کوه، ...) از بالای پیست دیزین:

    نام: Alborz-02.jpg نمایش: 519 اندازه: 140.2 کیلو بایت

    لینک عکس با سایز بزرگتر

    حاصل تور هفته پیش خانه عکاسان البرز.
    Amir Mohebi، A_Maddah، smhoseyni و 40 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  9. #2559
    كاربر فعال iman mehr آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2011
    نوشته ها
    500
    تشکر شده
    3393
    تشکر کرده
    2893

    پیش فرض

    سلام و احترام

    نام: anjo.jpg نمایش: 655 اندازه: 152.8 کیلو بایت
    Amir Mohebi، A_Maddah، reza_Bahman و 40 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    If you want to find your prince , you will have to kiss a lot of frogs

  10. #2560
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,650
    تشکر شده
    18518
    تشکر کرده
    12880

    پیش فرض

    جناب ایمان . عکس زیبایی است . کادربندی بسیار خوبی دارد و موقعیت خوب شما باعث ثبت جالبی شده است.
    اما دو مورد رو به ذهنم میرسه که عرض میکنم :
    یکی اینکه کل تصویر به رنگ سبز و زرد میزنه که فضا رو خیلی سنگین کرده . به نظرم ته رنگ های دیگر رو هم امتحان کنید .
    دوم اینکه به نظرم یک چیزی در فورگراوند کمه . بهتر بود یک نکته اتکایی رو هم در فورگراوند قرار میدادید تا بین جلو و عقب کادر ارتباط بهتری شکل بگیره .
    Saadat، IMAN2006، m.a.i و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •