با سلام و احترام
به نظرم در پست 4451 اشباع رنگ ها خیلی زیاده و میزان اکسپوژ عکس هم بالاست . هم چنین عکس از پایین گرفته شده و باعث شده خطوط عمودی عکس کجی داشته باشن که به راحتی در acr قابل رفع شدن بود.
در پست 4452 هم نور پایین عکس با فضای مه آلود هم خوانی نداره ( بهترین تناسب نوری با محیط کوجود رو در چند عکس اخیر جناب احمدی دیدم که بخوبی این موارد رو رعایت می کنن )
در پست جناب عبدی نیز به نظرم سمت راست عکس کنار ساحل وزن خوبی از دید زیبایی بصری نداره ولی فضای نوری عکس کاملا متناسبه
با تشکر
ویرایش توسط davoud maani : Sunday 9 November 2014 در ساعت 00:12
داود معانی
درود..
جناب معانی عزیز.. بسیار ممنونم که اشکالات کارم رو گوشزد فرمودید.. کاملا با نظر شما موافقم و الان که دقت میکنم خودم تعجب میکنم که چرا به این اشکالات توجه نکرده ام ؟؟ !!! :(
با تشکر مجدد از جنابعالی..
مبر ز موی سپیدم گمان به عمر دراز
جوان ز حادثه ای پیر میشود گاهی ...
"حامد "
با سلامی گرم
بگذارید این طور توضیح دهم که فضای مه آلود عکس می طلبد تا کنتراست اندکی پایین باشد و در ضمن برای تاکید بیشتر روی فضای مه گونه ، مقدار اکسپوژ عکس اندکی به چپ متمایل باشد. وقتی فضا مه آلود است نور منطقه ای در منظره به وجود می آید آن هم به دلیل پراش نور حاصل از قطرات بسیار ریز آب در هوا که مانند یک ذره کلوئید عمل کرده و باعث پخش نور می شوند. این فضای نوری بسیار دلنشین است و در آن تقریبا اثری از hard shadowنیست از این رو اگر شما اکسپوژ عکس را بالا ببرید این اختلاف های نوری موجود در فضای عکس رو نابود می کنید و از نقطه قوت عکس می کاهید.
من معتقدم در هنگام ویرایش بسته به پتانسیل عکس روی مواردی از آن باید تاکید کنیم تا تاثیرپذیری فضای عکس رو بیشتر کنیم.مثلا گاهی با تاکید به اشباع رنگ ها ، گاهی دمای رنگ ، گاهی اکسپوژ عکس ، و یا گاهی تاکید روی بخشی از فضای عکس به منظور فضاسازی جدید در عکس ، می توانیم از حداکثر پتانسیل عکس بهره بگیریم. اینکه بسته به نوع عکس ، تاکید روی کدام یک بیشتر باشد و لزوما برای هریک از این تاکیدات کدام ابزارها را در اختیار داریم و چگونه باید از آنها استفاده کنیم جزو پیچیده ترین مراحل ویرایش است که علاوه بر تجربه کاری ، به مطالعه علمی بالایی نیاز دارد تا بتوان تاثیر عمیق هریک از این ابزارها را روی عکس از دیدگاه تخریبی یا غیر تخریبی سنجید.
البته تمام معیارها نسبی هستند به طوری که ماهرترین افراد نیز نمی توانند با دوبار ویرایش متوالی به یک نتیجه کاملا ثابت و یکسان برسند اما وقتی نگاه ، علمی باشد در هر دو ویرایش قابل قبول خواهد بود.
شخصا به شدت از ایجاد تغییرات بدون هدف روی کنتراست ، رنگ ، نور و ... در عکس و مشاهده تاثیرات آن روی عکس اجتناب میکنم لذا قبل از شروع به ویرایش عکس ابتدا فضای عکس را بررسی میکنم تا شرایط نوری مناسب برای آن را به دست آورم و اگر کنتراست رنگی عکس بالا باشد و عکس دارای تنوع رنگی بالایی باشد با حذف کامل ته رنگ و اصلاح دقیق وایت بالانس ، شادابی را به رنگ ها باز می گردانم
در عکسی که شما قرار دادین کنتراست رنگی پایین است و فضای تک رنگ ، فضای یکنواختی را ایجاد کرده و عکس از نظر تنوع رنگ بضاعتی ندارد. با اعمال تغییرات گفته شده می توان از فضای نوری عکس بهترین استفاده را نمود. پس از اعمال تغییرات مشاهده می کند که تاکید رو فضای نوری صورت گرفته و میان درختان جلو و فضای مه آلود عقبی عکس یک اختلاف عمق میدان به وجود آمده .
پس سوالی که پرسیدید جوابش در هر عکسی متغیر است و یافتن مقدار صحیح آن برای هر عکس کلید اولیه برای ویرایشی موفق است.
با تشکر
ویرایش توسط davoud maani : Sunday 9 November 2014 در ساعت 21:04
داود معانی
ماه شب چهارده
چهاردهم آبان ماه 93 ,ساحل سی سنگان - مازندران
سلام
پانورما سبلان متشکل از 5 عکس
کیفیت بهتر http://8pic.ir/images/6rfaz95bdooxbdxmdtcp.jpg
ویرایش توسط tahers96i : Tuesday 11 November 2014 در ساعت 17:51
هرگز به تو دستم نرسد ماه بلندم...