سلام جناب سعادت خیلی ممنون. از دیدن این ویرایش خیلی لذت بردم.بخاطر مشکلات مانیتور ترجیح میدم فعل با رنگ عکس ها کاری نداشته باشم.باز هم ممنون از توجه شما.
سلام جناب سعادت خیلی ممنون. از دیدن این ویرایش خیلی لذت بردم.بخاطر مشکلات مانیتور ترجیح میدم فعل با رنگ عکس ها کاری نداشته باشم.باز هم ممنون از توجه شما.
امین حق شناس
بردیا جان درود
در اینکه هم از لحاظ عکاسی و هم از لحاظ پست پروسس شما یکی از بهترینهایی و تقریبا برا خودت صاحب سبک هستی هیچ شکی نیست و همیشه از کارهات لذت بدم و کارات رو یک سالی هست که دنبال میکنم ولی بردیای عزیز، همکار و دوست گرامی، بعضی از عکاسان از اینکه عکسشان دستکاری شود احساس خوبی ندارند و من کسانی رو دیده ام که نسبت به این مسئله بسیار تعصبی و حساس حستند
اگر جسارت کردم واین نکته رو گشتزد کردم چون به تازگی از طرف شما زیاد این کار رو میبینم (نمونه هاش تو همین تاپیک و تاپیکهای دیگه زیاده) البته در حسن نیت شما در این کار کوچکترین تردیدی ندارم و کاملا مطمعنم که دلیلی جز به اشتراک گذاشتن دانسته های خود با دیگران به روش عملی و ساده و قابل فهم رو دنبال نمیکنی شما که فقط نور رو رنگ وغیره رو تقییر میدی ولی متاسفانه
دوستانی هم هستند که متاسفانه متاسفانه در تاپیک های دیگر با استناد به جمله " با کادر بندی موافق نیستم " یا " کادر میتونست بهتر باشه " به خودشون اجازه میدهند که کلا ساختار کل عکس رو مطابق با میل خود عوض کرده و کاری باب دل خود ارائه دهند و اصلا به این فکر نمیکنند که طبق حقوق مالفین ومصنفین دست بردن توی اثر دیگران و انتشار مجدد آن ممنوع است و جرم محسوب میشود ( بردیا جان من رو ببخش که یه دفعه درد دلم باز شد و تو عزیز رو بهونه کردم)
جناب اسدی ضمن تشکر از لطف شما ,باید خاطر نشان کنم بنده شاگردی بیش نیستم و در همه حال تشنه آموختن..
Exposure: 30s
Aperture: f/5
HDR حاصل از دو شات با اختلاف نوری 1.7EV
سلام
عکس دوم پست قبل، رنگها خیلی سرد هستند.
اشکال از مانیتور من است یا عمدا این کار صورت گرفته؟
Fujifilm X-E3, 18-55mm F2.8-4
ویرایش توسط nmroshan : Monday 22 August 2011 در ساعت 22:15 دلیل: اصلاح لینک
با سلام
استاد ضمن تشکر از به اشتراک گذاری عکسهای زیبا ,سوالی که برایم پیش آمده ,در عکس دوم
معمولا برای ثبت چنین کادرهایی قانون یک سوم(برای آسمان) و دو سوم برای پیش زمینه(در اینجا دریا) رعایت میشود
آیا انتخاب خط افق در میانه کادر دلیل خاصی داشته و آیا منظور خاصی برای این به اصطلاح ساختار شکنی مد نظر عکاس بوده که باعث شود عکاس از نکات مثبت انتخاب چنین کادری مانند ایجاد حس عمق میدان و غیره چشم پوشی کند؟
با تشکر
والا موقع عکاسی به فکر ساختار شکنی نبودم. فقط به نظرم رسید که ثبت مقدار بیشتری از انعکاس نور بر روی دریا، برای عکس مفید تر است.با سلام
معمولا برای ثبت چنین کادرهایی قانون یک سوم(برای آسمان) و دو سوم برای پیش زمینه(در اینجا دریا) رعایت میشود
آیا انتخاب خط افق در میانه کادر دلیل خاصی داشته و آیا منظور خاصی برای این به اصطلاح ساختار شکنی مد نظر عکاس بوده که باعث شود عکاس از نکات مثبت انتخاب چنین کادری مانند ایجاد حس عمق میدان و غیره چشم پوشی کند؟
-----
عکس ۱۵۵۹: احتمالا بعلت تغییرات فروم مشکل کیفیت پیدا کرده است. ارسال مجدد کنید تا جایگزین کنم.
شخصاً دومین عکسهای جناب سعادت و جناب دکتر روشن را در دو پست قبل بیشتر پسندیدم. شاید اگر فرصتی داشته باشند و علاقمند باشند در مورد ویرایش های انجام شده هم توضیح مختصری بدهند بیشتر از گذشته یاد میگیریم (میگیرم البته درست تر است!)...
عليرضا بهمن آباديNikon D50Nikkor 18-55 f/3.5-5.6G ED + Nikkor 18-200 f/3.5-5.6G IF-ED VR + Sigma 70-300 f/4-5.6 Apo DG
Speedlight SB800 Case Logic SLRC3
درود جناب روشن ...
در مورد این عکس سوالی داشتم، جسارتا آیا در حیطه عکس لنداسکیپ قرار می گیرد؟ (حدود خاصی برای این ژانر عکاسی نمی شناسم جهت آگاهی پرسیدم.)